|   15:07:40
  יוסי קרמר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

פרנציסקוס, היכן היה אלוהים בשואה?

למה יצר בן האנוש את האלוהים? כי האלוהים מבחינתו הוא תוצר של אירועים על טבעיים, אמונה בניסים שקרו, הצורך בהשגחה, כשהדבר נעשה שלא מתוך ההבנה שאין תופעות על טבעיות ואין ניסים, אלא שהכול הוא תהליך טבעי, אך לא הכול מובן בשלב זה
26/05/2014  |   יוסי קרמר   |   מאמרים   |   תגובות
פרניצקוס. מי אחראי? [צילום: ג'פרי ברונו]

האפיפיור פרנציסקוס הגיע לביקור בישראל והביא עימו פתיחות בנושאים חשובים שלא ידעה הכנסייה הנוצרית מעודה ותיקון ושינוי תדמיתי של הכנסייה בזכותו בנושאים רבים ומגוונים שהם מסר חשוב לאנושות.

אופי הביקור של האפיפיור בישראל סובב בעיקר סביב השאלה היכן היה אלוהים בעת התרחשות השואה, האירוע האכזרי ביותר שידעה האנושות? אני הייתי מחדד את השאלה של האפיפיור ושואל באיזו רמת מודעות נמצאה האנושות אז באותה תקופה אפלה? והאם המין האנושי יעבור את התיקון האישיותי שלו שלא יאפשר למקרה כמו השואה לחזור על עצמו? למה הייתי מחדד את השאלה ושואל באיזו רמת מודעות הייתה האנושות בעת התרחשות השואה? כי מעצם השאלה היכן היה אלוהים בעת התרחשות השואה משתמע שכאילו אין לאנושות אחריות למה שהתרחש ושאלוהים היה כביכול יכול לקחת אחריות על מה שנעשה ואף למנוע את השואה מלהתרחש, מה שמחזיר את הכדור אלינו לאנושות, כי ברגע שיבין בן האנוש שהוא האלוהים ההבנה הזו תוביל אותו לכך שאין אלוהים כי אז יישאר בן האנוש עם האני העמי שלו כלומר עם עצמו ועם האחריות שלו למעשיו רק מעצם ההבנה למהו האני העצמי הזהות האמיתית שלו, רק תובנה זו שמאפשרת לקחת אחריות על מעשי בן האנוש יכולה למנוע בעתיד מאירוע כמו השואה לחזור על עצמו, למה? כי כל עוד הזהות האנושית כוללת בתוכה את הרגשות הטובים והרעים האנושות מתנהגת כסהרורית ואילו ביטול, נטרול, הרגשות החיוביים והשליליים יאפשרו את התיקון האישיותי המפוצל בין הטוב והרע שבו מה שיאפשר את הרוגע הפנימי, כי כשאנחנו רגועים אנחנו מחוברים לזהות האמיתית שלנו הרציונאליות שמאפשרת את ההתייחסות העניינית למהות ומטרת החיים הן מהבחינה האבולוציונית קוסמית אבל בעיקר מהבחינה הרוחנית, רק אישיות מתוקנת זו לא תאפשר להתרחשות אירוע בסדר גודל של השואה מלקרות פעם נוספת.

המסקנה היא שאלוהים שבן האנוש מתפלל, פונה, מדבר אליו היא בעצם שהוא מתפלל, פונה, מדבר לעצמו אך הוא אינו מודע לכך, ואילו התיקון והחיבור לאני לזהות האמיתית שלנו מתחיל מעצם ההבנה שהכל כאן למטה בתוכנית החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית שלנו שהיא באחריותינו ומה שנותר לנו לעשות הוא לפרש נכון מי אנחנו בכלל? פרדוקס אמרתי?!

מימד אחר

מיהו האלוהים? דמות האלוהים קשורה באופן ישיר לתהליך ההתפתחות שלנו ואין לה כול קשר למציאות האמיתית.

לדעתם של המאמינים האלוהים שהם מדברים, פונים, ומתפללים אליו הוא אשר יצר וברא הכול.

כשמזכירים את אלוהים הכוונה לישות ממימד אחר שאחראית על כול הקיים והמתרחש ביקום.

האמונה באלוהים אינה נעשית מתוך הבנה, כי אמונה היא אינה הבנה, ולכן לא ניתן רק מתוך האמונה בלבד לפתור את החידה לעצם קיומו.

המסקנה מתוך ניסיון החיים והידע שצברתי בתהליך למודעות עצמית שלי עם עצמי היא, שאלוהים הוא דמות דמיונית בדמיונו של המאמין שמדבר, פונה ומתפלל לעצמו, אך הוא אינו מודע לכך, מה שממחיש את הקונפליקט, הניגוד התודעתי, המתרחש בדמיונו של המאמין בשלב זה שהוא נמצא בו בתהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות במסע שלו בחיפוש אחר ההתחברות לזהותו ולמציאות האמיתית ומשמעות לחייו.

איך רצוי שיהיה? רצוי לחקור וללמוד איך לפרש נכון מי אנחנו ולהתחבר לזהותנו האמיתית, כי בשלב זה בתהליך ההתפתחות שלנו אנחנו עדיין איננו יודעים לפרש לעצמנו באופן הברור מהי זהותנו, ולכן אין לנו גם את היכולת לפרש ולהבין את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים, הן מהבחינה האבולוציונית, קוסמית ורוחנית.

סדר קבוע

למה יצר בן האנוש את האלוהים? כי האלוהים מבחינתו הוא תוצר של אירועים על טבעיים, אמונה בניסים שקרו, הצורך בהשגחה, כשהדבר נעשה שלא מתוך ההבנה שאין תופעות על טבעיות ואין ניסים, אלא שהכול הוא תהליך טבעי, אך לא הכול מובן בשלב זה.

האלוהים הוא גם תוצר של הסדר הקבוע שכביכול קיים במערכת השמש וביקום כולו, אבל אין סדר קבוע לא במערכת השמש ולא ביקום, כי הכול משתנה למרות כשמסתכלים על היקום וזה נראה ככה.

אלוהים הוא גם תוצר דמיוני של כתובים עתיקים שאנשים בהיסטוריה האנושית העלו והביעו בכתב את דעותיהם, את רגשותיהם, מחשבותיהם, ודמיונם מתוך האירועים שקרו, תוצאה של פרוש שגוי למחשבות בניסיון לתת הסבר לאותה תקופה.

אלוהים והדתות הם גם תוצר שהומצאו כיוון שהמאמינים צריכים וזקוקים לריגושים לשם טקס הפולחן הרגשי, כי המאמין חרד וזקוק לחיזוק ולחמלה.

אלוהים הוא גם דמות דמיונית בתודעתו של המאמין שמאפשרת לו להתפלל ולפנות אליו, כי אישיותו של המאמין התנפצה לה למגוון רחב של דמויות, וזאת כתוצאה מהרגשות הפנימיים שהם הרגשות החיוביים והרגשות השליליים, התפילה לאלוהים מאפשרת סנכרון של כל הדמויות הדמיוניות שבתודעתו של המאמין והכוונתם ופניתם לדמות אחת, לאותה הדמות הדמיונית האלוהית, שהמאמין פונה ומתפלל אליה במסע להתחבר לאני העצמי שלו.

אלוהים הוא גם דמות שהמאמין פונה ומתפלל אליו, כי הוא אינו יודע מה מצפה לו לאחר המוות.

אלוהים הוא גם דמות שהמאמין פונה ומתפלל אליו, כי במחשבתו עליו לבטל את עצמו עוד בחייו למען האלוהים, כדי להתחבר אליו לאחר המוות, לכן הוא עובד אותו בחייו, במטרה שלאחר מותו יהיו לו נקודות זכות, ועוד.

אריכות חיים

שלב מתקדם יותר בהתפתחות האנושית יהיה, כאשר בן האנוש יתקן את אישיותו ויתחיל לדבר לעצמו, מה שיאפשר לו לנטרל את הקונפליקט ולהתחבר לעצמו, לזהותו ולמציאות האמיתית, מה שיאפשר לו בריאות ואריכות חיים, כשהשאיפה היא מימוש מהות ומטרת החיים שהיא לשם המודעות העצמית וביטול הזקנה ונצחיות, ואז דמות האלוהים הדמיונית תעלם לה.

למה? כיוון שבשלב זה של בתהליך ההתפתחות רמת המודעות מאפשרת להתייחס לעצמנו ולמציאות באופן הרגשי, האמוציונלי, ולכן הפרוש וההתייחסות העצמית של המאמין היא אינה עניינית, אלא נעשית מתוך הזיה רגשית, ולכן היא אינה מתאימה לזהות ואינה מותאמת למהות ומטרת החיים, ולכן השפיות אינה מתאפשרת.

איך רצוי שיהיה? שלב מתקדם יותר בתהליך ההתפתחות שלנו למודעות עצמית יהיה, כאשר נתקן את אישיותנו, תיקון שיאפשר לנו להיות רגועים ולא רגישים, רציונאליים ולא אמוציונאליים, ושההתייחסות לעצמנו תהיה עניינית, מה שיאפשר לנו להתאים את אורח החיים שלנו למהות ומטרת החיים האמיתיים.

רוגע פנימי

מסקנה: האמונה אינה מאפשרת את ההבנה.

דמות האלוהים קשורה באופן ישיר לתהליך ההתפתחות, ואין לה כול קשר למציאות האמיתית.

סיכום: ברמת המודעות הנוכחית של המאמין כיום, אישיותו בנויה לכך שהוא רגיש ואמוציונלי, שאינו מתייחס באופן הענייני לעצמו, ולכן ההתייחסות שלו למהות ומטרת החיים אינה תואמת את המציאות האמיתית.

השפיות יכולה להתאפשר למאמין רק כאשר הוא יתקן את אישיותו וילמד ויכוון את גופו לרוגע הפנימי שלא כולל בתוכו את הרגשות החיוביים והשליליים, כשהרוגע הפנימי מאפשר את הרציונאליות וההתייחסות העניינית לעצמנו ולמציאות.

המסר במאמר: אלוהים הוא דמות דמיונית בתודעתו של המאמין שנמצא במסע פנימי כדי להבין מיהו, כי הוא אינו מודע לזהותו האמיתית שאליה הוא אמור להתחבר, ולכן אין לו את היכולת לפרש לעצמו באופן הברור את המציאות האמיתית שבה הוא נמצא וחי, הן מהבחינה האבולוציונית, קוסמית, אבל בעיקר מהבחינה הרוחנית.

המאמין יצר את האלוהים ולא אלוהים יצר את המאמין.

תאריך:  26/05/2014   |   עודכן:  26/05/2014
יוסי קרמר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרנציסקוס, היכן היה אלוהים בשואה?
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בשואה
26/05/14 16:27
2
אהרון שחר
26/05/14 18:45
 
שבץ חלובה
27/05/14 05:54
3
צפון -בשורה
26/05/14 21:36
4
יוסי קרמר
27/05/14 09:21
5
פסיכיאטר מחוזי
27/05/14 18:50
6
אבנר אברהם
29/05/14 09:40
7
קורןנאוה טבריה
29/05/14 10:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע הלך לעולמו העיתונאי אורי אליצור ז"ל. איך דיווח על כך הרדיו "הממלכתי"? הוא דיווח על מותו של "העיתונאי ואיש הימין". נשאלת השאלה מדוע דיווח עצוב כזה צריך לכלול את סיווגו הפוליטי של הנפטר? האם לפני שבועות אחדים, כאשר נהרג העיתונאי ד"ר ראובן פדהצור בתאונת דרכים, הוא הוצג כ"עיתונאי ואיש השמאל"? מה הבסיס לאיפה ואיפה בהצגתם של בני-אדם בתקשורת, חיים או מתים.
26/05/2014  |  רון בריימן  |   מאמרים
אין כמעט ישראלי בר דעת שלא חיווה את דעתו על מכירת תנובה לסינים. המכירה של החברה הגדולה ביותר בישראל המספקת לאזרחים, ירקות ופירות, חלב ודברי חלב ובשר, נמכרת למדינה זרה וחזקה, מדינה רבת אוכלוסין וכוח שהיא אניגמה לרוב בני האדם בעולם.
26/05/2014  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
בסוף השבוע החולף פרסם בית המשפט העליון פסק-דין חשוב ביותר שעניינו מערכת הגומלין בין הזכות להגנת הפרטיות הקבועה בחוק מפורש, לבין הזכות לחופש הביטוי שעוגנה בפסיקת בית המשפט העליון והוכרה - בפועל ולמעשה - כזכות יסוד. בפני בית המשפט העליון הובא ערעורו של מחבר רומן ספרותי שעסק במערכת יחסים עם בת-זוגו לשעבר, שפרטי חייה שימשו לו כהשראה בכתיבת הרומן שפרסומו והפצתו נאסרו בידי בית המשפט המחוזי, בירושלים, לבקשת בת-זוג, לשעבר, זו, שתיאורים מפורטים עליה נכללו בספר זה. ברומן מתאר המחבר מערכת יחסים אינטימית הנוצרת בין גבר בגילו שלו שנואש מחיי נישואין בלתי מספקים, לבין סטודנטית בבית-קולנוע.
26/05/2014  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
גם אם אתם חברי מכבי שירותי בריאות, וגם אם אתם מגיעים לקבל את מה שמגיע לכם מתוקף היותכם חברי הקופה, עדיין עדיף להיות "לקוחות פרטיים", מסתבר. מבולבלים? גם אני הייתי.
26/05/2014  |  יפעת גדות  |   מאמרים
לבית משפט השלום בפתח תקוה הוגשה תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה וירידת ערך, התובעים רכשו מקבלן דירת שישה חדרים בפתח תקוה ולדבריהם הובטח להם על-ידי נציג המכירות של הקבלן כי שטח הדירה הוא 164 מ"ר, אולם בפועל הסתבר לתובעים כי שטח הדירה הוא 142 מ"ר בלבד, בנוסף הסתבר לתובעים כי גם שטח החנייה ושטח המרפסת קטנים יותר מהמובטח. בהסכם המכר שנחתם בין הצדדים לא צוין גודלה של הדירה אך להסכם צורף תשריט של הדירה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il