|   15:07:40
  אלברט שבות  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

התורה נגד המדע (ז')

כל מופע שקורה על פני כדור הארץ - מקורו ביחידה אשר כדור הארץ נמנה עליה, וזאת מהסיבה הפשוטה: כדור הארץ נע כמקשה עם אותה היחידה - יהא גודלה אשר יהא - ולכן הוא נחשב לאחד מאיברי היחידה הזו שמתנהל בהרמוניה עם יתר האיברים ומושפע מתנועת היחידה והיערכותה
25/02/2013  |   אלברט שבות   |   מאמרים   |   תגובות
כדור הארץ. כל מופע מקורו ביחידה אשר על פני הכדור [צילום: נאס"א]

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (א')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ב')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ג')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ד')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ה')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ו')

בשביל לעמוד על התמונה הכוללת שהגענו אליה עד כה, אני רוצה להניח שהקיר שצביר העל שלנו שייך אליו נקרא "Earth Great Wall" ואורכו 1.5 מיליארד שנות אור. נניח עוד שצביר-על הבתולה שלנו ניצב ממש בסוף הקיר הזה- היינו על שפתו; מהי משמעות הנתונים האלו?

המשמעות הראשית היא שכאשר אני צופה באמצעות הטלסקופ בנקודה הרחוקה ביותר של הקיר, אני צופה למעשה באירוע שקרה לפני 1.5 מיליארד שנים, וכתוצאה מהאירוע הזה נולדה הנקודה בה אני מביט כרגע - היא התחלת הקיר שלנו.

אם אני מסיט את הטלסקופ שלי לנקודה קרובה יותר בקיר- נניח שהמרחק שלה ממני הוא 1.25 מיליארד שנות אור, או אז המשמעות שוב היא שאני צופה באירוע שקרה לפני 1.25 מיליארד שנה, ואולם אני עומד כאן על נתון נוסף: מקור האירוע שאני צופה בו כרגע- הוא באירוע נוסף שקרה לפני 1.5 מיליארד שנה, היינו בהפרש של 250 מיליון שנה מהאירוע הנוכחי, ולמעשה כל אירוע המתרחש במסגרת הקיר שאני מנוי עליו - מקורו באירוע הראשי שקרה לפני 1.5 מיליארד שנה.

הדבר דומה לאירועים שאנו עדים להם כאן על כדור הארץ, כמו אירוע היום והלילה, הקיץ והחורף, האור והחושך... ולמעשה כל אירוע אשר קורה כאן על כדור הארץ- מקורו בשמש ובתנועתה; ונכון להגיד שכדור הארץ נע "עם" השמש לאו-דווקא סביבה, כלומר הוא חלק נלווה לשמש, כמו האלקטרון הנע סביב האטום והולך איתו לכל מקום, אף אחד לא יפקפק כי האלקטרון הוא חלק מן האטום... וגם הארץ היא אחד האלקטרונים הנעים סביב השמש והולכים איתה לכל מקום- תוך כדי התנועה הסיבובית של הארץ סביבה.

וגם השמש על כל החלקים האלמנטרים שלה - היא אחד האלקטרונים הנעים סביב מרכז גלקסית "שביל החלב" והולכים עם הגלקסיה לכל מקום תוך כדי תנועה סיבובית סביב מרכזה. למיותר לציין כי כל אירוע המתרחש במערכת השמש - מקורו בגלקסית שביל החלב, והטעם לזאת הוא לא בתנועת השמש סביב מרכז הגלקסיה אלא בהוויית השמש כחלק מיתר החלקים האלמנטרים של הגלקסיה. בניסוח אחר, הגלקסיה כיחידה, נעה כמקשה עם כל "איבריה" המתנהלים כיחידה הרמונית אחת כאשר כל איבר ואיבר מנווט ומושפע מהתנהלות היחידה, כדוגמת הגוף האנושי שנע כיחידה אחת עם כל איבריו כאשר כל איבר בגוף מושפע מכלל הגוף כיחידה.

האלקטרון "כדור הארץ"- רחוק מהגרעין שלו "השמש" כשמונה דקות אור, ואין לנו ספק כי האלקטרון והגרעין מתנהלים כיחידה הרמונית לכל דבר ועיקר, כאשר כל דבר שקורה על פני האלקטרון מקורו בדינמיקת הפעולה של היחידה בכלל והגרעין שלה בפרט. המרחק הקרוב יחסית בין האלקטרון לגרעין (שמונה דקות אור) מרשה לנו לעמוד על מימדי השפעת המסה, היינו הגרעין, על האלקטרון הקטן וחסר המסה ביחס לגרעין שלו.

אנחנו מדברים על מערכת השמש עם כל כוכבי הלכת והירחים שלה ומתמקדים בכוכב הלכת שלנו כמייצג ליתר הגרמים הנלווים לשמש. אם כן היחידה אלקטרון-גרעין היא היחידה ארץ-שמש שהמרחק ביניהם 8 דקות אור. אותה היחידה "ארץ-שמש" הופכת לאלקטרון בודד שנע סביב מרכז הגלקסיה "שביל החלב" כאשר המרחק כאן בין האלקטרון החדש "ארץ-שמש" לגרעין שלו- היינו למרכז הגלקסיה שלו הוא 26,000 שנות אור. וגם כאן אין לנו ספק כי האלקטרון והגרעין נעים ומתנהלים כיחידה הרמונית אחת וכל דבר שקורה על פני האלקטרון מקורו בתנועת היחידה והתנהלותה, אולם ובניגוד למימדי "היחידה" הקודמת, מימדי היחידה החדשה והמרחק הגדול בין האלקטרון לגרעין (26,000 שנות אור) לא מאפשר לי לעמוד על השפעת המסה של היחידה החדשה על האלקטרון הקטן וחסר המסה יחסית לגרעין שלו.

במסגרת היחידה "הראשונה" יכלתי לזהות על פני האלקטרון את תופעת הפוטוסינטזה שמקורה בגרעין היחידה, ויכלתי בקלות לעמוד על מופע היום והלילה שמקורו גם ביחסי היחידה "אלקטרון-גרעין". הייתי צריך להמתין רק 8 דקות בשביל לזהות בבירור את מופע היום, ויכלתי להמתין 365 יום- משך מסלול הארץ סביב השמש- בשביל לזהות עוד מופעים מחזוריים כתקופת השנה או כארבע עונות השנה. אולם ביחידה החדשה, כאשר מערכת השמש הופכת לאלקטרון ובין האלקטרון לגרעין מפריד מרחק של 26,000 שנות אור, עלי להמתין 250 מיליון שנה- הוא משך מסלול השמש סביב המרכז הגלקטי- בשביל לזהות מופעים מחזוריים באלקטרון "הקטן" שמקורם בגרעין היחידה "הגדולה" והתנהלותה.

אני עורך את ההקבלה בין יחידה ליחידה ומדגיש את הפער בין הנתונים - לא בשביל להתנצל ולנמק את אי-יכולתי בלזהות אי אלו מהמופעים הקושרים את האלקטרון שאני מנוי עליו לגרעין הגלקטי שלו, אני עורך את ההשוואה הזאת בשביל להדגיש עובדה אחת ברורה כשמש: כשם ואין לנו ספק כי האלקטרון והגרעין נעים ומתנהלים כיחידה הרמונית בכל אטום וכל דבר שקורה על פני האלקטרון מקורו בתנועת היחידה והתנהלותה, וכשם ואין לנו ספק כי הארץ כאלקטרון והשמש כגרעין - נעים ומתנהלים כיחידה הרמונית וכל דבר שקורה על פני האלקטרון מקורו בתנועת היחידה והתנהלותה, כך אין ולא אמור להיות ספק כי הארץ נעה בהרמוניה עם יתר איברי היחידה במסגרת יחידת הגלקסיה שלה- היא שביל החלב, ובמסגרת יחידת צביר הגלקסיות שלה- היא הקבוצה המקומית, ובמסגרת אוסף צבירי הגלקסיות שלה - הוא צביר-על הבתולה, וגם במסגרת הקיר הגדול - הוא אוסף "צבירי-העל" המקובצים יחדיו ונעים כיחידה אחת במרחב.

במילים אחרות, כל מופע שקורה על פני כדור הארץ - מקורו ביחידה אשר כדור הארץ נמנה עליה, וזאת מהסיבה הפשוטה: כדור הארץ נע כמקשה עם אותה היחידה - יהא גודלה אשר יהא - ולכן הוא נחשב לאחד מאיברי היחידה הזו שמתנהל בהרמוניה עם יתר האיברים ומושפע מתנועת היחידה והיערכותה.

אם כן מהי משמעות "המרחקים" של "היחידה"? מה משמעות "המרחק" בין איבר ככדור הארץ לגרעין של היחידה הנמנה עליה - כדוגמת היחידה של "מערכת השמש"? מהי משמעות המרחק בין כדור הארץ כאלקטרון לבין השמש כגרעין - והמרחק ביניהם 8 דקות אור.

מקור המופע שאני מזהה על כדור הארץ הוא במרחק של 8 דקות אור מכדור הארץ. כלומר המופע עצמו שאני מזהה כרגע התחיל למעשה לפני 8 דקות, והנקודה ממנה התחיל היא במרחק של 8 דקות אור ממני היינו מכדור הארץ.

בכל רגע ורגע בשעון של כדור הארץ ובכל אירוע ואירוע המתרחש על פני הכדור הזה - הנתון של 8 דקות נכון. בכל רגע נתון כאשר אני בוחן את תופעת הפוטוסינטזה בצמחים - הנתון של 8 דקות נכון, לאמר "תהליך הפוטוסינטזה" הפועל על הצמח שאני בוחן ברגע זה - תהליך זה התחיל לפני 8 דקות והנקודה ממנה התחיל היא במרחק של 8 דקות אור ממני. גם אור היום שאני בוחן בכל שעות היממה - אור זה אינו אלא מופע מחזורי שהתחיל לפני 8 דקות מנקודה הרחוקה ממני 8 דקות אור. ואף כשאני בוחן את אחד האספקטים בעונות השנה, אספקט זה אינו אלא מופע מחזורי שהתחלתי לבחון את המשרעת שלו בזה הרגע, אשר על כן ולדידי, המופע התחיל לפני 8 דקות מנקודה הרחוקה ממני 8 דקות אור.

הוא הדין בכל מופע ומופע ובכל יחידה של "אלקטרון-גרעין"; וגם ביחידה הגלקטית של שביל החלב הנתון של 26,000 שנות אור נכון הוא, לאמר כי כל מופע שקורה במערכת השמש- התחיל להתרחש לפני 26,000 שנים מנקודה הרחוקה 26,000 שנות אור מהשמש והאלקטרונים שלה. הווה אומר כי תהליך הפוטוסינטזה שאני בוחן כרגע בצמח מסוים בכדור הארץ - תהליך זה הגיע לשיאו בזה הרגע אך התחיל בעצם להתחולל לפני 26,000 שנה, ונתון זה מדויק מקודמו בן ה-8 דקות אור. ועל זה הדרך הנתון "המדויק" ילך ויתחדד עם גודל היחידה עד אשר נגיע "לקיר".

זה הזמן לחזור לתמונה הכוללת בה הינחתי כי אורך הקיר שצביר העל שלנו שייך אליו הוא 1.5 מיליארד שנות אור ואנו ניצבים על שפתו - היינו בקצה שלו; השאלה - מהי משמעות המרחקים של קיר כזה? בפרק הבא נעמוד ארוכות על השאלה הזו.

תאריך:  25/02/2013   |   עודכן:  25/02/2013
אלברט שבות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התורה נגד המדע (ז')
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
החלקיק
26/02/13 19:50
 
אלברט שבות
26/02/13 23:14
2
אלברט שבות
28/02/13 16:29
3
אלברו שבות
17/05/13 18:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אם ננתח את פני הדברים הרי שביבי נתניהו הוא המפסיד הגדול ביותר בבחירות האחרונות (למעט קדימה שהיה ברור שתתאדה..). העבודה ושס שמרו על כוחם, מר"צ והחרדים עלו והצליחו להגדיל את כוחם האלקטורלי, לבני עלתה מאפס ל-6 ובנט ולפיד ניצחו בגדול. הליכוד-ביתנו ירד מ-42 מנדטים ל-31 - וזאת לכאורה ולמעשה יכולה להיקרא מפלה למי שמתיימר לנהל את המדינה בשנים הבאות.
25/02/2013  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
קל לבוא ולומר, שבית המשפט העליון מפגין שמרנות וטומן את ראשו בחול לנוכח מהפכת האינטרנט. להוציא צווי איסור פרסום כאשר כל זב ומצורע יכול להפר אותם בכל בלוג נידח? נו, באמת. ואולם, פסק הדין שכתב השופט עוזי פוגלמן הוא למעשה מלאכת מחשבת של איזונים, שמעל להם מתנוסס עיקרון יסוד: כולם מחויבים בשמירת החוק.
25/02/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
לרגל תערוכת הורדוס במוזיאון ישראל טוענים הפלשתינים שהצגת חלקי הקבר שנתגלו בהרודיון שב"שטחים הכבושים" היא עבירה על החוק הבינלאומי, כמו כל חפירה "בגדה המערבית" ולקיחת העתיקות ע"י ישראל לעצמה. משום שמחצית השקל שנשלפה מתוך הריסות הר הבית "בירושלים הכבושה", מטבעות בר-כוכבא ונרות החרס עם המנורות הם מורשת העם הפלשתיני על-פי הדין הבינלאומי וההיסטוריה גם יחד. תפיסת יש"ע וירושלים בששת הימים הייתה "כיבוש לוחמתי" של שטח ריבוני זר ולפי אמנות המלחמה אסור לכובש לנכס לעצמו את האוצרות והעתיקות של השטח הכבוש.
25/02/2013  |  אליקים העצני  |   מאמרים
קשה להאמין כי מאמציהם של יאיר לפיד ושל נפתלי בנט יישאו פרי והם יצליחו לשכנע את בני הישיבות ואת הרבנים החרדים להסכים לגיוס בני הישיבות. אבל ישנה דרך אחרת, דרך שונה מזו המקובלת, שעשויה אולי לקבל את הסכמת בני הישיבות והרבנים החרדים לגיוס שיהיה שונה מהמקובל.
24/02/2013  |  יחיאל אמיתי  |   מאמרים
דת היא תפישת עולם תודעתית. זה מתחיל באתוס מכונן, ביהדות זה יציאת מצרים ומתן תורה בסיני, עובר בתפישות בסיסיות על טבע העולם והטבע האנושי, ונמשך בהטבעת מונחים, מטבעות לשון והגדרות המשמשים כלי שיח. דת אינה בשום פנים ואופן תשובות אוטומטיות לשאלות, ובמסגרת הדת, כל דת, אנו יכולים למצוא את כל מניפת התשובות לכל השאלות. אנחנו נמצא זרם "שמרני" בדת היהדות, באיסלאם וגם בדת הקרויה "האידיאולוגיה ההומניסטית-ליברלית-קפיטליסטית", ונמצא זרם "ליברלי" בכל אותן דתות. הנה אנקדוטה: באירן ישנה תוכנית להגבלת ילודה "על-פי ציווי האיסלאם" ובמצרים לחשוב על כך זהו חטא גדול השמור לכופרים בלבד.
24/02/2013  |  דקל-דוד עוזר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il