|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
צרפת. החלטות מזעזעות [צילום: ז'אן פרנסואה בדייה, AP] איטליה. אמבולנסים בתור [צילום: AP] צ'כיה. קרובים זועמים [צילום: פטר יוזק, AP]

ניו-יורק טיימס בכתבה מצולמת נרחבת:

צוותי הרפואה באירופה על סף קריסה

אחרי הקורונה של החורף וההקלה בחודשי הקיץ, מאז תחילת הסתיו היבשת מתמודדת עם זינוק בתחלואה - ובתי החולים שוב עמוסים והצוותים שוב עובדים ללא הרף תוך סיכון עצמי עונת החגים והתחלת החיסונים עלולים להוביל להתנהגות חסרת אחריות ולהחמרה קשה עוד יותר
24/12/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הקורונה באירופה, 19.12.20 / DW News

הקורונה מכה באירופה בגל שכמעט ממוטט את צוותי בתי החולים – מתישה, מדביקה וממיתה רופאים ואחיות. הסגרים יצרו מעט מקום במחלקות הטיפול הנמרץ בחודשי הקיץ, אך ההקלה הייתה קצרת טווח. מאז תחילת הסתיו צופה אירופה באימה ובחוסר אונים כיצד גל נוסף מכה באותה עוצמה ולעיתים אף ביתר עוצמה. מסדרונות בתי החולים שוב עמוסים, הממשלות חוזרות למגבלות ולסגר, ואת המחיר המיידי של התחלואה הגואה משלמים מי שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר: צוותי הרפואה.

עונת החגים והתחלת החיסונים עלולים להוביל להתנהגות ציבורית חסרת אחריות ויוצרים את החשש שהשנה החדשה לא תהיה עוד פיתול ברכבת ההרים ששמה "קורונה" אלא ירידה תלולה במדרון. המרכז האירופי לבקרת מחלות, הפועל במסגרת האיחוד האירופי, מצא שהנטל על עובדי הרפואה ב-30 מדינות ביבשת גדל בשבועות האחרונים; התפוסה בבתי החולים ובמחלקות הטיפול הנמרץ עלתה לפני שבועיים לפחות בתריסר מדינות. ניו-יורק טיימס יצא לסיור מצולם בבתי החולים בכמה ממוקדי הקורונה באירופה.

צרפת: סיפורי אימה כמו בגל הראשון

עוד לפני שהנשיא עמנואל מקרון נדבק בקורונה, ממשלתו לא הייתה בטוחה שהגיעה העת לפתוח מחדש. שיעורי ההידבקות לא ירדו בקצב הצפוי, והיא החליטה לעכב חלק מן ההקלות. בחודש נובמבר התקרבה מערכת הבריאות המקומית לקריסה, עם 3,000 חולים חדשים ביום ו-97% מהמיטות במחלקות לטיפול נמרץ היו תפוסות ב-5,000 חולים. המספר ירד מאז ל-2,800 (פחות מ-60%), אבל תחושת ההקלה איננה כללית.

תשתית הרפואה במחוז האלפים שבצפון-מזרח צרפת מפותחת פחות מאשר באיזורים אחרים ו-86% ממיטות הטיפול הנמרץ בו עודן תפוסות בידי חולי קורונה. בפיה של מריאם לדריי, אחות באיזור, סיפורי אימה המזכירים את הגל הראשון. זוג בשנות ה-60 לחייהם מתו מקורונה לאחר שנדבקו מנכדם; רופאים נאלצים לקבל החלטות מזעזעות; קשישים בשנות ה-80 לחייהם אינם נשלחים לטיפול נמרץ. "החורף יהיה קשה מאוד. יקח זמן להשתלט על הקורונה", קובע ג'רום סלומון, פקיד בכיר במשרד הבריאות.

צ'כיה: "זה נראה אין-סופי"

לאחר מספר שבועות של ירידה עקבית במספר החולים בצ'כיה, הוא שב לעלות החודש וכיום מאושפזים 4,600 חולי קורונה; מספר החולים היומי הגיע השבוע לשיא של 8,235. הממשלה סגרה את המסעדות והבארים, הגבילה את ההתכנסויות והטילה עוצר לילי. "אנחנו עייפים וזה נראה אין-סופי", אומרת ברבורה מרקרובה, האחות הראשית במחלקת הטיפול הנמרץ בבית חולים בברנו. היא ועמיתיה התרגלו למגבלות ולציוד המגן, אך כמו בארצות אחרות – הבעיה העיקרית שלהם היא מחסור בכוח אדם.

זה לא הכל. "אנחנו צריכים גם להתמודד עם בני משפחה שלמרבה הצער הפכו ליותר כועסים ולפחות נעימים מאשר בגל הראשון", אומרת מרקרובה. "הם מאשימים אותנו כמישהו מת. קשה מאוד להתמודד עם זה". מסכמת ד"ר רנאדה פריזובקה, מנהלת המרפאה למחלות מדבקות: "לא חשבתי שאראה אי-פעם משהו כזה".

איטליה: בלוני חמצן במכוניות

מושל מחוז וונטו שבצפון איטליה, בו מת האדם הראשון במדינה מקורונה, אומר שבתי החולים באזור עמוסים כעת יותר מאשר בחודש מארס. בלומברדיה, מחוז סמוך ועשיר, המצב מדאיג כמעט באותה מידה. המחוז ידוע בבתי החולים המעולים שלו, אבל הם כמעט קרסו בגל הראשון: חדרי המיון ומחלקות הטיפול הנמרץ נאלצו לשלוח חולים לחלקים אחרים של איטליה ואפילו לחו"ל.

בתי החולים בעיר וארזה שבצפון לומברדיה התכוננו בחודשי הקיץ לקראת ההחמרה הצפויה: הם הרחיבו את מחלקות הטיפול הנמרץ, שכרו עובדים ורכשו עוד בלוני חמצן. אך כאשר החל הגל השני בחודש אוקטובר, מספרם של המאושפזים עלה עד מהרה על מספרם של המחלימים. באחד מבתי החולים בעיר נתפסו 450 מבין 500 מיטות הטיפול הנמרץ בידי חולי קורונה. בית חולים אחר הפך את מחלקות הטיפול הנמרץ לחולי מוח ולב למחלקות לחולי קורונה. הללו תופסים כיום שלוש קומות וצורכים 18,000 ליטר חמצן ביום – לעומת 15,000 ליטר בכל בית החולים בזמני שגרה.

בתחילת נובמבר החלה ממשלת איטליה להטיל מגבלות חמורות והתוצאות מתחילות להיראות בשטח, אם כי חולי קורונה עודם תופסים 38% ממיטות הטיפול הנמרץ ו-45% מכלל המיטות בבתי החולים במדינה. מספר הזקוקים לאשפוז עודנו גבוה, והמצב מסוכן במיוחד באיזורים הפחות-מפותחים בדרום המדינה. במחוז קלבריה, בו שחיתות וניהול כושל מפוררים מזה זמן את מערכת הבריאות, פוטרו או התפטרו שלושה ממונים על הבריאות בחודש נובמבר. אמבולנסים ממתינים בתור מחוץ לבתי החולים. הצבא הקים בתי חולים שדה ליד תחנות רכבת. בנפולי מת חולה קורונה בחדר השירותים של בית חולים. אחיות חילקו בלוני חמצן לחולים שהמתינו במכוניותיהם, והרופאים עובדים עד כלות כוחם.

ספרד: אזהרה מפני שאננות יתר

התפרצות הנגיף באביב הפתיעה את בתי החולים בספרד. רבים מאנשי הצוות התמודדו עם הקורונה ללא ציוד מגן ורבבות מהם חלו. חולים ישנו במסדרונות בתי החולים במדריד. כעת הרופאים והאחיות מוכנים טוב יותר ואספקת הציוד השתפרה. הפגנות ועיצומים נגד השכר הנמוך, תנאי העבודה הקשים והפרת הבטחותיה של הממשלה לתוספת כוח אדם תרמו לכך שהצוותים קיבלו יותר ציוד מגן.

העזרה הגדולה ביותר הייתה הצעדים התקיפים של הממשלה בתגובה לעליית התחלואה באוקטובר ונובמבר. המגבלות הובילו לשיפור ניכר באיזורים רבים והקלה בצורה משמעותית את העומס מעל בתי החולים. נכון ללפני מספר ימים, פחות מ-10% מכלל המיטות ו-21% ממיטות הטיפול הנמרץ תפוסות בידי חולי קורונה. אולם, מאז תחילת דצמבר נרשמה שוב עלייה בתחלואה ומשרד הבריאות מזהיר מפני שאננות יתרה.

תאריך:  24/12/20   |   עודכן:  24/12/20
איתמר לוין
+זוהה מקרה מוטציה בריטית חמישי בישראל
20:58 24/12/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: במעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר זוהה היום (ה') עוד מקרה של הנגיף עם המוטציה מאנגליה. מדובר באישה שחזרה מאנגליה לפני מספר ימים שנמצאת בבידוד ביתי (הגיעה לפני כניסת החוק). מצבה טוב.
+פקע"ר: מערך הבדיקות במעבדות בקריסה
19:28 24/12/20  |  עידן יוסף
במסמך סיכום הערכת מצב של פיקוד העורף נכתב כי "מערך המעבדות בקריסה. כמות הבדיקות המגיעות למעבדות - גבוהות מהיכולות". לדבריהם - זו הסיבה שבגללה קרסה מערכת המחשוב של משרד הבריאות, ועל כן אין נתונים מעודכנים ויש עיכובים במתן תוצאות הדגימה לאזרחים (חדשות 12).
+חשש: עשרות בדיקות חיוביות נושאות את המוטציה
19:23 24/12/20  |  עידן יוסף
במשרד הבריאות חושדים: עשרות בדיקות שהתגלו כחיוביות נושאות את המוטציה הבריטית. בשעות אלה מתבצע להן ריצוף גנטי (חדשות 12).
+40 דגימות קורונה נמצאו חשודות כנושאות את המוטציה הבריטית
18:21 24/12/20  |  איציק וולף
40 דגימות של בדיקות קורונה שהגיעו למעבדה בבית החולים אסף הרופא חשודות כנגועות בנגיף הקורונה שעבר מוטציה ושהתגלה לראשונה בבריטניה. כמה מן הדגימות נשלחו לבדיקה במעבדה שבבית החולים שיבא בתל השומר.
+"הציבור צריך להיערך לסגר ממושך - יותר משבועיים"
17:24 24/12/20  |  איציק וולף
ראש מטה מגן ישראל, תומר לוטן, הצהיר כי הסגר שיתחיל ביום ראשון הקרוב יימשך יותר משבועיים. "הציבור צריך להיערך לסגר ממושך - זה יקח יותר משבועיים", אמר.

הימשכות הסגר יותר משבועיים צפויה, בין היתר, משום שבעוד שבועיים יעמדו נתוני התחלואה על מדדים שיושפעו מן ההתנהלות שלפני הסגר. רק לאחר שבועיים מהטלת הסגר אמורה להתחיל להיות מורגשת ירידה מסוימת בנתוני התחלואה.
+הממשלה התקפלה: הלימודים בסגר - יום מלא
17:11 24/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כיתות א' עד ד' וכיתות י"א וי"ב ילמדו בימי הסגר הצפויים עלינו מן השבוע הבא לאורך כל יום הלימודים, ולא רק עד השעה 13:00 כפי שנקבע אמש  ▪  שינוי העמדה - בעקבות הביקורת הציבורית העזה
נתניהו וגלנט. החלטה מקורית ללא היגיון [צילום: מרק ישראל סאלם]
הלימודים יתקיימו - כולל הצהרונים [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+מתחילת השבוע נרשמו 8,466 דוחות בגין הפרות הנחיות הקורונה
12:20 24/12/20  |  מירב ארד
מתחילת השבוע (20-23.12.2020) נרשמו ע״י המשטרה 8,466 דו״חות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי - 7,492 דו"חות, ובהם גם 241 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד והדיווח, 239 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, 258 דו״חות בגין שהייה במקום ציבורי/עסקי שפעילותו נאסרה, וכן 102 דו"חות בגין יציאה ממקום מגורים באזור מוגבל בניגוד לתקנות.
+תגלית הזהב
11:58 24/12/20  |  אלישבע מסינג   |   לרשימה המלאה
בזכות משבר הקורונה גילינו מחדש את גיל הזהב  ▪  פיתחנו מודעות לקשישים שלנו  ▪  הקשיש הבודד החל לקבל טלפונים, והשכנה ממול זכתה סוף-סוף לעזרה בקניות  ▪  אבל מה יהיה כשהקורונה תחלוף?!
(אל תשליכני [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+גנץ: הגבלת מערכת החינוך - שגיאה
11:57 24/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, תוקף את החלטת קבינט הקורונה לצמצם את שעות פעילות מערכת החינוך בצעדי ההגבלה שיוטלו מיום ראשון בערב  ▪  מאשים את נתניהו במניעת מימוש המדיניות הדיפרנציאלית שעליה הוחלט באופן שהביא להידרדרות בתחלואה
([צילום: היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים])
+חוסר בהירות בנוגע לגורל חבילת הסיוע למשק האמריקני
08:10 24/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טראמפ הודיע על התנגדותו לחלק מחבילת הסיוע ולסעיפים בתקציב אליו היא צמודה, אך לא הטיל וטו רשמי  ▪  תקופת החגים, סיום כהונת הקונגרס והצורך הדחוף בסיוע מסבכים בצורה קשה את התמונה
(הסיעה הרפובליקניצ. ימרדו בטראמפ? [צילום: סקוט אפלווייט, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צוותי הרפואה באירופה על סף קריסה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. רמת-גן
24/12/20 09:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
סגר יוטל על מדינת ישראל ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00 למשך שבועיים. במידת הצורך יוארך הסגר בשבועיים נוספים. הסגר יכלול מגבלת תנועה מעבר לטווח של 1,000 מטר מהבית, יחול איסור שהיה בבתי זרים.
- הטלוויזיה משת"פית של ביבי לאורך כל חודשי הקורונה. הטלת האימה משרתת אותו. עתה כבר ברור מי צדק - האקדמאים והמדענים שהזהירו כי ההיסטריה של ביבי נועדה לחיזוקו הפוליטי. ביבי רכב על-כנפי הנגיף. היא שידרה עכשיו תעמולת בחירות נטו מטעמו. זו רק ההתחלה.
23/12/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
ממשלה תדון בשעות הצהריים (יום ד', 23.12.20) בהמלצה של משרד הבריאות להטיל סגר מלא. על-פי ההמלצה, ייאסר להתרחק יותר מקילומטר מהבית, מערכת החינוך תושבת, לרבות החינוך לגיל הרך, והמסחר ייסגר לגמרי.
23/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הרפובליקנים מתגאים בחבילת הסיוע שאישר השבוע הקונגרס, אך ג'ו ביידן רואה זאת אחרת ומכנה אותה "דמי קדימה". לדעתו – ולדעת דמוקרטים רבים – החבילה הזאת היא תחילתו של המו"מ ולא סיומו. ביידן משוכנע שיש צורך בסיוע נוסף ואומר שאת השיחות יש להתחיל כבר בחודש הבא; יהיה זה מבחנו החקיקתי הראשון, צופה וושינגטון פוסט, בידיעה שפורסמה לפני איומו של הנשיא דונלד טראמפ לטרפד את החבילה החדשה (ראו קישור משמאל).
23/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ועדת החוקה אישרה (יום ג', 22.12.20) כי חוזרים מחו"ל מכלל המדינות יהיו מחויבים לקיים את הבידוד במלוניות גם אם יש באפשרותם לקיים את הבידוד בביתם. תוקף ההכרזה הוא לעשרה ימים עד 1 בינואר 2021. במקרה של מחסור במקומות במלוניות ניתנה סמכות למנכ"ל משרד הבריאות לקבוע מדינות שהחוזרים מהן יופנו לבידוד ביתי.
22/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il