|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אסתר או הסתר=פור, פורים ופלא!

למדתי מהמגילה הקסומה גם על הקלות הבלתי נתפסת בה יכול כל זב חוטם ומצורע לחתור להשמדת העם היהודי כשהוא מפורד ומפוזר. אך כשאנו מאוחדים ודבקים באמת שבחיינו, בצדקת דרכנו ובנאמנותינו למולדתינו, כמו בימי קום המדינה וביתר שאת במלחמת 'ששת הימים'-הכל הפיך כולל והסכמים שנחתמו בטבעת המלך אחשוורוש או המלך ביל קלינטון, רבין, פרס וחוסיין אובמה
24/02/2013  |   נאוה קורן   |   מאמרים   |   תגובות
אסתר ואחשוורוש

אסתר חושבת קדימה
למדתי מהמגילה המופלאה שלנו שאסתר לא הסתפקה רק בתליית המן ובניו שבדורה, היא גם חשבה על ההמנים של 'המחר'- בעתיד לפקוד את בני-עמה, ותאמר אסתר: 'אם על המלך טוב ונתן גם מחר (בעתיד) ליהודים אשר בשושן לעשות כדת היום(כמו החוק בימיה)ואת עשרת בני-המן יתלו על עץ"-והסוף ידוע!

רב הנסתר על הגלוי במגילת אסתר המופלאה המגלה טפח ומסתירה טפחיים, אך ניתנת לפרשנות אקטואלית, פוליטית ורלוונטית. כמו משה רבנו ויוסף הצדיק שהובלו לארמון הצורר פרעה במטרה לגאול את עם ישראל, כך גם אסתר בת-אביחיל מובלת לארמון אחשוורוש ונלקחת הישר אל כס המלכות מבלי לחשוף את זהותה ומולדתה.

וכצפוי, בכל דור ודור קם לישראל צורר-תורן לכלותינו או להחיותינו, תלוי בנו. תמיד זה מתחיל בגלל יהודים המתעקשים לדבוק בדתם וביהדותם שגורמים לפרעונים והמנים מתחד"שים, ללא הבדל דת-לרצות בחיסולנו!.

בגלל מרדכי יהודי אחד שסרב להשתחוות לפריץ-תורן בניגוד לרוב המציית והמבוהל, החליט הצורר המן להשמיד את כל היהודים ורץ להלשין למלך כי: "ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים בכל מדינות מלכותך ודתיהם שונות מכל עם..." -ומבקש אישור חתום בטבעת המלך אחשוורוש כדת וכחוק לבצע את המזימה: "להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער,ועד זקן טף ונשים ביום אחד..ושללם לבוז...".

חוק ידוע באותם ימים בממלכת שושן הבירה והוא: "כתב אשר נכתב בשם המלך ונחתם בטבעת המלך-אין להשיב"-והכוונה היא כמובן למלך מלכי המלכים!

עד כה ניתן ללמוד על הקלות הבלתי נתפסת בה יכול כל זב חוטם ומצורע לחתור להשמדת העם היהודי בהיותו מפורד ומפוזר ובשל השתייכותו לדת משה, אך כשאנו מאוחדים ודבקים באמת שבחיינו, בצדקת דרכנו ובנאמנותינו למולדתינו, כמו שהיינו בימי קום המדינה וביתר שאת במלחמת 'ששת הימים' - הכל הפיך = כולל חוקים והסכמים שנחתמו בטבעת המלך אחשוורוש, או בטבעת ביל קלינטון, רבין, פרס וחוסיין אובמה!.

ובחזרה למגילה. אבל כבד ירד על היהודים למשמע גזרת המן באישור המלך אחשוורוש: "ויקרע מרדכי את בגדיו...ויצעק זעקה גדולה ומרה..." ויפנה אל אסתר המלכה לעזרה, שלא הסתתרה מאחורי כסאה ומעמדה ולא תרצה תירוצים בשם החוק הקדוש ולא נמלטה ממחויבותה למולדתה מכל היהודים, נהפוך הוא: בנחישות וברגישות התגייסה למשימה הלאומית מנסה בדרכה לבטל את רוע הגזרה.

מה לא נכתב על אסתר המלכה לעומת וושתי המורדת ממבט פמיניסטי-עכשווי שהייתה חשוכה ופרימיטיבית, צייתנית וכנועה לכל גחמה גברית שובניסטית - ואילו וושתי הגיבורה השמאלנית,יש להניח, שהיא ההפך הגמור: נאורה, פמיניסטית, עצמאית וכל שאר הבלה, בלה בלה המוכרים מבית המדרש של הרבנית שולמית אלוני - תוך התעלמות גלויה ממבחן התוצאה הפלאי שחוללה אסתר למען עמה - =ויחי ההבדל הקטן!

על-פי חוקי הממלכה באותם הימים,ידעה אסתר כי מי שמעז לבוא אל המלך שלא כדת וכחוק המקובלים - דינו מוות, ולמרות זאת מוכנה הייתה אסתר להסתכן באובדה למען הצלת בני עמה ומולדתה. כפמיניסטית יהודייה היא מצווה על מרדכי החרד, האבל וחפוי ראש: "לך כנוס את כל היהודים....וצומו עלי...שלושת ימים...ואבוא אל המלך אשר לא כדת (שלא כחוק) - וכאשר אבדתי אבדתי" - גדולה מהחיים!!!.

ותרשו לי הארה קטנטנה, בסופה של מסכת שבת מצוטט הפתגם: "צדקה תציל ממוות" - וכידוע בפורים נוהגים היהודים לתרום מחצית השקל לכיפורים (כמו-פורים) על נפשנו ולכפר על חטאינו וזה לא במקרה 'מחצית' ולא 'שקל'. כי אם נעיין באותיות המרכיבות את המילה מ-ח-צ-י-ת, ונהפוך בה את סדר האותיות ונחבר את האות הראשונה מ' עם האות האחרונה ת' נקבל את המילה 'מת' - ואם נחבר בין האות השניה ח' עם האות שלפני האחרונה י' נקבל את המילה 'חי' - נותרה האות האמצעית צ' שהיא האות הראשונה במילה 'צדקה', הווה אומר: החיים והמוות תלויים לא רק ביד הלשון גם בנתינת צדקה!.

ובחזרה למגילה. ויציית מרדכי לאסתר שנוהגת כפוליטיקאית משופשפת ומפעילה את קסמיה בחכמה והמלך אחשוורוש נשבה בקסמיה ונענה לכל דרישותיה: "עד חצי המלכות וינתן לך". ותאמר אסתר למלך: "איככה אוכל וראיתי ברעה אשר ימצא את עמי, ואיככה אוכל וראיתי באובדן מולדתי". כך, אט אט מנווטת אסתר את אחשוורוש ופוקחת את עיניו ומוכיחה את חתרנותו של החתרן הבלתי נלאה המן,שכבר הכין את עץ התלייה למרדכי. אך הפור כידוע התהפך וטפח בפניו של המן שנתלה על אותו העץ, כי על-פי חוקי ניל"י: ככה יעשה לכל המן,ללא הבדל דת וזרע, אשר מלך מלכי המלכים אינו חפץ ביקרו - למרות ששמו של הקב"ה לא מוזכר בגלוי במגילה, אפילו לא פעם אחת-שמו המפורש מוזכר בהסתר עשרות פעמים!.

למדתי מהמגילה המופלאה שלנו שאסתר לא הסתפקה רק בתליית המן ובניו שבדורה, היא גם חשבה על ההמנים של 'המחר'- בעתיד לפקוד את בני-עמה, ותאמר אסתר:'אם על המלך טוב ונתן גם מחר (בעתיד) ליהודים אשר בשושן לעשות כדת היום(כמו החוק בימיה)ואת עשרת בני-המן יתלו על עץ"-והסוף ידוע!

וראו זה פלא, בקשתה של אסתר מאחשוורוש, ויותר נכון ממלך מלכי המלכים, מתגלה כנבואה המתממשת גם לאחר 2,300 שנה בערך, בממלכת גרמניה המשוקצת של המאה ה-20 הזכורה לרע, למרות היותה 'מודרנית','מתקדמת','תרבותית' ונאורה בעיניה, בה הנידונים למוות כדת וכחוק מוצאים להורג או בכסא חשמלי או ע"י כיתת-יורים,אך לא בתלייה המתבצעת רק במדינות חשוכות ופרימיטיוויות.

אך מה נורא הדבר, ליגונינו, שנבואתה של אסתר התממשה רק לאחר שהצורר-תורן-היטלר מזרע המן האגגי-עמלקי הצליח לבצע הגזרה המרה,ולהשמיד ולאבד יותר משליש מבני עמנו הי"ד - שלא זכו לאסתר וישועה אלא להסתר פנים זועק לשמיים - אסתר או הסתר -זה מה שעשה את כל ההבדל.

ובחזרה לראיות,והימים הם ימי משפטם של פושעי המלחמה הנאצים במשפטי נירנברג שאחרי השואה הנוראה.כזכור הועמדו למשפט 23 נאצים משוקצים ואחד-עשר מתוכם נידונו למוות.רגע לפני ביצוע הגזרה המבורכת התאבד הנאצי המשוקץ הרמן גרינג,ונותרו עשרה נידונים נאצים כמספר בני-המן.

ושוב הפלא ופלא,שלא ניתן להסבר רציונלי, ב-16.10.46 שנת תש'ז התבשר העולם כי עשרה מורשעים נאצים במשפטי נירנברג הוצאו להורג-בתלייה-בדיוק כפי שאסתר המופלאה בקשה שכך יהיה גם לגבי צוררי 'המחר'-ככתוב:"ינתן גם מחר...לעשות כדת היום,ואת עשרת בני המן יתלו...."-וכך היה!

ואם לא די בכך, התגלה במגילה המתגלגלת ונשמרת זה אלפי שנים, רק בזכותם של שומרי דת החרדים לתורתו,הדבקים בדתם הבלתי מתפשרת=בדף רשימת שמותיהם של בני-המן במגילה שהוצאו להורג בתלייה,התגלו שלוש אותיות הכתובות ב'אות זעירא' והן: ת',ש',ז', שהיא שנת תש"ז העתידה להיות שנת הוצאתם להורג בתלייה של עוד עשרה מבני זרע המן העתידיים-עשרת הנאצים ימח שמם וזכרם=וקדימה רעשן........

לשיא הפליאה הגענו כשהתגלה על-פי הלוח העברי בשנת תש'ז- שהיום בו הוצאו הנאצים לתלייה אירע ביום 'הושענא רבה' הידוע כ'יום חיתום הדין'-בו מוציא לפועל מלך מלכי המלכים את גזר הדין שנחתם=ככתוב במגילה:"כתב אשר נכתב בשם המלך ונחתם בטבעת המלך-אין להשיב!" -ותודה לקב"ה!

פרט נוסף בהקשר למשפטי נירנברג.עורך העיתון הידוע לשמצה 'דר-שטירמר', יוליוס שטרייכר הזכור לרעה שהיה בקי בחגי- ישראל ובתרבות היהודית לצורכי עלילה ונאצה,היה גם בין הנידונים לתלייה.רגע לפני תלייתו זעק בשנאה נאצית אופיינית:"חג פורים 1946!" כפי שפורסם ב'ניו-יורק אמריקן'ב-16.10.46 -כאילו רצה לאשר את האמת הצרופה במגילת אסתר הקסומה!!!

ובחזרה לעכשיו, וברוח הפורים, המסכות, התהפוכות והפור שטרם נפל בממלכת הכנסת ה-19 כשעודנו מתבוססים בין חדשות, סקרים מגוייסים וסחרירים (ספינים) לקראת כינונה של הגועליציה, אם בכלל תקום,אבקש לקנח בתזכורת פוליטית ובפנייה אל השרה המיועדת לתיק המשפטים, ציפי לבני, המתכוונת להחיות מחד"ש את המתווה המדיני שבעוכרינו ולומר לה כך: אל תדמי בנפשך, להימלט בית הכנסת ה-19 מכל היהודים אם שוב תעלי באוב את המדינה הפלשתינאצית הנוספת, חמש דקות מכפר סבא,ואת ירושלים ירושתינו על ראש שמחתו של הצורר-תורן-ערפאת בתחפושת של מכחיש שואה 'מדופלם' ומעונב, אבו-מאזן-עבאס, המחויב רק לחוקים שקבעו קודמיו בממלכת האיסלאם, רווח והצלה יעמדו ליהודים ממקום אחר,ואת כקודמייך, אשר הפכתם את היהודים ל'כובשים' בארצם מולדתם ואת ארץ חמדה לחפץ מאוס שניתן לסחור בו עם כל אויב וצר, כדי למצוא חן בעיני הפריץ תורן ממלכת אמריקה ולהשתחוות לדרישותיו - את ודומייך תאבדו פוליטית כדת וכחוק,ושלא תגידי,לא ידעתי?

כדי להגיע לרמתה של אסתר המלכה בפוליטיקה העכשווית יש לחולל את הנס:ונהפוך הוא - הווה אומר: להפריך תחילה את עלילות -דם 'הכיבוש' ו'העם' שקורא לעצמו 'פלשתיני'= -הד"ם!!
מי יתן ונהיה ראויים ונזכה לאסתר המופלאה גם בדורנו-אמן!
זעקי ארץ!!!.

תאריך:  24/02/2013   |   עודכן:  24/02/2013
נאוה קורן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אסתר או הסתר=פור, פורים ופלא!
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סיפור אלילי טמא
24/02/13 11:45
2
חג שמח לכולם
24/02/13 14:45
3
נירון קיסר
24/02/13 15:11
 
חג שמח
25/02/13 01:22
 
מגיב ותיק
25/02/13 14:02
 
נירון קיסר
25/02/13 21:06
 
מגיב ותיק
25/02/13 23:39
 
קורןנאוה טבריה
27/02/13 06:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מדוע מתפשטת והולכת תופעת ההטרדה המינית ברחובות מצרים, ובמיוחד בהפגנות נגד שלטונו של מוחמד מורסי?
24/02/2013  |  מנשה שאול  |   מאמרים
ב-1891 חשף הארכיאולוג פיטרי את העיר האבודה של אחנאתון, "אחתאתן", אחרי שהייתה קבורה במשך אלפי שנים בחולות על גדות הנילוס. העיר נבנתה מהיסוד כעיר הבירה החדשה והמפוארת של המלך המצרי, אחנאתון, שזה מקרוב עלה על כס המלוכה, והוקדשה לפולחן אל השמש 'אתן'. פירוש שמה: האופק של 'אתן'.
24/02/2013  |  אירית יעקב  |   מאמרים
משוחרר טרי מצה"ל בן 22 מחפש עבודה. יום ראשון בבוקר, מצויד בחיוך, תעודת בגרות וקורות חיים קצרים מגולגלים בכיס האחורי של הג'ינס, דופק על דלת משרד עו"ד בשדרות רוטשילד בת"א.
24/02/2013  |  יובל דוד  |   מאמרים
דוברי מפלגת הליכוד ביתינו חוזרים כל הזמן על המנטרה של ראש הממשלה כי תוצאות הבחירות מצביעות שהעם בחר בנתניהו לראשות הממשלה וכי ברצונו להקים קואליציה רחבה ללא ככל האפשר.
24/02/2013  |  אבנר יופי  |   מאמרים
המהלכים הפוליטיים סביב התרקמות הקואליציה נוכח ההצהרות קודם הבחירות, מוכיחים שבישראל הפוליטיקאים עברו לא רק את גבול הטעם הטוב, אלא גם את גבול הטעם הרע.
24/02/2013  |  יוסי ברנע  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il