|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

לא להקשיב ללקוח פרושו להפסיד כסף

ארגונים רבים לא מאזינים ללקוחות ומנפנפים אותם בתשובות סתמיות. הנזק מכך נגרם במהירות
10/06/2013  |     |   מאמרים   |   תגובות
שירות לקוחות. לדעת להאזין ללקוח בזמן [צילום: AP]

   רשימות קודמות
  לא כולם עובדים על כולם
  היזהרו מכל המבצעים המפתים לקראת החגים
  יעילות מול חוויה - ההשפעה על התיירות

כמעט כל מנהל יודע לדקלם שאצלו הלקוח חשוב, אך מעטים חיים זאת בפועל. הלקוח חשוב , אך עד גבול מסוים. 50% מהארגונים אפילו לא מתייחסים לתלונות של הלקוחות. אותם לקוחות שהם בעצם זרם הכנסות העתידית לארגון. הם נתקלו בבעיה, וניסו להתריע על כך לארגון, אך גם במועד ב' הזה הארגון נכשל ולא מטפל בתלונה, ובפועל הארגון מסלק עוד לקוח לא מרוצה משורותיו, משמעות הדבר - לקוח שיש להחליפו בעלות גבוהה.

ה"אשם" במקרים רבים נעוץ בחוסר הבנה בסיסי לגבי מהות הלקוח. עולה לנו כסף לטפל בלקוח, ובתמורה יש לנו זרימה של הכנסה עתידית כל עוד הלקוח נשאר נאמן. כמו כל דבר, יש כאן מערכת עלות תועלת. אם לקוח קונה בסופרמרקט ב-750 שקל בשבוע, זה מסתכם ב-3,000 שקל בחודש ויותר מ 35,000 שקל בשנה. נותן שרות אשר מרגיז את הלקוח, וגורם לעריקתו לרשת אחררות, גרם לנזק של 35,000 שקל לשנה.

זה קורה בקלות כאשר מתמקדים בעצים ולא ביער. לדוגמה, לפני כמה חודשים עזבתי רשת סופרמרקטים לטובת רשת אחרת ששמה דגש על מחירים נמוכים ושרות לקוחות. הפלא ופלא, כמעט כל פעם שאני הולך לקנות חלב בשקית 1%, אין להם (תקנו בקרטון במקום, אמרו לי). הפצרתי בפני מנהל החנות מספר פעמים להזמין יותר, אך ללא הועיל. מנהל הסופר טען כי הוא מזמין לפי מודל, ומצליח למכור כל מה שהזמין, סימן שהמודל עובד. הסברתי לו שאם היה מזמין יותר היה מוכר יותר, והרי עובדה שאני באתי לקנות ולא היה. הקנייה האחרונה שלי הייתה בסכום של 1,100 שקל ללא חלב. נאלצתי לחזור הביתה עם כל הקניות ואז לצאת שוב לרשת אחרת לקנות את החלב.

כן, יכולתי לקנות את החלב בקרטון, ולשלם הרבה יותר (יותר מ 20% תוספת מחיר), ועדיין היה לי יותר זול מאשר לגשת לעוד רשת (בזבוז של זמן ועצבים). אבל זה נוגד את העיקרון של איכות השרות. לא צריך לתת פרס לארגון שלא נותן שרות טוב. לכן בשלב ראשון, קניתי את החלב שלי ברשת אחרת, ובשלב שני עשיתי את כל הקניות שלי ברשת אחרת. ההפסד לרשת המקורית היא בערך 50,000 שקל לשנה (1,100X 52 שבועות). כמה היה עולה לרשת למנוע את עריקתי?

30% מהתלונות מוצדקות

בשבוע שעבר פורסם דוח מבקר המדינה לשנת 2012 אשר קבע כי כ-30% מתלונות הציבור נמצאו מוצדקות. לקוח מרגיש שלא קיבל תמורה לכספו ומתלונן בפני הארגון. אלא שהארגון "מנפנף" אותו ולכן הוא פונה למבקר המדינה. כלומר, הוא כל כך משוכנע בצידקתו שהוא מוסיף להתלונן הלאה, על-אף המחיר הכבד של זמן ומשאבים.

אין כאן צודק או לא צודק. יש כאן לקוח שמשוכנע שהוא צודק (זה הסיפור שלו, וזה מה שהוא מספר לכל החברים שלו). לכן, ראוי שמנהל שרות, לא יהיה צודק, אלא חכם. או שהוא נותן ללקוח מה שהוא חושב שמגיע לו, או שלא (ואז הוא מסתכן באיבוד זרם הכנסות עתידית). הלקוח משוכנע שהוא צודק ולכן התלונן. במקום להגיד לו למה הוא טועה, על המנהל לנסות להבין למה הוא צודק.
יש כאן נתק בתקשורת בין המנהל ללקוח. דהיינו יש לקוחות נוספים ורבים שיכולים לחשוב כמו אותו הלקוח. יש פה פוטנציאל של איבוד לקוחות רבים והמשמעות היא איבוד כנסה עתידית. לכן יש צורך לאתר את הנתק בתקשורת ולתקן אותו (תיאום ציפיות). תנו ללקוח מה שביקש מלכתחילה מבלי להתווכח איתו על-מנת להחזיק אותו נאמן, ותמנעו גם מקרים רבים בעתיד בגלל בעיית תקשורת. כל מקרה אשר מגיע עד למבקר המדינה אומר שאיבדתם את הלקוח בוודאות. מבחינת עלות/תועלת, האם זה שווה לכם?

השקעה חד פעמית

הלקוח לא צודק? ניתן להסתכל על זה כהשקעה חד פעמי על-מנת לקבל זרם הכנסות עתידי. הצדק לא נכנס כאן לפעולה. יש כאן רק הערכה סוביקטיבית של הלקוח, ולפי זה הוא מבצע את קניותיו. ונותני השרות צריכים להתמודד עם זה, אחרת הם יאבדו הכנסות רבות. איכות השרות נמדדת על-פי תחושת הלקוח ולא על-פי מנהלי החברה.

לחלופין, ניתן לנסות להתווכח עם הלקוח, ולבסוף להתפשר איתו ולחסוך עוד קצת כסף למען היעילות. אך אם זהו קו המחשבה של המנהל, עליו לדעת שיש דרך לחסוך הרבה מאוד כסף, ולהיות יעילים במיוחד ולא לתת ללקוח דבר. בכך המנהל אולי יחסוך עוד קצת כסף היום, אבל יפסיד הרבה כסף בעתיד. ניתן לשמור על הלקוח, או לחסוך כסף. אי-אפשר לעשות את שניהם. ההחלטה של המנהל.

הכותב הוא מרצה במרכז אקדמי כרמל, חיפה, מנכ"ל חברת יעוץService2Profit.
תאריך:  10/06/2013   |   עודכן:  10/06/2013
ד"ר משה דוידוב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא להקשיב ללקוח פרושו להפסיד כסף
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נועם כגן
10/06/13 18:16
2
שרה לוויתן
10/06/13 18:50
3
אלי חסון
10/06/13 21:33
4
עינת סאבו
10/06/13 23:02
5
ברוך לרר
11/06/13 09:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ה"אוננות" הלאומית של אנשי השמאל הישראלי (ואנשי המרכז-שמאל) מתרכזת סביב סיסמאות השלום ו/או "שתי מדינות לשני עמים". אני אפילו לא מתייחס לטמטום האירופי והאמריקני שרואה את השלום הקרוב כביכול (ואת מדינת ישראל ככזו המעכבת את בואו), לפיכך אני לא מתפלא כלל על דברי ח"כ דני דנון שסיפר לציבור שאין בממשלה רוב ל"שתי מדינות לשני עמים". בטח שאין.
10/06/2013  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
700 מילים אינן מספיקות כדי להגיב על ההתקפה החריפה על רבני החרד"ל בסוגיית בחירת הרב הראשי. אבל המקרה הלא פרטי של הרב דרוקמן יכול להעיד על העיסה. בהכירי את הרב דרוקמן כאדם שלוקח ללב, תרתי משמע, התקשרתי אליו. ניחמתיו שלהערכתי המכתב ה"מאיים" על הרב סתיו לא הוצא לתקשורת על-ידי באי-ביתו באותו כינוס, ומי שעשה זאת היה הצד השני שעשה סיבוב תקשורתי על המכתב. "מילא אני יודע", הגיב ר' חיים שליט"א, "אבל מהיכן אתה יודע?" שאל.
10/06/2013  |  מאיר אינדור  |   מאמרים
השלטון המקומי אצלנו בארץ הוא הגוף המשפיע ביותר על חיינו אבל גם המושחת ביותר. מרוב התעסקות בתקציב הממשלה, בביטחון, בתאונות דרכים, בביזיונות בכדורגל אנחנו שוכחים להתעסק בעיקר ובנחוץ ביותר: השלטון המקומי.
10/06/2013  |  גיא רפאלי  |   מאמרים
סוד גלוי הוא שבמדינות טוטליטריות שירותי הביון השונים אינם עוסקים רק במניעת פגיעה כלשהי בחברה ואזרחיה, אלא הם מהווים מכשיר לדיכוי כל תופעה של התנגדות למשטר, וודאי תופעות של חתרנות פוליטית מצד גורמים שאינם מזדהים עם המשטר הקיים.
10/06/2013  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
אויבנו הקרובים והרחוקים סיגלו לעצמם את המונח מדינת ישראל הינה מדינת אפרטהייד ולא היא. גם חוגי השמאל אוהבים להכריז עלינו כמדינת אפרטהייד וקוראים להחרים אותנו בכל מה שניתן אקדמאית וחומרית. רק לאחרונה ביטל מר הוקינג את ביקורו בארץ והופעתו בפני קהל מוזמנים רב וזאת על-פי בקשת גורמים ישראלים.
10/06/2013  |  שמעון זיו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il