|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
תאונת אוטובוס המלש"בים ליד שומריה

החיישן שימנע הידרדרות אוטובוסים

בהערכה גסה מתרחשים כמאה מקרים בשנה של הידרדרות אוטובוסים, ורק בנס נמנעים אסונות כבדים. בהתקן פשוט שיתריע בפני הנהג להרים את בלם החנייה ניתן למנוע טעות אנוש זו ולחסוך חיי אדם
21/08/2022  |   עידן יוסף   |   יומני בלוגרים   |   הקטל בדרכים   |   תגובות

ישנם יותר מדי מקרים של אוטובוסים שמידרדרים. תמיד זה קורה כתוצאה מנהגים השוכחים לנעול את בלם-היד, וגורמים לאוטובוס לנוע מאליו ולהידרדר. בהערכה גסה, מדובר על כמאה מקרים בשנה. רובם מסתיימים בנס וללא נפגעים, אחרים מסתיימים בתאונות פח, ובמקצת המקרים יש גם נפגעים. הסכנה הגלומה בכל מקרה שכזה היא ממשית, וגם אם היא נובעת מטעות אנוש, די בה כדי שנבין שאפילו מקרה אחד אסור שיקרה.

גם אם נוציא מהסטטיסטיקה את תאונת האוטובוס הקטלנית האחרונה ברחוב שמגר בירושלים, שאירעה לפי החשד כתוצאה מנטרול של מערכת הבלימה, התופעה רחבה מכפי שידוע, ודי אם נזכיר את תאונת אוטובוס המלש"בים בצפון הנגב ליד שומריה, והתאונות בכביש 1 ליד מודיעין ובחיפה שבהן היו נפגעים. ברשותה של הרלב"ד אין די נתונים באשר להיקפה של התופעה מן הסיבה הפשוטה שלא קיימת חובת דיווח על אירועים מעין אלה מצד קציני הבטיחות, הנהגים, בעלי החברה או אפילו מצד חברות הביטוח.

לא ניתן לסמוך רק על הנהג שיזכור לנעול את בלם-היד, ויש לנקוט מקדם בטיחות נוסף. אורי בנג'אן, ששימש בעברו כקצין הבטיחות של אגד במשך 15 שנה, אומר בשיחה עם News1 כי ניתן למנוע את התופעה ולכל הפחות לצמצמה.

באוטובוסים מותקנות שתי מערכות בלמים - בלם תחנה ובלם חנייה. בלם התחנה מופעל ומופסק באמצעות מפסק חשמלי, ודי בקצר קטן או באיתחול של המערכת כדי לנטרלו. הוא פועל אוטומטית כאשר הדלת האחורית או תא המטען פתוחים. הוא מצוי באוטובוסים עירוניים וגם בחלק מהאוטובוסים הבין-עירוניים.

בלם תחנה ("מקסי"/"הנדברקס") לעומתו, מצריך משיכה ידנית של הבלם ונועל את האוטובוס פיזית גם כאשר המערכת החשמלית כבויה.

מערכת ההגנה שנועדה למנוע נסיעה כאשר הדלתות פתוחות אינה יעילה כאשר קיימת בעיה חשמלית המנטרלת את בלם התחנה, ובמקרה שכזה רק בלם החנייה יכול להועיל.

כולנו מכירים את חיישן חגורת הבטיחות. כאשר נהג או נוסע מטיל את כובד משקלו על הכיסא במכונית, הוא מפעיל את הזמזם שמזכיר לו לחגור. את אותה טכנולוגיה, בשינויים המתחייבים, יש להתקין גם באוטובוסים ובכלי רכב כבדים.

כיום אין מערכת אוטומטית שיכולה למשוך את בלם החנייה כאשר הנהג קם מן הכיסא. בדגם אוטובוס מסוים קיימת התרעה שבה האוטובוס צופר כאשר הנהג קם מכסאו, אולם ביתר האוטובוסים אין מערכת התרעה.

לדברי בנג'אן, מאחר שמדובר בטעות אנוש ולא בתקלת מערכת, הפתרון צריך להיות בדמות התראה בצליל מיוחד לכל נהג אוטובוס - שעליו למשוך את בלם החנייה כאשר הוא קם מהכיסא.

רעיון נוסף, פחות מוצלח, הוא הגבלה שבה אוטובוס יוכל לנוע רק כאשר הכיסא "ירגיש" את משקלו של הנהג. ברירת המחדל כאשר אין נהג תהיה גלגלים נעולים. אולם כאמור, מאחר שתהיה לכך השפעה רק על בלם החשמלי ולא על בלם החנייה, היעילות נמוכה בהרבה.

אביזר כזה קל ופשוט להתקנה ואין צורך להמציא את הגלגל כדי להתקינו. על משרד התחבורה לחייב את התקנתו של החיישן. מי יודע כמה חיי אדם התקן שכזה יכול היה להציל.

הרוגים ופצועים קשה בתאונות במעורבות רכב כבד / מסמך
משאיות ואוטובוסים נוטים להיות מעורבים במספר גבוה יותר של תאונות דרכים חמורות בשל המסה הגבוהה שלהם, המשפיעה על השליטה ברכב ועל חומרת התאונה. סקירה על אודות מעורבותן של משאיות ואוטובוסים בתאונות דרכים.
מעורבות רכב כבד בתאונות דרכים / מצגת
הצגה לוועדת המשנה לבטיחות בדרכים שע"י ועדת הכלכלה - מעל לרבע מההרוגים הינם בתאונות במעורבות רכב כבד. ביחס לנסועה של כלי רכב ממונעים, כחמישית מהתאונות החמורות הם במעורבות אוטובוסים וכעשירית הם במעורבות משאיות (18 עמ')
בטיחות בדרכים של כלי רכב כבדים / דוח מבקר המדינה
ליקויים בהכשרת נהגי משאיות ובפיקוח עליהם

תאריך:  21/08/2022   |   עודכן:  21/08/2022
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החיישן שימנע הידרדרות אוטובוסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
יואב חדרי וחנוך טלקר, נהגי אוטובוס תושבי אופקים, נהרגו (יום ו', 12.8.22) בתאונה קטלנית שאירעה בכביש מספר 4 לכיוון צפון, סמוך ליד מרדכי. על-פי תחקור ראשוני שערכה המשטרה במקום, השניים עצרו ויצאו מן הרכב ככל הנראה על-מנת לסייע לאדם אחר שביצע תאונה.
12/08/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
אוטובוס של חברת אגד איבד את השליטה ברחוב שמגר בירושלים, עלה על המדרכה ופגע בהולכי רגל. בפגיעת האוטובוס נהרגו שושנה גלושטיין, בת 40 מאופקים ובנותיה חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים.
11/08/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
נהג רכב, ככל הנראה פלשתיני, גרם לתאונה חזיתית קטלנית בכביש מספר 5, סמוך למחלף אורנית. מלבד גנב הרכב שנהרג בתאונה, נהרג גם נהג הרכב השני. גורמי חילוץ והצלה שהגיעו אל המקום דיווחו כי אחד מכלי הרכב עלה בלהבות.
10/08/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אבי נאור, הציג (יום א' 31.7.22) את תוכנית החומש שגובשה ברלב"ד. נאור הציג את יעדי התוכנית ואמר: "המטרה היא הפחתה ב-50% ממספר הנפגעים הכללי. הפחתת הנזק המשקי למתחת ל-10 מיליארד שקל בשנה ועם שאיפה שמדינת ישראל תימנה על לכל היותר חמש המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים. התוכנית המסודרת האחרונה שאושרה הייתה בשנת 2005, וראינו שיישום התוכנית באופן עקבי הוביל לירידה ובעצם זכינו לראות שנה שירדנו למתחת ל-300 הרוגים.
01/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ענת טל-קטלב, שהייתה נשיאת חטיבת מוצרים תעשייתיים בחברת ICL ואשר נהרגה אמש בתאונת דרכים בכביש 6 יחד עם ניצן משה, שהיה סמנכ"ל תפעול גלובלי בחברה, נהגה להתנדב בזמנה הפרטי כליצנית רפואית. כך פרסמה (יום ו', 29.7.22) עמותת שמחה לילד, המלווה ותומכת בילדים החולים במחלות גנטיות וכרוניות, אשר עמה הייתה טל-קטלב בקשר.
29/07/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il