|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

למה נרדם היועמ"ש לממשלה על משמרתו?

במסע המתוקשר נגד פרופ' שמואל האוזר, האחראי בתוקף תפקידו לפעילותה של יחידה החוקרת ביצוע מעשים פליליים שבוצעו, לכאורה, בשוק ההון, יש גם "ריח מעובה" של ניסיון לסחיטה ולאיומים הגיע הזמן שהיועמ"ש לממשלה יתעורר מתרדמת החורף שלו ויזדעק להגן על כבודם הרמוס של עובדי ציבור העושים במשמרתם למען הציבור ולא למען כיסם הפרטי
27/10/2013  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   תגובות
יועץ התקשורת רונן צור. את מי הוא מייצג? [צילום: יח"צ]

עו"ד חיים שטנגר
האקסיות של האוזר וגבולות חופש הביטוי

בשבוע החולף פרסמתי רשימה, בה מתחתי ביקורת חריפה על קמפיין פרטי ואגרסיבי, המנוהל נגד פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך בישראל - קמפיין שככל הנראה אחראי לו יועץ התקשורת רונן צור, המייצג גורמים אינטרסנטיים בשוק ההון, שפעילותו הנמרצת של יו"ר רשות ניירות ערך, לאחרונה, מפריעה להם.

כתבתי עוד, כי אפתח דבריי אלה ב"וידוי" קצר. בו "הודיתי" כי איני מכיר כלל וכלל את פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך בישראל. יחד עם זאת, נפשי יוצאת אליו. שכן בא אדם, מוכשר ביותר - שהינו פרופסור מן המניין למנהל עסקים באוניברסיטת בן-גוריון ודקאן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית בקריית אונו - ומוכן להקדיש מזמנו וממרצו גם לתחום השירות הציבורי. חייב אני להודות, כי מדובר בשילוב נדיר ומרתק במיוחד. בדרך כלל עושה אדם שכזה לטובת הכלל בתחום העשייה הציבורית, ולאחר מכן קוטף הוא פירות העשייה הציבורית בצאתו אל השוק הפרטי ופותח קריירה שנייה במגזר הפרטי. יחידי-סגולה, דוגמת הנגיד הפורש, פרופ' סטנלי פישר, חוזרים מן השוק הפרטי ותורמים מרצם וכישרונם גם בתחומי העשייה הציבורית.

עוד ציינתי ברשימה זו, כי הנה בא איש-מקצוע עם רקורד מוכח, דוגמת פרופ' שמואל האוזר - שטרם מלאו לו אפילו שישים שנה - ומוכן לתרום מזמנו, ממרצו ומהידע הרב שרכש הוא משך שנות עשייה רבות כאיש אקדמיה וככלכלן פעיל, לטובת הציבור. בתגובה באים מתנגדיו ומרפשים פניו ברפש. אל יקל הדבר בעיניכם. מדובר במי שבמשך שבע שנים תמימות שימש ככלכלן הראשי של רשות ניירות ערך ונטל חלק חשוב בעיצוב הרפורמות בשוק ההון. בין היתר שימש האוזר כיו"ר הוועדה להסדרת פעילותם של עושי שוק בבורסה לניירות ערך בשנת 2002, והוועדה למזעור מניפולציות בשוק ההון בשנת 2004, שזכו להיקרא על שמו. כמו-כן שימש פרופ' שמואל האוזר כיועץ לוועדת הכלכלה של הכנסת, בנושא עמלות הבנקים, בשנת 2007; וקודם לכן - בשנת 2001 - היה חבר בוועדה הציבורית בראשות פרופ' אוריאל פרוקצ'יה להסדרת זירות מסחר חלופיות בשוק ההון.

הדברים נכתבו על-ידי, על-רקע פרסומים אגרסיביים וכיתובים בלתי מחמיאים, בעליל, שהופצו - פתע פתאום - בכלי התקשורת, המיוחסים לפרופ' שמואל האוזר. שיא השיאים והחוצפה היה פרסום שעסק ב"אקסיות של האוזר" ודעתן - ככל הנראה, הבלתי מחמיאה - עליו. בקריאה ראשונה ואף בקריאה שנייה, ברור לקורא פרסומים אלה, כי הכוונה היא לפרסומים בעלי אופי ואפקט מיני. מקריאה שלישית - קריאה מקורבת ומעמיקה יותר - ניתן להבין, כי הכוונה הינה, אולי, לחברות שהפסיקו פעילותן בשוק ההון, בשל דרכו המקצועית והעסקית של יו"ר רשות ניירות ערך, שלא היטיבה עמן.


הכבוד הרמוס של עובדי ציבור


ציינתי עוד, כי שעה שמנהלים מלחמה בסגנון המתואר נגד עובד ציבור דוגמת פרופ' שמואל האוזר, חייב להזדעק - מיד - היועץ המשפטי לממשלה, תוך שהצעתי שינקוט הליך משפטי מטעם הממשלה לפי חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965. אודה על האמת ולא אבוש, בעת כתיבת הדברים נשמט ממני, לחלוטין, דבר-קיומה של הוראת סעיף 288א לחוק העונשין, התשל"ז-1977, הקובעת, כי מי שמפריע ביודעין לעובד הציבור או למי שהוסמך למלא תפקיד של עובד הציבור במילוי תפקידו על-פי דין, דינו מאסר שנה אחת.

הגיע הזמן שהיועץ המשפטי לממשלה יתעורר מתרדמת החורף שלו ויזדעק להגן על כבודם הרמוס של עובדי ציבור העושים במשמרתם למען הציבור ולא למען כיסם הפרטי. מאימתי תלויים אנו ברצונו הטוב של היחצ"ן, רונן צור, שיחליט, בטובו כי רב, אם ומתי יחשוף את מי שבשליחותם הוא עובד. יוזמן אדם זה לחקירה משטרתית ויישאל, תחת אזהרה, לזהותם של שולחיו-מפעיליו בכל הקשור לגל הרפש העכור שיצר הוא לאחרונה, בשליחותם ומטעמם, תוך ביצוע עבירה פלילית, לכאורה, לכל דבר ועניין שהוא.

יסרב היחצ"ן רונן צור, להשיב לשאלות חוקרי המשטרה, ייטול עליו הסיכון של הגשת בקשה להארכת מעצר עד השלמת חקירתו, אם בחשש לשיבוש הליכי חקירה או משפט, או להתחמקות מחקירה מהליכי שפיטה או מריצוי עונש מאסר, או מחשש ששחרורו יביא להעלמת רכוש, להשפעה על עדים או לפגיעה בראיות בדרך אחרת. הגיע הזמן כי החוצים - מראש וביודעין - קווים אדומים, שחצייתם מהווה גם ביצועה של עבירה פלילית, לכאורה, ישלמו מלוא המחיר המתבקש, מביצוע עבירה פלילית, לכאורה, זו על ידם בשם "חופש הביטוי".


חבל שלא ננקט קו קשוח בעניין


עודי כותב דברים אלה והנה מתברר, שהמשטרה עצרה לחקירה את חושף השחיתויות ברשות המיסים, קצין המודיעין שלה בעבר, בחשד שאיים על קצינים ושוטרים. חושף שחיתויות זה ומי שחבר אליו, שוקי משעול, שהיה מנהל בכיר ברשות המיסים, פוטרו ממשרותיהם, לא קיבלו צווי הגנה קבועים ממבקר המדינה והגיעו כדי פת לחם.

עניינו של פרופ' שמואל האוזר אינו דומה לעניינם של רותם ומשעול, שכן - בין היתר - שר האוצר ולא רונן צור, בכל הכבוד הראוי, רשאי להעבירו מתפקידו ומסיבות מוצדקות ומבוססות. יחד עם זאת, קו דקיק, מסוכן ומתעבה מחבר בין רותם ומשעול מחד-גיסא, לעניין הפרסומים שהופצו נגד פרופ' שמואל האוזר מאידך-גיסא. זהו קו הפחד והחשש, למצות את הדין עם בכירים שסרחו וגם/או החשודים - ציבורית - בסרחה זו או אחרת, בכל הכבוד הראוי.

הצגת מדיניות של מיצוי הדין ויד תקיפה מצידו של היועץ המשפטי לממשלה, נגד מי שנחשפו כמעורבים בשערוריות שחשפו רותם ומשעול, הייתה מונעת הידרדרותם אל עברי פי פחת. דומה שהצגת קו קשוח שכזה בעניין פרופ' שמואל האוזר, הייתה מונעת - מראש - מהיחצ"ן רונן צור לפתוח ב"פסטיבל האקסיות" הנלוז, מבית-מדרשו. לא נרחיב עוד דברים. דיינו אם נציין, כי יש במסע המתוקשר נגד פרופ' שמואל האוזר, האחראי בתוקף תפקידו לפעילותה של יחידה החוקרת ביצוע מעשים פליליים שבוצעו, לכאורה, בשוק ההון, גם "ריח מעובה" של ניסיון לסחיטה ולאיומים - לכאורה - ועוד כהנה וכהנה עבירות פליליות, לכאורה. "מסע" זה מעלה חשש של ניסיון למנוע מבעל תפקיד בכיר לבצע ולממש סמכויותיו החוקיות כיו"ר רשות ניירות ערך עד תום וללא כל הפרעה.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחום המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  27/10/2013   |   עודכן:  27/10/2013
עו"ד חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למה נרדם היועמ"ש לממשלה על משמרתו?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
28/10/13 11:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שש בבוקר, הבוקר... חושך מצרים.
27/10/2013  |  מרק בריל  |   מאמרים
במערכת הבחירות האחרונה לכנסת נרשמו 66.6% הצבעה. שליש בחרו שלא לממש את זכותם האזרחית והעדיפו שלא להגיע לקלפי. גם קיבלו חופשה מהעבודה וגם לא הלכו להצביע. חוצפה.
27/10/2013  |  עידן יוסף  |   מאמרים
פרשת חיי שרה ראויה לציוּן מיוחד מבחינות שונות. בָּראש וּבראשונה זו היא הפרשה היחידה בתורה הקרוייה על שם אישה - שרה אמנו, האישה היהודייה האולטימטיבית, אֵם האומה הגדולה שהטביעה חותמה עליה ועיצבה את אישיותה לדורות. היא אינה רק אשתו- של, רעייתו הנאמנה של אברהם אבינו, אלא מנהיגה דגולה בזכות עצמה, ויש לכך משמעות סמלית ברורה. בַּכתובים ישנם שני ספרים הנושאים שמות נשים: רות ואסתר. גם בהם מדובר בשתי נשים מנהיגות מובהקות וגואלות העם, אסתר בגופה מגזירת המן, ורות - כְּאֵם המשיח העתיד לבוא.
25/10/2013  |  ציפי לידר   |   מאמרים
הרוסים כועסים. ביום א' 13 לאוקטובר הופיע לפתע פתאום בעיר הפולנית גדנסק פסל חוצות המתאר חייל סובייטי מתקופת מלחמת העולם השנייה אונס אישה בהריון מתקדם. יוצר הפסל הוא אמן בן 26 בשם יזי' ז'ומצ'יק אשר ביקש למחות באמצעי אמנותי זה על עשרות אלפי מעשי אונס שביצעו החיילים הסובייטים תוך שהם מזנבים בצבא הגרמני הנסוג בשלהי מלחמת העולם השנייה, ולתת ביטוי לכאב וסבל קורבנות אונס באשר הן שם. המשטרה הפולנית סילקה את הפסל שעות ספורות לאחר הצבתו, וז'ומצ'יק צפוי לעמוד לדין על-פי סעיפים מסוימים בחוק הפולני המתייחסים להסתה גזענית (במקרה זה נגד הרוסים). השגריר הרוסי בוורשה אלכסנדר אלכסייב הוציא הודעת גינוי נזעמת לפיה האמן חילל את זכרם של 600,000 החיילים הרוסיים אשר "מסרו נפשם למען שחרורה ועצמאותה של פולין". אכן, גדול היה זעמו של אלכסייב לנוכח העובדה שז'ומצ'יק הציב את פסלו סמוך לאנדרטה לזכר החיילים הסובייטים המוצבת בגדנסק עוד מימי השלטון הקומוניסטי.
25/10/2013  |  שלמה פרלה  |   מאמרים
ההכרזה של טורקיה ב-26 בספטמבר 2013 על זכייתה של החברה הסינית CPMIEC במכרז לרכישת מערכת הגנה אווירית לטווח ארוך התקבלה בהפתעה לא מבוטלת בקרב שותפותיה בברית נאט"ו (אם כי עוד קודם לכן היו שמועות שזו תהיה ההחלטה), ובתרעומת רבה. ההצעה של החברה הסינית נבחרה כעדיפה על פני הצעות של חברות אמריקניות (יצרניות מערכת הפטריוט), חברה רוסית (יצרנית ה-S-300 ו-S-400), ושותפוּת איטלקית-צרפתית (יצרנית ה-SAMP/T Aster 30). אמנם, נשיא טורקיה, עבדוללה גול, אמר שההחלטה עדיין אינה סופית ונותר עוד שלב גיבוש וחתימת העסקה, אך לפי תנאי המכרז טורקיה מחויבת להתקדם עם סין ונראה שיידרשו יותר מאשר עוצמת הגינויים הנוכחית מצד חברות נאט"ו כדי לשכנע את טורקיה לשנות את החלטתה. יתרה מכך, ההחלטה עצמה התקבלה בפורום המנהל של התעשיות הביטחוניות, בו משמש ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כיושב-ראש, ומכאן שההחלטה התקבלה בגיבוי מלא מצדו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
איתן לסרי
איתן לסרי
יש לשמור על עקרון ההדדיות בתגובות כדי שהצד השני המבין היטב את כללי המזרח התיכון ויבין גם שיש כאן מדינה ריבונית מפותחת וחזקה בכל ההיבטים היכולה להגיב בהתאם ולהשיב לו כגמולו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il