|
תוצאות הבחינות צריכות להיות כלי עבודה [צילום: בלפור חקק]
|
|
|
|
|
אני בעד חופש המידע, אבל אינני בעד חופש ההפקרות, העלולה לפגוע בילדים. טועים טעות חמורה אותם חברי הכנסת, המתעקשים בשם חופש המידע לתת פומביות מלאה לתוצאות בחינות המיצב המדרגים את ההישגים של בתי הספר היסודיים.
לצערי, 100% של 20 בתי הספר היסודיים המדורגים בתחתית הרשימה ממוקמים בשכונות עוני, ואילו למעלה מ-90% של 20 בתי הספר היסודיים המדורגים במעלה הרשימה ממוקמים באזורים מבוססים מבחינה כלכלית.
תוצאות הבחינות חייבות להיות אך ורק כלי עבודה השמור למשרד החינוך, איך וכיצד לתקן ולשפר את מערכת החינוך בבית הספר שנמצא בתחתית הרשימה. התוצאה חייבת להיות כלי עבודה לצוות המורים מה לעשות כדי לתקן את הטעון תיקון. חקר תוצאות מבחני המיצב של כל בית ספר חייבים לעלות על סדר היום של הגורמים האחראים במשרד החינוך איך וכיצד לשפר את ההישגים. תוצאות הבחינות חייבות להיות כלי עבודה בידי מחלקות החינוך בתחום המוניציפאלי כדי לבדוק מה ניתן לתרום במישוריות הפיזית של בית הספר.
אין כל הצדקה לחשוף כישלון של בית ספר מסוים בפרהסיה, כי בכך אנחנו נותנים יד לפגיעה קשה בתדמיתו של הילד, שאינו אשם בדלות ההישגים של בית הספר. כדמוקרט אני בעד חופש המידע, אבל אינני בעד חופש ההפקרות, העלולה לפגוע בילד שאינו אשם בכך שבבית הספר בו הוא לומד רמת ההישגים אינה גבוהה.
שגתה העיתונות בפרסום תוצאות המיצב. העיתונות בשם עיקרון מוטעה של חופש המידע נתנה ידה לפגיעה קשה בילדים ובמשפחותיהם, שנפגעים קשות מהפרהסיה של הישגיהם הנמוכים. יש גם להתריע על כך, שתוצאות בחינות המיצב אינן לוקחות בחשבון פרמטרים חינוכיים, כמו מה עשה בית הספר למניעת פרישת ילדים מלימודים בסביבה שיש בה קשיים סוציאליים.
חבל שמספר רב של חברי כנסת עלו על שרטון הפופוליזם של אמירות בשם חופש המידע, מבלי שישכילו להבין, כי הם נותנים פרהסיה לתדמית פגועה של ילד בישראל, שהנסיבות מחייבות אותו לגור בשכונה, בו ממוקם בית ספר יסודי עם הישגים נמוכים.
למרבה הצער, לפופוליזם העכור של יותר מדי חברי כנסת הצטרפה העיתונות, שמרחה על פני עמודים כותרות ענק, שפגעו ביותר מדי ילדים. ובדיון בכנסת הם מתעקשים לשמור על הנוהג הכושל.