בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
הפרסומות תרמו 7.5% מהרווח אשתקד [צילום: טד שפריי, AP]
|
|
|
רשת וולמארט נכנסת בעוצמה לעסקי הפרסום
|
הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם מוכרת פרסומות באתר וביישומון שלה, בשירותי וידאו - והפוטנציאל הגדול ביותר הוא דווקא באלפי חנויות הפיזיות הישנות והטובות, מתאר אקונומיסט
|
במחלקת מוצרי החשמל מכוונות כל הטלוויזיות לאותו ערוץ, המקרין פרסומת למותג קוסמטיקה. בסופו של המעבר ניצב דוכן המקדם פופקורן. המוזיקה בחלל החנות נקטעת מדי פעם בפרסומות. אפילו בקופה, פרסומת קופצת על המסך כדי לתפוס עוד פעם אחת את תשומת ליבם של הקונים. כל מי שמסתובב בסניף של רשת וולמארט, כפי ש-200 מיליון אמריקנים עושים מדי חודש, רואה אלפי מוצרים – והקונים עצמם הופכים למוצרים, מגדיר אקונומיסט. וולמארט, הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם במחזור המכירות, גילתה שאפשר לעשות הרבה כסף ממכירת הגישה ללקוחות. עסקי הפרסום סייעו לעלייה של 9.6% ברווח התפעולי ברבעון הראשון, והנתח שלה בתחום הפרסום הולך וגדל. הכנסותיה של וולמארט הסתכמו אשתקד ביותר מ-600 מיליארד דולר, וההכנסות מפרסום נראות זניחות – 3.4 מיליארד דולר. אבל הרווח התפעולי ממנו כה גדול, בעוד הרווח התפעולי ממוצרי מכולת כה קטן, עד שהפרסומות תורמות נתח משמעותי מהרווח: 7.5% מהרווח לפני מס אשתקד; הצפי הוא ל-13% ב-2026. בתחום זה וולמארט היא גמד ליד אמזון, שהכנסותיה מפרסום הסתכמו אשתקד ב-47 מיליארד דולר, אבל היא בהחלט במקום טוב בדרג השני של הרשתות המפרסמות. לעסקי הפרסום של וולמארט יש שלושה חלקים עיקריים, מסביר אקונומיסט. הגדול שבהם הוא הפרסום הדיגיטלי באתר וביישומון, והוא מוכוון היטב שכן הרשת יודעת מה הלקוח מחפש והיעילות של הפרסומות נמדדת בקפידה. מאחר שהמידע מגיע מהאתר שלה עצמה, וולמארט אינה מושפעת מהכללים הנוקשים בנוגע להגנת הפרטיות המוכתבים בידי חברות כמו אפל. החלק השני הוא וידאו, בו וולמארט מתחרה היטב מול אמזון השופכת מיליארדים לתוכניות כמו "שר הטבעות" בשירותי הסטרימינג שלה. וולמארט מסתפקת בתפקיד פחות זוהר מאחורי הקלעים. בחודש פברואר היא הודיעה על רכישת Vizio, יצרן של טלוויזיות חכמות עם 18 מיליון משתמשים בארה"ב, להם ניתן להקרין פרסומות מוכוונות. היא סגרה עסקות עם חברות מדיה אחרות, בהן היא משתפת אותה במידע שברשותה וכך הן יכולות למקד פרסומות ללקוחותיהן; האחרונה שבהן היא עם שירות הסטרימינג של דיסני. יש הסבורים, שהשלב הבא יהיה "טלוויזיית קניות", בה הצופים ירכשו מוצרים במישרין דרך מכשירי הטלוויזיה שלהם; וולמארט כבר עורכת נסיונות בכיוון.
|
פרסומות ב-170,000 מסכים דיגיטליים
|
|
|
|
פרסומות אחרונות ליד הקופות [צילום: אדוארדו אלוורז, AP]
|
|
החלק השלישי, ואולי בעל הפוטנציאל הגדול ביותר, טמון ברשת הענקית של החנויות הפיזיות של הרשת. לוולמארט יש למעלה מ-5,000 חנויות בארה"ב ו-10,000 ברחבי העולם, לעומת 538 חנויות Whole Foods שבבעלות אמזון ופחות מ-100 חנויות של אמזון עצמה. לדברי וולמארט, למעלה מ-90% מהאמריקנים קונים בה לפחות פעם בשנה. הקהל הזה הוא היעד הגדול הבא. המפרסמים, הלכודים בעולם של הפרסומות הדיגיטליות הניתנות למדידה, עדיין רואים את הפרסום בחנויות כחלופה גרועה. קשה לעקוב אחרי התנהגות הלקוחות מחוץ לאינטרנט, וכמה נסיונות לעשות זאת ספגו ביקורת. אמזון מילאה את חנויותיה במצלמות, אך הסירה אותן לאחר שלקוחות התלוננו שהם מקבלים תחושה שעוקבים אחריהם. רשת בתי המרקחת Walgreens ביטלה תוכנית דומה אשתקד בנימוק של בעיות טכניות. וולמארט שיפרה את יכולתה לקשר בין הפרסומות המקוונות לבין מכירות פיזיות, תוך שימוש בפרטי תשלום אנונימיים כדי לגלות מתי הלקוח קונה מוצר מסוים לאחר שראה פרסומת שלו ביישומון. היא גם מגדילה את מספר המקומות בחנויות העומדים לרשות מפרסמים. החנויות כבר מקרינות פרסומות ב-170,000 מסכים דיגיטליים במחלקות האלקטרוניקה ובקופות, וכעת היא מבצעת פיילוט במעדניות ובמאפיות. הפרסום הדיגיטלי בחנויות עודנו קטן בהרבה מאשר ברשת, למרות ש-85% מהקניות בארה"ב נעשות בצורה פיזית. חוסר האיזון הזה עשוי להוות הזדמנות: אם פרסומות בחנויות יוכלו להיות יעילות כמו המקוונות, מדובר בשוק של עשרות מיליארדי דולרים – ומעטות החברות שייצאו נשכרות כמו וולמארט.
|
|
תאריך:
|
27/05/24
|
|
|
עודכן:
|
27/05/24
|
|
איתמר לוין
|
רשת וולמארט נכנסת בעוצמה לעסקי הפרסום
|
|
אם התחזיות הנוכחיות מדויקות, 2064 תהיה השנה הראשונה מזה מאות שנים בה מספר היילודים יהיה נמוך ממספר המתים. לאוכלוסיית ארה"ב יישאר רק מרחב צר לגידול. בשנת 2100 יהיו הרבה פחות מהגרים-בכוח והפריון העולמי יהיה 1.7 תינוקות לאישה. רק בשני איים באוקיינוס השקט וארבע מדינות באפריקה הפריון יהיה בשיעור מספיק כדי לשמר את האוכלוסייה באותו גודל.
|
|
|
ארה"ב ובעלות בריתה האירופיות מתקרבות לשימוש בנכסים רוסיים מוקפאים כדי לממן את מאמץ המלחמה האוקראיני. שרי האוצר של מדינות G7 הודיעו אתמול (25.5.24), לאחר פגישתם באיטליה, כי הריבית מן הנכסים הרוסיים תשמש לסיוע לאוקראינה. וושינגטון פוסט מזכיר, כי רוסיה איימה שתגיב בהחרמת נכסים אמריקניים ואירופיים בתחומה, אם כי לא ברור מה תהיה ההשפעה של צעד שכזה.
|
|
|
בשנת 1994 סיפקה דרום אפריקה את אחד האירועים המשמחים ביותר של המאה ה-20, כאשר בחרה את נלסון מנדלה לנשיא. המעבר מאפרטהייד לדמוקרטיה רב-מפלגתית הראה מה יכול לקרות כאשר יריבים פוליטיים מגלים אומץ ודמיון. אבל 30 שנה מאוחר יותר, בעוד פרטוריה עסוקה בתביעות נגד ישראל ובמתן שירותים משפטיים ודיפלומטיים נגד ישראל, אקונומיסט תוהה – בפרויקט נרחב – מה יש לעשות כדי להציל את הדמוקרטיה השוקעת שלה.
|
|
|
המלחמה בעזה היא אסון דיפלומטי לישראל, ביצה צבאית וטרגדיה אנושית. כרים חאן סבור, שבבקשתו לצווי מעצר נגד ראשי ישראל וחמאס הוא יוצר בהירות מוסרית, מדגיש את עליונותו של המשפט הבינלאומי ומבטיח צדק. צפויה לו אכזבה משולשת – טוען אקונומיסט.
|
|
|
הדבר היחיד שהיה מהיר יותר מאשר הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן, הוא התעלמותו של העולם מן המתרחש במדינה זו לאחר שהטליבאן שב והשתלט עליה. אבל השאלה הגדולה נותרה בעינה: מה קרה שם? מדוע ארה"ב הפסידה?
|
|
|
|