|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

אדם מְתַּחְבֵּל ואלוקים מסכֵל

דווקא בעניין ארבעת המינים, שנועדו לבטא אחדות ישראל, מצאו לנכון טיפוסים ריקים לקרוא לחרם על הסרוגים אבל יוֹשֵׁב בַּשָּׁמַיִם יִשְׂחָק: השנה, לראשונה, כל הלולבים, גם שבידי המחרימים, הם מתוצרת הסרוגים
17/09/2013  |   מנחם רהט   |   כתבות   |   חגים ומועדים   |   תגובות
לולבי סוכות תשע"ד - רק מתוצרת מטעיהם של חקלאים סרוגים [צילום: AP]

מעולם, כמדומה, לא הייתה משמעות כל כך אירונית לפתגם הידוע: 'אדם מתחבל ואלוקים מסכל' (באידיש זה נשמע הרבה יותר טוב: 'מֶענְטְש טְרַאכְט אוּן גוֹט לַאכְט'). מסובב הסיבות סובב את ההכנות לחג הסוכות תשע"ד באופן כל כך אירוני, שנראה בעליל שאין מדובר כלל ביד המקרה אלא במסר משמיים. שוב נוכחנו שיש מנהיג לבירה, ונדמה שאינו שייך למחנה החרדי.

מדובר ביוזמה מתועבת של אינשי דלא מעלי, שהפיצו קריאה מבחילה לציבור החרדי (שברובו, מן הסתם, היפנה לה עורף), שלא לרכוש השנה את ארבעת המינים אצל סוחרים חובשי כיפות סרוגות. פשוט כך. מובן שמדובר ביוזמה פרטית, בלתי ממוסדת, של קומץ קיצוניים, גמדים טרוטי עיניים, צאצאיהם האידיאולוגים של אותם נאלחים ששפכו עביטים של שופכין לעבר מרן הרב קוק. רשעי אומתנו רק מתחלפים.

אבל מה לעשות, שלמרבה האירוניה, דווקא הם, המחרימים, נאלצים השנה - צחוק הגורל! - ליטול לולב שגודל במטעי התמרים בידי הסרוגים, מפני שכל הלולבים שהגיעו השתא לשוק הם מגידולי הסרוגים, וחסל סדר רכישת לולבים מידי צוררי ישראל האיסלאמיסטים באל עריש או בירדן.

המשתבללים ו'החרדים החדשים'

די לעסקונה!
המכללות להכשרת עורכי דין, רואי חשבון, מנהלי עסקים ועוד, מפוצצות בסטודנטים ובסטודנטיות חרדים, שבעצם הליכתם להכשיר עצמם לחיים, אומרים לעסקונה: די. אל תתערבו לנו בחיים

מטילי החרם משתייכים מן הסתם למיעוט הצעקני, הדוגל במגמת ההשתבללות וההיבדלות. מולם מצוי הקוטב ההפוך של חרדים, גברים וגם נשים, שמאסו בשלטון העסקונה והתקשורת החרדית (המתפרנסים מציבור זה), הדוחקות אותם לחיי עוני וניוון. חרדים אלה, שהמשתבללים אוהבים לכנות בסרקזם 'החרדים החדשים', מצפצפים על איומים בנוסח "זה יזיק לשידוך", בזים לכינויי גנאי ולחרפותיהם של פשקווילים וחרדונים למיניהם, ויוצאים לשירות בצה"ל או שירות לאומי, ו/או לרכוש באקדמיה תואר אקדמי או מקצועי, שיפרנס אותם בכבוד. המכללות להכשרת עורכי דין, רואי חשבון, מנהלי עסקים ועוד, מפוצצות בסטודנטים ובסטודנטיות חרדים, שבעצם הליכתם להכשיר עצמם לחיים, אומרים לעסקונה: די. אל תתערבו לנו בחיים. תנו לחיות - ולא מנדבות, וגם לא מעשיית התורה קרדום לחפור בו.

הרוב הדומם, כך נראה, מצוי בין שני הקטבים הללו, יושב על הגדר, רגל פה רגל שם. כפי שנקרא בשבת הקרובה בספר קהלת: טוֹב אֲשֶׁר תֶּאֱחֹז בָּזֶה וְגַם מִזֶּה אַל תַּנַּח אֶת יָדֶךָ, כִּי יְרֵא א-ֱלֹהִים יֵצֵא אֶת כֻּלָּם.

אך נחזור לתעתועי ההשגחה שהפכה לבדיחה את חרם ארבעת המינים. היוזמה חגגה בעיקר באתרי האינטרנט החרדים. באחד הפרסומים נאמר: "עומדים עלינו לכלותינו. משהו חדש מתחיל. ערב חג הסוכות כולנו מהדרין בארבעת המינים. לא קונים ארבעת המינים מאויבינו, מצביעי המפלגת הבית ה'יהודי'", וכו' וכו'.

לא קונים ממזרוחניק

מוציאים שם רע
הם מתלבשים כחרדים, נראים חרדים, מדברים חרדית. נדמה להם שהם חרדים, אבל לא במצוות שבין אדם לחברו. אותם אינשי דלא מעלי, שאפילו לדרגת הערבה שבארבעת המינים לא הגיעו, רק מוציאים שם רע לחרדיות ואין בהם לא טעם ולא ריח

פרסום נלעג אחר אומר: "לולב, הדסים, לא קונה ממזרוחניק". ומיהו מזרוחניק? - "מזרוחניק = אדם נחמד וחייכן חובש כיפה סרוגה מצביע הבית היהודי, בזכותו הפסדתי חודש קודם 500 ש"ח ביטוח לאומי + [הצלב, אבוי, במקור! מישהו פישל כאן] 500 ש"ח תקציבי כוללים, ובחודש הבא עוד 500 ש"ח בשכ"ל. השנה קונים מחרדים". המדהים הוא שאותם פרסומים מרושעים נוסחו (לא ייתכן אחרת) דווקא בעשרת ימי תשובה וערב יום הכיפורים, שבמהלכו היכו אותם מחרימים בזויים על חזותיהם: "על חטא שחטאנו לפניך בחילול השם, בטיפשות פה, בעיניים רמות, בעזות מצח, בצדיית רע, בקלות ראש, בשנאת חינם, בתמהון לבב" ועוד...

המפתיע הוא, שדווקא המסר של ארבעת המינים, שנועד על-פי דורשי רשומות לבטא את אחדות כלל ישראל לגווניו וחוגיו - למן האתרוג שיש בו טעם וריח, ועד לערבה שאין בה לא טעם ולא ריח - נרמס בידי יהודים המתחזים לחרדים. הם מתלבשים כחרדים, נראים חרדים, מדברים חרדית. נדמה להם שהם חרדים, אבל לא במצוות שבין אדם לחברו. אותם אינשי דלא מעלי, שאפילו לדרגת הערבה שבארבעת המינים לא הגיעו, רק מוציאים שם רע לחרדיות ואין בהם לא טעם ולא ריח. זֶה דַרְכָּם כֵּסֶל לָמוֹ.

עכשיו מסתבר שיודע תעלומות מתעתע בהם. יוֹשֵׁב בַּשָּׁמַיִם יִשְׂחָק, אֲ-דֹנָי יִלְעַג לָמוֹ. הם מטיפים לחרם על ארבעה מינים ובעצמם נוטלים לולב שגידלו מיזרוחניקים. דווקא השנה - ממש צחוק הגורל! - כל בני הציבור החרדי בישראל, ממש כולם, רכושו את לולביהם, מחקלאים סרוגים. ממש כך. גם בריוני פשקווילים, ששנאתם אומנותם.

שכן שנה זו, תשע"ד, היא הראשונה בתולדות המדינה, שאף לולב אחד לא יובא מן הסביבה העוינת. עם ישראל חדל לפרנס, לפחות בתחום זה, את צורריו. כל לולבי סוכות תשע"ד, בסדר גודל של 700 אלף יחידות (זו הכמות הנצרכת בארץ), הינם מתוצרת מטעיהם של חקלאים סרוגים בקיבוצי עמק בית שאן. בנוסף שלחו החקלאים הסרוגים לקהילות בארה"ב, חרדיות ולא-חרדיות, עוד 200 אלף לולבים ממיטב גידולי ארץ החיים. מה זה אם לא יד ה' ממש, בבחינת ונהפוך הוא?!

מסובב הסיבות, כנראה, יש לו תוכניות משלו. כבסיפור יוסף ואחיו: וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם יוֹסֵף אַל תִּירָאוּ, כִּי הֲתַחַת אֱ-לֹהִים אָנִי? וְאַתֶּם חֲשַׁבְתֶּם עָלַי רָעָה, אֱ-לֹהִים חֲשָׁבָהּ לְטֹבָה, לְמַעַן עֲשֹׂה כַּיּוֹם הַזֶּה לְהַחֲיֹת עַם רָב. וְעַתָּה אַל תִּירָאוּ, אָנֹכִי אֲכַלְכֵּל אֶתְכֶם וְאֶת טַפְּכֶם, וַיְנַחֵם אוֹתָם וַיְדַבֵּר עַל לִבָּם [בראשית נ']. נניח לקורא להחליט מי בסיפור ארבעת המינים ממלא את תפקיד יוסף הצדיק שדאגתו לכלל ישראל, ומי ממלא את תפקידם של האחים, שהם - איך נאמר בעדינות? - הפחות צדיקים, אכולי שנאת אחים מסמאת עיניים.

ושוב, ברור שאין יוזמות החרם מייצגות את כל הציבור החרדי. בהחלט לא. אבל עצם קיומה של יוזמה כזו, מבלי שאף אחד - ממש כך: אף אחד! - לא קם למחות נגדה, אפילו לא האתרים בעת שדיווחו על עצם קיומה, מעידה שאין מדובר בסתם מטורפים חסרי גיבוי. בדיוק כפי שהעובדה שאף אחד לא קם כשבכירי עסקני שס, הגחיכו עצמם כשטענו שהסרוגים הם עמלק, 'בית של רשעים' וכדומה, מעידה על הכלל.

האמת היא שטירופם של מחרימים קיצוניים כבר אינו מרגש אף אחד. כוחות השוק חזקים מהם. ועל-אף זאת, ביקשתי מחברים, להציץ בפרסומי החרמות ולהגיב על-פי הבנתם.

מי במארב ומי בסוכה

אחד מהם, רב קהילה ציונית דתית, הגיב: "אני חושב שצריך להוסיף לקמפיין הזה פרסומים נוספים: 'השנה אני לא מבקש צדקה ממזרוחניק'. הטיפשות והרשעות עוברות באמת כל גבול".

ידיד אחר כתב לי: "חרם ייענה בחרם. עכשיו תורנו להפסיק לקנות ממוצרי בד"ץ העדה החרדית וכל בד"ץ חרדי אחר".

וחבר נוסף כתב: "הגיע הזמן שגם יפסיקו לסמוך על שירותם של המיזרוחניקים, ששוכבים במארבים ויושבים במוצבים ומסיירים לאורך הגבולות, ומשליכים נפשם מנגד. בשעה שהם עצמם יושבים מדושני עונג בצל הסוכה, חיילים מיזרוחניקים מגינים עליהם מפני פוגרומצ'יקים למיניהם".

ידיד נוסף כתב: "הטירוף ייפסק כשזה יגיע לכיס. להפסיק תרומות למוסדותיהם ולקופותיהם. אם ארבעת המינים שלנו פסולים, אז גם כספי הצדקה שלנו פסולים. אין הבדל בין המצוות, ומי שפסול לזה פסול גם לזה".

ידיד רביעי כתב: "למה שיחרימו רק את ארבעת המינים. נראה אותם מפסיקים לצרוך את העגבניות והמלפפונים ושאר ירקות ופירות שמגדלים ומשווקים הסרוגים".

הגדיל לעשות המאייר יוסי שחר, שפרסם תגובה משלו, באותה גרפיקה ובאותם פונטים: "משהו חדש מתחיל. ערב יום כיפור כולנו מהדרין במצוות שנאת חינם. מפסיקים לבקש צדקה בבתי כנסת של מיזרוחניקים טחונים... נראה אתכם מסתדרים באמת בלי מצביעי הבית היהודי".

הוא אשר אמרנו: האדם מתחבל והאלוקים מסכל. חבל רק שאותם ריקים ופוחזים, המתחזים לחרדים, מוציאים שם רע לציבור החרדי, שמצידו לא מצא לנכון לקום ולחסום את השוורים הנגחים הללו ואת ההסתה הפרועה לשנאת אחים.

תאריך:  17/09/2013   |   עודכן:  17/09/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אדם מְתַּחְבֵּל ואלוקים מסכֵל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתתיהו פישר
18/09/13 13:36
2
בבון זה קוף
20/09/13 18:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
חג סוכות בפתח. לסוכה של משפחתי אשמח לצרף אושפזין את האדם היקר לי מתקוע, את עמוס הנוקד, הבוקר, בולס השקמים והלוחם לצדק חברתי.
17/09/2013  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
ימי ראש השנה ויום הכיפורים, ימי הזיכרון והדין, ימי חשבון הנפש הפרטי והלאומי, ימים של התבוננות פנימית המשפיעים עלינו שפע של אחדות והתלכדות בבורא ובאדם בישראל. הם המכוונים אותנו לשמחת חג הסוכות, החג שבו אנו מצווים לשבת בסוכה כפי שנאמר: "כי בסכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצרים" [ויקרא כ"ג, מ"ג].
17/09/2013  |  חניאל פרבר  |   מאמרים
ממצוות חג הסוכות: יש להקפיד שהשיק עבור רכישת ארבעת המינים לא יחזור לפני חג הסוכות; להקפיד על "לא תגזול"; מצווה לטייל בארץ; המצטער פטור ממצוות סוכה
17/09/2013  |  הרב אפרים זלמנוביץ  |   מאמרים
במד"א נערכים להצלת חיים במהלך ימי חג הסוכות, ומגישים את המדריך המלא לשמירה על חיינו במהלך בניית הסוכה, הטיולים בחג, והשהות בבית.
16/09/2013  |  זכי הלר  |   כתבות
בדיקת שוק שערכה חב' "סיגנל טורס" בנושא חופשות בחו"ל של ישראלים במהלך סוכות קובעת שישראלים רבים יעשו "גשר" ב-3 הימים שבין יום כיפור לסוכות וינצלו זאת לחופשות ביעדים רחוקים יותר כגון ניו-יורק ותאילנד. ההערכה היא שביעדים אלה יחול גידול של 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
15/09/2013  |  עדי וילדר  |   הודעות כלליות
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  /  מי ומי  
הסוכה הגדולה ביותר בישראל - במלון גראנד קורט  /  עדי וילדר
יום הכיפורים נכנס - הזיהום צנח  /  מחלקה ראשונה
מדינה בחשבון נפש: מתפללים לשנה טובה  /  עידן יוסף
כשהדוושות שרות: "יומא"  /  חיים נבון
היטהרות  /  נסים ישעיהו
בית הכנסת הכי הכי בעולם  /  מאיר אינדור
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il