|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

רסיסים בישבנו של נתניהו

רסיס מהמפץ הגדול הקשור בחשדות כבדים לגבי חשיפת מאפיה פורחת בנמל אשדוד, נתקע בבשרו העדין של החלק החשוב כל-כך לתנוחות עבודתו הרגילות של ראש הממשלה
21/06/2013  |   עמוס אריכא   |   מאמרים   |   ממשלה 33   |   תגובות
ראש הממשלה נתניהו. רסיסים רבים בישבנו [צילום: פלאש 90]

רסיסי מחשבות על רסיס תקוע
שי אלבוגן
גם אם לא אהבתם את ההגדרה של בנט לשכננו הפלשיתינים, העובדות בשטח מלמדות שרסיסים תקועים בגופם של ישראלים בארץ הזאת, הם בדרך-כלל רסיסים פלשתינים, או כאלה שהגיעו מטעם ערביי מדינות אחרות שסביבנו, שנלחמים נגדנו שוב ושוב
לרשימה המלאה

עופר וולפסון
בנט על ועד נמל אשדוד: "לא נירתע מאיומים"

   שי ניב
אלון חסן השעה עצמו מוועד עובדי הנמל

נפתלי בנט האיר את עיני האומה במשל המבריק שלו על רסיס בישבן, כדבריו המחכימים. אין ספק כי השר הצעיר והתוסס שלשונו הפזיזה מושלת בו לא העלה בדעתו כי תוך יום או יומיים לאחר ההצהרה המדינית המפוצצת שלו בנושא הפלשתיני, יתברר כי דימויו הספרותי מתקיים במציאות מזה זמן רב בישבנו הרחב של ראש הממשלה שלנו, השורד הגדול. איזכור בנושא רגיש זה אירע כאשר רסיס מהמפץ הגדול הקשור בחשדות כבדים לגבי חשיפת מאפיה פורחת בנמל אשדוד, נתקע בבשרו העדין של החלק החשוב כל-כך לתנוחות עבודתו הרגילות של ראש הממשלה שהן כידוע ישיבה מייגעת ושכיבה מעייפת עוד יותר.

הרסיס הזה משתייך לאותם רסיסים הנתקעים מעת לעת בישבן המלכותי של נתניהו מפני שהוא אינו מוצא עוז בנפשו להתמודד חזיתית עם הבעיות היומיומיות של מדינת ישראל. הוא עדיין לא קולט שמדינת ישראל תתקיים גם בלי אוליגרכים וטייקונים. אבל אין לה ולא תהיה תקומה לאורך ימים אם לא יימצא בה עם שיש בו שדרה מוסרית, עוצמת יצירה ותבונה לקבוע את יעדיו. מבחינה זו נזקקת המדינה לראש ממשלה שמגלה מנהיגות, חזון ובעיקר יכולת ורצון להתמודד ביומיום עם מכלול הבעיות הפשוטות; אותן אלה כשהן נחשפות הן מעידות כי לא טופלו כהלכה ובתגובה נתקעות כרסיסים ארורים בישבנו המרופד של ראש הממשלה, ממש ברוח ניסוחו המלוטש של בנט מעריצו.

אני משוכנע שנתניהו שמע וידע מכבר מה מתרחש בנמל אשדוד ובעוד מקומות ברחבי המדינה, אלא העדיף לשתוק מסיבותיו העלומות. לא מכבר פנה אליו אריה אבנרי יו"ר אומ"ץ, תנועת המתנדבים הציבורית למאבק בשחיתות, והציע לו לבטא כראש ממשלה תמיכה בכל אלה שמקדישים ממיטבם לבלום את השחיתות החונקת אותנו כצרעת. הסתבר שראש הממשלה כנראה התקשה להסכים להתבטא בנושא ומעשה פחדן התחמק. כנראה שלא שיער שמעבר לפינה אורבים עיתונאים לפוצץ בלי רתיעה את הביוב האשדודי ממנו פרצת עננת צחנה מחניקה שהגיעה לכל ישוב בצפון ובדרום, במזרח ובמערב. כשנפתחת תיבת פנדורה פורצים ממנה גם רסיסים.

סדר עדיפויות קלוקל
לפיד. כרחבעם [צילום: פלאש 90]

אפשר וצריך למחות כנגד ראש ממשלתנו על שהוא נזהר מלגלות אהדה לנאבקים בשחיתות המסכנת אותנו, ובאותה עת כשהוא נדרש לגנות את המושחתים והעבריינים הוא עושה זאת מתוך רפיון, כמי שכפאו שד, או כנאנס להשמיע גרגור עבה של גינוי זעוף. תגובה זו באה במקום מאבק נחוש בתופעות מרעילות כאלה שנחשפו בנמל אשדוד ובמקומות אחרים בהם עושים לסטים במסווה של פועלים נאנקים שימוש ברכוש הציבורי כבשלהם. בעוד שאנחנו נחשפים לסף אביונות מדכדכת שגם מתפשטת באין עוצר, אין תגובה מוחצת מהממשלה הפיסחת והעילגת. נקודת האור היחידה של נתניהו בימים אלה היא העובדה שיאיר לפיד נידב עצמו להיות רחבעם שלו ובא במקומו לייסרנו בעקרבים תוך שעשה בנו מעשה מרמה גסה ונהג כפירמידה ההפוכה של תומרקין, כלומר - בדיוק ההפך ממה שהבטיח. נראה כי גם אצל לפיד התיישב רסיס בישבנו מאמינותו שהתרסקה.

קשה לצפות מאנין טעם כנתניהו זה, שאינו מצוי כלל בהוויות עולמם של הלא נחשבים כמותנו, שיטה אוזן לשמועות אוויליות כאלה על קיומה של מאפיה בנמל אשדוד, ואולי גם בחברת החשמל ובעוד מוקדים נחשבים שכאלה שבחלקם בוודאי ניתן למנות בהם כל אותם סימנים ברורים המעידים על קיום רשת כנופיות פשע בישראל, שרשרת מוצקה שחוליותיה תומכות זו בזו, והיא קיימת בשתיקת ההסתדרות הגדולה. ואם נתניהו אף מתקשה להטות אוזן קשובה ולהניף אצבע מתריעה נו-נו, כי אז מה נותר לו עוד לעשות? ומה נלין עליו על שתמיד הוא רואה אסונות מסתערים עלינו לצקת שוב דפוסי שואה שנייה כדברי נבואתו? אם לא בהפחדה מקצרת-נשימה יאחז נתניהו המתזז כמו שבשבת רוחות עצבנית, כי אז מה עוד נותר לפניו?

אודה כי אני מתקשה להבין מדוע נתניהו מתחמק מלהצהיר במלוא התוקף כי עניין לו כראש ממשלה לעשות כל שבכוחו לרמוס את השחיתות שכבר נוזלת בעכירות מצחינה מעבר לכל מפתן דלת ואדן חלון. דומני כי חלק מהתשובה נמצא בממצאים שחשפה התקשורת ביחס להפרטה המקורית של החבר'ה הלא הנחמדים שהשתלטו על כל חלקה טובה בנמל אשדוד. הרי נתניהו תמיד מחפש בין הצללים גם דמויות אפלות המבטיחות להתייצב בצדו ביום סגריר ואחרי כאלה טוב לחזר. אולי בשל-כך טעו האחראים ונמנעו מלפתוח בחקירות ברורות וחדות. אולי משום-כך איש לא ניסה באמת לבלום את השוסים שהפכו והשתלטו על נכסי האומה כאילו מדובר בקניינם הפרטי. במילים אחרות, מדובר בארגוני פשע, מאפיות מקצועיות ומסוכנות לכל דבר ועניין; ארגונים שהמדינה ידעה עליהם, יעדיהם ופשעיהם - ולא בלמה בעדם, לא ניסתה אפילו למלא תפקידה ולו גם למראית-עין.

ואילו ראש הממשלה כלל לא מתרגש מהזעזוע החולף מדן ועד אילת; אצלו כל הפרשה החמורה הזאת היא באמת רק כרסיס מטריד שחדר לישבנו. אז הוא ישנה ברגעים לא נוחים את הפוזיציה שלו. לא נורא. אף כי נדרשים שינויי תנוחות רבים ככל שגדל אצלו מספר הרסיסים המחוררים את ישבנו.

החרדה מהדונים הישראלים
נמל אשדוד [צילום: אתר נמל אשדוד]

האם באשדוד נגלה דון קורליאונה בדגם ישראלי מפוטם כהלכה? מה שכרגע ברור, שמדובר בהתנהלות של כנופייה חסרת-מעצורים, מדהימה בנחישותה ומדאיגה לא פחות ודימויה לא סתם מזכיר מאפיה מלוכדת, נועזת וטורפת את רכוש הציבור. ישראל מכבר היא ארץ מושחתת עד היסוד ונמנית עם צמרת המדינות המושחתות. חלק מהשחיתות הזאת משויך לממשלה שאחדים מנציגיה בכנסת עושים לנגוס ביסודות המתרופפים, ולא רק של מערכת המשפט שהיא מזבח-מקלט אחרון בבוא יום מצוקה. שמותיהם של הלוינים, הדנונים והאלקינים מוכרים.

מה שחשפו כבר עיתונאים לפני שנים אחדות ללא מורא על הנעשה בנמל אשדוד, נגלה שוב לאחרונה בתחקיר של ערוץ 2 והגביר את חששותינו שדבר לא נעשה מאז ועד עתה לבער את השחיתות הזאת, לה שותפות בשתיקתן במשך שנים מערכות השלטון. מהן כאלה שהיו מחויבות לבער את הפשיעה הזאת עד לעקירת שורשיה. תופעת הפשע המאורגן בנמל אשדוד, אם אכן החקירה תאושש את החשדות, תיקרא בקיצור, "סינדרום אשדוד", מפני שהיא חושפת מערכת פשיעה ברמה שאיננה מתוחכמת אך סרטנית ומסוכנת שאזרחי ישראל משלמים עליה ממש מכיסם הפרטי בכל יום ויום. פעילותה של הכנופייה האשדודית נעשתה כנראה בידיעתם של גורמים שלטוניים שהעדיפו לעצום את עיניהם. אלא שהם לא יוכלו להתכחש לאחריותם. בינתיים נחשף פעם נוספת ממשל שאיננו מושל.

מה פירוש "סינדרום אשדוד"
עיני. בין השותקים [צילום: פלאש 90]

חבורה של פטפטנים
לא רק הנהלת נמל אשדוד, לא רק רשות הנמלים, לא רק יו"ר ההסתדרות, לא רק שר התחבורה, לא רק השר לביטחון פנים אלא ממשלת ישראל כולה נגלית כחבורת פטפטנים שלקו בדברת ובחוסר הבנת אחריותם הלאומית. כל אחד מושך את השטיח הפרום לזכות בנתח

"סינדרום אשדוד" מחבק עוד ועדים גדולים וחזקים שכוחם בסחטנותם את ממשלות ישראל, והם מחלקים ביניהם אידיאולוגיה פשוטה וקולעת, איך לדפוק את כולנו. דווקא הם המסוגלים לגרום בכל רגע לנזקים עצומים לכלכלת הארץ הנאנקת, זוכים באותה "שותפות" והגנה (!) מצד גורמים רשמיים, שבהתחברם יחדיו יוצרים מעלה של מדרגות המתרוממות עד לסף לשכת ראש הממשלה.

אכן כך. לא רק הנהלת נמל אשדוד, לא רק רשות הנמלים, לא רק יו"ר ההסתדרות, לא רק שר התחבורה, לא רק השר לביטחון פנים אלא ממשלת ישראל כולה נגלית כחבורת פטפטנים שלקו בדברת ובחוסר הבנת אחריותם הלאומית. כל אחד מושך את השטיח הפרום לזכות בנתח. כל אלה ידעו שנים על קיומה של מפלצת פלילית תוססת ופעילה לאור השמש ומציגה את כולנו ככלים ריקים - ולא עשו דבר לבלום את הטירוף הזה המעוות את כולנו.

נשאלת אפוא שאלה שאינה מרפה: מי יגע בדונים האלה? מי יתקע רסיסים בישבניהם של העומדים בראש הכנופיות האלה, כאשר אישים כמו עופר עיני, שלי יחימוביץ', השר ישראל כ"ץ, ראש הממשלה ואחרים או ששותקים או שמטיחים אמירות ביקורתיות סתם ככה, או שממשיכים לחבק את החסנים בידידות מופגנת ובחברות אמיצה, כאילו מדובר ביקירי האומה. בינתיים אותם בעלי מצח נחושה "אינם שמים קצוץ" עלינו ועל אלה שאמורים היו לפעול כנגדם במלוא התוקף. כשחסן "משעה" עצמו להשתזף ליד הבריכה בחווילה שלו, כשהוא מלווה בקריצה של עיני; הרי הכוונה היא להרגיע את הרוחות המעלות גלים שוצפים ואז להחזיר חריש של עושק ציבורי לתלמיו הרגילים.

הממלכה הרקובה של המלך ביבי

אכן האמת חייבת להיאמר: התהליכים של סחיטת המדינה בכל מוקדי הוועדים הגדולים מתקיימת שנים רבות ורק הולכת ומחריפה בהעזתה הדורסנית. מתחת לשטיח צמחה מדינת הפשע המאורגן. יד רוחצת יד. שמור לי ואשמור לך. אלה השודדים אותנו משפיעים על עצמם מכל טוב, ובתמורה משפיעים על הפוליטיקאים הליליפוטים חיבוק של דוב מסוכן - אלה נהנים ואלה מתכבדים. אולם בשנים האחרונות תחת המשילות הרדודה והמטרידה של ראש הממשלה הנוכחי חל שגשוג עצום בעסקיהם של אותם דמויי אלון חסן; איש לא בלם אותם.

ייתכן שראש הממשלה לא היה מודע להיקף עסקיהם המשגשגים של אלון חסן ושותפיו, אבל הוא ידע בדיוק מה קורה בנמל אשדוד ושאלון חסן הוא הבעלים האמיתיים של נמל אשדוד. אז מה אם חסן השעה עצמו לרגע כטובה לעיני? ברצינות, הדרך עדיין פתלתלה וארוכה. יימצאו כאלה שינסו בכל דרך לטייח, להעלים מאתנו את האמת הצורבת.

אולם ראש הממשלה חייב לעמוד בראש המאבק עד חורמה בכנופיות הפשע.

שבט החסנים, העינים
וההרסנים של מדינת ישראל
אלון חסן [צילום: פלאש 90]

התופעה המאפיונרית הקלאסית שנחשפה במלוא כיעורה המסוכן באשדוד קיימת בעוד מקומות בארץ. המשטרה יודעת עליהם ואיננה ששה להתעסק עם החסנים האלה שכנראה באמת האמינו ועדיין, שהם מחוסנים ומוגנים. ימים יגידו. בינתיים הפוליטיקאים עלובי הנפש שלנו מחזרים אחריהם בלהיטות. רבים מבין בעלי מעמד בממשל הגונח שלנו מסתופפים בכל הזדמנות בחצרות של נוכלים להצגות סרות-טעם של מעלים באוב בנתיבות, ביניהם תמצאו אפילו את יו"ר הכנסת המגוחך יולי אדלשטיין, מינוי מחורבן של נתניהו כרבים ממינוייו.

מה פסול ברצון טבעי של אזרחים רבים להיות ראויים לממשלה שנותנת דעתה להקל ולא להכביד. בדרך להיות אזרח שומר-חוק נאלצים רבים לדחוק במרפקיהם בראש ממשלה שמפגין הססנות והסתייגות מלהתחכך בבעיות המטרידות אותנו בוקר וערב. מישהו מבין המקורבים לראש הממשלה צריך ללחוש באוזנו שלא הוא בלבד נלחם על עיצוב דיוקנה של מדינת ישראל. רבים עושים זאת איש בדרכו. לא מעטים מביניהם מצליחים בכיתוף המשא הכבד הזה לא פחות מנתניהו מפני שאין להם ארץ אחרת והם עושים לבלום את תהליך התפוררותה המואצת.

תמהני אם אי-פעם ייחשף נתניהו כראש ממשלה אמיתי שלבד משמירה חשדנית על כסאו המהדס, הוא גם יהיה מסוגל להתרווח עליו כדי להתבונן ישר בעיני המציאות העגומה. אם זה לא יקרה ייתכן שנהיה עדים להיסטוריה החוזרת על עצמה כשיתברר שהרסיסים המתרבים בישבנו מאלצים אותו לפרוש. באותו רגע ייתכן ששוב נזכה לשמוע סופסוף את המשפט המפורסם שלו: "נו, שרהל'ה, בואי, הולכים הביתה".

תאריך:  21/06/2013   |   עודכן:  21/06/2013
עמוס אריכא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רסיסים בישבנו של נתניהו
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובדה
21/06/13 16:59
 
העובדה הנכונה
22/06/13 14:57
2
לא תסתיר את האמת
21/06/13 18:48
 
בן ישי
22/06/13 14:18
 
אחוריים נשיאותיים
23/06/13 11:56
3
דודי30
22/06/13 09:00
 
ע.א.
22/06/13 11:02
4
איש תקשורת
22/06/13 09:15
5
ש"י אלידע
22/06/13 12:10
6
בן ישי
22/06/13 12:11
7
קורןנאוה טבריה
22/06/13 15:11
8
המלך שמעון ה-1
23/06/13 11:52
9
רות כ.
23/06/13 19:30
10
עפר פדן
28/06/13 17:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 33
בניגוד להמלצות ועדת צמח, כמות הייצוא של הגז הטבעי תרד ל-40%, כך שתוגדל כמות הגז שתיוותר לשימוש המשק הישראלי. כך הכריז (יום ד', 19.6.13) ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים שכינס בנושא.
19/06/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
"חברי הכנסת קיבלו את ספר התקציב לפני שבוע. מי שקרא בו ביושר, ולא רק חיפש איך להתנגח ואיך לייאש את הישראלים, יודע שהתקציב הזה לוקח את הקיצוץ הגדול - לוקח את הבעיה - והופך אותה להזדמנות" - כך אמר (יום ב', 17.6.13) שר האוצר יאיר לפיד מעל בימת הכנסת, לקראת ההצבעה עליו הלילה בקריאה ראשונה במליאה, לאחריו הוא יועבר לדיון בסעיפיו השונים בוועדת הכספים. על התקציב לעבור באופן סופי בקריאה שלישית עד ה-31 ביולי.
17/06/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשות התקשורת המאוחדת שאותה מתכוון משרד התקשורת להקים תיקרא "הרשות לשידורים מסחריים בטלוויזיה וברדיו". יהיה זה גוף מאסדר אחד שירכז את סמכויות האסדרה המצויות היום בידי הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולווין.
17/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר האוצר, יאיר לפיד, הודיע (יום ב', 17.6.13) על הרכב "ועדת ששינסקי 2" שתבחן את מדיניות התמלוגים אותם מקבלת המדינה משימוש גורמים פרטיים במשאבי טבע לאומיים. הוועדה תגיש את המלצותיה לשר האוצר עד חודש יוני 2014.
17/06/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
שר הפנים גדעון סער הודיע על הגשת תזכיר לתיקונים בחוק התכנון והבנייה. אחת המטרות העיקריות, הוא אומר, היא לקצר את משך הדיון והאישור של תוכניות בנייה ל-8 עד 12 חודש. זוהי אחיזת עיניים וחוק מיותר: החוק הנוכחי קובע לוחות זמנים מדויקים, שלפיהם חייבות הוועדות המקומיות לבניין ערים - שסער מציע להעביר אליהן את רוב העבודה - לאשר את התוכניות בתוך קצת יותר משמונה חודשים. הפירוט:
16/06/2013  |  אלעזר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   ממשלה 33  /  מי ומי  
המאבק בתג מחיר: עיקול בתים וכסף  /  עידן יוסף
דוד מלכא - לראש הוועדה שתבחר רבנים ראשיים  /  עופר וולפסון
הממשלה תחפש פתרון לפערי המיגון   /  עופר וולפסון
שתי ממשלות למדינה אחת  /  עמי דור-און
ברית השקרנים  /  עמוס שנער
נשף מסיכות מדיני  /  דרור אידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il