המושג "חוויית משתמש" (User Experience) הפך להיות בשנים האחרונות למוכר עבור כל מי שעוסקים בהליך של בניית אתרים. שכן, כל מי שמקים אתר ברחבי הרשת שואף להשגת חוויית משתמש איכותית וחיובית. יש מי שסוברים כי גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, מציג בפנינו, הגולשים, תוכן איכותי ביותר שקשור לחיפוש שערכנו. לעומת זאת, מי שמכירים את מנוע החיפוש על שלל גווניו, יודעים לומר כי מנוע החיפוש הוא חכם יותר. כך שהוא יודע להציג בפני הגולשים תוצאה שהיא לא רק איכותית, אלא תוצאה שגם מספקת את המידע בעל הסבירות הגבוהה ביותר. "כדי שזה יקרה, על בעלי אתרים להכיר את המושג "חוויית משתמש" באופן מעמיק וליישם אותו כדי להביא לתוצאות מיטביות" אומר לנו ג’ורג’ שופאני, המנכ”ל והבעלים של
סוכנות איקומרס Original Concept, המתמחה בקידום ובניית אתרי מכירות.
ההגדרה של "חוויית משתמש"
רגע לפני שנעמיק בכל הנוגע לחוויית המשתמש ולהקשר שלה למכירות, עלינו להציג בפניכם את ההגדרה של המושג. נציין בקצרה כי התחום של חוויית המשתמש עוסק בעיקר בהבנה של ההתנהגות האנושית תוך התמקדות בחוויית המשתמש הדיגיטלי. כדי שזה יקרה, צריך לדעת כי לכל אתר אינטרנט צריכה להיות מטרה. אפיון ועיצוב של חוויית המשתמש נועדה בסופו של דבר להניע את הגולש מבחינה פיזית ופסיכולוגית להגיע אל פעולה מסוימת שאנו רוצים שתתקיים באתר.
הדרך הנכונה לייצור של חוויית משתמש טובה
זה לא פשוט ליצור חוויית משתמש טובה סתם כך. שכן, מדובר בהליך שכולל שאילת שאלות חשובות. הנה כמה מהשאלות שצריכות להישאל כדי להגיע למטרה הסופית:
- מה מניע את הגולש להיכנס אל האתר?
- מה הגולש צפוי להרגיש כשהוא ייחשף אל האתר?
- לאן המבט של הגולש צפוי לנוע מתוך אינסטינקט?
- מהי הדרך שתגרום לגולש לבצע את הפעולה הרצויה?
- מה צפוי לגרום לגולש להמשיך לצרוך מידע כלשהו באתר?
- האם הגולש קיבל בסופו של דבר את המענה לצורך שבעקבותיו הגיע אל האתר? וכו'
החלטות המשתמש - לחשוב כמו הגולשים של האתר
בשלב זה אתם כבר יודעים שכדי להביא לחוויית משתמש שתגרום למכירה, עליכם להבין את המטרה של הגולש. עכשיו, אתם צריכים לקחת בחשבון שכל החלטה שהוא צפוי לבצע מורכבת מעשרות מיקרו החלטות. כלומר, החלטות קטנות מאוד שהוא מקבל. חלק מההחלטות הללו באות לידי ביטוי מתוך אינסטינקט. בעוד אחרות, מתבצעות באופן לא מודע. עליכם לשים לב כי אתם מעצבים את האתר שלכם באופן כזה שיביא ליצירת חוויית משתמש נכונה ויעילה. כזו שתוביל בסופו של דבר להשפעה על קבלת מיקרו החלטות כמו אלו שצוינו קודם לכן.
איך עושים את זה? - טיפ מספר 1
כדי להביא לתוצאה מיטבית, אתם צריכים ליישם 2 טיפים חשובים. הטיפ הראשון יופיע כעת והשני, יוצג בפניכם בפסקה הבאה. בתור התחלה אתם צריכים לקחת בחשבון את כללי הבסיס שחייבים לבוא לידי ביטוי כדי שתעצבו את חוויית המשתמש על הצד הטוב ביותר. הנה כמה מהם:
הכלל ה - 1: יצירת היררכיה ויזואלית ברורה באתר. קחו בחשבון שהמוח של הגולש שלכם רוצה להבין מה הכי חשוב מבין כל הפרטים שמופיעים מולו
הכלל ה - 2: שימוש בקונבנציות. תצאו מנקודת הנחה שהגולש צריך להרגיש במקום מוכר ונוח, כזה שמשרה בו ביטחון
הכלל ה - 3: חלוקה ברורה של עמודים לאזורים מוגדרים. המוח האנושי סורק את הפרטים לפני שהוא קורא אותם באופן מעמיק. עובדה זו תאפשר לכם לדעת כי הגולשים צריכים להבין מה עיקר התוכן של כל אזור באתר תוך כמה שניות
איך עושים את זה? - טיפ מספר 2
כדי שתוכלו ליצור אתר עם חוויית משתמש איכותית שתוביל בסופו של דבר למכירה, עליכם לפנות אל חברה מקצועית שעוסקת בתחום. יש לא מעט חברות לקידום אתרים שישמחו ללוות אתכם ולהקים יחד אתכם את האתר המתאים לכם ביותר, תוך תשומת דגש למידע שצוין לעיל.
נותר לכם רק לפנות למומחים
עכשיו, אחרי שקראתם את כל המאמר בעיון רב ואנחנו מביניים שחוויית משתמש זה אחד הפרמטרים המשמעותיים בהגדלת המכירות בחנויות אונליין, נותר לנו רק למצוא חברת בניית אתרים שמבינה את עולם חוויית המשתמש ובונה את האתר בהתאמה לכך. כתבות נוספות במגוון תחומים שונים תוכלו לקרא במדור "זירת המומחים" שלנו.