|   15:07:40
  יוסי אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מנדבליט. מאמרו נוצל לרעה [צילום: צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מה שבגין הבין

הדמוקרטיה שלנו אולי נעדרת מנגנוני הגנה מספיקים, אבל במה עליונה סבירות השופטים על סבירות חברי הממשלה הנבחרת? מדוע מינויים של שרים מופרכים לעתים, ואילו על מינויי שופטים - קדוש אמור?
18/09/2023  |   יוסי אחימאיר   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות
בגין. לא שלל עקרונית חקיקה שמבטלת סק-דין בעליון [צילום: הרמן חנניה/לע"מ]

אינני מכיר את אביחי מנדלבליט באופן אישי. הכרתי היטב את אביו מיקי זיכרו לברכה, שהיה מבכירי הפעילים של תנועת החרות בתל אביב ונאמנו של מנחם בגין. בוודאי היה גאה בבנו על המעמד המשפטי הרם שהגיע אליו - תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. ספק אם היה גאה על השתתפותך בחוברת שהופקה על-ידי עיתון הארץ, במטרה "להנחות" את 15 שופטי בג"ץ.

מדובר במוסף מיוחד, שכל כולו מאמרים ומודעות נגד מה שמכונה בעיתון זה ואצל המפגין-המתמיד -"ההפיכה המשטרית". מאמרו של מנדלבליט מופיע בקדמת המוסף, כשעמוד ממול מודעה שנושאת את הכותרת: "הכיבוש אינו סביר". החותמים עליה מדברים על כך ש"בגדה המערבית נהרסים חיים יום יום ושעה שעה", פלשתינים נרצחים, רכושם נגזל, והם קושרים את המאבק נגד ביטול חוק הסבירות, בהתנגדות לכיבוש, לנישול, לפוגרומים, לגזל, לפשעי מלחמה, ומסיתים את חיילי צה"ל "לא לעמוד מנגד".

אני בטוח שהכותב אינו נהנה להיות בחברת אירגונים שכאלה, שמנצלים את הערעורים על עילת הסבירות כדי להשניא את ישראל בעולם, ולציירה כמדינה פושעת. במוסף המיוחד הזה גם מודעה של הקרן החדשה לישראל ה"מתנגדת לכיבוש", קובעת כי "רוב חוקי ההפיכה מכוונים נגד החברה הערבית", שלא לדבר על שלל המאמרים שמדברים על "העליונות היהודית", על "הסכנה לחופש האקדמי" על "החלת ריבונות ישראל בגדה", ועל "החיבור בין השסע הפוליטי למתח הביטחוני הגובר". וכל זה - בעברית.

אביחי מנדלבליט נתן במאמרו יד להסתה, שכבר מזמן חרגה מעניין עילת הסבירות כשלעצמה. הוא ושופטי עליון בדימוס חברו אל דוברי השמאל הקיצוני, מוציאי דיבת ישראל החוצה, מעלילי עלילות כזב. השנאה העצמית מבית היוצר של העיתון הפוסט-ציוני הגיעה לשיאה.

עם זאת, מנדלבליט לא התנתק כליל משורשיו האידאולוגיים, והביא כתנא דמסייע את מנחם בגין ז"ל. זוהי גם כותרת מאמרו: "מה שבגין הבין לפני שנות דור". אני חותם על כל דברי בגין המצוטטים. לא היה מנהיג בישראל שתמך במערכת המשפט כמוהו. במיוחד בעשרים-ותשע שנותיו באופוזיציה. כמו יריביו של בגין בזמנו, שמביעים בימים אלה געגועים אליו, אחרי שהושמץ כ"רוצח", מסתבר שגם היועץ המשפטי לשעבר נכסף למשנתו שמונגשת היטב באתר של מרכז מורשת מנחם בגין ובאסופת הגותו: "דרך בגין".

המשפטן מנדלבליט לבטח מכיר את המשפטן יורם ארידור, שבקרוב ימלאו לו 90 שנה. ארידור פעל שנים רבות לצידו של בגין, הכיר היטב את דעותיו בתחום המשפטי, ועל כך כתב במאמרו בכתב-העת "האומה" (גילוי נאות: אני העורך) תחת הכותרת: "'העליון' איננו תמיד עליון".

בדברו על עליונות בית המשפט והכנסת - אומר ארידור - יש לזכור כי בגין הביע דעתו בעת שבית המשפט העליון נהג בריסון עצמי, ולא פלש ללא מיגבלה לתחום הפוליטי. בגין גם לא שלל עקרונית חקיקה שבאה לבטל בעת הצורך פסק-דין בעליון. "מי שמסתמך על בגין למניעת פסקת ההתגברות או לקביעה מוחלטת של עליונות הרשות השיפוטית, פשוט מתעלם מכך שבתקופתו בית המשפט העליון ככלל לא עסק במחלוקות פוליטיות וטרם הלך בדרך המהפכה השיפוטית. כבר כיום יש מעבר לאימפריאליזם השיפוטי".

נכון, יורם ארידור היה בזמנו שחקן פוליטי, שר וחבר-הכנסת, אבל הוא גם משפטן מנוסה ופובליציסט מעמיק, ודבריו משכנעים יותר מכל המאמרים ב"מוסף המיוחד" שהופק לקראת ההכרעה ה"גורלית" בבג"ץ ה-15. אני אינני משפטן ולא בנו של משפטן, אבל כמוני כהמוני אזרחים, אנחנו תמהים על ה"הוא-הא" בנושא הסבירות, על השידורים ה"דרמטיים", על 15 ה"מופלאים" המורמים מעם, שנהנים מכל רגע של חשיפה.

הדמוקרטיה שלנו אולי נעדרת מנגנוני הגנה מספיקים, אבל במה עליונה סבירות השופטים על סבירות חברי הממשלה הנבחרת? מדוע מינויים של שרים מופרכים לעתים, ואילו על מינויי שופטים - קדוש אמור? מדוע המינוי הפוליטי של בהרב-מיארה סביר ואילו כל מינוי ראוי, מקצועי, שיחליף אותה איננו סביר? ומעל לכל - הדיבורים הנלוזים על ישראל שצועדת לקראת דיקטטורה, הם בגדר עלילה בזויה. הרוח הדמוקרטית טבועה בגנים של העם היהודי, של מרבית האזרחים ושל כל ממשלה. בל יטיפו לנו מדינות זרות, בעידוד גורמים מבית, על דמוקרטיה!.

ואסיים בעוד ציטוט ממאמרו של יורם ארידור ב"האומה": "בתפילת ערב יום הכיפורים מצוי הפיוט היפה על אודות כוחו של האל: 'כי הנה כחומר ביד היוצר, ברצותו מרחיב, ברצותו מקצר, כך אנחנו בידך חסד נוצר, לברית הבט ואל תפן ליצר'. אבל הסמכות הזאת, לעשות כרצונו, מצויה בידי אלוה, לא בידי אנוש, ולא הכל שפיט. לכן, אין צידוק לריסוק האיזון בין שלוש הרשויות למען עליונות הרשות השופטת בגירסתה האימפריאליסטית". ואוסיף: אין כל צידוק לפסילת עילת הסבירות. גמר חתימה טובה וצודקת.

תאריך:  18/09/2023   |   עודכן:  18/09/2023
יוסי אחימאיר
+נתניהו: חשבתי שהרפורמה המקורית רעה
20:42 18/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הצהיר בפגישתו עם אלון מאסק כי המתווה המקורי של הרפורמה המשפטית שהציג השר לוין היה רע בעיניו  ▪  לוין: גם אם לא נגיע להסכמות - אין לי כוונה לבטל את הרפורמה
מאסק ובני הזוג נתניהו. ביקור בצל הפגנות [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]
+כ-50 פעילי מחאה מפגינים מחוץ למלונו של נתניהו
17:11 18/09/23  |  עידן יוסף
בסן חוזה שבקליפורניה נחת מטוסו של ראש הממשלה נתניהו. את פניהם של בני הזוג נתניהו קיבלה סגנית מושל קליפורניה. מחוץ למלון שבו ישהה ראש הממשלה מפגינים כ-50 פעילי מחאה.
+ואטורי על המפגינים בחו"ל: "גם עמיר חשב שהוא פטריוט"
14:51 18/09/23  |  עידן יוסף
ח"כ ניסים ואטורי על המפגינים בארה"ב בראיון לערוץ כנסת: "שונאי ישראל, לא פטריוטים, גם יגאל עמיר חשב שהוא פטריוט".

ח״כ קטי שטרית (הליכוד): "הם קוראים להוצאת כספים ובכך להפיל את הכלכלה. שוקלים לעזוב את המדינה או להיפרד ל'ישראל' ו'יהודה'. משבשים את מערכי הרפואה. פועלים להחרמת ישראל בעולם. קוראים לסרבנות ופוגעים בכשירות צה״ל. טסים לחו״ל ומכפישים את המדינה על גגות ניו-יורק. אבל כשמזכירים להם את כל זה - הם ממש נפגעים".
+שוב חוזר הדיבור
14:39 18/09/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
השבועון "אקונומיסט" הקדיש מאמר ותחקיר ענק לנטייה של הנהגות שונות בעולם להעדיף את הדיקטטורה על הדמוקרטיה  ▪  כל המתואר בו מתרחש תחת שלטון ביבי בישראל
נתניהו [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+משרד החוץ בברלין מגבה את הגעת השגריר לדיון בבג״ץ
14:35 18/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גרמניה מכחישה תלונה ישראלית נגד שגרירה בישראל שעורר סערה כאשר הגיע לדיון בבג"ץ עילת הסבירות  ▪  שר החוץ אלי כהן: התנהלות השגריר לא מקובלת  ▪  גרמניה: שגרירנו עושה עבודה מצוינת  ▪  שגריר גרמניה: הגעתי לדיון בעל עניין פוליטי גבוה
זייברט. עימות מול הממשלה [צילום: מייקל קאפלר/AP]
+תכלה שנה ומחלוקותיה, תחל שנה וברכותיה
13:05 18/09/23  |  יוסף גערליצקי   |   לרשימה המלאה
זוהי שעה קריטית  ▪  אנו מוכרחים, כל אחד בעצמו, כל משפחה, כל קהילה וכל חברה, וכולנו יחד, להחליט על שינוי כיוון מוחלט
לראות את הטוב [צילום: ליבה פרקש/פלאש 90]
+"מפגש עם שקמה" סיפור קצר לראש השנה
11:02 18/09/23  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
צלילה שלי אמרה, אם אנשים היו יודעים בחלומות של מי הם מככבים בתור מה  ▪  (מאיר אריאל: "דאווין של שיר מחאה")
ברסלרל. מביטה אל הכוכבים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הקרב על סמל מדינת ישראל הריבונית
10:34 18/09/23  |  תרצה הכטר   |   לרשימה המלאה
עלינו להבין את משמעות הסמלים הלאומיים שלנו - המנורה, הדגל, מגילת העצמאות והקבוצה שחתומה עליה  ▪  מגילת העצמאות איננה חוקה מכוננת, היא סמל לריבונות העם היהודי במדינתו
בן-גוריון ווייצמן חותמים על מגילת העצמאות [צילום: הנס פין/לע"מ]
+גלעד ארדן על ההפגנות בארה"ב: זה רק יסיט את תשומת הלב מהם
10:11 18/09/23  |  מירב ארד
גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם, בראיון לכאן רשת ב': "על ההפגנות המתוכננות בארה"ב לקראת ביקור נתניהו: "זה לא יוכרע כאן באו"ם איפה ששונאי ישראל נמצאים. זה רק יסיט את תשומת הלב מהם".
+סמוטריץ' נגד המפגינים בחו"ל: פעילי BDS שפוגעים בישראל
09:58 18/09/23  |  מירב ארד
השר בצלאל סמוטריץ' נגד המפגינים בחו"ל: "פעילי BDS שפוגעים בישראל - התמיכה שהם מקבלים מגנץ ולפיד מוכיחה שהפכו לאופוזיציה למדינה".
+ח"כ איזנקוט: זה חיוני להגיע להסכמה, המילה פשרה לא נשמעת טוב
09:57 18/09/23  |  מירב ארד
ח"כ גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי בראיון לגל"צ: "זה חיוני להגיע להסכמה, המילה פשרה לא נשמעת טוב. הייתי רוצה לראות בית משפט עליון מגוון יותר ממה שהוא היום - אבל לא במהלך כוחני"
+הפגנות על אדמה זרה
09:25 18/09/23  |  זיו מאור   |   לרשימה המלאה
הממשלה אינה פועלת נגד עבריינות בהפגנות שמאלניות, מתוך תפיסה שזוהי הוכחה לדמוקרטיה. ההקרנה של כתובת המרדה על קיר האו"ם היא עבירה על החוק, המהווה איום על מדינת ישראל
הפגנה על אדמת גרמניה [צילום: סטפי לוס/AP]
+תמות נפשי עם פלישתים
08:24 18/09/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אין כמו להפיץ דיבה בעולם נגד ראש הממשלה, ללחוש על אוזני הנשיא האמריקני ופמלייתו מילות שנאה על האיש הנורא ההוא, ראש ממשלת ישראל
מחריבים את המדינה היהודית [צילום: אוהד זוויגנברג/AP]
+נשיא המבשל דיקטטורה
08:00 18/09/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
כואב לי לכתוב, שנשיא המדינה מתוך המחויבות שיש לו במיוחד לליכוד ולש"ס הוא "מרכך" בהצעות הפשרה שלו את הבוטות של הנוסח הראשוני של הצעות החוק כפי שהוגש על-ידי שר המשפטים
הרצוג. "מרכך" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מי באמת חובר לאש"ף ולאירן
07:44 18/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"הפגנות נגד ישראל על-ידי אנשים שחוברים לאש"ף ואירן" - דברי בנימין נתניהו. נעזוב את החלק הראשון - נעיר רק שההפגנות הן של פטריוטים נגד ממשלת רודנות ולא נגד המדינה - ונעסוק בחלק השני, הגס והמסית
מה שהוא רואה בראי ובסביבתו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו: המפגינים חוברים לאש"ף ולאירן
07:06 18/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה המריא לארצות הברית ותקף את מתנגדי הממשלה הצפויים להפגין מול מטה האו"ם  ▪  "מוציאים את דיבת ישראל בפני האומות"
בנימין ושרה נתניהו בעלייה למטוס, הלילה [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה שבגין הבין
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהוד פרלסמן
18/09/23 11:58
2
סיירוס
18/09/23 13:10
3
יחיאל קמחי
21/09/23 08:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
כשחקרתי את מדיניות תקצוב הקולנוע לפני כמה שנים, שאלתי את כתרי שחורי, שהיה אז מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי, למה יש כל כך הרבה סרטים ישראלים שמלאים שנאה כלפי ישראל. הוא אמר לי דבר מדהים: "אני מסתובב בפסטיבלים באירופה ומקבל כל כך הרבה אהבה, כי האירופים מעריצים את העובדה שאצלנו מותר להגיד הכל". מה שהשמאלן התמים ההוא לא הבין זה שמה שהם באמת אוהבים - זה כשהאמירות האנטישמיות האלה מגיעות מהקולנוע הישראלי, במימון ממשלת ישראל, זה בעצם רישיון לאנטישמים להיות אנטישמים, כי מה שהיהודי אומר בעצמו לא יכול להיות אנטישמיות.
18/09/2023  |  זיו מאור  |   יומני בלוגרים
אח, הריר הזה, כל כך מתוק, כל כך מיוחד, כאילו רדו אותו ממכוורות האהבה, כמו נותר משולחן חג ראש השנה, דבש ניגר. אח, הריר הזה, "הנשיא ג'ו ביידן יפגוש את ראש הממשלה בשולי העצרת", אמרה המגישה ופניה מדושנות עונג, לחייה זחוחות, אוזניה נקטמו באושר בלתי מסויג, למי שלא הפנים את משמעות ה-בשולי, יש המשך לזובור האמריקני לראש ממשלת ישראל, כיפק היי.
אודה, שכואב לי לכתוב את המשפט הבא, בו אני פוגע בכבודו של נשיא המדינה. והמשפט הוא, שמה שמניע את נשיא המדינה הרצוג בהצעות "הפשרה" נובע מהחוב שיש להרצוג על מינויו לנשיא המדינה למנהיג ש"ס, אריה דרעי, ולראש הממשלה, בנימין נתניהו. כי אם הליכוד וש"ס היו מעמידים מועמד ביום הבחירות נגד הרצוג, הרי הרצוג לא היה יושב היום בבית הנשיא ובעוד זמן קצר לא היה עובר להתגורר באחוזת פאר, בת ארבעה מפלסים, שנרכשה על-ידי המדינה בסכום של כ-10 מיליון דולר.
מי שחובר לאש"ף ואירן הוא מי שמערער את יסודות קיומה של ישראל היהודית והדמוקרטית. מי ששועטים, במדיניות עיוורת ומשיחית, לעבר מדינה דו-לאומית או מדינת אפרטהייד. מי שמנהלים ריצת אמוק לעבר מדינה רודנית.
18/09/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המריא לביקור בן שישה ימים בארצות הברית. את בואו לנמל התעופה בן-גוריון ליוותה הפגנה גדולה של מתנגדי הרפורמה המשפטית, והפגנות נוספות צפויות ללוות את ביקורו גם בסן פרנסיסקו וגם בניו-יורק.
18/09/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il