|   15:07:40
דלג
  נסים גבאי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

30.58 שקל לשעה לנהג אוטובוס

נהג האוטובוס מעלה עשרות נוסעים בכל כיוון נסיעה בתוך כל זאת, גובה הנהג כסף מהנוסעים, מעביר כרטיסיות במחשבים שאוהבים לתעתע... ועוד לא דיברנו על תפקידו "הזוטר" לנהוג באוטובוס בסבך התנועה הסואנת והמסוכנת
19/08/2014  |   נסים גבאי   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
כמה טורים ביום? [צילום: פלאש 90]

נהגי האוטובוסים בישראל משתכרים בערך כמו קופאיות בסופר (בלי להעליבן חו"ח), ויחי ההבדל הקטן. נהג אוטובוס העובר הכשרה מעט נמוכה מטייס קרב בחיל האוויר ומגיע לעסוק בתחום כל כך חיוני למשק – חוטף כזו שטוזה בפרצוף מהתחום אליו הצטרף ככוח עבודה – שאם לא הייתם מזכירים לי שאני חי במדינת ישראל הייתי מאמין שכל העניין הוא סיפור בדים אחד גדול.

מה ההבדל? רוצים לדעת מה זה לעבוד כנהג אוטובוס בתחבורה הציבורית במדינת ישראל?

נהג אוטובוס קם בארבע וחצי לפנות בוקר, ויוצא לעבודתו המתחילה אי-שם בין חמש לשבע. האם זו השכמה למשמרת בוקר בלבד? הצחקתם את סידור העבודה. הטורים (קו נסיעה לכיוון אחד נקרא "טור") מתחילים אומנם אי-שם לפני עלות השחר, אבל כמו כל מלחמה – אף אחד לא יודע איך ייגמר היום הזה. סידור העבודה היכול לסבול הכל "מספר" לנהג שפה ושם יש לו הפסקות (כדי להתאושש בין לבין) אולם זה לא מונע מגומי העבודה להימתח לפעמים עד אחת אחרי חצות.

מה נשאר מנהג כזה אחרי יום עבודה, לקראת יום חדש?

נהג רשאי לעבוד על-פי חוק רק 12 שעות? מעניין את מי זה מעניין?... את הנהג הנתון בלחץ כלכלת ביתו או את הנהלת החברה שאין לה מספיק נהגים לאייש את כל טורי הנסיעות? למה אין מספיק נהגי אוטובוסים? על כך בהמשך. בינתיים נתבונן בנהג הקורס תחת העול הפיזי שמחסל כל תבנית אנושית חזקה ככל שתהיה, ועל התוצאות הטרגיות הנובעות מכך... מוטב לא לדבר בעת הזו.

נחזור ל"שגרת" עבודתו של נהג התחבורה הציבורית. את הקווים משרטט משרד התחבורה, ואם אתן לכם שתי דוגמאות קוטביות (שיכון וותיקים בנתניה והעיר בני-ברק...) אל תתעלפו לקריאת התיאורים. בשכונת וותיקים בנתניה ישנם קווים העוברים ברחובות כל כך צרים (כאילו נסענו בעזה) שלא פעם נתקע שם אוטובוס אחרי ששום תמרון של נהגו לא הוציא אותו מההפרעה לתנועה שגרמו דיירי הבתים בחניותיהם חסרות האחריות. בבני-ברק החגיגה בעיצומה. ילדים ומבוגרים, תינוקות על עגלותיהן עם אימא או אח/ות מובילות... וכולם חוצים מפה לשם ובאלכסון... כאילו אין תקנות תעבורה בישראל. בתוך האנדרלמוסיה הזו מרשים לעצמם הנהגים בבני-ברק לחנות באמצע נתיב יחיד וצר... ושלא תדעו מהצרות שעוברות על נהג האוטובוס.

נהג האוטובוס מעלה עשרות נוסעים בכל כיוון נסיעה, ואם ישנו שלט שמספר מקומות העמידה מוגבל ל-10... הצחקתם את המציאות... בתוך כל זאת, גובה הנהג כסף מהנוסעים, מעביר כרטיסיות במחשבים שאוהבים לתעתע... ועוד לא דיברנו על תפקידו "הזוטר" לנהוג באוטובוס בסבך התנועה הסואנת והמסוכנת.

על כל אלה... נהג האוטובוס בישראל משתכר כ-30.58 שקל לשעה (פחות או יותר – וההבדל בין החברות ממש לא מפיל את אמות הסיפים). בחישוב גס אפשר לחשב שבסוף החודש (הכל אם שרד הנהג פיזית או נפשית...) הוא מביא לאשתו והילדים סכום צנוע שכמעט כל פקידה מתחילה לא הייתה מתחילה לעבוד במשכורת כזו.

אז איפה הקטש?

משרד התחבורה. זה המשרד שכבר הכרזתי עליו כאחד המושחתים בישראל עם נתוני עליבות של כל השיאים השליליים בעולם – הוא זה שקובע כמה תגבנה החברות מהנוסעים, ובגרף ליניארי מושלך הכל לעבר משכורתו המגוחכת של נהג האוטובוס. מדינת ישראל (שם כולל לממסד שלנו) מפנה עורף לאחד המקצועות המאוד חיוניים במשק – והבומרנג חוזר אלינו "במלוא תפארתו".

אז למה לא מגייסים עוד נהגים?...

אם טרם הבנתם, אז הביטו על השלטים הגדולים על האוטובוסים הקוראים לנהגי אוטובוס לבוא ולעבוד... עבודה בטוחה... קריירה... והם לא באים. לא רק שאינם באים, אלא רבים מהם באים, נפגעים, ובורחים לעבודות אחרות.

על כל האחריות הזו.
על כל הקושי הזה.
על כל המורכבות של העבודה הזו.
על כל המקצוענות הנדרשת... 30.58 שקל לשעה?!...
נו באמת.

למישהו זה איכפת?

כנראה שלא. עד שעבדכם הנאמן לא החליט כי שליחותו הבאה היא לשבת ולהוביל נוסעים כשהוא מתיישב מאחורי ההגה של אוטובוס. אף אחד לא ניפנף בדגל שחור על המצב הבלתי אפשרי הזה בו נתונה התחבורה הציבורית בכלל, והנהגים בפרט. לא אלה ולא אלה... ואפילו לא הנוסעים... אף אחד לא מבסוט. אז תגידו לי אתם: "אין מישהו שמוכן להרים את הכפפה"?

תאריך:  19/08/2014   |   עודכן:  19/08/2014
נסים גבאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
30.58 שקל לשעה לנהג אוטובוס
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
19/08/14 12:05
2
הכל יחסי
19/08/14 15:08
3
נהג
19/08/14 21:13
4
אופיר
20/08/14 16:56
5
דורון נהג באגד
20/08/14 18:57
6
ד12וד
20/08/14 20:50
7
dniel
20/08/14 23:04
8
אורן כחלון
21/08/14 12:30
9
קופרמן יצחק
21/08/14 13:29
10
חזיק
22/08/14 06:31
11
אגד...
22/08/14 09:27
12
נסים גבאי
22/08/14 11:04
13
יעקב משם
24/08/14 14:02
14
משה נשר
14/09/14 23:44
 
נהג דן
29/11/14 20:36
 
ענבר2602
12/07/15 13:24
 
ענבר2602
12/07/15 15:15
15
דב בינדר
29/11/14 13:16
16
נהג שמממן את דן.
30/11/14 14:35
17
כהן עינבל
11/07/15 19:29
18
דוידזון יהודה
11/07/15 21:24
19
משה לאז
12/07/15 22:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
במחטף של משרד בתחבורה הועתקו בהפתעה ארבעה קווים מרכזיים מהשוק העירוני בפתח תקוה. למאות הנוסעים לא נמסרה הודעה מראש, לא נתלו מודעות על השינוי ולא היה איש כדי לסייע. כתב News1 עידן יוסף הגיע לפנות בוקר ובמשך שעות עקב אחרי מה שהתרחש בבוקר יום ראשון
18/08/2014  |  עידן יוסף  |   כתבות
"תחליף" ליחידת אבטחת התחבורה הציבורית שבוטלה? משרד התחבורה מבקש לנער מהמדינה את האחריות הבטחונית לשלומם של נוסעי התחבורה הציבורית ולהטיל אותה על החברות המפעילות. נהגי אוטובוסים בחברות התחבורה הציבורית יחויבו לעבור השתלמות מיוחדת בהתמודדות כנגד פעילות חבלנית עוינת (פח"ע) שתאפשר להם לראשונה, לקבל תעודת מאבטח בתחבורה הציבורית.
17/08/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
על-פי הנחיית פיקוד העורף, הופסקה (יום א', 17.8.14) תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון ושדרות בשני הכיוונים, עד להודעה חדשה. הרכבות תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת אשקלון. החשש הוא כי הרכבת, המושבתת זו הפעם השלישית, תיפגע מירי נ"ט מרצועת עזה.
17/08/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
רכבת ישראל הודיעה כי בכוונתה להגביר את האכיפה על תשלום כרטיסי נסיעה ברכבת. הנהלתה הרכבת טוענת כי קיימת מגמה הולכת וגדלה של נסיעת אזרחים ברכבת, תוך התחמקות מתשלום כרטיס הנסיעה, אך מודה כי אין בידיה נתונים מספריים כלשהם כדי לאשש טענה זו.
17/08/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת דן בצפון, המפעילה את מערך המטרוניות בחיפה, קיבלה אישור מהרשות הארצית תחבורה ציבורית במשרד התחבורה להצטייד בשבוע הבא בעשרה אוטובוסים רבי-קיבולת נוספים.
14/08/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il