בימים אלה, מסכמת
רכבת ישראל את פעילותה ברבעון הראשון לשנת 2010. במסגרת זו מראה החברה המשך מגמת צמיחה וגידול בתחומי הסעת הנוסעים המטענים וההכנסות. הרכבת מציגה בסיכום רבעון א' 2010, רמת דיוק ממוצעת של 90.7%, גידול של כ-6% בממוצע הנוסעים היומי וכן גידול של כ– 3.5% בכמות הנסיעות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הבאים לידי ביטוי בגידול של כ-11.6% בהכנסות מהנוסעים.
הכל היה יכול להיות טוב ויפה אלמלא הושמטו מאיתנו שני נתונים חשובים:
הנתון הראשון הוא רמת הדיוק - זו השתפרה פלאים לא בזכות דיוק חלילה אלא פשוט בהארכה של זמני הנסיעה. לכן להשוות את אחוז הדיוק בשנה שחלפה לשנים עברו הוא שקרי, ולא לדייק בזמנים החדשים - זה כבר מוגזם.
הנתון השני הוא הגידול לכאורה במספר הנוסעים - האמת היא שאין באמת גידול. הנתונים מראים כי אומנם בינואר 10' נסעו 3,021,981 נוסעים לעומת ינואר 09' שבו נסעו 2,740,355 נוסעים, גידול של 10.3%. אך אז הייתה זו תקופת
עופרת יצוקה בה בחרו רבים להתנייד ברכבות, שאינה בהכרח מעידה על הכלל.
עובדה היא שאחוז הנוסעים בפברואר השנה לעומת אותו חודש אשתקד עלה רק ב-2.1%, ובמרס כבר נרשמה ירידה של 1.1%-.