|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

יח"צ.קום

כידוע, מהפיכת האינטרנט הפכה את כל אורחות חיינו ומי מאיתנו שעוסק או מתעניין בעולם התקשורת ויח"צ מרגיש זאת טוב במיוחד, לאור הפיכתה של הרשת לאחת הזירות העיקריות במדיה, אם לא העיקרית שביניהן אז איך אפשר לנצל את כל זה לטובת יחסי הציבור של בית העסק שלנו?
28/05/2013  |   יעל לוטן   |   מאמרים   |   תגובות
האינטרנט מהווה זירה משמעותית לעסקים [צילום: פלאש 90]

על-פי דוחות ועדת המדרוג אשר סיכמו את נתוני השנה שעברה, 77% מבין כלל אוכלוסיית ישראל, גולשים ברשת. כלומר, למעלה מ-5,200,000 איש.

ברור אם כן, שהאינטרנט הוא זירה משמעותית עבור עסקים ובהתאם, יחסי ציבור באינטרנט הפכו להכרח של כל בית עסק ולכלי עבודה משמעותי בידיו של היחצן, בכפוף לאסטרטגיה תדמיתית מדויקת ומפולחת כמובן.

חיפוש אקטיבי תורם לאמינות

מנועי חיפוש באינטרנט, מהווים אמצעי עיקרי לאיתור מידע ברשת ומשמשים כצינור המחבר עשרות מיליוני גולשים עם המידע, המוצרים והשירותים שהם מחפשים. כיום, רוב רובה המכריע של התנועה ברשת, מיוצרת על-ידי מנועי חיפוש, בראשם גוגל כמובן.

כאשר לקוחות רוצים לבדוק את שירותיו של בית עסק כזה או אחר, הדרך הפשוטה והנגישה ביותר עבורם היא האינטרנט. חיפוש פשוט במנועי החיפוש יוביל להמלצות / הכפשות על אותו בית עסק. אם מדובר על מסעדה למשל, יקבלו הלקוחות כתוצאה מהחיפוש, המלצות גולשים, מתכונים ייחודים של שף המסעדה, תמונות וחווית מן המסעדה וכמובן גם אתר החברה שיכול להכיל את כל הפרסומים אודות המסעדה.

חשוב להדגיש נקודה חשובה: כאשר לקוח מחפש מידע על בית עסק / שירות, המידע שהוא נחשף אליו ביוזמתו, נתפס בעיניו כאמין ואובייקטיבי יותר. דהיינו, החיפוש והיוזמה לאיתור המידע, תורמים משמעותית לאמינות המידע המתקבל על העסק, יותר מחשיפה אגרסיבית בערוצי מדיה כמו: טלוויזיה, רדיו, פרסומי חוצות וניוזלטרים, הנכפים על הקורא או הצופה. העובדה שלרוב התוכן נכתב על-ידי גורם שלישי - עיתונאי, מבקר או בלוגר - הופכת אותו לאמין. גם בעולם האינטרנט וגם במדיה הקונבנציונלית.

אתר עלייה לרגל

קיומו של אתר אינטרנט לבית עסק נתפס כהכרחי באופן גורף ובצדק, שהרי אתר הוא למעשה כרטיס ביקור לכל דבר ועניין ועצם חוסר קיומו מספיק על-מנת שיעיד בהתאם על חוסר רצינות ואמינות של בית העסק.

משום כך, חשוב להקפיד על הנראות, התכנים והפונקציונליות של אתר האינטרנט, שכן כל אחד ממרכיבים אלו וכמובן כולם גם יחד, מהווים את חלון הראווה של העסק - וללא חלון מעוצב, מושקע וחכם שמפתה את הלקוח להיכנס פנימה, ספק אם מדובר בעסק בעל זכות קיום לאורך שנים. זהו אם כן כלי יח"צ ראשון במעלה וחשוב מאין כמוהו.

כלי נוסף ומשמעותי בעולם יחסי הציבור באינטרנט, הוא הוידיאו PRESS. כאשר הגבולות בין הטלוויזיה למחשב האישי מטשטשים, יצירתם וצריכתם של תכני וידיאו מקוונים נמצאים כרגע בשיאן. זהו כלי רב עוצמה, המאפשר להעביר מסרים באופן מוחשי, באמצעות תוכן ויזואלי מעניין. וככל שיהיה משעשע, מתוחכם או בלתי צפוי יותר, כך גוברים הסיכויים שיהפוך לויראלי ומכאן השמיים הם הגבול.

אינטראקציה

יחסי הציבור באינטרנט כוללים אמצעים חדשים שלא קיימים במדיה הוותיקה, כמו למשל השתתפות בפורומים מקצועיים, הקמת עמודי פייסבוק ייעודיים או בלוגים נושאיים, בהם ניתן לקדם נושאים תוך יצירת תדמית של מומחים, כאשר בעבר, הדרך היחידה לבסס לעצמך מעמד דומה, היה רק באם עורך העיתון היה בוחר בך כמגיב / בעל טור. מיותר לציין, שרק מעט היו זוכים לכך.

פעולת יחסי ציבור מקצועית ונכונה תשאף לאתר פורום, בלוג או כל פלטפורמה אחרת העוסקת בנושא אותו רוצים לקדם, על-מנת ליצור קשר ישיר עם קהל המטרה. גישה זו אינה שיווקית-פורמלית, אלא נובעת מתוך הרצון ליצור עניין ושיח אמיתי.

יש כמה פורטלים ייעודיים לפורומים וקהילות והבולט ביניהם הוא "תפוז". כמו-כן, רשתות חברתיות ובלוגים, כאמור, מהווים גם כן זירה מצוינת ליצירת יחסי ציבור ובלוגים, כאשר המשותף בין כולם הוא היכולת לחלוק מידע ודעות עם הגולשים באופן דו כיווני. כמובן שאין זה אומר כי יחסי הציבור כבר לא מעוניינים בפרסומים במדיה המודפסת או המשודרת, בוודאי שלא, אך גם כאן יכולה הרשת לעזור רבות ליחסי ציבור של בית העסק: כל פרסום או כתבה משמעותית על בית העסק במדיה יכולה וצריכה להיות מקודמת בכל הפלטפורמות האינטרנטיות האפשריות: באתר האינטרנט של העסק, בעמוד הפייסבוק, בבלוג וכדומה, על-מנת לחלוק את הצלחתו ולהעביר הלאה ללקוחות פוטנציאלים נוספים את שמו של בית העסק.

וכך, כאשר הגולשים יחפשו מידע על בית העסק במנועי החיפוש, הם יוכלו למצוא בדיוק את המידע החיובי על בית העסק, זה שהתפרסם במדיה, זה שהעסק דאג להפיץ ולטפח וזה שבסופו של דבר ימקם אותו כראשון ומוביל בתחומו.

הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות
תאריך:  28/05/2013   |   עודכן:  28/05/2013
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גילוי נאות: כותב שורות אלו הוא המומחה מטעם הדיירים בתיק הנדון.
28/05/2013  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
חיזבאללה הולך ומסתבך בלחימה בסוריה, בלא שיש לו יכולת להיחלץ מהביצה העמוקה והטובענית. נפילתה של סוריה הינה חלום הבלהות של הארגון (כפי שעלה בבירור גם מנאומו של מנהיג הארגון במוצ"ש) לפיכך, נפילתו של המשטר הסורי תהווה עבורו מכה אנושה
28/05/2013  |  אבישי אפרגון  |   מאמרים
לי ריגבי, בן 25, הוא החייל הבריטי שראשו נערף על-ידי איסלאמיסטים. כל זה קרה בלונדון בירת בריטניה. לי נלחם באפגניסטן. שימש כמתופף בגדוד הרובאים המלכותי השני. החל כתותחן בקפריסין, בזמן שגדודו הוצב שם. לאחר מכן הוצב גם באפגניסטן ובגרמניה. ב-2011, לאחר שובו לבריטניה, הוא סייע למלא את חובות הגדוד ב"טאוור אוף לונדון". ריגבי, אוהד שרוף של מנצ'סטר יונייטד, היה חייל פופולרי ושנון אהוב ואב אוהב לג'ק, בן השנתיים.
28/05/2013  |  משה חסדאי  |   מאמרים
על-מנת להבין את הקשר בין אחריות אישית, לבין עשייה ואחריות חברתית, או לחלופין חוסר אחריות אישית וחוסר אחריות קיבוצית, אני אנסה לקחת את הנושא הזה אל מעבר לספירה הפילוסופית, ולרדת יותר לכיוון של דוגמה מעשית, שתנסה להמחיש את כוונתי.
28/05/2013  |  יואב לוין  |   מאמרים
תפקיד שר האוצר הוא כנראה עיסוק צדדי מבחינתו של יאיר לפיד. עיסוק שולי שגורם לו נזק במקום היחיד שחשוב לו באמת: דעת הקהל. לכן הוא מחפש פתאום כל דרך אפשרית כדי לברוח מהתפקיד, או לפחות ממקצת מן המטלות הכרוכות בו.
28/05/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il