בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
סוכה - ראשי תיבות: ס-ומך ו-עוזר כ-ל ה-נופלים. כלומר, חג הסוכות הוא זמן להיוושע בכל הישועות
|
"אך שמח" בסוכות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
הנה עברנו את ראש השנה, עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים בהתעלות נפש גדולה ובחיזוק גדול וראינו בחוש, חסדי ה' כי לא תמו. בחסד הגדול של הישיבה הקדושה, יותר משלוש עשרה אלף משפחות נעזרו בקהילת קודש "שובה ישראל" בערב ראש השנה. וכן החיזוק וההתעלות ברבי אליעזר פאפא זצוק"ל בעל הפלא יועץ ובוודאי שיעמוד מליץ יושר בשמיים יחד עם החיזוק ביום הכיפורים והקבלה הקדושה אשר כבר מאות רבים מקפידים בקריאת הזוהר בכל יום וחזקה שכל המצוות ומעשים טובים אלו מליצי יושר בשמיים וישועת ה' כהרף עין, ונזכה לשנת אורה, שנת ברכה, שנת הצלחה ושכל השערים ייפתחו לכל כלל ישראל ולכל בני הקהילה הקדושה. מצוות ועוד כמה עניינים הנה נמצאים בערב חג הסוכות אשר נאמר על החג הזה "ושמחת בחגך והיית אך שמח". והדינים וההלכות רבים והסגולות של החג הזה מרובות מאוד ומשפיעות לכל השנה כולה. והנה נשתדל כיד ה' הטוב לקצר ולהעלות כמה עניינים שישתדלו בכל כוח להקפיד בהם. - ישתדל האדם הוא בעצמו להכין את כל הכנות הסוכה ומצוה בו יותר מבשלוחו ומשלו למצוה זו, משל: לאדם חשוב אין כבודו להרים ברחוב אבנים או עצים אך יהלומים ודברים יקרים כן כבודו, כך כל עץ או כל דבר ששייך למצוות הסוכה כאבן יקרה מאוד.
- ומובא בתיקוני הזוהר שכל מי שמבטל מצוות סוכה עונשו גדול שדומה לכופר בהקב"ה.
- ומובא בשם רבנו האר"י הקדוש, שערב חג הסוכות הוא זמן מיוחד ליתן בו צדקה ומובא בספרים הקדושים מי המעמיד עליונים ותחתונים צדקה שעושים ביד ודרשו: יד זה י"ד תשרי, ערב חג הסוכות.
- וישתדל האדם לטבול ערב חג הסוכות כדברי הגמרא במסכת ראש השנה ט"ז: אמר רבי יצחק חייב אדם לטהר את עצמו ברגל. ויקפיד שהטבילה תהיה אחרי השעה החמישית שאז מתחיל אור וקדושת היום להימשך.
- ישתדל האדם להכין בסוכה כיסא מיוחד עם כיסוי מעליו ככיסא אליהו הנביא לכבוד האושפיזין.
- וכשישב בליל החג בסוכה יכוון שני דברים: א) שציוונו הקב"ה לישב בסוכה זכר ליציאת מצרים. ב) וגם זכר לענני כבוד שהעמידם הקב"ה להגן עלינו במדבר.
- וידועים דברי האבודרהם שכל רגע שנמצא האדם מחוץ לסוכה שלא לצורך עובר האדם על מצות עשה מן התורה.
- יקפיד האדם באכילת כזית ראשונה בסוכה בלילה הראשון לבני ארץ ישראל ולבני חוץ לארץ גם בלילה שני שזו מצוה מדאורייתא.
- עיקר הכוונה לכוון על הנסים ועל הנפלאות שעשה עמנו הקב"ה.
- וידע שראש השנה עד אחרי יום כיפור זה דין ומסוכות מתחיל חסד וככל שמקפיד יותר האדם מושך חסדים לכל ימות השנה.
- וייזהר האדם זהירות גדולה מכל דבר שלא לצורך לעשות בסוכה ובעיקר לשון הרע וכעס.
- וידוע שהסוכה ר"ת ס-ומך ו-עוזר כ-ל ה-נופלים, שזה זמן להיוושע בכל הישועות.
- וכתוב בספרים הקדושים שביאת אליהו הנביא תהיה בחג סוכות.
- ומובא בתיקוני הזוהר שבזכות מצות סוכה ביום מותו של האדם הסוכה מגינה עליו מכל המזיקים ומלאכי חבלה, וכן כל מי שמקפיד במצוות סוכה זוכה לישב לעתיד בסוכת לוויתן.
- ודרשו ואמרו, "המצטער פטור מן הסוכה" - פירוש: מי שיש לו ייסורים וצער כשישב ויקפיד בסוכה פטור נהיה, פטור מן הייסורים.
- וידוע שמי שמקפיד בסוכה אם נגזר עליו גלות הקב"ה מצילו מן הגלות כי הסוכה היא כגלות וזה תיקונו.
- וכן מי שיש עליו קטרוגים על-ידי מצות הסוכה מתבטלים ממנו כל הקטרוגים.
- ייזהר בסוכה משום שכוח האושפיזין נמצא בסוכה.
- יקפיד ללמוד משניות סוכה ויכוון שחמשת הפרקים הם כנגד חמישה ענני כבוד.
- חג סוכות הוא חג של עבדו את ה' בשמחה אך ייזהר האדם וגילו ברעדה.
- ויקפיד לפני כל סעודה להזמין את השם של האושפיזין בפיו.
- יזדרז כשיסיים מיד התפילה לעשות קידוש היום.
- ויקפיד שיהיו עניים על שולחנו ובתיקוני הזוהר מובא: מי שלא מכניס אורחים עניים ודוחה אותם האושפיזין מקללו בעצמו.
הקב"ה יזכנו לעובדו בלבב שלם ובאמת, ונזכה לאורה וישועה גדולה בקרוב ממש.
|
תאריך:
|
18/09/2013
|
|
|
עודכן:
|
18/09/2013
|
|
הרב יאשיהו יוסף פינטו
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ראיס-פוטין-טיל400
|
19/09/13 16:25
|
|
שורות אלו נכתבות בעיצומו של החודש השביעי שהוא כידוע חודש החגים, בין יום הכפורים לחג הסוכות; ועל יסוד מה שכתבנו בשבוע שעבר - על יסוד הכלל "מעלין בקודש" - אודות תהליך התשובה, שהוא תהליך של התקרבות שמתחיל בראש חודש אלול ומגיע לשיאו ביום הכפורים (בכלל, ובתפילת הנעילה בפרט) מן הראוי להתבונן במסרים הפנימיים של החגים בחודש הזה ולראות כיצד הם מתיישבים עם הכלל הנ"ל, שהרי הוא תקף לכל העניינים שבקדושה. כי לכאורה, מה הקשר בין המרירות של יום הכפורים והחרדה (שמעורר השופר) בראש השנה ובין השמחה שהיא עניין עיקרי בחג הסוכות שהוא (על-פי נוסח המוסף של החג) "זמן שמחתנו"? והרי החגים באים ברצף, שבוע אחד בן ראש השנה לייום כיפור וארבעה ימים ממנו לסוכות; לא נותנים לנו זמן ארוך לעבר ממצב נפשי אחד למשנהו.
|
|
|
כן, היו זמנים שבהם היה חג הסוכות חגו העיקרי של עם ישראל - הכל, כמובן, בהתחשב בכך שראש השנה ויום הכיפורים, להבדיל, אינם בגדר חגים במלוא מובן המלה. אחרי ככלות הכל דבק בהם חותם "הימים הנוראים" של ימי הדין, שבהם עומדים הכל למשפט האלוהים. גם חג הפסח, שהוא חג המצות וחג האביב, איננו, על-פי המסורת, בגדר חג מלא, בהיותו קשור בהגבלה חמורה של איסור אכילת-חמץ, וזה כשלעצמו מכשול ברור לשמחה שלמה. חג השבועות אף הוא אינו יכול לזכות בתואר הנכסף של חג החגים, באשר הוא קצר מדי ונמשך רק יום אחד, מה גם שבתקופת בית שני מועדו לא היה קבוע.
|
|
|
|
|
|
רשת My Home Page, מותג העיצוב הצעיר מבית IDdesign, יוצאת במבצע הגרלה מיוחד במהלך חג סוכות, אשר במסגרתו יוגרלו 10 זוכים שיקבלו בחזרה את מלוא סכום רכישתם בחנות.
|
|
|
ניתן לראות כי התקופה הראשונה שבין ימי בין המצרים ותשעה באב, וכן התקופה השנייה שבין ראש-השנה ליום-כיפור היא תקופה של התבוננות עצמית. כלומר מדובר בתקופה בה האדם מסתכל לתוך עצמו, ועושה סיכום של טוב ורע. הוא מבטיח לעצמו לחזק את התכונות הטובות ולשנות את התכונות הרעות.
|
|
|
|