|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
בני הזוג ביידן בעת הנאום ב-20 בחודש [צילום: אנדרו הרניק, AP]

המשך התמיכה בישראל עלול להיות אתגר לביידן - כמו אוקראינה

הסיוע לאוקראינה נהנה בשעתו מתמיכה דו-מפלגתית, אך זו הולכת ומתפוגגת. ניו-יורק טיימס אומר שחבילת הסיוע לישראל תאושר בקלות, אך יש סימנים שהנרטיב עלול להשתנות
22/10/23  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
ביידן יבקש מהקונגרס סיוע של 14 מיליארד דולר לישראל
איתמר לוין
יעביר היום בקשה לחבילה תקציבית של 100 מיליארד דולר לשנה הקרובה, כולל 60 מיליארד דולר לאוקראינה * אומר בנאום לאומה שסיוע לביטחון ישראל הוא השקעה שתניב דיבידנדים לארה"ב בדורות הבאים
לרשימה המלאה

ג'ו ביידן כנראה יהיה הנשיא האמריקני האחרון שנולד במלחמת העולם השנייה ואשר השקפת עולמו עוצבה בדמות הכוח שהפגינה ארה"ב במלחמה הקרה. אין מנהיג עולמי נוסף אשר שוחח הן עם גולדה מאיר והן עם מיכאיל גורבצ'וב, ולכן אין זה פלא שדווקא המלחמות באוקראינה ובישראל הן שהוציאו ממנו להט, רגשות ובהירות שבדרך כלל נעדרים מנאומיו – כותב ניו-יורק טיימס למחרת הנאום לאומה על שתי המלחמות (20.10.23, ראו קישור משמאל).

תחושת השליחות מסבירה מדוע בגיל קרוב ל-81 הוא ביקר בשתי המדינות בעיצומן של המלחמות. במקביל, מפגין ביידן זהירות כלפי בעלות בריתה של וושינגטון ולפחות עד עכשיו מקפיד שחיילים אמריקנים לא יהיו מעורבים בשני העימותים. הוא נחוש להוכיח למי שטוענים שארה"ב היא מעצמה בשקיעה, שבפועל היא היחידה היכולה להתמודד עם אירועים עולמיים כאלה.

שאלה מורכבת יותר היא האם ביידן יוכל לגייס את האמריקנים מאחוריו, וזו הייתה המטרה המרכזית של הנאום. סקרים מלמדים, כי מספר גדל של אמריקנים חשים שלא בנוח בתפקיד של מי שאמור להגן על הסדר הקיים והכללים הקיימים, אשר לדברי ביידן חיוניים לארה"ב. בדור בו הוא גדל, הכרזתו לפיה "מנהיגותה של ארה"ב שומרת על העולם" הייתה מתקבלת בהסכמה כללית. כיום היא מצויה במרכזו של ויכוח, כמו גם אמירתו לפיה הבריתות שומרות על בטחונה של המדינה.

מבחינת ביידן, סדר העולם הדמוקרטי מצוי בסיכון אם העולם לא יפיל את חמאס ולא ינטרל את רוסיה, אבל קשה לו הרבה יותר לשכנע בכך היום מאשר בפברואר 2022. התמיכה הגורפת באוקראינה – אחד הנושאים היחידים עליהם הסכימו הדמוקרטים והרפובליקנים – מתפוגגת, כאשר מספר גדל של רפובליקנים טוענים שזו אינה מלחמתה של ארה"ב. מלחמת ההתשה בחבל דונבס וציפייתו הברורה של ולדימיר פוטין לשובו של דונלד טראמפ או מישהו דומה לו, רק מסבכים את התמונה.

התמיכה המוחלטת של ביידן בישראל עלולה להתגלות כאתגר דומה, סבור הטיימס. כמעט בטוח שהוא יקבל את מיליארדי הדולרים שביקש להקצות לישראל. אבל ממשלו כבר שומע ביקורת צורמת, לפיה הוא הלך רחוק מדי בתמיכתו, ועשה מעט מדי כדי למנוע מבנימין נתניהו להפסיק את אספקת המזון, המים והחשמל לרצועה וכדי לבלום את מתקפת הקרקע העלולה להרוג עוד אלפי פלשתינים. גם בכמה פינות במשרד החוץ יש הטוענים, שהתמיכה בישראל באה על חשבון הגנת האזרחים הפלשתינים.

בשיחות פרטיות ובצ'אטים נשמעת גם ביקורת לפיה ביידן ויועציו שגו בפירוש השקט ששרר לפני 7 באוקטובר, כאשר ראו בו אינדיקציה לכך שהסטטוס-קוו בעזה וביהודה ושומרון יישמר לאורך זמן. בינם לבין עצמם, אפילו כמה מיועציו של ביידן חוששים שדעת הקהל בנוגע לישראל וחמאס כבר משתנה, כאשר הזכרונות ממראות האימים של היום הראשון מפנים את מקומם לתמונות הטריות של ההרס בעזה.

ביידן משיב, שהניסיון מלמד שהדרך הטובה ביותר למתן את נתניהו היא לעטוף אותו בסיוע וללחוש אזהרה באוזנו. הוא וידא שאנשי ממשלו ונציגי בעלות בריתו מצויים כל העת בישראל ובחדר המלחמה של נתניהו, כדי למנוע מישראל למהר לפלישה נרחבת. ויש עוד רכיב באסטרטגיה שלו: הוא שולל מעורבות ישירה של חיילים אמריקנים. זהו לקח מן המלחמות באפגניסטן ובעירק, וגם לכן התכוון ביידן כאשר דיבר על השגיאות שעשתה ארה"ב בעקבות 9/11.

בנאומו בסוף השבוע הסביר ביידן בצורה הגלויה ביותר מדוע האמריקנים והעולם צריכים להתאחד מאחורי ארבע מטרות. הראשונה: להמשיך את הסיוע לאוקראינה, כך שפוטין לא יוכל לחכות עד שהמערב יתעייף. השנייה: לחסל את חמאס. השלישית: למנוע משתי המלחמות להתרחב. והרביעית: להשיג את כל זה מבלי לגרום עוד יותר מוות וסבל לאזרחים שנלכדו שוב בעולם העולה בלהבות.


המאמר המלא
תאריך:  22/10/23   |   עודכן:  22/10/23
איתמר לוין
+לפיד לסנטורים: שימו הכל בצד כדי לסייע צבאית לישראל
22:05 22/10/23  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה יאיר לפיד למשלחת הסנטורים הדו-מפלגתית: ״אתם מוכרחים לצלוח את הבלאגן בקונגרס, לשים הכל בצד בשביל חבילת הסיוע הצבאית. גם בשביל להתמודד עם החלאות שמעיזים להאשים אותנו גם עכשיו במה שקורה בעזה״. בראש המשלחת עמדה לינדזי גרהאם.

הסנטור גרהאם שלחה אזהרה לאירן מהסלמת העימות: "אם המלחמה תתרחב - זה יגיע לחצר האחורית שלכם". לדבריו, לחשוב שהמתקפה של חמאס התרחשה ללא מעורבות אירן זה 'משעשע'".
+מחלקת המדינה האמריקנית הורתה על צמצום הדיפלומטים האמריקנים
21:53 22/10/23  |  עידן יוסף
ברקע ההסלמה בעירק הכוללת מתקפות מתגברות נגד יעדים אמריקנים בעירק ובסוריה, משרד החוץ האמריקני הורה לפנות בני משפחות של דיפלומטים ועובדים לא חיוניים מהשגרירות בבגדד והקונסוליה בארביל.

בחדשות 12 פורסם כי ארה"ב לא לוחצת על ישראל שלא להיכנס קרקעית לרצועה והיא מבינה שישראל תעשה זאת בקרוב, אבל היא כן חוששת מכך שכניסה תוביל לעלייה משמעותית בהתקפות ובאיומים נגד אנשיה המוצבים במזרח התיכון.
+עוד סיפור גבורה מרגש וטראגי
21:35 22/10/23  |  רחלי פיירפלד   |   לרשימה המלאה
‏אדם רגיל בורח מתופת, לא חוזר אליה בקור רוח  ▪  אדם רגיל מונע מיצר ההישרדות שלו, לא של חבריו  ▪  אדם רגיל מפחד  ▪  בן בנימין שמעוני לא פחד והוא לא היה אדם רגיל: הוא הצליח להימלט משדה הקטל ברעים וחילץ יחד עמו ארבעה איתם נסע לבאר שבע; וחזר לשדה הקטל והציל עוד שמונה; וחזר שוב והציל עוד שלושה; וחזר פעם רביעית להציל נפשות, אך נרצח
בן בנימין שמעוני
+רשות ההגירה: זמנית לא תתבצע אכיפת שב"חים בבתי מלון
21:34 22/10/23  |  עידן יוסף
לנוכח המצב הבטחוני וכדי לסייע ברציפות תפקודית של בתי המלון שקלטו אוכלוסיית מפונים, מודיעה רשות האוכלוסין וההגירה כי לא תתבצע אכיפה בבתי מלון ביחס להעסקה של שוהים בלתי חוקיים בישראל.

+צה"ל תקף בית השייך למשפחתו של איסמעיל הנייה
21:32 22/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל תקף בית השייך למשפחתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה בשכונת שייח' רדואן - יש נפגעים.
+ראש ממשלת תימן מאיים לתקוף ספינות ישראליות בים סוף
21:23 22/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+גלנט: ייקח חודש, חודשיים, שלושה, אבל בסוף לא יהיה חמאס
20:43 22/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון מתייחס בחמ״ל המבצעים של חיל-האוויר לעיכוב בתמרון הקרקעי: ״לפני שהאויב יפגוש את כוחות השריון והחי"ר, הוא פוגש את הפצצות של חיל-האוויר בצורה קטלנית ומדויקת"
גלנט ובר בבור [צילום: אריאל חרמוני]
+צה"ל תקף חוליית מחבלים במרחב הר דב
20:38 22/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שזוהתה על-ידי תצפיות צה"ל בשטח לבנון ועל-פי החשד תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב הר דב. זוהי הפעם הרביעית היום שבה אירוע כזה קורה.
+בתקרית במרחב כיסופים נהרג לוחם ונפצעו שלושה
20:24 22/10/23  |  עידן יוסף
לוחם צה"ל נהרג, לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני ושני לוחמי צה"ל נוספים נפצעו באורח קל מירי טיל נ"ט לעבר טנק וכלי רכב הנדסי במהלך פשיטה מקומית שבוצעה מוקדם יותר היום בשטח רצועת עזה, במרחב כיסופים. הודעה נמסרה למשפחתו ומשפחות הפצועים עודכנו.
+21 ילדים ישראלים נותרו יתומי מלחמה
19:52 22/10/23  |  עידן יוסף
משרד הרווחה: 21 ילדים ישראלים יתומי מלחמה, בהם ילדה בת 4 שנחטפה לעזה, וילדה נוספת שאמה נרצחה ואביה נחטף. השר יעקב מרגי: "לא נחסוך במשאבים כדי לסייע להם להשתקם. מדינת ישראל תהיה להם לאמא ולאבא ותדאג להם במשך כל חייהם. הנחיתי את הגורמים במשרדי לפשט תהליכים ולזרז את מתן המענים לילדים ולמשפחות האומנות אותן בעת הזאת".
+בכירים בארה"ב: גרורות אירניות עלולות להוביל להסלמה במזה"ת
19:50 22/10/23  |  עידן יוסף
שר ההגנה של ארה"ב אוסטין: אנו רואים סיכוי להסלמה משמעותית של התקפות על חיילינו ואנשינו ברחבי האזור. שר החוץ בלינקן: ארה"ב רואה פוטנציאל להסלמה של המלחמה במזרח התיכון עקב פעולות של הגרורות של אירן, ארה"ב לא מעוניינת בהסלמה.
+שכם: מחבלים נפגעו במהלך פעילות כוח מיוחד
19:42 22/10/23  |  עידן יוסף
כוח מיוחד פעל בשכם לסיכול טרור. בחילופי אש שהתנהלו במקום נהרגו שני מחבלים ונפצעו חמישה.
+בנט: BBC חסרת בהירות מוסרית
19:37 22/10/23  |  עידן יוסף
נפתלי בנט התראיין לרשת ה-BBC תקף בחריפות את המראיינת ואת ערוץ התקשורת על יצירת הקבלה בין מדינת ישראל לארגון הטרור חמאס. הוא האשים את המראיינת על כך שלקחה את הצד של עזה, ואמר כי היא לה שהיא חסרת בהירות מוסרית.

+אנגלמן בקריאת השכמה לנתניהו: להקים מיד חמ"ל אזרחי-ממשלתי
19:34 22/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מבקר המדינה סייר בצפון הארץ, וקובע: "אין די בפעולות הממשלה"  ▪  הוא התריע כי הממשלה אינה מטפלת כנדרש בעורף ואין סנכרון מספק בין משרדי הממשלה  ▪  ראשי רשויות העלו בביקור פערים ביישום התוכניות לפינוי אזרחים ולתמיכה באוכלוסיות נזקקת שטרם פונו
המבקר המדינה עם מנכ"ל מפעל גליל קירור
+אזעקות בבאר שבע, באופקים ובחצרים
19:01 22/10/23  |  עידן יוסף
לא התקבלו קריות על נפגעים או נזק.
+פיקוד העורף מפרסם הקלות לקיום פעילויות חינוכיות
18:57 22/10/23  |  עידן יוסף
פיקוד העורף מעדכן את מפת ההנחיות לקיום הפעילויות החינוכיות. אזור השרון נוסף לרשימה של המקומת בהם ניתן לקיים פעילות חינוכית ללא הגבלה, ואזור לכיש נוסף לאזור שבו ניתן לקיים פעילות בקרבת מרחבים מוגנים.
+לונדון: זינוק בפשעי השנאה נגד יהודים
18:51 22/10/23  |  עידן יוסף
משטרת לונדון מדווחת על עלייה של 1,353% בפשעי שנאה אנטישמיים מאז מתקפת חמאס.

דיווח ב"לה פריזיאן": שלושה תלמיד תיכון בפריז נעצרו בחשד שתכננו לתקוף את שגרירות ישראל בצרפת.
+הוארך מועד הגשת הבקשות לבדיקת זכאות לתווי מזון
18:48 22/10/23  |  עידן יוסף
משרד הפנים הורה על הארכת מועד הגשת הבקשות לבדיקת זכאות לתווי מזון ל-31 בדצמבר כדי לאפשר למי שעומד בתבחינים ולא נמצא ברשימת הזכאים אוטומטית, להגיש בקשה לבדיקת זכאותו.
+טיל נ"ט שוגר לעבר עראמשה; הותקפה תשתית חיזבאללה שממנה בוצע ירי לעבר מלכיה
18:47 22/10/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו תשתית של חיזבאללה לאחר שזוהה ניסיון לשגר ממנה טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למלכיה. כמו כן, מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר שטח פתוח במרחב ערב אל עראמשה שבצפון הארץ. אין נפגעים ולא נגרם נזק.
+טנק צה"ל פגע בשוגג בעמדה של צבא מצרים
18:36 22/10/23  |  עידן יוסף
טנק צה"ל נהוג בידי חיילי מילואים ירה בשוגג ופגע בעמדה מצרית בסמוך לגבול במרחב כרם שלום, אזור משולש הגבולות ליד רפיח. האירוע מתוחקר והפרטים בבדיקה. דובר צה"ל מסר כי צה"ל מצר על האירוע. נפצעו קל בין שניים לתשעה חיילים מצרים מן הירי.

דובר צבא מצרים: במהלך העימותים ברצועת עזה, נפגע אחד ממגדלי התצפית בגבול מצרים מרסיסי פגז של טנק ישראלי בטעות. הדבר הוביל לפצועים באורח קל בקרב החיילים במגדל. הצד הישראלי התנצל על התקרית מיד וכעת מתנהלת חקירה לגבי נסיבות האירוע.
+43 מתוך 302 פצועים - במצב קשה
18:30 22/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן על 302 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 43 קשה, 172 בינוני ו-87 קל. עד כה פונו לבתי החולים 5,431 פצועים, מהם: 12 אנוש, 292 קשה, 801 בינוני, 3,866 קל, 293 חרדה ו-167 בהערכה רפואית.
+25 קווי תחבורה ציבורית בצפון בוטלו; נפתח מוקד אחוד לתחבורה
18:28 22/10/23  |  עידן יוסף
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מעדכן על ביטול 25 קווי תחבורה הציבורית בצפון הארץ, ובמקביל פותח מוקד אחוד לכלל שירותי המשרד, שמספרו כוכבית 4515.

בעקבות המצב הביטחוני בגזרה הצפונית והגבלות הנסיעה בצירים ובהתאם להנחיית משרד הבטחון, קווי התחבורה הציבורית שברשימה המצורפת מבוטלים או שינו את מסלולם (שלושה).

ייתכנו שיבושים בהתאם למוצא האוטובוסים, יכולת ההפעלה בשטח והסטת אוטובוסים ונהגים לטובת כוחות הבטחון. מידע מפורט ניתן לקבל במוקד המידע לתחבורה ציבורית.
0
+שר הכלכלה: דרושים 160 אלף עובדים זרים
17:35 22/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברקת פנה לעמיתיו השרים ולמנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה וביקש למהם לפעול להגדלת המכסות  ▪  עיקר החוסרים בידיים עובדות הם בענפי בנייה, הסעדה, תעשיה וחקלאות
עובדים זרים [צילום: יעקב לדרמן/פלאש 90]
+נתיבות: פצוע קשה מפגיעת רקטה
17:01 22/10/23  |  עידן יוסף
רקטות שוגרה מרצועת עזה לעבר נתיבות. שני בני אדם נפצעו, בהם אחד באורח קשה. הפצוע קשה, גבר כבן 60, שהה ברכבו בזמן האזעקה.
+"עוקץ פלדה" בשימוש מבצעי: לוחמי מגלן תקפו עמדת שיגור רקטות של החמאס
16:45 22/10/23  |  עידן יוסף
לוחמי מגלן ביצעו שימוש מבצעי ראשון בפצמ"ר החדשני "עוקץ פלדה", המאפשר פגיעה מדויקת במטרות בשטח בנוי, ותקפו עמדת שיגור רקטות של החמאס.
+קיש: מנהלת חדשה ותשעה בתי ספר חדשים לתלמידים שפונו
16:42 22/10/23  |  עידן יוסף
שר החינוך קיש הודיע על הקמת מנהלת חדשה לעיר אילת עבור התלמידים שפונו או התפנו מבתיהם. כמו כן, השר הודיע על הקמתם של שלושה בתי ספר חדשים במקומות אליהם התפנו תלמידים רבים - בעיר אילת, בים המלח ובערבה התיכונה.
+לשכת ראש הממשלה: לא נכנס דלק מרפיח לעזה
16:40 22/10/23  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה מבהירה כי בניגוד לפרסומים, לא נכנס דלק מרפיח לעזה, וכי המשאיות המצולמות משנעות דלק בתוך הרצועה משנעות אותו ממאגר דלקים של האו״ם בצד העזתי לבתי חולים ברצועה, ולא מדובר בדלק חדש.
+הרקטה לגוש-עציון פצעה שלושה תושבי כפר ערבי
16:34 22/10/23  |  עידן יוסף
במטח לאזור בית שמש ולכיש, נחתה רקטה באחד הכפרים הערביים באזור גוש עציון, ופצעה 3 ערבים בדרגות פציעה שונות.
+עלה ל-23 מספר הרוגי חיזבאללה
16:29 22/10/23  |  עידן יוסף
בחיזבאללה הודיע על פעיל נוסף שחוסל בדרום לבנון - עד כה נהרגו לפחות 23 מחבלי חיזבאללה.
+צרפת: שתי תקריות אנטישמיות בתוך יום אחד
16:28 22/10/23  |  עידן יוסף
ברובע ה-20 בפריז, שפכו שני אנשים בנזין על דלת ביתם של זוג פנסיונרים יהודים, והציתו אותו. חשוד אחד נלקח למעצר ולאחר מכן הועבר למחלקה פסיכיאטרית. במקרה אנטישמי נוסף בצרפת, נעצר צעיר ליד בית כנסת חמוש בסכין (בחדרי חרדים).
+לוחם נהרג ו-3 נפצעו בפעילות מבצעית במרחב כיסופים
16:18 22/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טנק של צה"ל תקף את החוליה שירתה לעבר הכוחות הסמוכים לעוטף כאשר הם פעלו בשטח רצועת עזה  ▪  לוחם נפצע בינוני ושניים נוספים באורח קל
מסוק לחילוץ נפגעים [צילום: אדי ישראל/פלאש 90]
+המדינות הערביות בהן אסור להפגין בעד עזה
16:14 22/10/23  |  ירון פרידמן   |   לרשימה המלאה
תופתעו לשמוע כי יש מדינות במזרח התיכון המתנגדות בחריפות להפגנות התמיכה של הציבור הערבי בעד עזה והחמאס. זה כמובן לא מאהבת ציון, אז מהם השיקולים לאיסור זה? מסתבר שיש לכך סיבות שונות ומגוונות, פוליטיות וגם רגשיות. דווקא עכשיו, בשעת מלחמה, הרבה רעל יוצא החוצה
מחאה בעד עזה בוושינגטון [צילום: אנדרו הרניק/AP]
+בג"ץ: למצות הליכים גם בעתירות הנוגעות למלחמה
15:25 22/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ברק-ארז, כבוב ורונן דחו עתירה שביקשה למנוע תקיפת בית חולים בעזה, שהוגשה בלא פנייה לצה"ל; לאחר שבג"ץ הורה לקבל תגובה, התברר שאין כוונה לתקוף אותו
תקיפה של צה"ל בעזה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו בצפון: אם חיזבאללה יכנס למלחמה, הוא יתגעגע למלחמת לבנון השנייה
15:21 22/10/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים לפני זמן קצר ביקור בעוצבת הקומנדו בצפון. רה"מ נתניהו קיבל סקירה על פריסת העוצבה בכלל הגזרות ועל פעילויות מבצעיות שלוחמיה מבצעים בגזרת הדרום, הצפון ויהודה ושומרון. בסיום, מפקד העוצבה ואנשיו הציגו לראש הממשלה את מוכנותם להמשך הלחימה והכרעת האויב בכלל הגזרות. נתניהו אמר ללוחמי עוצבת הקומנדו בצפון: "אם חיזבאללה יחליט להיכנס למלחמה, הוא יתגעגע למלחמת לבנון השנייה. הוא יעשה את טעות חייו. אנחנו נכה בו בעוצמה שהוא לא יכול אפילו לדמיין והמשמעות לו ולמדינת לבנון היא הרסנית".

[צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ]
+פצצות מרגמה נפלו בשטח פתוח בגליל; שוגר טיל נ"ט נוסף
14:55 22/10/23  |  מירב ארד
כלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר עמדת חיזבאללה בתגובה לשיגור טילי הנ"ט לעבר מרחב ציפורן. בנוסף, פצצות מרגמה ששוגרו לעבר שטח ישראל מלבנון נפלו בשטח פתוח בגליל.
+הפלשתינים חוששים מנכבה חדשה
14:20 22/10/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הפלשתינים חוששים שמטרת הפלישה הקרקעית הצפויה של צה"ל לרצועת עזה היא ליצור טרנספר חדש של תושבי הרצועה למצרים. מצרים מתנגדת בתוקף לקלוט פליטים פלשתינים בחצי האי סיני אך המלחמה עשויה להכתיב מציאות חדשה
[צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+כך אבא שלי שרד בשבי. לחטופים אין את זה
14:01 22/10/23  |  נטע גורביץ   |   לרשימה המלאה
גיורא רום שרד בשבי המצרי, כי ידע שטובי אנשיה של ישראל מטפלים בהחזרתו. גורל החטופים בעזה הוא בידי ממשלה מופקרת ואנשים בלתי ראויים
הממשלה אינה מתעשתת [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
+צה"ל ושב"כ חיסלו בכיר במערך הרקטי של חמאס
14:01 22/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היה אחראי על ניהול האש והארטילריה בחטיבת מחנות המרכז  ▪  מתוקף תפקידו, היווה חלק משמעותי בתכנון והפעלת תוכניות האש של הארגון לעבר ישראל בכלל סבבי הלחימה ברצועת עזה
מחמד קטמאש. חיסול נוסף [צילום: דובר צה"ל]
+מתאמנים
13:46 22/10/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

רגע לפני [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+קבוצת פוקס תוציא לחל"ת 6,000-3,600 עובדים
13:32 22/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רשת החנויות צופה פגיעה משמעותית בתוצאותיה ברבעון השלישי של השנה ומסבירה שהיא מתאימה את מספר העובדים לירידה החדה בפעילות  ▪  המשביר יוצא לחל"ת 600 עובדים
מפעילה למעלה מ-750 חנויות
+"מתחילת המלחמה הוקמו 509 כיתות כוננות חדשות"
13:17 22/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך עדכן ממונה סגן המפכ"ל לנושא כיתות הכוננות בדיון הוועדה לביטחון לאומי  ▪  משנה למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי: יש תהליך רכש של סה"כ 40 אלף כלי ירייה בישובים הכפריים והעירוניים  ▪  חולקו כ-4,000 נשקים עד כה- 260 מהם הוקצו ליישובים העירוניים
חלוקת נשק לכוחות הכוננות בצפון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+אזעקות בבית שמש, אזור שפלת יהודה וקריית גת
13:02 22/10/23  |  מירב ארד
מטח רקטות כבד נורה בצהריים (יום א') לעבר בית שמש, אזור שפלת יהודה וקריית גת.
+בר-דוד: מתווה הפיצוי של האוצר יוביל לפיטורים
12:58 22/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יו"ר ההסתדרות קורא להעניק שיפוי במסלול שכר לכל מי שמושפע מן המלחמה, לספק רשת ביטחון ליוצאים לחל"ת ולהרחיב את השיפוי על עלות השכר
בר-דוד. "המדינה מפרה את האמון" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+הממונה על נושא החטופים והנעדרים, גל הירש נפגש עם נציגות הצלב האדום
12:56 22/10/23  |  מירב ארד
הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש נפגש היום (יום א') עם נציגות הצלב האדום. הממונה על החטופים והנעדרים הודה לנציגות הצלב האדום על חלקו של הארגון בשחרור שתי החטופות בליל שבת ועל תפקיד הצלב האדום כגוף הומניטארי ניטראלי.

+שבועיים אחרי המתקפה: בעוטף עזה נתפס מחבל מכוח נוחבה
12:48 22/10/23  |  מירב ארד
שבועיים אחרי המתקפה: כוחות צה"ל תפסו אמש בעוטף עזה מחבל מכוח הנוחבה של חמאס. הוא הועבר להמשך חקירה.
+אגף השיקום הכיר ב-329 חיילים כנכי צה"ל
12:45 22/10/23  |  מירב ארד
אגף השיקום במשרד הביטחון וארגון נכי צה"ל מפרסמים את ההערכות לטיפול בפצועים ונכי צה"ל בחרבות ברזל ומדווחים כי עד כה טיפל האגף ב-1,210 חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. 329 חיילים ומשרתי כוחות הביטחון הוכרו עד כה כנכי צה"ל בהליך מהיר.
88% מהליכי ההכרה הושלמו ביום שהוגשו. נוהל ההכרה החדש הוא מיידי, ללא צורך בהגשת מסמכים, כאשר הטיפול בנכי צה"ל החדשים מתחיל מיידית בבית החולים, תוך דחיית ועדות רפואיות. זאת במטרה לאפשר פרק זמן התאוששות והיערכות לאחר הפציעה, לצד תחילת תהליך שיקום פיזי ונפשי.
+מבצע "עזה בשלישית" - "נכבה בשנית"
12:43 22/10/23  |  אריה יצחקי   |   לרשימה המלאה
אוקטובר 2023 - הוא הסיכוי הטוב ביותר לתחילת פתרון אסטרטגי לסכסוך הערבי-ישראלי  ▪  הפעם אסור להחמיץ את ההזדמנות לפתרון בעיית הפליטים הערביים שהיא מוקד העימות
האזור המוצע
+769 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י המשטרה
12:15 22/10/23  |  מירב ארד
769 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה על ידי משטרת ישראל, בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה. עד כה הועברו לקבורה 673 חללים.
+בנק ישראל מתריע מפגיעה בלווים ומפרסם הנחיות לנותני האשראי
12:01 22/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבנק הנחה את נותני האשראי לזהות את הנתונים השליליים על-רקע המצב הביטחוני, להבחין בין מידע שלילי שנוצר לפני המלחמה לזה שנוצר אחרי פריצת המלחמה
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+רק ביידן יכול לאחות את הקרעים במזרח התיכון
12:01 22/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט קורא לישראל לשמור ככל הניתן על חיי אזרחים ולהציג תוכנית לאחרי המלחמה, ואומר שביידן צריך להתחיל כעת להרכיב את הקואליציה שתיטול לידיה את השליטה על הרצועה
ביידן בדרכו חזרה מישראל [צילום: אוון ווצ'י, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשך התמיכה בישראל עלול להיות אתגר לביידן - כמו אוקראינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
משרד הביטחון ודובר צה"ל הודיעו (יום א',22.10.23) כי הוחלט על פינוי של 14 יישובים נוספים בצפון, בטווח של עד חמישה קילומטרים מהגבול, במימון המדינה. שר הביטחון יואב גלנט אישר את הוספת היישובים לתוכנית הפינוי, ופיקוד הצפון עדכן לפני זמן קצר את ראשי המועצות בהחלטה. התוכנית, שתנוהל על-ידי הרשויות המקומיות, משרד התיירות ורשות החירום הלאומית במשרד הביטחון, כוללת את היישובים הבאים: שניר, דן, בית הלל, שאר ישוב, הגושרים, לימן, מצובה, אילון, גורן, גרנות הגליל, אבן מנחם, סאסא, צבעון ורמות נפתלי.
22/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
נמשך מצעד ההזדהות של ראשי מדינות אירופיות לביקורי הזדהות עם ישראל. הערב (מוצ"ש, 21.10.23) עשו זאת ראש ממשלת איטליה ג'ורגה מלוני ונשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס. הם נועדו, בפגישות נפרדות, בקריה בתל אביב, שבהן נכחו גורמים שונים במערכת הביטחון וגורמים מדיניים.
22/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פונה (מוצ"ש, 21.10.23) לתושבי עזה ובעיקר לשכונות א-דרג', נאצר, שיח' רדואן, העיר העתיקה וזיתון - ומפציר בהם שוב להתפנות דרומה.
21/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
20 המשאיות הראשונות שנשאו סיוע הומניטרי לרצועת עזה לא נבדקו כלל, כדי לוודא שאינן נושאות נשק, תחמושת או ציוד דו-שימושי וזאת בניגוד לדרישת ישראל. כך נטען בפרסום של הניו-יורק טיימס. עוד פורסם כי עשרות משאיות סיוע עדיין ממתינות בצד המצרי של הגבול. דובר מזכ"ל האו"ם אמר כי יש צורך לבדוק את המשאיות שייכנסו לרצועה.
21/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אני רואה שכבר מתחילים דיונים האם מקימים מחדש את גוש-קטיף או שמא מאחדים את הגדה והרצועה תחת הרשות והולכים להסדר מדיני. חברים זוהי הזיה. אנחנו מחלקים את עור הדב שטרם ניצוד, והדרך תהיה ארוכה וקשה. אלה דברים שאין חשק להגיד, אבל שום דבר טוב לא מחכה בסיום המערכה בעזה, גם אם נצליח למוטט את החמאס באופן שכבר לא יהיה בשלטון.
21/10/2023  |  שמרית מאיר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il