|   15:07:40
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
פגיעת נ"ט ששיגר חיזבאללה לאביבים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
פרופ' אבי דיסקין:

"אירן, חיזבאללה וחמאס מנצחים אותנו במלחמת ההתשה"

שיחת עומק עם פרופ' אמריטוס למדע המדינה, אבי דיסקין, המזהיר: "אירן, חיזבאללה וחמאס מנצחים אותנו במלחמת ההתשה נוסח מלחמת המוסלמים בצלבנים והבית שלנו חצוי"
25/12/2023  |   אורי מילשטיין   |   פודקאסטים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

שיחת עומק עם פרופ' אמריטוס למדע המדינה, אבי דיסקין, המזהיר: "אירן, חיזבאללה וחמאס מנצחים אותנו במלחמת ההתשה נוסח מלחמת המוסלמים בצלבנים והבית שלנו חצוי משנאה המצדיקה את קביעת נסראללה שאנחנו קורי עכביש הנועדים לקריעה. אלמלא הצטרפות מיידית של ארה"ב לעזרתנו, ואם חיזבאללה היו מצטרפים לחמאס כבר ב-7 באוקטובר, הם היו יכולים לקרוע את קורי העכביש שלנו לפני חודשיים וחצי".

שיחות עם פרופ' אבי דיסקין - [קישור]

שיחות על מלחמת "חרבות ברזל" - [קישור]

שיחות עם תת-אלוף בדימוס אמציה חן - [קישור]

שיחות עם ד"ר חיים אסא - [קישור]

שיחות על רצועת עזה - [קישור]

שיחות על צה"ל בדרום לבנון - [קישור]

שיחות עם משה ברנט - [קישור]

שיחות על חיזבאללה - [קישור]

שיחות על אהוד ברק - [קישור]

על הוויית הצבא והמלחמה אפשר לקרוא בספרִי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השׂרידות" העוסק באבני היסוד של הוויית הצבא והמלחמה. בלא להבין את אבני היסוד, לא ניתן לשפר את מבנהו של צה"ל ואת תִפקודו. את התֵאור והניתוח המעודכנים ביותר של חזית הדרום במלחמת יום הכיפורים אפשר לקרוא בספר המחקרים של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים "ניצחון בסבירות נמוכה". כל מי שמעוניין לרכוש ספרים אלה, יפנה להוצאת "שׂרידוּת", המתמחה בחשׂיפת מחדלים וליקויים שהממסד מתאמץ להסתיר: survival1940@gmail.com

לקטלוג הספרים

אנא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושׂף בפניכם את האמת, ולהשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשׂדות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה והעיקר שאנחנו, בנֵינו, נכדינו וצאצאינו נדע את האמת שהוסתרה בגלל מחדלי המלחמה: איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות.

תאריך:  25/12/2023   |   עודכן:  25/12/2023
אורי מילשטיין
+האירנים על הגדר: פיקוד העורף מזהיר מתקיפת דרום הגולן
00:50 26/12/23  |  עידן יוסף
אלפי אנשי מיליציה אירנית נמצאים בדרום רמת הגולן הסורי לאחר שהנשיא בשאר אסד איבד את השליטה באזור. חלק מהחיילים נמצאים באזורים הסמוכים לחמת גדר.

בעקבות כך, בפיקוד העורף הזהירו מפני תקיפה בדרום הגולן. ההמלצה היא שלא להתרכז רק בפעילות חיזבאללה בלבנון בלבד ולהתכונן לאפשרות של הפתעה מסוריה (כאן חדשות).
+לובי 99 דורש מבנק ישראל לחקור מדוע הבנקים העלו במלחמה את הריבית על המשכנתה
00:35 26/12/23  |  עידן יוסף
בזמן שישראל נלחמה ברצועת עזה, הבנקים העלו את הריבית על המשכנתאות החדשות. הריבית החזויה של הבנקים על המשכנתה, שמשקללת את סך העלויות שהישראלים ישלמו תמורת ההלוואה הגדולה בחייהם, שברה שיא והגיעה לרמה של יותר מ-6 אחוזים.

העלייה בריבית נובעת בעיקר מההחלטה של הבנקים להקפיץ את הריבית הקבועה בהלוואת המשכנתה. ישנם הבדלים בין הבנקים ברמת הריבית הגבוהה הנוכחית, מה שמעורר חשד שמא הישראלים לא משווים ומנסים להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

בלובי 99, הארגון שריכז את הממצאים המטרידים הללו, פנו לבנק ישראל וביקשו לפתוח בבדיקה של הנושא (חדשות 13).
+צה"ל שחרר שלושה ח"כים משירות מבצעי פעיל
00:10 26/12/23  |  עידן יוסף
80 יום אחרי תחילת המלחמה שוחררו שלושת חברי הכנסת שעדיין בשירות מילואים פעיל במלחמה - ח״כ משה טור פז (יש עתיד), השר עמיחי שיקלי (ליכוד), וח״כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית). במכתב השחרור נכתב כי ההחלטה התקבלה בהמשך לבחינת סד״כ המילואים וכדי לאפשר להם לחזור לתפקידם כנבחרי ציבור (חדשות 12).
+עיתון קטרי: ישראל תנסה לנוע לעבר ציר פילדלפי
00:08 26/12/23  |  עידן יוסף
העיתון הקטרי "אל־ערבי אל־ג'דיד" מדווח כי מקורות ביטחוניים מעריכים שישראל תנסה לנוע לעבר ציר פילדלפי שבגבול הדרומי של רצועת עזה ולכבוש את האזור.
+כתמי דם של חטוף התגלו ברכב ישראלי שנחטף לעזה במתקפת הפתע
23:59 25/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחות צה״ל איתרו בבית החולים האינדונזי בג׳באליה רכב עם לוחית זיהוי ישראלית ששייך למשפחתו של החטוף סאמר טאללקה ז״ל  ▪  ברכב נמצאו כתמי דם ששייכים לחטוף נוסף
צוות קרב חטיבתי לוחם ברצועה [צילום: דובר צה''ל]
+גלנט חושש: ארה״ב תעכב סיוע לישראל
23:57 25/12/23  |  עידן יוסף
שר הביטחון יואב גלנט העלה חשש, לפיו ארה״ב עלולה לעכב סיוע לישראל, לא רק בשל "סיבות טכניות", כלשונו. הדברים נאמרו בימים האחרונים לאחר שיחת טלפון שהתקיימה בין שר הביטחון לשר החוץ האמריקני בלינקן ובצל חילוקי הדעות בין ירושלים לוושינגטון. גלנט בתגובה: "לא מתייחסים לסוגיות רגישות שעולות בקבינט המלחמה" (חדשות 13).
+צוות הקרב נטרל מחבל באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק
23:55 25/12/23  |  עידן יוסף
במהלך יציאה להתקפה בדרג' תופאח של צוות קרב חטיבתי של הנח"ל הפועל תחת אוגדה 162, זיהה הכוח מחבל עם RPG מתקרב לכיוונם. צוות הקרב הכווין כלי טיס מאויש מרחוק אשר ליווה את הכוח. כלי הטיס היה בקשר עם הכוח, עקב אחרי המחבל ותקף אותו. לאחר התקיפה, זיהו את המחבל הרוג ולידו RPG שהתפוצץ מהתקיפה.
+הודח מ"פ בגולני שסיכן לוחמים בשג'עייה
23:49 25/12/23  |  עידן יוסף
מפקד גדוד 51 של גולני הדיח מפקד פלוגה לאחר שסיכן לוחמים בשג'עייה. בניגוד להנחיית המג"ד, הוא הורה להם להיכנס לבית שהיה חשש שהוא ממולכד (חדשות 12).
+דרמר יגיע מחר לשיחות בבית הלבן על השלב הבא במלחמה בעזה
23:40 25/12/23  |  עידן יוסף
השר רון דרמר יגיע מחר לשיחות בבית הלבן על השלב הבא במלחמה בעזה. על הפרק: המעבר ללחימה בעצימות נמוכה, סוגיית היום שאחרי והבקשה הישראלית להאצת משלוחי הנשק האמריקנים (וואלה).
+אירן מאיימת: "תל אביב צריכה לספור לאחור"
23:38 25/12/23  |  עידן יוסף
שר החוץ האירני חוסיין אמיר עבדאללהיאן באיום אחרי חיסול הבכיר: "תל אביב צריכה לספור לאחור". מתחילת המלחמה, אירן העבירה כ-200 מיליון דולר לסוריה ולחיזבאללה כתוספת לתקציב השנתי שלהם.
+שני שיגורים לעבר מנרה בשעות האחרונות; צה"ל השיב באש
23:35 25/12/23  |  עידן יוסף
בשעות האחרונות זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מנרה. במהלך היום, כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי ושתי עמדות שיגור לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

בנוסף, מוקדם יותר היום, שוגר טיל קרקע אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל-האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי שסיים את משימתו בהצלחה.
+חיזבאללה מצטרף לאיומי אירן בעקבות החיסול
23:21 25/12/23  |  עידן יוסף
בעקבות חיסולו בסוריה של בכיר משמרות המהפכה רזי מוסווי ואיומי אירן לנקום, מצטרף ארגון חיזבאללה לאיומים ומוסר כי זוהי "תקיפה חצופה שהיא בבחינת חציית גבול".
+לוחמים איתרו עשרות מטעני חבלה בשקיות של אונרא
23:15 25/12/23  |  עידן יוסף
לוחמי צוות קרב חטיבתי של הנח"ל באוגדה 162 פשטו על מרחב בתי הספר "אל רפא" ו"צבחה" בדרג' תופאח שבצפון הרצועה, בעקבות מידע על מחבלי חמאס המסתתרים בתוך בתי הספר.

במהלך היתקלויות עם המחבלים וחיסולם, הלוחמים איתרו עשרות מטעני חבלה בשקיות של אונרא, קלשניקובים ו-15 חגורות נפץ. באחד מניסיונות הפגיעה בכוחותינו, ירה מחבל טיל נ"ט על כוח צה"ל ומיד לאחר מכן חוסל בפגיעה מדויקת מתוך הטנק על-ידי פגזים.
+זיהום פטרייתי חריג בעזה מסכן את חיי הלוחמים
23:07 25/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפני שבועיים מת לוחם צה"ל שנפצע קשה לאחר שנדבק מפטרייה מסוכנת הנמצאת באדמת רצועת עזה  ▪  האיגוד למחלות זיהומיות יקיים דיון חרום על הפטריות שאינן מוכרות ממלחמות קודמות ואולי קשורות למנהרות
מסוק להובלת חיילים שנפצעו על גג מרכז רפואי בתל אביב [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+בעל העסק שגויס התפרץ בדמעות: "אין לי כסף לסימילאק"
22:35 25/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים קיימה דיון סוער לעניין יישום מתווה הפיצויים לעסקים במהלכו עלו טענות קשות כלפי האוצר לעניין הקושי של חיילי המילואים למצות את זכויותיהם  ▪  כן נמתחה ביקורת על אי-הבאת ארכה לתקנות הפיצויים  ▪  ברשות המיסים הציגו את נתוני התשלום במסגרת מנגנוני הפיצויים והדגישו כי מדובר באירוע ייחודי, כי המענים משתכללים בכל עת, וכי הוקם מנגנון מיוחד לסיוע להגשת תביעות מצד חיילי מילואים, וכן החל תעדוף של תיקיהם
תמ"ל. מצרך יקר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+דובר צה"ל מגבה החלטת תא"ל ברק חירם לירות בטנק לעבר בית בבארי
22:15 25/12/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מגבה את החלטת תא"ל ברק חירם לירות בטנק לעבר בית בבארי: "ב-7 באוקטובר ברק היה אחד מהמפקדים שהגיעו לבארי ראשונים ותפסו פיקוד. מה שקרה ב-7 באוקטובר הוא חסר תקדים, נדרשו לקבל שם החלטות קשות מאוד, שזה החלטות שנצטרך לתחקר אותן אחרי המלחמה, או ברגע הראשון המבצעי שיתאפשר לנו אנחנו נתחקר אותן. לא נמתין לסוף המלחמה עם התחקיר הזה אבל לשפוט מכאן זה דבר שלא ניתן לעשות, באותה יממה התקבלו החלטות קשות מאוד, ואני משוכנע שההחלטות שברק קיבל היו לנגד עיניו בהיבט הגנה על תושבי ואזרחי מדינת ישראל. אנחנו נתחקר את הכול, ונעמיד את הדברים בפני הציבור כשיסתיים התחקיר".
+נתניהו במאמר ל-WSJ: שלושה תנאים לסיום המלחמה
22:05 25/12/23  |  עידן יוסף
במאמר לוולסטריט ג'ורנל, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו שלושה תנאים שבהשלמתם יסתיים השלב הראשון של המלחמה - א. השמדת החמאס, ב. פירוז עזה, ג. מיתון גורמים פלשתינים קיצוניים. הוא מציע רצועת ביטחון בשליטת ישראל בין ישראל לעזה. הוא לא פסל חזרה של הרש"פ לעזה אחרי השלמת כל התנאים, כולל הפירוז מנשק.
+הוסר החשד לחדירת כלי טיס עויין לגליל העליון
21:49 25/12/23  |  עידן יוסף
מחשש לחדירת כלי טיס עויין, הופעלו אזעקות ביישובים עמוקה, משמר הירדן, חולתה, יסוד המעלה, איילת השחר, גדות, שדה אליעזר. כעבור זמן קצר התברר שמדובר בהתרעת שווא.
+מערך הסייבר הוסמך לתת הוראות לגוף אזרחי במקרה של תקיפה
20:31 25/12/23  |  עידן יוסף
אושר סופית: מערך הסייבר והשב"כ יהיו רשאים, במקרה של תקיפת סייבר, לתת הוראות לגוף הנתקף לביצוע פעולה לצורך איתור התקיפה, מניעתה או בלימתה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להתמודדות עם תקיפות סייבר חמורות במגזר השירותים הדיגיטליים ושירותי האחסון (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2023. בהצעה תמכו 8 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.

במסגרת הפעולות הצבאיות המשמעותיות המתמשכות מאז ה-7 באוקטובר, מתחוללת עלייה גם בהיקף ובעוצמה של תקיפות סייבר נגד גופים אזרחיים במשק הישראלי. מטרת תקיפות סייבר אלה היא לפגוע, כחלק מהמתקפה המשולבת המכוונת כלפי חוסנה של מדינת ישראל, גם בכלכלה ובתפקודו התקין של המשק הישראלי.

הצעת חוק זו נחקקת כהוראת שעה לשבעה חודשים ונועדה לתת מענה אפקטיבי להתמודדות עם האתגרים הנצבים בפני מדינת ישראל בתחום הסייבר. במסגרת זאת, מוצע לאפשר למערך הסייבר, השב"כ והמלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון), במקרה של תקיפת סייבר, לתת הוראות לגוף הנתקף לביצוע פעולה לצורך איתור התקיפה, מניעתה או בלימתה.
+כוננות בצפון לקראת אפשרות נקמה אירנית על החיסול
19:29 25/12/23  |  עידן יוסף
בישראל נערכים לתגובה בצפון בעקבות חיסול הבכיר האירני רזי מוסווי בסוריה שיוחסה לישראל. מערכת הביטחון העלתה כוננות. מוסווי היה אחראי על משלוחי אמצעי לחימה מטעם משמרות המהפכה של אירן מטהרן למליציות השיעיות בסוריה - ומשם ללבנון, כך שניתן להעריך שישראל רצתה לפגוע בשרשרת האספקה ובמי שמוביל אותה.

על פי הערכות גורמים בטחוניים, אירן ניסתה להגביר בימים הקרובים את משלוחי אמצעי הלחימה למיליציות השיעיות שפועלות בחסות אירן עם המשך הלחימה בעזה וימי הקרב של חיזבאללה בגבול הצפון. בירושלים מסרבים להתייחס לדיווחים מסוריה (כאן חדשות).
+נשיא אירן: המשטר הציוני ישלם את המחיר על החיסול
19:23 25/12/23  |  עידן יוסף
נשיא אירן איבראהים ראיסי מאיים כי המשטר הציוני ישלם את המחיר על חיסולו של רזי מוסווי.
+חמאס והג'יהאד האיסלאמי סירבו להתפרק מנשקם
19:08 25/12/23  |  עידן יוסף
ערוץ אל-ערביה הסעודי מדווח ממקורותיו כי חמאס והג'יהאד האיסלאמי סירבו להצעה לפרק את ארגוני הטרור בעזה מנשקם במסגרת המשא-ומתן להפסקת אש - והם מתעקשים על הפסקת אש קבועה ולא זמנית. עוד דווח כי חמאס סירב להצעה להגלות את בכירי ההנהגה אל מחוץ לרצועת עזה.
+שגריר אירן בסוריה: גופת מוסווי נמצאה בחצר ביתו
19:05 25/12/23  |  עידן יוסף
פרטים נוספים על החיסול בסוריה: שגריר אירן בסוריה, חוסיין אכברי, אומר בשיחה עם סוכנות הידיעות האירנית "מאהר" כי ביתו של רזי מוסווי הותקף באמצעות שלושה טילים. המבנה נהרס וגופתו נמצאה בחצר הבית.
+בן-גביר: מחזק את ראש הממשלה על דבריו החשובים
18:39 25/12/23  |  עידן יוסף
השר איתמר בן-גביר: אני מחזק את ראש הממשלה על דבריו החשובים במליאת הכנסת - בלי הלחץ הצבאי, לא נצליח לשחרר את יתר החטופים. לא ירידה ל'עצימות נמוכה', אלא הגברת העצימות מיום ליום. לא התחננות לקטרים, אלא הורדת החמאס על הברכיים - עד להכרעתו המוחלטת".
+נתניהו למשפחות החטופים: "דבר אחד לא נעשה - לא נפסיק להילחם"
18:35 25/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נתניהו בישיבה המיוחדת בכנסת למען החטופים: "נטלטל כל עץ ונהפוך כל אבן כדי להחזיר את כל חטופינו. לא נצליח לשחרר את כל החטופים בלי לחץ צבאי"  ▪  סיפר על הלחצים המופעלים על נשיא סין והצלב האדום
נתניהו במליאה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+חוסל בסוריה המקשר בין אירן לחיזבאללה; במשמרות המהפכה מאיימים בנקמה
17:31 25/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
החיסול של רזי מוסווי באמצעות שלוש פצצות מיוחס בתקשורת האירנית לישראל  ▪  לפי דיווחים, הוא היה קצין הקישור בין צבא סוריה לבין משמרות המהפכה וכוח קודס ומקורב לקאסם סולימאני, שבשבוע הבא ימלאו ארבע שנים לחיסולו
רזי מוסאווי. חיסול ממוקד
+לפיד מודה: לא נגיד שהיינו משיגים עסקה טובה יותר מהממשלה
17:18 25/12/23  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הצהיר שהוא נותן גב לממשלה והודה: "לא נעשה עליכם סיבוב, לא נגיד שהיינו משיגים עסקה טובה יותר".

בנאום במליאת הכנסת, נמנע לפיד מלומר האם הוא תומךבהמשך המלחמה כעת, אך אמר: "את יחיא סינוואר אנחנו יכולים להרוג גם בחודש הבא. אנחנו נהרוג אותו במוקדם או במאוחר. את החטופים אנחנו צריכים להחזיר הביתה עכשיו". דבריו אלה זכו למחיאות כפיים מצד כמה משפחות חטופים שהיו ביציע האורחים.
[צילום: דוברות הכנסת]
+צה״ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בתגובה לירי לגליל המערבי
17:10 25/12/23  |  עידן יוסף
טנקים של צה״ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות להכוונת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבי בשלומי וביתר הגליל המערבי.
+יו"ר הכנסת: "מזירה של התגוששות ומחלוקת, מנסה הכנסת, לרוב בהצלחה, למצוא את המאחד"
17:03 25/12/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת מקיימת ישיבה מיוחדת למען החטופים. בפתח הישיבה, אמר יו"ר הכנסת אמיר אוחנה למשפחות שישבו ביציע: "חברות וחברי כנסת רבים, ואני בתוכם, פוגשים אתכם ושומעים אתכם, כאן במשכן הכנסת בו הפכתם לבני בית, וגם במקומות אחרים. אנו שומעים מכם על רכבת ההרים הרגשית שאתם חווים עם כל ידיעה חדשותית, עם כל שמועה ועם כל שביב מידע שמגיע לעיתים בדרך לא דרך. היום המיוחד הזה המצוין כאן בכנסת, משפחות יקרות, אומר לכן: אינכן לבד.

"עם שלם עוקב בדאגה, עם שלם מייחל ומתפלל לשובם של כל יקיריכם, שפניהם הטובות מביטות עלינו כאן ממעל, ביציע המשמש בימים כתיקונם לראשי מדינות ופרלמנטים ואורחים רמי דרג, וכל שר וחבר כנסת העומד כאן על הדוכן שלצידי - רואה אותם לנגד עיניו. כן, עם שלם, וחברי הכנסת בתוכו, על כל המגוון המצוי בציבור הרחב והמשתקף פה בבית הזה.

"גם הכנסת לא נותרה כתמול שלשום בשמונים ימים אלה ומזירה של התגוששות ומחלוקת, היא מנסה, לרוב בהצלחה, למצוא את המאחד, את היעדים המשותפים לכולנו. והשבת כל החטופות והחטופים הוא אכן יעד כזה על סדר יומם של רבות ורבים מחברי הכנסת: בדיוני הוועדות, בחקיקה, כאן במליאת הכנסת וגם מחוץ למשכן.

"הכנסת שינתה את פניה במובן נוסף: חוקים רבים שעברו כאן במליאה בקריאה השלישית ונכנסו לספר החוקים בשמונים הימים הללו, בנושאי החטופים, חיילי המילואים, המשפחות השכולות ועוד, עברו כאן פה אחד, מחזה נדיר בדברי ימי הכנסת.

"אצל רבים מאיתנו חלחלה ההבנה כי בעוד חיילינו נלחמים להשבת יקיריכם כתף לצד כתף, תומכי האופוזיציה ותומכי הקואליציה כאחד, חיילים של עם אחד, גם עלינו מוטלת חובה למצוא את המאחד והמשותף. עם שלם רוצה את בניו ובנותיו שבים הביתה", דברי אוחנה.
+נתניהו בסיעת הליכוד: "אנחנו לא מפסיקים את הלחימה, היא לא קרובה לסיום"
15:33 25/12/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד:אני חוזר עכשיו מעזה, פגשתי חטיבת מילואים בשטח. כולם ביקשו ממני רק דבר אחד: שלא נעצור ונמשיך הלאה עד הסוף. בעיתונים ובאולפנים אומרים שאנחנו מפסיקים. הם גם אמרו שנפסיק אחרי המתווה הראשון לשחרור החטופים שלנו - והמשכנו. אז אנחנו לא מפסיקים, אנחנו ממשיכים להילחם ואנחנו מעמיקים את הלחימה בימים הקרובים וזאת תהיה לחימה ארוכה והיא לא קרובה לסיום. אנחנו צריכים אורך רוח, לכידות, אחדות ודבקות במשימה.
+לפיד הציג תוכנית "צו 8 כלכלי" למילואימניקים
15:10 25/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תוכנית בעלות 7.9 מיליארד דולר, סיוע ממוקד לאוכלוסיית הסטודנטים, בעלי משפחות ותמרוץ מעסיקים שיתמכו במשרתי מילואים
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הציונות חזרה להיות המכנה המשותף
14:44 25/12/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
בקרבות עזה אומצו סמלי הדת והפכו גם לסמלי היסוד של הישראליות החדשה  ▪  דגלי ישראל, החנוכיות, הקידוש, המצולם ספונטנית במצלמות הטלפונים הניידים, ומידי ערב השבת הנחת תפילין בשדה הקרב
אחים אנחנו [צילום: חן שימל/פלאש 90]
+ראשי הישובים בצפון למשרד הביטחון: "לא רוצים שבת שחורה שנייה"
14:33 25/12/23  |  מירב ארד
ראשי הישובים ב-26 בישוביי עמק הירדן ועמק המעיינות מצטרפים למחאת הרבש"צים וקוראים לראש הממשלה, לשר הבטחון ולאלוף הפיקוד לבטל לאלתר את ההחלטה לאסוף את כלי הנשק מכיתות הכוננות בישובים אלה. במכתב ששלחו ראשי הישובים נכתב כי: "הפגיעה ברבש"צים ובכיתות הכוננות בעמק המעיינות ועמק הירדן היא אנושה. משמעותה, פגיעה ישירה בביטחון היישובים ותושביהם. בשבת הארורה של ה-7 באוקטובר, מצאו את עצמם תושבי העוטף מופקרים ובודדים במערכה. בלי כיתות הכוננות במוכנות מלאה, והתוצאות ידועות. האם נלמד הלקח? לצערנו הרב אנחנו בתחושה שלא. לאור אירועי הימים האחרונים, שקדמו לפירוק כוח ההגנה היישובי שלנו, תחושתנו היא שיש כשל מוחלט בשיקול הדעת של מערכת הביטחון".

+ליברמן: הממשלה חייבת לחזק את כיתות הכוננות בצפון
14:32 25/12/23  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "אסור שמה שקרה בדרום יחזור על עצמו בצפון. הדרישה לפרק את כיתות הכוננות ביישובי הצפון למרות המלחמה מול חיזבאללה היא פשוט הזויה ובלתי מתקבלת על הדעת. ממשלת ישראל חייבת להחליף דיסקט, לחזק את כיתות הכוננות ולהסדיר בהקדם את מעמדם של הרבש״צים."
+היהירות וההתנשאות היא בעוכרנו
14:01 25/12/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לקרוא קריאת "שמע" בהפגנתיות במסגד מוסלמי זה לא רק גילוי מחפיר של יהירות והתנשאות, זה למעשה גילוי מעשה מחפיר של חילול הקודש, חילול של אחת התפילות הקדושות ביותר  ▪  זו פגיעה בנשימתה הזכה והטהורה של כל מה שמייצגת תפילת "שמע"
משמעות ייחודית [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]
+תיעוד מיוחד: פשיטת לוחמי צה"ל על מחרטה - והשמדתה
13:49 25/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במהלך הלחימה, פשטו הלוחמים יחד עם לוחמי יחידת יהל"ם על מחרטה לייצור נשק ועל מפעל בטון ששימש לבניית מנהרות. בסיום הפשיטה השמידו כוחות ההנדסה את המתחם
[צילום: דובר צה"ל]
+ירי נ"ט של חיזבאללה לעבר יישובי אצבע הגליל
13:44 25/12/23  |  מירב ארד
מחבלי חיזבאללה ירי טילי נ"ט לכיוון מושב בית הלל, כמו כן זוהו נפילות בשטחים פתוחים באזור קיבוץ משגב עם שבאצבע הגליל. לא היו נפגעים. במהלך הלילה ובשעות הבוקר תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. כחלק מהתקיפה הותקפו מבנים צבאיים, תשתיות טרור ותשתיות מבצעיות של חיזבאללה
+מאז תחילת המלחמה שילם הביטוח הלאומי יותר מ-650 מלש"ח
13:17 25/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפי נתוני הביטוח הלאומי במוקד החירום לנפגעי המלחמה פונים מדי שבוע כ-6000 אנשים, ויש עוד כ-25 אלף פניות מקוונות דרך אתר הארגון
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+עולם ישן עדי היסוד נחריבה
12:18 25/12/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
בצפון ובדרום, במרכז ובעולם, בכל מקום בו חיים יהודים תשתנה המשוואה, לא עוד נרדפים, קורבנות, נטרפים, מוכים וחבולים  ▪  לא עוד מובסים, פליטים בארצם, גולים בתוך עמם
[צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+תחנת רכבת הראשונים חוזרת לפעילות סדירה
12:16 25/12/23  |  עידן יוסף
רכבת ישראל מודיעה על חזרתה לפעילות של תחנת ראשון לציון הראשונים וכן על הגדלת תדירות הרכבות בקו אשקלון-ראשון לציון משה דיין-הרצליה. מיום ראשון הקרוב (31.12.23) תיפתח מחדש תחנת הראשונים, שנסגרה לנוכח המלחמה והמחסור בכוח אדם, ורכבות בקו ראשל"צ הראשונים-לוד יופעלו כבשגרה.

לצד זאת, מודיעה רכבת ישראל על הגדלת תדירות הרכבות בקו אשקלון-ראשון לציון משה דיין-הרצליה (העובר בתחנות טבעת השרון) לשתי רכבות בשעה לאורך כל שעות הפעילות. זו תתוגבר באופן נקודתי בשעות השיא לצורך ויסות העומסים.
+"אל תפסיקו את הלחימה, עלינו לסיים ולמוטט את החמאס"
11:52 25/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יזהר בנם של יוכבד ועודד ליפשיץ: כמי ששירת שנים בצה"ל זה קשה גם לי אבל צריך להחזיר את כולם עכשיו, יהיה המחיר אשר יהיה
רוטמן. חובתנו לשמוע את המשפחות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ח"כ בליאק: הממשלה מעכבת את הפיצויים לבעלי העסקים בדרום וכן בצפון
11:36 25/12/23  |  מירב ארד
ח"כ ולדימיר בליאק: "הממשלה מעכבת - כן, מעכבת! - את הפיצויים לבעלי העסקים בקו העימות, הן בדרום וכן בצפון. כאשר צריך להעביר חצי מיליארד ש"ח למשרד ההתיישבות - כולם בסביבת שר האוצר רצים כמו משוגעים. אבל כשזה מגיע לבעלי העסקים הקטנים בכל רחבי הארץ, למילואימניקים עצמאיים - יש דחייה אחרי דחייה.
בושה."
+מחדל צבאי נטו יחד עם כשלון מודיעיני נטו
11:28 25/12/23  |  שמואל פישר   |   לרשימה המלאה
לא זכור לי כי מי ממנהיגי 'יש עתיד' או 'כחול לבן' / 'המחנה הממלכתי' או מפלגות העבודה ומרצ לגלגוליהם השונים, התנגדו להפסקת המערכה במבצע 'צוק איתן' ודרשו להמשיך בלחימה, לכבוש את הרצועה ולחסל את החמאס
מי רצה להכנס? [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+איגוד תעשיות המזון מתריע: ביטחון המזון של ישראל בסכנה
11:18 25/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
האיגוד מתריע כי על-מנת למנוע משבר ומחסור מזון בעת מלחמה, על הממשלה לקבוע אסטרטגיה סדורה שבמסגרתה ייקבעו יעדים להבטחת ייצור מקומי של לפחות 75% מהמזון הנדרש
[צילום: עדי הוברמן]
+סתירות ובלבול במטרות ישראל ובשאלת החטופים
10:56 25/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט: התמקדותו של נתניהו בעתידו הפוליטי על חשבון תוכנית ברורה לעזה, גורמת לכך שהן גורלם של החטופים והן עתידם של העזתים נראים עגומים
בלתי אפשרי לשחרר במבצע צבאי [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+בית"ר - הצבא העברי שבדרך
10:54 25/12/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
למתכנסים במועדון "חשמונאי" קסמו עד מאוד רעיונותיו של ז'בוטינסקי, על כן, החליטו בהמלצתו לקרוא לתנועתם החדשה "ברית תרומפלדור" או בקיצור - בית"ר  ▪  המייסד היה פרופס, הרעיונות היו של ז'בוטינסקי וההשראה - טרומפלדור
אהרון צבי פרופס [צילום: הנס פין/לע"מ]
+האם הימין נרדם בשמירה
10:25 25/12/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
שני אירועים לאומיים כבדי-משקל פקדו אותנו בשנת 2023: ההשתוללות האנרכיסטית ברחובות ישראל, במיוחד בת"א וגוש-דן וכביכול בהשראת הרפורמה המשפטית ומלחמת "חרבות ברזל", שהותנעה בהשראת האנרכיה והפתיעה והחרידה כמלחמת "יום הכיפורים" את העם כולו
נתניהו. אין לו ממשיך דרך [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+נחתם הסכם בין מנהלת תקומה לקריית גת: קיבוץ ניר עוז בדרך
10:03 25/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מנהלת תקומה באמצעות חברת עמידר, תממן עבור חברי הקיבוץ את תשלומי השכירות, הביטוחים, הארנונה וכן תוספות שונות בהתאם לצרכי הקיבוץ הייחודיים. בנוסף, יוקמו עבורם חדר אוכל משותף, גני ילדים, מועדון נוער, מועדון ותיקים, משרדים וחדר טיפולים, וזאת על-מנת לספק לקהילת הקיבוץ תחושת נוחות וקהילתיות
+מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון
09:49 25/12/23  |  מירב ארד
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון. כחלק מהתקיפה הותקפו מבנים צבאיים, תשתיות טרור ותשתיות מבצעיות של חיזבאללה.
+יומן מלחמה, היום ה-79
09:10 25/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הלכנו שלושה אל "אקספו - בביתן 1" בתל אביב בו מתקיימת תערוכה של המוצרים אשר נותרו לאחר הטבח שיזם החמאס  ▪  הכל חזר  ▪  אלה החפצים והמכוניות השרופות והבגדים שנותרו בשטח ואפילו השירותים המנוקבים בכדורי הרוצחים, והמוזיקה שקדמה לירי
בארי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אירן, חיזבאללה וחמאס מנצחים אותנו במלחמת ההתשה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ABE333
28/12/23 18:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
כפרפרזה לשירו של אז'ן פוטיה ובתרגומו של אברהם שלונסקי נכתבה השורה: "עוֹלָם יָשָׁן עֲדֵי הַיְּסוֹד נַחְרִימָה". המנון השמאל הפוליטי, האינטרנציונל ובימים אלה אין מתאים להשאילו מאשר מדינת ישראל הנמצאת במלחמה מורכבת, מאתגרת וקשה, מלחמה שאמורה לשנות סדרי בראשית בשאלת קיומה של המדינה היהודית היחידה בעולם.
"אני קוראת לכם בלב שבור ומדמם בשם הבן שלי שמותו היה הצוואה הזו, אל תפסיקו את הלחימה, עלינו לסיים את הדבר הזה ולמוטט את החמאס", אמרה תהילה כהן ששכלה את בנה רב סרן יהודה מתן כהן, לפני חודשיים בדיון בוועדת חוקה.
25/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
אם היינו מדינה בעלת משטר מלוכני אפשר היה להטיל את האשמה על המלך. אבל במשטר דמוקרטי ומבוזר מוקדי-כח וסמכויות כפי שקיים בישראל, ראש הממשלה אינו זה המזעיק גדודי צבא להגנת הגבול, כפי שאינו האדם המקבל התרעות מתצפיתניות וכפי שאינו זה האחראי על הלקיחה המזעזעת של כלי נשק מכיתות הכוננות בישובים.
25/12/2023  |  שמואל פישר  |   יומני בלוגרים
על-רקע מלחמת חרבות ברזל והאיום החות'י על נתיבי השיט לישראל, מתריע איגוד המזון כי ללא פעולה מיידית של ממשלת ישראל - ביטחון המזון של ישראל בסכנה. האיגוד מתריע כי על-מנת למנוע משבר ומחסור מזון בעת מלחמה, על הממשלה לקבוע אסטרטגיה סדורה שבמסגרתה ייקבעו יעדים להבטחת ייצור מקומי של לפחות 75% מהמזון הנדרש. נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, ויו"ר איגוד תעשיות המזון, דודי מנביץ', פנו השבוע ליו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, ח"כ דויד ביטן, בבקשה לקיום דיון חירום בוועדת הכלכלה בנושא ביטחון המזון, הבטחת שרשרת האספקה ומלאי החירום של ישראל.
25/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
מותם של שלושת החטופים אשר נורו בשוגג בידי חיילי צה"ל מבליט כיצד ההתלבטויות של ישראל בהשגת מטרותיה בעזה הולכות וגוברות. למשפחות הנואשות של החטופים הנותרים נראה ברור, כי יקיריהם ישלמו את המחיר הגבוה ביותר – מדווח אקונומיסט. הוא מזכיר, כי רק אחת מבין 240 החטופים (אורי מגידיש) חולצה בשלום, ואילו 130 נוספים עודם בידי חמאס. שחרורם בפעולה צבאית בתוך אזור מלחמה הוכח כבלתי אפשרי.
25/12/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il