|   15:07:40
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
מחזיקים בקרנות המזבח [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]

המאבק נגד הרפורמה, השבר הגדול למארגנים

הציבור נוכח ורואה הפגנה, שעל במתה משחקת קבוצת אנשים נידחת, המתאמצת בשאריות כוחה לחזור לרלוונטיות היומיומית האבודה. קבוצה זו, מחזיקה בכוח בקרנות המזבח, שכבר בתהליך התפוררות אותה אג'נדה של השמאל שהייתה ואיננה עוד
15/02/2023  |   מרדכי ליפמן   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות
ריח נפטלין
מאֶגֶד מצומצם של פנסיונרים ברובם, נשללה, בתוקף הליכים פוליטיים ציבוריים, כל עוצמה שהייתה ברשותם אי-פעם בעבר. עכשיו כוחם בלשונם המאיימת, ובחליפות האיומים המדיפות ריח נפטלין משכבר הימים. טרגדיה פואטית למכירה בגרוש.

המאבק על יישום הרפורמה במערכת המשפט, יגיע ביום שני הקרוב לישורת הכמעט אחרונה. יו"ר הוועדה, שמחה רוטמן, יניח את החלטת הוועדה על שולחן הכנסת, ויו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, ינהל את ההצבעה. סביר מאוד להניח כי ההצעה תעבור גם משוכה זו בקריאה ראשונה. אני מקווה שבכנסת למודי נסיון מההשתוללות האחרונה על שולחנות הוועדה לחוקה חוק ומשפט, מחזה מאוס כשלעצמו. ידאגו, אלה שאמורים לדאוג, כי יתוגבר משמר הכנסת, שהרי התברר כי למשתוללים אין גבולות.

על-פי המסתבר היום, ניתן להניח כי ההצעה תזכה לרוב קולות גדול, ואולי אף גדול מזה של חברי הקואליציה (64). יודעי דבר טוענים כי אילו הייתה נערכת הצבעה חשאית, ציבור התומכים ברפורמה, היה עולה בשיעור ניכר. כיום, חברי כנסת, אלה מהאופוזיציה, שליבם עם המחנה השני, חיים במחתרת, מאימת חבריהם הכועסים/משתוללים, כאמור.

איש אופוזיציה ידוע, אף אמר לי, אחרי שהשביע אותי בשבועה כפולה ומכופלת, למען לא יוודע שמו: "אינני מבין מדוע הם חמים ולהוטים כל כך לסכל את הרפורמה. זה כבר מזמן לא 64. אלמלי הפחד, היית מוצא במחנה המצביעים בעד החוק, 70 ואף יותר תומכים. רוב זה שחלקו באופוזיציה כיום, רק רוחש-לוחש במסתורין, היה גדל עוד יותר", אמר, בעודו מסתכל לצדדים מתוך דאגה שאולי מצויה בסמוך האזנה סמויה כלשהי.

הסבב הראשון של המחאה הולך ונובל אל מול עינינו. הסיבה המרכזית היא דלות התוכן של המוחים. עובדה זו לא ניתנת להעלמה או להחבאה. אין תוכן. מארגניה יכולים להציע מרד, יכולים לספר סיפורים על סכנה לדמוקרטיה ולקשקש מילים אלו עד שיישרו שיניהם. יכולים לטעון כנגד הדיקטטורה שקמה עליהם לכלותם. הסתירות בתוך המחנה עצמו קורעות את הלב מחמת טפשותן, ואת האוזן מחמת ריקנותן. איך אפשר לטעון נגד כינון דיקטטורה שתמחץ, אבוי, את עמך ישראל, בעוד אחד מראשי המחאה טורח לספר לנו על ביבי החלש?

טרגדיה פואטית

ומסתבר שכאן נובטת וצומחת, הבנה שניה, חזקה מזו הראשונה. היא כבר באה לידי ביטוי בסבב האחרון של המחאה: הציבור בתהליך של התפכחות. רבים נוכחים וחוזים באופיו המיליטנטי עד פשיסטי, של המאבק ברפורמה. הציבור נוכח ורואה הפגנה, שעל במתה משחקת קבוצת אנשים נידחת, המתאמצת בשאריות כוחה לחזור לרלוונטיות היומיומית האבודה. קבוצה זו, מחזיקה בכוח, בקרנות המזבח, שכבר בתהליך התפוררות. אותה אג'נדה של השמאל שהייתה ואיננה עוד. מאֶגֶד מצומצם זה של פנסיונרים ברובם, נשללה, בתוקף הליכים פוליטיים ציבוריים, כל עוצמה שהייתה ברשותם אי-פעם בעבר. עכשיו כוחם בלשונם המאיימת, ובחליפות האיומים המדיפות ריח נפתלין משכבר הימים. טרגדיה פואטית למכירה בגרוש.

כל עוצמה שהייתה ברשותם אי-פעם בעבר. הם כיום בחזקת נידחי פריימריז, נידחי אחוז החסימה, ו/או שהם דרדרו את מפלגתם אל סיפו של אחוז החסימה, כמרב מיכאלי. אותה קבוצה בועטת, מנסה לפעול על-פי הכלל של כל דאלים, בלשונו השלוחה, גבר. כאן הכל מותר - במלל. הוסרו כל הגדרות. מותר לקרוא ל"מאבק שייגמר בדם", מותר לומר "שאי אפשר להסתפק בדיבורים... דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות, רק בשפיכות דמים", אמר היודע כל, ההיסטוריון הדגול רון חולדאי לערוץ 13 לפני ימים אחדים.

בעוד שבועות מעטים משתסתיימנה ההצבעות, בשלושת הקריאות, והחקיקה החדשה תעמוד על רגליה. נמצא את עצמנו בעולם פוליטי אחר ושונה. מחנה הימין, לא יעמוד עוד בפינה כילד שסרח והוענש. מלוא כובדו של חשבון הנפש הנחוץ כאוויר לנשימה, יהיה על כתפיו של השמאל, אולי לראשונה בסיפור הישראלי של מאת השנים האחרונות. אנשים רבים, אם מפליטי מחנה השמאל ואם ממחנה הצרחנים "סתם", דוגמת ההוגים והמממנים את חרפת בלפור ומצגותיה, יאלצו לעשות חשבון נפש, ואולי לשאול את עצמם 'היכן טעינו'. 'היכן הגדשנו את הסאה'. ראשי מערכת המשפט יאלצו לשאול את עצמם, גם הם, 'היכן טעינו', וחיות, כבודה, תאלץ, כמאמר פובליציסט ידוע, ובטרם יציאתה לפנסיה, "לרדת מהעץ", ולשאול: היכן שגיתי? האם היה זה כש"פיטרתי" את יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ללא כל שמץ של שמץ של סמכות? האם היה זה קרה במשפטי דרום תל אביב ובהר מירון?

סיפור מערכת המשפט בישראל הוא סיפור עצוב. לא נחזור כאן על כולו ואפילו לא על מקצתו. ישראל תפתח עכשיו דף חדש. נקווה כי יהיה זה מוצלח יותר מקודמו.

תאריך:  15/02/2023   |   עודכן:  15/02/2023
מרדכי ליפמן
+סבירות כהונתו של אהרן ברק
20:11 15/02/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
השיחה המרתקת של רוני קובן עם אהרן ברק גילתה לנו אדם פשוט, נעים הליכות, איש שיחה מאוד מעניין  ▪  למדנו פרק בהיסטוריה מרתקת ומטלטלת, לקחנו חלק בטראומת השואה  ▪  מהשיחה גם למדנו שאהרן ברק מונה לנשיאות בית המשפט העליון כאשר אדן מאוד מרכזי לכהונה הזו חסר לו ולכן כהונתו לקתה לטעמי בחוסר סבירות קיצוני
ברק. איש נעים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+אהרן ברק - איפה הכסף
20:05 15/02/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בקדימון ששודר מראיון בערוץ 11 עם הפרופסור אהרן ברק טוען ברק שיש לו חצי דירה, יש לו רק פנסיה ואין לו חסכונות  ▪  מה ברק עושה עם כל הכסף, גורס אותו?
ברק. ישראל השניה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+אהרן ברק, ברק
17:46 15/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לדבר עליו ואליו כבריונים המאכלסים חלק מן השורה הראשונה של מפלגות הקואליציה זו לשון מפלצתית  ▪  כשמו כן הוא - ברק
אהרן ברק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לפיד דורש הקפאת החקיקה עד אחרי יום העצמאות
15:07 15/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה הצהיר במליאת הכנסת: "נקודת הפתיחה היא הודעה על עצירת החקיקה ל-60 יום לפני הקריאה הראשונה, כדי לאפשר לנשיא להוביל את התהליך"  ▪  המשמעות: לא לאפשר חקיקה בכנס החורף
לפיד. ועדה נשיאותית [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ מיכאלי: הידברות אפשרית רק עם הקפאה מוחלטת של החקיקה
13:03 15/02/23  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי התייחסה לדחיית ההצבעה על סעיפי הרפרומה המשפטית וכתבה בטוויטר: "הידברות אפשרית רק עם הקפאה מוחלטת של החקיקה, על דעת כל הקואליציה ושמירה על הקווים האדומים של עצמאות מערכת המשפט בישראל. מאות אלפי ישראלים לא יצאו לרחובות כדי לסיים בתור חותמת הכשרות לעקרונות לוין-רוטמן. זה הזמן להגדיל ולהחריף את המחאה, עד שהדמוקרטיה תנצח".

+הקואליציה דחתה הצבעה על חוקים שאינם חלק מהרפורמה
12:51 15/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הנשיא פועל להפגשה בין ח"כים תומכי הרפורמה ומתנגדיה  ▪  לוין ורוטמן בהודעה משותפת: חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון
הרצוג. הפעיל את כובד משקלו [צילום: חיים צח/ לע"מ]
+"גוף חסר אחריות שפועל ומחזיק בנשק אטומי"
12:32 15/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת חוקה כי לא ידחה את המשך ההצבעות ותקף בחריפות את התנהלות האופוזיציה: "כמה שקרים אתם יכולים להפיץ, איך אתם לא מתביישים?"
רוטמן. תקף את התנהלות האופוזיציה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+השליש הדומם
10:22 15/02/23  |  שלמה פילבר   |   לרשימה המלאה
יש רוב נגד הקצב בו הממשלה מובילה את הרפורמה במתכונתה הנוכחית, אך מהצד השני רוב משמעותי שמאמין ותומך בצורך ברפורמה משמעותית במערכת המשפט ובהגבלת כוחו של בית המשפט העליון
הרצוג. קולו של הרוב הדומם [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+חטא בהפרת אמונים
08:53 15/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
האם הם אומרים לאבא/סבא שהוא קרנף? ששום משרה מטעם ביבי אינה שווה את שחיחות הקומה המוסרית שלהם? שירדה קרן סבא בעיני נכדתו?
גלנט. קרנף [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פילוג העם הסכנה מספר 1 לדמוקרטיה
08:33 15/02/23  |  טל גורן   |   לרשימה המלאה
עם כל הכבוד למצב הביטחוני, שגם כן לא פשוט, הרי שהסיכוי היחיד למדינה להתפרק הוא השסע הגדול שיש בתוך העם  ▪  לשום צד לא אכפת מהצד השני, לא לחילוניים מדתיים, לא לקואליציה מהאופוזיציה, לא לימניים משמלאניים ולא למזרחים מאשכזנים ולהפך
מלחמת אחים [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+"ההשוואה בין ישראל לקנדה - טיעון מסלף"
08:19 15/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
70 משפטנים קנדים בכירים ביותר יוצאים נגד טיעון מרכזי של תומכי הרפורמה ומזהירים: סכנה להגנה על כבוד האדם שהיא לקח מרכזי של השואה ומלחמת העולם השנייה
בית המשפט העליון של קנדה [צילום: ג'יימי מק'קאפרי]
+אני פונה לנשיא ישראל
08:10 15/02/23  |  חנניה וינברגר   |   לרשימה המלאה
"והמלך אין כוחו אלא מן העם, שנבחר על-ידי העם, ויש לנו לאמר שהעם כולו, ועיקר עם ישראל הם היושבים בארץ ישראל כנ"ל, יש לו הסמכות של המלך בנוגע לענייני האומה"
חיים הרצוג. אילן גדול [צילום: נתי הרניק/לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המאבק נגד הרפורמה, השבר הגדול למארגנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישראבלוף
15/02/23 20:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
בעקבות פניית נשיא המדינה, הקואליציה הסכימה (יום ד', 15.2.23) לדחות את ההצבעה על חוקים שאינם חלק מהרפורמה המשפטית. בעקבות זאת תידחה ההצבעה בכנסת על "חוק דרעי 2" בטרומית והצעת חוק מח"ש של ח"כ משה סעדה להעברת המחלקה לחקירות שוטרים מהפרקליטות, ולהפוך אותה לגוף עצמאי תחת שר המשפטים.
15/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
"גוף חסר אחריות שפועל ומחזיק בנשק אטומי" - כך כינה (יום ד', 15.2.23) יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן את בית המשפט העליון, בדיון על הרפורמה המשפטית בוועדת החוקה. רוטמן גם הבהיר כי לא ידחה את ההצבעה ותקף בחריפות את התנהלות חברי האופוזיציה.
15/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ישראל נמצאת בחודשיים האחרונים בסערה פוליטית, כאשר במרכזה תוכנית שר המשפטים לוין לשינויים משמעותיים במערכת המשפט שאמורים לשנות את מערך הכוחות בין בג"ץ והכנסת.
15/02/2023  |  שלמה פילבר  |   יומני בלוגרים
  • ברוכות וברוכים 75 רבניות ורבנים החרדים לאחדות האומה, שפרסמו קול קורא המאיץ בצדדים לקבל את יוזמת הנשיא יצחק הרצוג. אומנם מעט מאוחר. אומנם יותר מדי צמחוני (למשל, בלי אזכור שהנשיא מבקש להפסיק זמנית את מלאכת החקיקה כדי לאפשר דיון שוויוני). אך טוב צמחוני מלא כלום, והבעת רצון עדיפה על שתיקה, ובעיקר שיש ברשימה חותמות וחותמים בעלי משקל והכרה והוקרה. יש בזה משהו מ"עשה לך רב".
15/02/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
הצעה לטור דעה: פילוג העם הסכנה מספר השבוע היו ההפגנות הגדולות ביותר בחודש וחצי האחרונים מאז קמה ממשלת הימין החדשה.
15/02/2023  |  טל גורן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il