בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
כידוע, מהפיכת האינטרנט הפכה את כל אורחות חיינו ומי מאיתנו שעוסק או מתעניין בעולם התקשורת ויח"צ מרגיש זאת טוב במיוחד, לאור הפיכתה של הרשת לאחת הזירות העיקריות במדיה, אם לא העיקרית שביניהן ● אז איך אפשר לנצל את כל זה לטובת יחסי הציבור של בית העסק שלנו?
|
האינטרנט מהווה זירה משמעותית לעסקים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
על-פי דוחות ועדת המדרוג אשר סיכמו את נתוני השנה שעברה, 77% מבין כלל אוכלוסיית ישראל, גולשים ברשת. כלומר, למעלה מ-5,200,000 איש. ברור אם כן, שהאינטרנט הוא זירה משמעותית עבור עסקים ובהתאם, יחסי ציבור באינטרנט הפכו להכרח של כל בית עסק ולכלי עבודה משמעותי בידיו של היחצן, בכפוף לאסטרטגיה תדמיתית מדויקת ומפולחת כמובן.
|
חיפוש אקטיבי תורם לאמינות
|
|
מנועי חיפוש באינטרנט, מהווים אמצעי עיקרי לאיתור מידע ברשת ומשמשים כצינור המחבר עשרות מיליוני גולשים עם המידע, המוצרים והשירותים שהם מחפשים. כיום, רוב רובה המכריע של התנועה ברשת, מיוצרת על-ידי מנועי חיפוש, בראשם גוגל כמובן. כאשר לקוחות רוצים לבדוק את שירותיו של בית עסק כזה או אחר, הדרך הפשוטה והנגישה ביותר עבורם היא האינטרנט. חיפוש פשוט במנועי החיפוש יוביל להמלצות / הכפשות על אותו בית עסק. אם מדובר על מסעדה למשל, יקבלו הלקוחות כתוצאה מהחיפוש, המלצות גולשים, מתכונים ייחודים של שף המסעדה, תמונות וחווית מן המסעדה וכמובן גם אתר החברה שיכול להכיל את כל הפרסומים אודות המסעדה. חשוב להדגיש נקודה חשובה: כאשר לקוח מחפש מידע על בית עסק / שירות, המידע שהוא נחשף אליו ביוזמתו, נתפס בעיניו כאמין ואובייקטיבי יותר. דהיינו, החיפוש והיוזמה לאיתור המידע, תורמים משמעותית לאמינות המידע המתקבל על העסק, יותר מחשיפה אגרסיבית בערוצי מדיה כמו: טלוויזיה, רדיו, פרסומי חוצות וניוזלטרים, הנכפים על הקורא או הצופה. העובדה שלרוב התוכן נכתב על-ידי גורם שלישי - עיתונאי, מבקר או בלוגר - הופכת אותו לאמין. גם בעולם האינטרנט וגם במדיה הקונבנציונלית.
|
קיומו של אתר אינטרנט לבית עסק נתפס כהכרחי באופן גורף ובצדק, שהרי אתר הוא למעשה כרטיס ביקור לכל דבר ועניין ועצם חוסר קיומו מספיק על-מנת שיעיד בהתאם על חוסר רצינות ואמינות של בית העסק. משום כך, חשוב להקפיד על הנראות, התכנים והפונקציונליות של אתר האינטרנט, שכן כל אחד ממרכיבים אלו וכמובן כולם גם יחד, מהווים את חלון הראווה של העסק - וללא חלון מעוצב, מושקע וחכם שמפתה את הלקוח להיכנס פנימה, ספק אם מדובר בעסק בעל זכות קיום לאורך שנים. זהו אם כן כלי יח"צ ראשון במעלה וחשוב מאין כמוהו. כלי נוסף ומשמעותי בעולם יחסי הציבור באינטרנט, הוא הוידיאו PRESS. כאשר הגבולות בין הטלוויזיה למחשב האישי מטשטשים, יצירתם וצריכתם של תכני וידיאו מקוונים נמצאים כרגע בשיאן. זהו כלי רב עוצמה, המאפשר להעביר מסרים באופן מוחשי, באמצעות תוכן ויזואלי מעניין. וככל שיהיה משעשע, מתוחכם או בלתי צפוי יותר, כך גוברים הסיכויים שיהפוך לויראלי ומכאן השמיים הם הגבול.
|
יחסי הציבור באינטרנט כוללים אמצעים חדשים שלא קיימים במדיה הוותיקה, כמו למשל השתתפות בפורומים מקצועיים, הקמת עמודי פייסבוק ייעודיים או בלוגים נושאיים, בהם ניתן לקדם נושאים תוך יצירת תדמית של מומחים, כאשר בעבר, הדרך היחידה לבסס לעצמך מעמד דומה, היה רק באם עורך העיתון היה בוחר בך כמגיב / בעל טור. מיותר לציין, שרק מעט היו זוכים לכך. פעולת יחסי ציבור מקצועית ונכונה תשאף לאתר פורום, בלוג או כל פלטפורמה אחרת העוסקת בנושא אותו רוצים לקדם, על-מנת ליצור קשר ישיר עם קהל המטרה. גישה זו אינה שיווקית-פורמלית, אלא נובעת מתוך הרצון ליצור עניין ושיח אמיתי. יש כמה פורטלים ייעודיים לפורומים וקהילות והבולט ביניהם הוא " תפוז". כמו-כן, רשתות חברתיות ובלוגים, כאמור, מהווים גם כן זירה מצוינת ליצירת יחסי ציבור ובלוגים, כאשר המשותף בין כולם הוא היכולת לחלוק מידע ודעות עם הגולשים באופן דו כיווני. כמובן שאין זה אומר כי יחסי הציבור כבר לא מעוניינים בפרסומים במדיה המודפסת או המשודרת, בוודאי שלא, אך גם כאן יכולה הרשת לעזור רבות ליחסי ציבור של בית העסק: כל פרסום או כתבה משמעותית על בית העסק במדיה יכולה וצריכה להיות מקודמת בכל הפלטפורמות האינטרנטיות האפשריות: באתר האינטרנט של העסק, בעמוד הפייסבוק, בבלוג וכדומה, על-מנת לחלוק את הצלחתו ולהעביר הלאה ללקוחות פוטנציאלים נוספים את שמו של בית העסק. וכך, כאשר הגולשים יחפשו מידע על בית העסק במנועי החיפוש, הם יוכלו למצוא בדיוק את המידע החיובי על בית העסק, זה שהתפרסם במדיה, זה שהעסק דאג להפיץ ולטפח וזה שבסופו של דבר ימקם אותו כראשון ומוביל בתחומו.
|
|
|
הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות
|
|
תאריך:
|
28/05/2013
|
|
|
עודכן:
|
28/05/2013
|
|
יעל לוטן
|
|
גילוי נאות: כותב שורות אלו הוא המומחה מטעם הדיירים בתיק הנדון.
|
|
|
חיזבאללה הולך ומסתבך בלחימה בסוריה, בלא שיש לו יכולת להיחלץ מהביצה העמוקה והטובענית. נפילתה של סוריה הינה חלום הבלהות של הארגון (כפי שעלה בבירור גם מנאומו של מנהיג הארגון במוצ"ש) לפיכך, נפילתו של המשטר הסורי תהווה עבורו מכה אנושה
|
|
|
לי ריגבי, בן 25, הוא החייל הבריטי שראשו נערף על-ידי איסלאמיסטים. כל זה קרה בלונדון בירת בריטניה. לי נלחם באפגניסטן. שימש כמתופף בגדוד הרובאים המלכותי השני. החל כתותחן בקפריסין, בזמן שגדודו הוצב שם. לאחר מכן הוצב גם באפגניסטן ובגרמניה. ב-2011, לאחר שובו לבריטניה, הוא סייע למלא את חובות הגדוד ב"טאוור אוף לונדון". ריגבי, אוהד שרוף של מנצ'סטר יונייטד, היה חייל פופולרי ושנון אהוב ואב אוהב לג'ק, בן השנתיים.
|
|
|
על-מנת להבין את הקשר בין אחריות אישית, לבין עשייה ואחריות חברתית, או לחלופין חוסר אחריות אישית וחוסר אחריות קיבוצית, אני אנסה לקחת את הנושא הזה אל מעבר לספירה הפילוסופית, ולרדת יותר לכיוון של דוגמה מעשית, שתנסה להמחיש את כוונתי.
|
|
|
תפקיד שר האוצר הוא כנראה עיסוק צדדי מבחינתו של יאיר לפיד. עיסוק שולי שגורם לו נזק במקום היחיד שחשוב לו באמת: דעת הקהל. לכן הוא מחפש פתאום כל דרך אפשרית כדי לברוח מהתפקיד, או לפחות ממקצת מן המטלות הכרוכות בו.
|
|
|
|