|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
הפגנה פרו-ישראלית בכיכר טרפלגר, לונדון [צילום: פרנק אגוסטין, AP]

יהודי אירופה חשים פחד שלא היה כמותו מאז השואה

מאות תקריות אנטישמיות בגרמניה, בריטניה וצרפת מאז מתקפת חמאס - שיעור חסר תקדים ניו-יורק טיימס: יהודי היבשת מרגישים שינוי משמעותי בעצם תנאי קיומם דבריו של הקנצלר שולץ מדגימים היטב עד כמה הסכנה משמעותית
02/11/23  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

נראה כי מאז השואה לא חיו יהודי אירופה באווירת פחד כה קשה, עד שהם חשים שינוי משמעותי בעצם תנאי קיומם – מדווח ניו-יורק טיימס, כמובן על-רקע מלחמת חרבות ברזל. ברחבי היבשת צוירו מגיני דוד על בתי מגורים, איומי פצצות הושמעו בחנויות בבעלות יהודית והפגנות קראו לחיסולה של ישראל. "יש תחושה חסרת תקדים של חוסר אונים", אומר יואל רובינפלד מהליגה הבלגית נגד אנטישמיות.

"מדהים אותי שיש גל של אנטישמיות בעולם, לאחר ב-1,400 יהודים נטבחו רק לפני כמה ימים", אומר סמואל לייז'ו, נשיא איגוד הסטודנטים היהודים בצרפת, בו 15,000 חברים. רבים מיהודי אירופה חשים, כי מדובר באותם עיוורון או אדישות שאפשרו את רצח המיליונים בשואה – במקביל לתמונות של רצח יהודים וזקנים בישראל.

נשיא גרמניה, פרנק-ולטר שטיינמאייר, אמר החודש בעצרת ליד שער ברנדנבורג: "בלתי נסבל שיהודים שוב חיים כיום בפחד – ובמדינה שלנו, מכל המקומות". בשבוע הראשון של המלחמה תיעדה הממשלה 202 מקרים של אנטישמיות, זינוק של 240% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "אנחנו מפחדים" מעל תמונה של ארבעה יהודים גרמנים, אחד מהם ניצול שואה בן 90 – זה היה שערו של השבועון דר-שפיגל השבוע.

מבריטניה ועד איטליה, המתח עולה בצורה חדה. בין 7 ל-27 באוקטובר נרשמו בבריטניה 805 פעולות אנטישמיות, השיעור הגבוה ביותר בשלושה שבועות מאז החל התיעוד ב-1984. משטרת לונדון אומרת כי יש עלייה ניכרת בפשעי שנאה ובמיוחד באנטישמיות מאז פרוץ המלחמה, ובתגובה היא פרסה אלפי שוטרים ברחובות. מפגינים במילאנו הניפו את תמונתה של אנה פרנק עוטה כפייה, בהשוואה ברורה בין ישראל לנאצים.

תופעות דומות התחוללו בעימותים קודמים בין ישראל לפלשתינים, אך ההיקף של האנטישמיות ובמקביל עומק הפחד של היהודים שונים הפעם. "צרפת חווה גל אנטישמיות שלא נראה כמותו מאז 1945", אומר הסופר והבמאי ברנרד-אנרי לוי. בצרפת, ביתה של הקהילה היהודית הגדולה באירופה, נרשמו 819 אירועים אנטישמיים ו-414 מעצרים מאז 7 באוקטובר. ברובע ה-14 של פריז צוירו מגיני דוד על 65 בניינים מגורים בתוך לילה אחד. "מעשים כאלו גורמים לפחד רב. הם מזכירים דברים נוראים מההיסטוריה שלנו", אומרת קארין פטי, הממונה על הרובע.

היו"ר היהודייה של האסיפה הלאומית, יעל בראון-פיבה, אומרת שקיבלה כל כך הרבה איומים אישיים מאז 7 באוקטובר, עד שאינה יכולה לעזוב את ביתה בלא ליווי משטרתי. "ודאי שאני מרגישה את הסכנה", היא אומרת, ומוסיפה שמוצאה היהודי הפך לאובססיה לאומית למרות שהיא עצמה אינה מזדהה עם הדת או העם. "פתאום אנשים רואים רק את זה".

"חשבנו שחלף העידן של אסונות מסיביים"
הפגנה בעד החטופים ליד בית הכנסת, רומא [צילום: ג'יאנפרנקו סטארה, AP]

מספר גורמים תרמו לעלייה החדה באנטישמיות, משני אגפי הפוליטיקה האירופית – מסביר הטיימס. המתקפה הישראלית העוצמתית בעזה, המעוררת זעם באירופה, הביאה לכך שהקו הדק בין אנטי-ציונות לאנטישמיות הוא מטושטש מאי פעם. תמונות נשים וילדים שנהרגו ברצועה מלבות את הזעם אותו חשו ממילא מיליוני מוסלמים המתגוררים באירופה, בשל השליטה הישראלית על הפלשתינים.

הנושא הפלשתיני נתפס, במיוחד בעיני שמאלנים צעירים בארה"ב ובאירופה, כחלק מהמאבק האנטי-קולוניאלי; בתפיסת עולם זו של שחור-לבן, ליהודים אין סיכוי ליחס הוגן. העובדה שהעם היהודי היה קשור לארץ ישראל במשך אלפי שנים, ושלמעלה ממחצית תושבי ישראל הם צאצאים של יהודים שגורשו ממדינות ערב – נתקלת בהתעלמות מוחלטת.

מתקפת חמאס שינתה משהו בסיסי מבחינתם של יהודי אירופה, כמו גם מבחינתם של יהודי ארה"ב, ממשיך הטיימס. "זה מה שקרה להורינו ולסבינו באירופה, אבל חשבנו שחלף העידן של אסונות מסיביים. העולם נראה כעת אחרת", אומר ג'רמי בן-עמי, נשיא ארגון השמאל היהודי האמריקני J-Street.

עד כמה העולם שונה ניתן ללמוד מדבריה של מרינה צ'רניבסקי, המנהלת בברלין את מכון אופק למאבק באנטישמיות. לדבריה, בשש שנות קיומו של הארגון, מעולם לא היה עליו לטפל במספר כה גדול של יהודים בטראומה. מאז מתקפת חמאס, שבעת העובדים קיבלו 270 בקשות לייעוץ – פי 13 מאשר לפני המלחמה. "יהודים בגרמניה ניצבים בפני סכנות אמיתיות בחיי היום-יום שלהם. נדמה שהחיים נמשכים, אבל העולם התהפך", היא אומרת.

ב-22 באוקטובר נחנך בית הכנסת בעיר דסאו. הקנצלר אולף שולץ אמר בטקס, כי הוא זועם על התפשטות השנאה האנטישמית, וכי מביש העובדה ששוב יש צורך בהגנתם של שומרים על בתי כנסת ומוסדות יהודיים אחרים. "אנחנו חייבים להראות כעת מהי המשמעות האמיתית של 'לעולם לא עוד'", הוסיף. והטיימס מסכם: העובדה שהיה צורך בהצהרה זו מפיו של שולץ, מדגימה עד כמה הדברים השתנו בגרמניה ומחוצה לה.

הכתבה המלאה
תאריך:  02/11/23   |   עודכן:  02/11/23
איתמר לוין
+כספי רש"פ לקניות אסירים ביטחוניים בקנטינה יופסקו
21:32 02/11/23  |  עידן יוסף
תופסק הפקדת הכספים של הרשות הפלסטינית לאסירים הביטחוניים בקנטינה שבבתי הכלא. כך הנחה (ה') השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. עד כה העבירה הרשות הפלסטינית מדי חודש סכום של 400 ש"ח עבור על אסיר בטחוני לקופה משותפת של הקנטינה בבית הכלא, לכ-6,000 אסירים ביטחוניים.

במהלך השנה האחרונה התנגד השר להעברת כספים אלה וביקש להפסיקם, אולם עמדתו לא התקבלה. לאחר שנפתחה המלחמה הוסכם על הפסקת העברת הכספים, זאת במקביל לדיון שיתקיים במטה לביטחון לאומי בנושא.
+קבוצת וגנר שוקלת לשלוח אס-איי-22 לחיזבאללה
21:13 02/11/23  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
לארה"ב יש מידע מודיעיני שקבוצת שכירי החרב הרוסית מתכוונת להעביר מערכת הגנה אווירית היכולה ליירט כלי טיס, כולל מטוסי קרב  ▪  האספקה הפוטנציאלית מרידה את ארה"ב  ▪  למהלך עשויה להיות השפעה על יחסי ירושלים-מוסקבה
מערכת SA-22. בהסכמת הקרמלין [צילום: ויטלי ו' קוזמין]
+הסיוע הצבאי לישראל: דמוקרטים מעכבים את אישור החבילה
20:52 02/11/23  |  עידן יוסף
המשבר הפוליטי בארה"ב סביב חבילת הסיוע לישראל: מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט אומר: "מגבשים בעצמנו חבילת סיוע שתכלול גם את אוקראינה, לא נצביע על חבילת הסיוע שגיבשו הרפובליקנים בקונגרס שכוללת רק את ישראל".

עד כה הובאו לישראל יותר מ-3,000 טונות של ציוד לחימה ברכבת אווירית וימית של 100 מטוסי מטען וב-5 אוניות. משרד הביטחון ביצע רכש 'כחול לבן' מהתעשיות הישראליות בהיקף של כ-10 מיליארד שקלים. אגף 'אמון' שכר עבור צה"ל כ-8,500 רכבים, למעלה מ-4,000 אוטובוסים ויותר מ-2,000 משאיות, מובילים וכלים כבדים.


+חמאס מחזיק כמויות עצומות של דלק למטרות טרור
20:46 02/11/23  |  עידן יוסף
חמאס מחזיק בכ-200 אלף גלונים של דלק למטרות טרור - ובעיקרן הפעלת רקטות ואספקת חשמל למנהרות התת-קרקעיות שלו (NBC).
+"גורם רוסי הורה לנו לצייר על בתי יהודי פריז"
20:40 02/11/23  |  עידן יוסף
הרדיו הצרפתי אירופה 1 אומר כי בני זוג ממולדביה, שנעצרו ועמדו מאחורי ציור של כ-80 מגיני דוד על בניינים בפריז הודרכו על-ידי "אדם ברוסיה".
+מענקים לחיילי מילואים ששירתו לפחות 8 ימים
20:32 02/11/23  |  עידן יוסף
בסיכום בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר הביטחון, יואב גלנט וצה״ל הוחלט כי יוקצו כמיליארד ש״ח למענקים והגדלת תשלומים למשרתי המילואים ששירתו 8 ימים לפחות.
+תאילנד נושאת ונותנת על שחרור אזרחיה משבי חמאס
20:12 02/11/23  |  עידן יוסף
דיווח: ממשלת תאילנד ערכה בשבוע שעבר באירן שיחות ישירות עם חמאס בנוגע לגורלם של 22 חטופים תאילנדים שמוחזקים ברצועת עזה.

ראש הממשלה נתניהו שוחח אתמול עם ראש ממשלת תאילנד סרטה תוויסין. הוא הביע בפניו תנחומים על רציחתם וחטיפתם של אזרחי תאילנד ואמר לו כי ישראל עושה כל מאמץ להביא לשחרור כל החטופים ובכללם גם האזרחים התאילנדים. עוד ציין כי הפצועים הזרים, ובכללם התאילנדים, מקבלים טיפול מיטבי כמו כל אזרחי ישראל. נתניהו הביע את הערכתו לעובדים התאילנדים ולתרומתם למשק והביע תקווה כי רבים מתוך אלה שעזבו ישובו ארצה.
+מצרים סירבה לניהול משותף של עזה
19:53 02/11/23  |  עידן יוסף
ערוץ אל-ערבייה הסעודי מדווח מפי מקורותיו כי מצרים סירבה להצעה לנהל את רצועת עזה בשיתוף פעולה עם ישראל ועם הקהילה הבינלאומית בעתיד לאחר המלחמה.
+בתוך שעות ספורות: צה"ל חיסל יותר מ-130 מחבלים
19:42 02/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחותינו מנהלים קרבות עזים נגד מחבלי חמאס ומשמידים מפקדות צבאיות ותשתיות טרור לצד אמצעי לחימה רבים שאותרו במהלך הפעילות הקרקעית בעזה  ▪  כוחות חיל-האוויר וזרוע הים תקפו מטרות ימיות וצבאיות של חמאס, כולל מבנים המיועדים להוצאת פיגועי טרור
לוחמי צה"ל בעומק רצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+דיווח: בלינקן ילחץ לבצע הפוגות להכנסת סיוע הומניטרי
19:21 02/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס מפי פקידים בבית הלבן: בלינקן יעלה את הדרישה בפגישותיו מחר בישראל  ▪  הפקידים מדגישים שלא מדובר בהפסקת אש, שלדעת ממשל ביידן רק תסייע לחמאס להתאושש
בלינקן ונתניוה בביקור הקודם [צילום: יואב דודקביץ, פול]
+גנץ: ברגעים אלו אנחנו מפעילים את כל האמצעים להחזיר את החטופים הביתה
19:02 02/11/23  |  עידן יוסף
השר בני גנץ בהצהרה: "כמו בכל לחימה, גם בזו יש אתגרים ומחירים כבדים. חשוב לי שתדעו שאנחנו מתקדמים מאסון לניצחון". עוד אמר: "ברגעים אלו אנחנו מפעילים את כל האמצעים להחזיר את החטופים הביתה. אני אומר לתושבי הרצועה - מי שיסייע בהחזרת חטופים, יזכה בחסינות לו ולמשפחתו".
+בתגובה לירי: תקיפה רחבה להשמדת מטרות צבאיות של חיזבאללה
18:46 02/11/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה״ל תוקפים בשעות האחרונות מטרות של חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי וטנקים של צה״ל.

בין המטרות שהותקפו, תשתיות ומפקדות צבאיות, תשתיות להכוונת טרור, עמדות שיגור רקטות, מחסני אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים המשמשים את ארגון הטרור. צה״ל מסר כי הוא רואה בחיזבאללה כאחראי על המתרחש בשטח לבנון.
+בנו של מבקר המדינה נפצע קשה בגבול רצועת עזה
18:35 02/11/23  |  עידן יוסף
בנו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, חגי, נפצע קשה במהלך פעילות מבצעית בגבול רצועת עזה. עם היוודע דבר הטבח ב-7.10, חגי אנגלמן, לוחם שריון במילואים מגדוד 429, חטיבת הראל, קיבל צו 8, שב לישראל מחופשה פרטית בחו"ל, ביום ראשון, יחד עם אביו, והתייצב מיד למילואים. משפחת הלוחם עודכנה.
+לוחם צה"ל יאיר ניפוסי נהרג בלחימה ברצועה
18:07 02/11/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום שמו של חלל צה״ל שנפצע אמש אנוש בקרב בצפון רצועת עזה ומת מפצעיו: סמ״ר יאיר ניפוסי ז"ל הי"ד, בן 20, מעדי, לוחם בגדוד 101, חטיבת צנחנים.

סמ״ר יאיר ניפוסי ז"ל הי"ד
+פצועים בינוני וקל כתוצאה מרקטות לעבר קריית שמונה
17:25 02/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נזק נגרם בכמה זירות בעיר ושריפות פרצו בכמה מקומות  ▪  חמאס בלבנון נטל אחריות לירי  ▪  בתגובה תוקף צה"ל את מקורות הירי  ▪  בצה"ל חשפו כי המיליציה האירנית "חטיבת האימאם חוסיין" פועלת בדרום לבנון בשבועות האחרונים
לוחמי אש מכבים את השריפה שגרמה הרקטה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+שיגורים לעבר קרית שמונה ואצבע הגליל
17:18 02/11/23  |  עידן יוסף

+נתניהו: לא אישרתי הכנסת דלק לעזה
17:14 02/11/23  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה מבהירה: "ראש הממשלה נתניהו לא אישר הכנסת דלק לעזה".
+חוסר ודאות בשל המלחמה מעיב על כלכלת העולם
17:05 02/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החשש המרכזי הוא מפני מלחמה איזורית, העלולה להזניק את מחירי הנפט ולדרדר את הכלכלה העולמית לסטגפלציה - מדווח ניו-יורק טיימס
קהיר. חשש מהתייקרות המזון [צילום: עמר נביל, AP]
+אין נפגעים בפגיעה ישירה בבית מגורים במושב צפריה
17:01 02/11/23  |  עידן יוסף
רקטה פגעה בבית מגורים במושב צפריה. בני המשפחה נכנסו לממ"ד ולא נפגעו, אך נזק כבד נגרם לבית. קודם לכן נשמעו אזעקות באזור השפלה, ירקון וראשון לציון.
הבית שנפגע בצפריה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+"עזה מכותרת; רוב חיל-האוויר ערוך לתקוף בזירות אחרות"
16:58 02/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הרצי הלוי: "התקדמנו שלב משמעותי נוסף והכוחות נמצאים כעת בלב פעולה קרקעית בצפון רצועת עזה. הלוחמים מעמיקים את הכניסה לעזה ונלחמים במרחב בנוי צפוף"  ▪  "אנחנו מפעילים ברצועת עזה פחות ממחצית מכוחו של חיל-האוויר"
הלוי. מסר מאיים לאויב [צילום: דובר צה''ל]
+אזעקות בצפת ובגליל העליון; נבדק חשד לחדירת רחפנים
16:52 02/11/23  |  עידן יוסף

+ארטילריה תוקפת בלבנון בתגובה לשיגורים רבים לעבר ישראל
16:31 02/11/23  |  עידן יוסף
כוחותינו תוקפים באמצעות טנקים באזור מארון-ראס בלבנון בתגובה לכ-25 שיגורים של פצצות מרגמה ורקטות לעבר ישראל בשעות האחרונות.

+מי הם החות'ים ומדוע הם יורים עלינו מתימן
16:22 02/11/23  |  ירון פרידמן   |   לרשימה המלאה
תימן נמצאת במרחק של יותר מ-2,000 ק"מ מישראל. אז מדוע מתקיים שם הארגון היחיד בעולם שעל דגלו כתוב "מוות לישראל וקללה על היהודים"? הכירו את החות'ים - החיזבאללה של תימן
אירן מושכת בחות'ים
+הנרצח בפיגוע הירי בשומרון: אלחנן קליין מהישוב עינב
15:46 02/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אלחנן קליין היה בדרכו חזרה מהמילואים  ▪  הותיר אחריו אלמנה ו-3 יתומים בני שנה עד חמש
רס"ל (במיל') אלחנן אריאל קליין ז"ל
+מיליארד ש״ח למענקים והגדלת תשלומים למשרתי המילואים
15:39 02/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הסכום המינימלי הישולם למשרתים ליום, הוגדל לתקופת המלחמה ב-40% ויעמוד על 300 ש״ח ליום,  ▪  יוענק למשרתי המילואים מענק חד-פעמי בסך של עד 1,100 ש״ח, שנצבר החל מהיום השמיני למילואים  ▪  משרת שהוא הורה לילדים עד גיל 14 יקבל מענק נוסף של 2,000 ש״ח
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אזעקות במרגליות וערב אל-עראמשה
15:36 02/11/23  |  מירב ארד
גבול הצפון: אזעקות במרגליות וערב אל-עראמשה.
+אזעקות באדמית, משגב עם
15:33 02/11/23  |  מירב ארד
חזית הצפון: אזעקות באדמית ובמשגב עם.
+אזעקה בבאר שבע
15:01 02/11/23  |  מירב ארד
אזעקת צבע אדום בבאר שבע.
+הפרקליטות נגד רוטמן: האשמה מרושעת הגובלת בהסתה
14:57 02/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מגיבה על דבריו בדיון השבוע בנוגע להרחבת סמכויות החקירה בתחום הטרור  ▪  אינה מאשרת את הפרסום בערוץ 12 שייחס לו אבחנה בין דם לדם
רוטמן. "פגיעה במשרתי ציבור" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+שר הבינוי והשיכון בפנייה לשר העבודה: אשר שעות נוספות לעובדים בענף הבנייה
14:41 02/11/23  |  מירב ארד
נוכח מצוקת כוח האדם החריפה והייחודית בענף הבנייה פנה שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף אל שר העבודה, יואב בן צור, וביקש ממנו להשתמש בסמכותו לפי סעיף 15 לחוק שעות עבודה ומנוחה התשי"א -1951, ולהתיר העסקה של עובדים בענף הבנייה עד 14 שעות ביום ועד 84 שעות בשבוע, בדומה לענף התחבורה. זאת כאמור במהלך תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף.
+חיל-האוויר חושף: כך יורט טיל שיוט ע"י מטוס ה"אדיר"
14:24 02/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המערכות עקבו אחרי מסלולו של טיל השיוט והזניקו מטוסי קרב ממערך ה״אדיר״, אשר יירטו אותו בהצלחה
מטוסי אדיר [צילום: חיל האוויר]
+49 מבוקשים נעצרו הלילה ביו"ש, 21 מהם מחבלים השייכים לחמאס
14:16 02/11/23  |  מירב ארד
כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו הלילה (יום ה') במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה. הכוחות עצרו 49 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, 21 מהם מחבלים השייכים לארגון הטרור חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,220 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 740 משויכים לארגון הטרור חמאס.
+דובר צה"ל בערבית: מיליציה אירנית מסייעת לחיזבאללה
14:00 02/11/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי: המיליציה האירנית חטיבת "אימאם חוסיין" בפיקודו של ד׳ו אלפקאר, שבמקור יועדה לסייע לציר בלחימה בסוריה, מסייעת לחיזבאללה בלבנון. המיליציה נכנסה בשבועות האחרונים לעימות עם צה"ל בגבול לבנון, ומשתתפת בפעילות ההתקפית על ישראל.
+רשות המסים: הקלה בזקיפת שווי שימוש רכב לעובדים אשר גויסו או הוצאו לחל"ת
13:53 02/11/23  |  מירב ארד
רשות המסים תאפשר הקלה בזקיפת שווי שימוש רכב לעובדים אשר גויסו בצו 8 או הוצאו לחל"ת. בהתאם להנחיות, עובדים אשר גויסו בצו 8 או הוצאו לחל"ת והחזירו למעסיק את הרכב שהוצמד להם, ייזקף להכנסתם שווי שימוש ברכב באופן יחסי לימים בחודש בהם הרכב היה ברשותם. זאת במקום לזקוף שווי רכב מלא, גם כאשר הרכב היה ברשות העובד רק בחלק מהחודש.
+סוכלה תשתית "אווטרים" של חמאס שפעלה להוציא מידע על צה"ל
13:44 02/11/23  |  מירב ארד
בימים האחרונים מערך ביטחון המידע סיכל תשתית של אווטרים שפעלה ברשתות החברתיות במטרה להוציא מידע על כוחות ופעילות צה"ל. מדובר בתשתית שהפעילה עשרות פרופילים על-ידי מדינות הציר במטרה לספק מידע לחמאס. הדמויות מחזיקות תמונות אותנטיות, מנהלות סוג של קשר רומנטי במגוון דרכים של שיחות, באמצעות התכתבויות, הקלטות קוליות ושיחות וידאו. לכל אווטר מערכת של אווטרים שתפקידם לחזק את אמינותם ברשת - "הורים", "אחים", ו"חברים".
+דפוס בארי: החזון של משפחת זורע חי וקיים
13:05 02/11/23  |  יעל אינגל   |   לרשימה המלאה
מפעל קיבוצי יוצא דופן הפך לחלק מחיי היום-יום של כל מי שמתגורר בישראל. אפילו מעשי הזוועה של חמאס לא יכלו לו: הוא כבר חזר לעבודה
לזר זורע בדפוס בשנות ה-1950 [צילום: חנן בהיר, אוסף פריצקר, הספרייה הלאומית]
+צה"ל תקף חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון
12:55 02/11/23  |  מירב ארד
כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב ליבנה. זוהתה פגיעה. בנוסף, תקפו הכוחות שתי עמדות שיגור טילי נ”ט בשטח לבנון.
+הותר לפרסום: סא"ל סלמאן חבקה, מפקד גדוד 53 נפל בקרב בעזה
12:28 02/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בנוסף נפצעו מספר קצינים ולוחמים באורח קשה  ▪  מוקדם יותר פורסם דבר נפילתו של סגן (מיל') יובל זילבר, בן 25 מרמת גן  ▪  מניין הלוחמים שנפלו בקרבות ברצועה מתחילת התמרון הקרקעי עלה ל-18
[צילום: דובר צה"ל]
+אקונומיסט: נתניהו - האיש הלא-נכון בזמן הלא-נכון
11:59 02/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחד העיתונים החשובים בעולם בביקורת חריפה: נתניהו איבד את אהדת הציבור, קבינט המלחמה מפולג והוא מתעקש להתנגד לפתרון שתי המדינות שדורשת ארה"ב
אין לו תשובות להמשך [צילום: דנה קופל, פול]
+דובר צה"ל: נמסרו הודעות למשפחות של 242 חטופים
11:11 02/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תא"ל הגרי שלח מסר למנהיג חיזבאללה לקראת נאומו: "ערוכים חזק מאוד בגבול הצפון"  ▪  על הלחימה הקרקעית בעזה מסר כי הלוחמים ממשיכים למוטט את קווי ההגנה של חמאס  ▪  מתחילת הלחימה נתקפו מעל ל-12,000 מטרות ברצועת עזה
הפגנת משפחות החטופים בתל אביב [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+פיגוע ירי סמוך ליישוב עינב: ישראלי נהרג בהתהפכות רכבו
10:32 02/11/23  |  מירב ארד
צה"ל מאשר את החשד: פיגוע ירי אירע סמוך ליישוב עינב. ישראלי, כבן 35, נהרג (יום ה') לאחר שרכבו התהפך ליד שבי שומרון בעקבות אש תופת שנפתחה לעברו. צה"ל מנהל מרדף.

צוות מד"א קבע את מותו של הישראלי שנפצע באורח אנוש. ממד"א נמסר כי בשעה 10:06 התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב ירקון על ירי לעבר רכב שכתוצאה מכך התהפך בכביש 557 סמוך לכפר בית ליד, ליד שבי שומרון. חובשים ופרמדיקים של מד"א החלו לבצע טיפול רפואי ראשוני בגבר כבן 35 שנפצע אנוש, ובהמשך קבעו את מותו.


+כיצד להבטיח את המשך השקט במגזר הערבי
10:25 02/11/23  |  אפרים לביא, מוחמד ותד, מאיר אלרן   |   לרשימה המלאה
שמירת השקט בין יהודים לערבים היא אינטרס עליון של כל הצדדים, החייבים למנוע התדרדרות על-רקע המלחמה. שיקול זה צריך להוביל כל החלטה בנוגע למיעוט הערבי וליחסיו עם הרוב היהודי
תפילה לשלום בכנסיית הקבר, 22 באוקטובר [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+18% מכוח העבודה במשק מושבת
10:13 02/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על-פי הערכה - מספר המושבתים מעבודה עומד על 774 אלף  ▪  מתחילת המלחמה, הוצאו לחל"ת או פוטרו 46,004 עובדים - ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2018, מדובר על תוספת של כ-150%  ▪  נוסף אליהם יש פגיעה במספר העובדים הזרים, ובמיוחד בענפי הבנייה והחקלאות ו-90 אלף עובדים פלשתינים אשר אינם מורשי כניסה בימים אלה
מפונים במלון בים המלח [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+כוחות משטרה ושב"כ סיכלו פיגוע משולב בירושלים
09:13 02/11/23  |  מירב ארד
הותר לפרסום כי בחודש שעבר בלשי ימ״ר ירושלים ומסתערבי מג״ב עצרו בהכוונת שב״כ שני מחבלים, בשנות העשרים לחייהם תושבי מ.פ שועפאט, בחשד שתכננו לבצע פיגוע משולב לאחר שקשרו קשר עם ארגון טרור. מחקירתם עולה כי המחבלים תכננו לבצע פיגוע משולב של ירי, משיכת כוחותינו ופיצוץ מטעני נפץ בדירה במ.פ שועפאט. לצורך כך תכננו המחבלים לרכוש כלי נשק, וכבר רכשו בפועל חומרים ורכיבים שונים להכנת מטעני החבלה בדירה שבה שהו. בימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגד המחבלים כתב אישום.
+מתחילת המלחמה ועד היום נכנסו ארצה כ-300,000 ישראלים
09:02 02/11/23  |  מירב ארד
היום (יום ה') יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-16,900 נוסעים ב-116 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. מתחילת המלחמה יום נכנסו ארצה כ-300,000 ישראלים.

+הממשלה אישרה את מתווה הפיצוי לעסקים בעקבות המלחמה
09:00 02/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המתווה כולל מענק המשכיות עסקית לעסקים בכל רחבי הארץ, וכן שורת הקלות במתווה החל"ת. המתווה כפוף לאישור הכנסת ויובא לאישורה בימים הקרובים
שר האוצר. פיצוי לעסקים [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+הפעילות הקרקעית בעזה: לוחמי גולני ושריון חיסלו עשרות מחבלים
08:41 02/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הכוחות ניהלו עם המחבלים קרבות ממושכים, בסיוע אש חטיבתית של כלי ארטילריה וטנקים, תוך הכוונת כלי טיס לתקיפה מהאוויר והכוונת ספינת טילים
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה [צילום: דובר צה"ל]
+גם החודש: הקלות למניעת הגבלת חשבון בנק בגלל שיקים ללא כיסוי
08:31 02/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משרד המשפטים הודיע כי התקנות יוארכו גם עבוד חודש נובמבר  ▪  ההקלות ינתנו לתושבי היישובים שנפגו - יתר הזכאים יצטרכו לפנות לבנק וליידע אותו בעניין זכאותם להקלות
[צילום: דריו סנצ'ז, פלאש 90]
+פורסם שמו של קצין במילואים שנפל בצפון רצועת עזה
08:15 02/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סגן (מיל') יובל זילבר, בן 25, מ"מ בגדוד חי"ר 7007 בחטיבת ירושלים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה  ▪  מתחילת המלחמה נפלו ל-332 חיילים
[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+א.פפקוב: מחסני החרום של צה"ל ריקים בגלל העברת תוכנם לאוקראינה
08:05 02/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
המהנדס וחוקר המלחמות אלכסנדר פפקוב בפאנל המלחמה בהנחיית יוסי בלום הלוי: "לראשי מערכת הביטחון אין כלים יעילים לקבל החלטות בגלל השכלה הומניסטית ולא מדעית"

טנקים במטולה [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יהודי אירופה חשים פחד שלא היה כמותו מאז השואה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמונחטאפ III
2/11/23 12:15
2
בני פרץ
4/11/23 19:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
צה"ל התיר הבוקר (יום ה', 2.11.23) לפרסום את שמו של סגן (מיל') יובל זילבר, בן 25 מרמת גן, מ"מ בגדוד חי"ר 7007, חטיבת ירושלים, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.
02/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
חלק שני מפאנל מסיעור מוחות של מומחים, על מלחמת "חרבות ברזל", בהנחיית חוקר האסטרטגיה יוסי בלום הלוי, ובהשתתפות חוקר האסטרטגיה אלכס צייטלין, המזרחן ד"ר מרדכי קידר, המהנדס וחוקר המלחמות אלכסנדר פפקוב, עורך "מערכות" לשעבר אביתר בן צדף, סא"ל בדימוס אלי דקל, חוקר אירן של היום אליהו יוסיאן, ואני. לדעת אלכסנדר פפקוב: "לראשי מערכת הביטחון אין כלים יעילים לקבל החלטות בגלל השכלה הומניסטית ולא מדעית... מחסני החרום של צה"ל ריקים בגלל העברת תוכנם לאוקראינה".
02/11/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
גורם מדיני אומר כי מי שיכריע בשאלת פרסום סרט הזוועות של חמאס הוא דובר צה"ל. על-פי הגורם, שצוטט בכאן חדשות, גם בתוך מערכת הביטחון הדעות חלוקות בנוגע לשאלת פרסום חלקי הסרטון. היו בכירים שחשבו שבנושא צריכה להתקבל החלטה של הקבינט, כי זו סוגיה של מדיניות עם השלכות מרחיקות לכת.
02/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
דיווח בפוליטיקו: לפי מספר מקורות, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ועוזרים בכירים דנו בסבירות שימיו הפוליטיים של ראש הממשלה נתניהו ספורים - והנשיא העביר את הלך-הרוח הזה לראש ממשלת ישראל בשיחה לאחרונה.
02/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת שמחה רוטמן, יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, דחה (1.11.23) את הדיווח של גיא פלג מחדשות 12, כאילו אמר בדיון עם אנשי שב"כ ונציגי משרד המשפטים כי "הדם של האחים הלל ויגל יניב ז"ל, שנרצחו בחווארה, אדום יותר מדם הנרצחים ב-7 באוקטובר".
01/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il