|   15:07:40
  זלמן שובל  
דיפלומט, פוליטיקאי ובנקאי ישראלי
בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחיר דמים יקר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

נס לא קרה לנו

הנהגת מדינת-ישראל תעמוד בשבועות הקרובים בפני החלטות מכריעות — בראש ובראשונה, לגבי ניהול המלחמה עד לניצחון — אך גם באשר להשלכות המדיניות והגיאופוליטיות של המערכה
10/10/2023  |   זלמן שובל   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

היה נס לו הקרע בעם, איום הסרבנות והאנדרלמוסיה הכללית לא היו ממריצים את החמאס למסקנה שנפתחה עבורם שעת כושר להתגרות בישראל — אבל נס לא קרה לנו. אולי בכל זאת שביב של נס כשרואים את מאות התל אביבים שעומדים בתור לתרום דם ואת עשרות אלפי אנשי המילואים שנוהרים ליחידותיהם — ומתחילים לראות את אופק האחדות.

בשעת כתיבת שורות אלה, וגם בזמן פרסומן, המערכה עוד רחוקה מלהסתיים ועוד אין מקום למסקנות, ויש גם אפשרות של זירות נוספות, ומה שעומד עכשיו מיד בפני הממשלה — נקווה המורחבת — הן החלטות גורליות ומורכבות בעלות מימד קשה במיוחד לגבי המשך המלחמה. גם עכשיו יש מקום להערות ושאלות. ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המוסד וגורמים אחרים הזהירו במשך שבועות ארוכים שאנחנו עלולים לעמוד בפני תוקפנות, ייתכן רב-חזיתית, כבר בזמן הקרוב — איך להסביר, אפוא, את מה שנראה ככישלון מודיעיני כה קשה, הן אסטרטגי והן טקטי, בנוסף לקריסת הקונספציה הטכנולוגית בקשר להגנה על הגבול?

את הכשל הצבאי התיכנוני והביצועי ראינו בטלוויזיה. גם את הצבא החזק ביותר — וצה"ל הוא אכן כזה — צריך להחליט ולדעת להפעיל. יש מי שמשווים את התקפת הפתע של החמאס (שהייתה כנראה מתוכננת ומתורגלת מזמן) ל"הפתעה" במלחמת יום הכיפורים, אך במלחמה ההיא לפני 50 שנה לא הייתה כלל הפתעה, אלא הסתרה נפשעת ושחצנית של מידע מודיעיני שהצביע באופן ברור וחד-משמעי על כוונת מצרים לפתוח במלחמה, מעיני ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. המחדל אז היה של ענף אחד באגף המודיעין — והפעם לכאורה היה מחדל של קהילת המודיעין כולה. כאמור, אין מקום למסקנות חפוזות, אבל אם תעלה דרישה להקמת ועדת חקירה על הנסיבות שהביאו למלחמה ובראש ובראשונה לגבי סוגיית המודיעין הלקוי, ושלביה הראשונים, על הדרג המדיני להתייחס לכך בברכה ואפילו ליזום את הקמתה.

הידיים הן ידי החמאס, אך העקבות מובילים לטהרן ואת התובנה הזאת יש להדגיש ולהחדיר בכל האמצעים למודעות הבינלאומית ובפרט זו של הממשל האמריקני, שכן טהרן היא חלק אינטגרלי מההיערכות הגיאופוליטית בראשות סין ורוסיה נגד העולם המערבי כולו. עם זאת, ההתייצבות החד-משמעית של ארה"ב בראשות הנשיא ביידן לצד מדינת-ישראל ושיגור הכוח הימי האמריקני לחופי המזרח התיכון הן התפתחות אסטרטגית ממדרגה ראשונה. העובדה, אגב, שעד היום לא נשמעה הצהרת תמיכה דומה מצד דונלד טראמפ צריכה לעורר מחשבות לגבי העדיפות בבחירות לנשיאות ארה"ב בעוד שנה, אף שגם בצד הדמוקרטי יש שאלות, כמו, למשל — האם התוקפנות הרצחנית של החמאס ושותפיו השאירה רישום כלשהו על אותם 22 הסנטורים הדמוקרטים, כולל שני יהודים, שקראו להתנות מהלכים אמריקניים למען ישראל ב"פתרון" שתי המדינות (קריאה שגם כמה גורמי שמאל בישראל הצטרפו אליה) והאם התייחסו לכך שמדינה פלשתינית עכשיו פירושה מדינת חמאס גם בגבולה המזרחי של ישראל?

כאמור, הנהגת מדינת-ישראל תעמוד בשבועות הקרובים בפני החלטות מכריעות — בראש ובראשונה, לגבי ניהול המלחמה עד לניצחון — אך גם באשר להשלכות המדיניות והגיאופוליטיות של המערכה. ישראל, לא בפעם הראשונה אך כעת ביתר שאת, תצטרך להחליט אם וכיצד לשים סוף פסוק לקיום מישטר החמאס בעזה ולתוצאות של כל אחת מהחלטותיה האפשריות. פעולת החמאס בהנחיית אירן גם כוונה לחבל בצעדים לקידום הנורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי, והנוסח התקיף של דברי הנשיא ביידן נועד להבהיר לכל הנוגעים בדבר שארה"ב איתנה בתמיכתה במהלך — ולכך חשיבות מיוחדת מפני שסעודיה וכן שותפותינו ב"הסכמי אברהם" יקבעו את עתיד יחסיהן עם ישראל הן בהתאם לעמדה האמריקנית והן לנחישותה של ישראל במצב הנוכחי.

החמאס סיפק לנו במחיר דמים יקר שיעור שרבים שכחו: דהיינו שהנושא החיוני האמיתי היחידי הוא הביטחון וכל השאר, חשוב ככל שיהיה, בא אחר-כך — ולקח זה חייב להיות חקוק בראשם של ובליבם הן של מחרחרי ההפגנות והמחאות והן של להוטי הרפורמה המשפטית.

פורסם במקור בעיתון מעריב
תאריך:  10/10/2023   |   עודכן:  12/10/2023
זלמן שובל
+22 מחבלים חוסלו במרחב עוטף עזה ביממה החולפת
01:25 11/10/23  |  עידן יוסף
22 מחבלים חוסלו במרחב עוטף עזה ביום הרביעי למלחמה:
2 כפר מימון (הלילה)
2 כפר עזה (הלילה)
2 זיקים (הלילה)
8 זיקים
3 אשקלון
1 סעד
2 רעים
2 שדרות
+הרחוב ביו"ש שומר על שקט
01:24 11/10/23  |  יוחנן צורף   |   לרשימה המלאה
אין גילויים עממיים של הזדהות עם חמאס ותושבי הרצועה, למרות הסיפוק מן המכה הקשה שספגה ישראל. הדבר נובע בין היתר ממאמצי הרשות למנוע הזדהות פומבית שכזאת
הפגנה ברמאללה, 8 באוקטובר [צילום: פלאש 90]
+ננצח ונצא לדרך חדשה
01:23 11/10/23  |  פרופ' מנואל טרכטנברג   |   לרשימה המלאה
במאמץ עצום ובקורבנות רבים נשים קץ למפלצות צמאות הדם שלידינו, ולאחר מכן נבנה מחדש את ישראל השפויה והתוססת תוך התנערות מקבעונות ויוהרה
המציאות תהיה אחרת לחלוטין [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+רח"ל: אין מחסור במוצרים; אל תתנפלו על מדפים
01:21 11/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רשות החירום הלאומית מעודדת את הציבור להמשיך בשגרת חייו ולרכוש מוצרי צריכה רק לפי הצורך  ▪  פתחה חמ"ל מרכזי בבסיס פיקוד העורף ברמלה, בשיתוף פיקוד העורף ומשרדי הממשלה  ▪  החמ"ל הלאומי פועל גם בתחומים נוספים, כמו סיוע לפונים למוקדי החירום ופיקוח על מערכות התשתית
חמ"ל הרציפות התפקודית של רח"ל [צילום: משרד הביטחון]
+רשות המיסים מעניקה הקלות לציבור בעקבות המלחמה
00:49 11/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רשות המיסים הודיעה על מתן הקלות לציבור בעקבות "חרבות ברזל"  ▪  ההקלות כוללות דחייה של מועדי הגשת דוחות ומקדמות לתושבי עוטף עזה והדרום  ▪  בנוסף, רשות המיסים תעניק מקדמות למשפחות שבתיהן ניזוקו במלחמה
חיילים בכפר עזה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+שני מחבלים חוסלו ליד קיבוץ ארז
00:37 11/10/23  |  עידן יוסף
שני מחבלים חוסלו לפני זמן קצר ליד קיבוץ ארז. טנק תקף את שני המחבלים וחיסל אותם.
+נמצאה גופת בעלה של שי לי עטרי
00:21 11/10/23  |  עידן יוסף
במהלך ראיון בסקיי ניוז: שי-לי עטרי מכפר עזה מקבלת את הבשורה שנמצאה גופתו של בעלה יהב שהיה נעדר.
[צילום: סקיי ניוז]
+דובר צה"ל בערבית: "אבו עבידה הפך להומלס"
00:15 11/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, סוגר חשבון עם אבו עבידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "בשעה שאיים שיתקוף ערים בישראל הותקף ביתו של אבו עבידה. אבו עבידה הפך להומלס עכשיו! Well played".
[צילום: דובר צה"ל]
+חמאס: צה"ל השמיד את שכונת אלכראמה
00:12 11/10/23  |  עידן יוסף
משרד הפנים של חמאס: "מטוסי הכיבוש והארטילריה שלו השמידו את שכונת אלכראמה בצפון מערב העיר עזה וישנם הרוגים ופצועים. אמבולנסים ושירותי הצלה אינם יכולים להגיע למקום כתוצאה מעוצמת התקיפות והרס הכבישים".
+נושאת המטוסים הגיעה למזה"ת; יוזמה: 2 מיליארד דולר לכיפת ברזל
00:09 11/10/23  |  עידן יוסף
פיקוד המרכז של צבא ארה"ב: נושאת המטוסים האמריקנית ג'רלד פורד הגיעה למזרח התיכון.

מחוקקים בבית הנבחרים בארה"ב הציגו הצעת חוק דו-מפלגתית להקצאת שני מיליארד דולר למערכת ההגנה האווירית של כיפת ברזל של ישראל, צעד שעשוי למשוך תמיכה רחבה.
+מטוס ראשון ועליו תחמושת אמריקנית נחת בארץ
00:05 11/10/23  |  עידן יוסף
מטוס ועליו תחמושת מתקדמת נחת הלילה בבסיס ׳נבטים׳. התחמושת נועדה לאפשר מהלומות משמעותיות והיערכות לתרחישים נוספים.

מצה"ל נמסר: "אנו מודים על הגיבוי והסיוע האמריקני לצה"ל בפרט, ולמדינת ישראל בכלל, בתקופה מאתגרת זו. אויבינו המשותפים יודעים כי שיתוף הפעולה בין הצבאות חזק מאי פעם, והוא חלק מרכזי בהבטחת הביטחון והיציבות האזורית".
[צילום: משרד הביטחון]
+שני מחבלים חוסלו במרחב שבין עלומים לכפר מימון
00:02 11/10/23  |  עידן יוסף
שני מחבלים חוסלו במרחב שבין עלומים לכפר מימון. המועצה שדות נגב בהודעה לתושבי כפר מימון, תושיה, זמרת, שובה, שוקדה ועלומים, תקומה וסעד: "בהמשך להודעה הקודמת, ניתן לחזור ולשהות סמוך למרחבים המוגנים".
+חיל-התותחנים הגיב בירי ארטילרי לתקיפה מסוריה
23:54 10/10/23  |  עידן יוסף
חיל התותחנים הגיב באש ארטילרית לירי מסוריה. 6 פצצות מרגמה שוגרו לשטח ישראל, שתיים מהן נפלו בשטחים פתוחים בארץ וארבע בסוריה.
+פגישת נתניהו-גנץ נדחתה; ותתקיים לפני הצהריים
23:42 10/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על-פי לשכת ראש הממשלה, הסיבה היא התארכות ישיבת הקבינט וההתייעצויות הביטחוניות  ▪  מסתמן: גנץ ואיזנקוט ייכנסו כשרים ללא תיק  ▪  הצוות לניהול המלחמה צפוי לכלול שישה חברים, ולא יכלול את סמוטריץ' ובן-גביר
גנץ. מחכה לפגישה [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+צפו: מטוס הרקולס מטיס מגויסים מיוון
23:25 10/10/23  |  עידן יוסף
נדבנים יהודים ציונים מבריטניה ארגנו מבצע להטסת צעירים ישראלים בוגרי יחידות קרביות מחו"ל ארצה. המבצע, הנמשך כבר יומיים, מגיע בעקבות מצוקת זמינות טיסות ארצה והביקוש של לוחמים שרוצים להגיע ארצה. מטוסי הרקולס שהעמידה המדינה מביאים אותם ברכבת אווירית, והם מגויסים למלחמה. הנדבנים שמממנים את זה מבקשים להשאר בעילום שם. בהרקולס שבצילום הוטסו כאלף ישראלים מיוון.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+מחבלים פתחו באש לעבר סייר ביטחון סמוך לקריית ארבע ונמלטו
23:22 10/10/23  |  עידן יוסף
עוד אירוע ירי: מחבלים פתחו באש לעבר סייר ביטחון סמוך לקריית ארבע ונמלטו. אין נפגעים.

במחסום גלבוע (ג'למה)ירו מחבלים לעבר כוחותינו, שהשיבו באש. שניים מהמחבלים חוסלו.
+ירושלים: שני מחבלים חוסלו בסילוואן לאחר שירו לעבר לוחמי בג"ב
23:01 10/10/23  |  עידן יוסף
בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים הפרו פורעים ערבים את הסדר. הם ירו זיקוקים רבים בכינון ישיר ויידו אבנים לעבר לוחמי מג״ב שפעלו במקום ופגעו באחד הלוחמים.

הלוחמים בירי חי לעבר שני מחבלים וחיסלו אותם. גם בשעה זו, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים פועלים במקום.

מן המשטרה נמסר: "כל ניסיון להפר את הסדר, לפגוע ולבצע פיגועים במקביל ללחימה המתנהלת באזור הדרום ייתקל בתגובה נחושה ובאפס סובלנות. כל מי שיבחר לסכן את השוטרים או האזרחים - מסכן את חייו.
[צילום: דוברות המשטרה]
+אירוע ביטחוני בין תושייה לכפר מימון
22:50 10/10/23  |  עידן יוסף
תושבי כפר מימון, תושיה, זמרת, שובה, שוקדה, תקומה, עלומים וסעד קיבלו הודעה שבה נאמר: "יש לנעול דלתות ולהיכנס למרחבים המוגנים עד להודעה חדשה".
+כוחות הביטחון חיסלו שני מחבלים בשני אירועי ירי במחסום גלבוע
22:33 10/10/23  |  עידן יוסף

+‏לראשונה מתחילת המלחמה: דיווח על ירי מרגמות משטח סוריה
22:27 10/10/23  |  עידן יוסף
‏לראשונה מתחילת המלחמה: דיווח על ירי מרגמות משטח סוריה. התרעה הופעלה בשטח פתוח סמוך לרמת מגשימים. לא ידוע על נפגעים. ירי נוסף מסוריה לשטח ישראל בוצע סמוך לישוב יונתן. חמאס נטל אחריות לתקרית מוקדם יותר בגזרה המערבית של לבנון.
+אנגלמן: "יגיע הרגע שנבדוק כל מה שקרה, הן בפן הצבאי והמדיני והן בפן האזרחי"
22:25 10/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מבקר המדינה סייר בחמ"ל שדרות, בתחנת המשטרה שנהרסה בעיר ובמרכז הרפואי ברזילי: "יגיע הרגע שנבדוק את כל מה שקרה"  ▪  התייחס לאירועים שפקדו את ישראל ואמר: "לפני שלושה ימים הרוע בהתגלמותו חדר לתוככי מדינת ישראל. מחבלי חמאס נחשפו במלוא אכזריותם"

מתניהו אנגלמן בסיור
+שלושה מחבלים חוסלו בהיתקלות ליד זיקים
22:17 10/10/23  |  עידן יוסף
לוחמים מגדוד 52 של חטיבה 401 בחיל השיריון חיסלו 3 מחבלים בהיתקלות סמוך לזיקים. אחד המחבלים חוסל בדריסה של טנק, שניים נוספים בירי ממנו (חדשות 14).
+אירוע ירי נוסף באשקלון: מחבל נוטרל
22:14 10/10/23  |  עידן יוסף
אירוע ירי נוסף באשקלון: מחבל נוטרל, נפגע אחד באורח קשה.
+ביידן: נוודא שיש לישראל הדרוש להתגונן ולהגיב בעוצמה
21:58 10/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שהורה לחלוק עם ישראל מודיעין בנוגע לחטופים ולשתף פעולה בטיפול במשבר  ▪  מבהיר שישגר כוחות צבאיים נוספים לאזור במידת הצורך  ▪  מזהיר את אירן וחיזבאללה: אל תנסו לנצל את המצב
ביידן בנאומו הערב עם האריס ובלינקן [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+ביטחון המושבה ביקש מתושבי מטולה לעזוב את בתיהם
21:46 10/10/23  |  עידן יוסף
לאור הערכת המצב והאפשרות להסלמה במושבה, פנה הביטחון היישובי לתשבי מטולה והפציר בהם "בכל לשון של בקשה" לעזוב את המושבה, ולדווח למוקד שאכן עזבו.
+הזוועה נחשפת: 40 ילדים ותינוקות שרופים וכרותי ראש
21:42 10/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עלה ליותר מאלף מספר הנרצחים בידי מחבלי חמאס  ▪  יולדת נרצחה ולידה נמצא עובר מת מחובר בשילייה  ▪  כתב זר: "ראשי תינוקות נערפו. אנשים נשרפו חיים בבתים שלהם. נשים נאנסו ונגררו ברחובות"
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+כוחותינו חיסלו מחבלים באזור התעשיה באשקלון
21:27 10/10/23  |  עידן יוסף
באזור קצא"א באזור התעשיה באשקלון התנהלו חילופי אש בין כוחות צבא ומשטרה למחבלים. המחבלים חוסלו כעבור שעה ארוכה.

תושבי העיר מתבקשים לצמצם ככל הניתן יציאה מהבתים בשעות הקרובות, בדגש על רצועת החוף, ולשמור על דריכות וערנות גבוהה.
+דובר צה״ל: "ההתייצבות למילואים מלאה"
21:11 10/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בבארי אותרו 103 גופות של מחבלים שחוסלו בקרבות עם צה"ל  ▪  בבארי אותרו 103 גופות מחבלים
דובר צה''ל מפרסם באופן חריג תיעוד של גופות מחבלים
+שני מחבלים חוסלו על-ידי כוחותינו סמוך לרעים
20:41 10/10/23  |  עידן יוסף
ראשוני: לוחמי צה"ל חיסלו לפני זמן קצר שני מחבלים במרחב קיבוץ רעים, הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב.
+הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון
19:50 10/10/23  |  
ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים היום הערכת מצב בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון ומפקדי הכוחות הפרוסים בגזרה, כחלק מהערכות צה"ל בכלל הגזרות.
+ארדואן נגד ישראל: "איפה זכויות האדם? אף אחד לא אומר כלום"
19:50 10/10/23  |  עידן יוסף
נשיא טורקיה ארדואן במתקפה על ישראל: הם מנתקים את המים והחשמל לעזה. איפה זכויות האדם? אין לך זכות לקצץ מים. אתה יכול לחשוב על בתי החולים בעזה? האם הם פועלים? לצערי. אפילו פגעתם בבתי חולים ובמסגדים בלי שום רחמים. ואף אחד לא אומר כלום על זה".
+בתה של מירי רגב ניצלה מהטבח ברעים
19:42 10/10/23  |  עידן יוסף
בין הניצולים במסיבה ברעים הייתה גם מיכל רגב, בתה של שרת התחבורה. מיכל וחברתה הצליחו להימלט מהתופת, עלו על רכבן שנורה בעת הבריחה אך הגיעו לבאר שבע שם תפסו מחסה. השרה רגב שהייתה בחו״ל עודכנה שבתה בסדר עוד לפני טיסתה. לאחר שנחתה השתתפה בפגישות עבודה ורק בערב השתיים נפגשו (ynet).
+פורסמו שמותיהם של 32 חללי צה״ל נוספים
19:42 10/10/23  |  עידן יוסף
הותרו לפרסום שמותיהם של 32 חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו. מצורפים שמות החללים:

- רס"ל ג'ואד עאמר, בן 23 מחורפייש, מנהל שטח אש 150, נהרג בהיתקלות עם מחבלים שחדרו מגבול לבנון
-
- רס"ל (מיל') גלעד מולכו, בן 33 מתל אביב, לוחם בחטיבה 300, נהרג בהיתקלות עם מחבלים שחדרו מגבול לבנון

- רב״ט שי אשרם, בת 19, מרחובות, בקריית איסוף יבשתי בגדוד 414

- סמל אברהם נריה כהן, בן 20, מירושלים, חייל במפקדת אוגדת עזה

- רב״ט בר יענקלוב, בן 19, מכרמיאל, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים

- סגן אורי מרדכי שני, בן 22 מקריית ארבע, מפקד מחלקה בגדוד 51, חטיבת גולני

- סמ״ר מיכאל בן חמו, בן 21, מרחובות, מפקד כיתה בגדוד 51, חטיבת גולני

- סגן רון צרפתי, בת 22, מחדרה, קצינת אבטחה ביחידת הבקרה האווירית

- סמל נועם אלימלך רוטנברג, בן 24, מבאר שבע, מתכנת במפקדת פיקוד ההכשרות והאימונים

- רב״ט תומר נגר, בן 20, מאזור, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני

- סמל ברנדו דוד פלורס גרסיה, בן 21, מבאר שבע, נהג בחטיבה הדרומית באוגדת עזה

- רס״ר (מיל׳) ישראל עמיחי ויצן, בן 33, מכרם שלום, חבר כיתת כוננות בכרם שלום

- רב״ט לביא בוחניק, בן 20, מפדויים, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים

- רס״ן (מיל׳) איתן מנחם נאמן, בן 44, מיישוב טנא, רופא לוחם בגדוד 7008, עוצבת חצי האש

- רב״ט נתן חי ליאר, בן 20, מנתניה, לוחם בגדוד 94, חטיבת כפיר

- סרן (מיל׳) יובל הליבני, בן 30, מרמת גן, לוחם בגדוד 7008, עוצבת חצי האש

- רס״ם סלמאן אבן מרעי, בן 41, משגב שלום, גשש בחטיבה הדרומית באוגדת עזה

- סמ״ר אלעד מיכאל ששון, בן 21, ממוצא עילית, לוחם ביחידת אגוז

- רס״ן אוריאל ביבי, בן 30, משלומית, קצין לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים

- סמל שלו ברנס, בן 20, מכפר ברוך, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני

- סמל בר רוזנשטיין, בן 20, מראשון לציון, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני

- סמל נהוראי סעיד, בן 21, מאופקים, לוחם בגדוד 92, חטיבת כפיר

- רב"ט דוד מיטלמן, בן 20, מראש צורים, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני

- רס"ל (מיל') אביחי אמסלם, בן 30, מחדרה, לוחם בגדוד 7008, עוצבת חצי האש

- סגן סהר סעודין, בת 21, מראש העין, קצינת הדרכה בגדוד 947 של מערך ההגנה האווירית

- סמל אופיר מלמן, בן 21, מניר יצחק, לוחם בסיירת נח"ל

- סמל רגב אמר, בן 20, משדה נחמיה, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים

- סמ"ר יונתן סביצקי, בן 21, ממודיעין-מכבים-רעות, לוחם ביחידת אגוז, חטיבת הקומנדו

- סגן אייל קליין, בן 22, מכפר הרי"ף, לוחם בסיירת נח"ל

- סמ"ר רועי ברקת, בן 20, מתל אביב, מפקד כיתה בגדוד 13, חטיבת גולני

- סמל עמית מוסט, בן 20, ממודיעין-מכבים-רעות, לוחם בסיירת נח"ל

- סגן אמיר צור, בן 23, מירושלים, לוחם בסיירת מטכ״ל

בנוסף, מצורף קישור לאתר צה"ל, בו מפורסמות ומתעדכנות פרטיהם ותמונותיהם של החללים: [קישור]
+עמותת אנוש פותחת קו תמיכה וסיוע לקהל הרחב
19:29 10/10/23  |  
עם גילוי ממדי האסון וההבנה כי אנשים רבים נמצאים במצוקה נפשית, חווים תחושות של חרדה, לחץ ואי ודאות, אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש, פותחת לראשונה קו תמיכה וסיוע לקהל הרחב, בו ניתן לשתף, להתייעץ ולקבל אוזן קשבת מאנשי הטיפול של העמותה.

עמותת אנוש היא הארגון המוביל והגדול בישראל המעניק שירותי מניעה, טיפול ושיקום לאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית, לבני משפחותיהם ולבני נוער ולצעירים.

בקו תינתן תמיכה לקהל הרחב, לבני משפחה של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית ולבני נוער ולצעירים. הקו פועל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:00-19:00 במספר 074-7556155

הפניות ינותבו לאנשי ונשות מקצוע בהתאם לצורך.








+כ-4,000 פניות למרכזי החוסן
19:21 10/10/23  |  
משרד הבריאות מעדכן כי בימים האחרונים הגיעו כ-4,000 פניות למרכזי החוסן, הנותנים מענה טלפוני ודרך הזום. מדובר בכמעט פי שלושה ממספר הפניות שהגיעו במצבי מתיחות אחרים שהיו השנה. בנוסף, הגיעו כ-5,500 פניות לקו החם של ער"ן.

בשל המצב הביטחוני והסכנה בדרכים ההגעה הפיזית למרכזי החוסן הצטמצמה כמעט לחלוטין, במקביל למתן מענה לאלו שמגיעים למרכזי החוסן, צוותי המרכזים יצאו לתת מענה בשטח והגיעו לכ-150 בתי תושבים שנזקקו לכך.

כללית 03-7472010

מכבי כוכבית 3555

לאומית 1700507507 או כוכבית 507

מאוחדת כוכבית 3833

ליצירת קשר באזור מגוריכם:

מרכזי חוסן בדרום:

אשקלון - כוכבית 2452 רחוב הפרדס 18

מועצה אזורית ‌חוף אשקלון - 08-6775598

אשכול - 08-9965264

שדרות - 08-6611140/50 רח' הרצל 68

שער הנגב - 08-6613330, 077-9802755

שדות נגב - 08-9941091

אמ"ן - מערב הנגב - 055-3063863

מרכז חוסן הבדואי - 072-2212788

מרכזי חוסן בגליל המערבי והגליל המזרחי:

04-6900603

מרכזי חוסן ביהודה ושומרון:

עציון - 058-3989550

בנימין - 106, 02-5848600

שומרון - 055-2779285

יהודה - 02-9969560

שירה סולומון
+נתניהו הזמין את גנץ לפגישה הערב
19:18 10/10/23  |  עידן יוסף
מתקדמים לממשלת חרום? ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ לפגישה הערב. מן הליכוד נמסר: "ממשלת החרום מתקדמת בצעדים גדולים".
+הרב הראשי לישראל הספרדי קורא לממשלת אחדות
18:54 10/10/23  |  עידן יוסף
הראשון לציון הרב הראשי לישראל יצחק יוסף קורא לאחדות גם בקרב ההנהגה: "ראינו את כל האחדות האדירה של עם ישראל אשר כולו התגייס והתאחד למען המערכה להצלת העם והארץ. מאות אלפים התגייסו למילואים ולמאמץ המלחמתי, רבבות עם רוח התנדבות התגייסו לעזור לחיילי הצבא וכוחות הביטחון. מכאן הקריאה גם למנהיגים העם כבר מאוחד, נשאר רק למנהיגים להתאחד בעת כזו, כולנו כאיש אחד בלב אחד".
+הוקצה מספר חירום מקוצר עבור חמ"ל איתור קשר למשפחות נעדרים
18:49 10/10/23  |  
משרד התקשורת הקצה לחמ"ל איתור קשר למשפחות אזרחים נעדרים מספר חירום מקוצר 1229. החמ"ל, שמופעל על-ידי אגף כוח אדם בצה"ל עוסק בטיפול ובמעטפת למשפחות הנעדרים לאחר מסירת ההודעה.
+בתקרית אתמול בלבנון נהרגו שני חיילים
18:48 10/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טיל נ"ט לנגמ"ש בנחל אביבים - אין נפגעים בתקיפה  ▪  טנקים תקפו עמדות תצפית של חיזבאללה  ▪  מוקדם יותר בוצעו 15 שיגורים לעבר הגזרה המערבית בגליל  ▪  יוניפיל: נמשכים מאמצי ההרגעה מול לבנון וישראל
טנק בגבול לבנון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+מנכ״ל חברת החשמל הורה לחבר את כל חדרי המדרגות המנותקים מאספקת החשמל
18:13 10/10/23  |  
מנכ״ל חברת החשמל הורה לחבר את כל חדרי המדרגות המנותקים מאספקת החשמל לנוכח המצב הביטחוני ומלחמת ״חרבות ברזל״. זאת בהמשך להנחיה לחבר לחשמל, לאלתר את כל המקלטים בארץ, בהתאם לבקשת ראשי הרשויות המקומיות.

נציגי בתי מגורים בהם ישנם חדרי מדרגות המנותקים מאספקת חשמל, מתבקשים לפנות למוקד שירות הלקוחות 103, לשם חיבורם. חשוב לציין שבאחריות בעלי המבנים לוודא שהם עומדים בתנאי הבטיחות.



+ביבי בראש הדירוג השלילי
18:09 10/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מי שחשב עד כה כי ביבי רק מושחת ונאשם בפלילים והזיק ליחסי ישראל עם האגף הליברלי במפלגה הדמוקרטית באמריקה, אבל שהוא מבין במדיניות בינלאומית, טעה לאורך ולרוחב
נתניהו. אשם [צילום: מארי אלטפר/AP]
+וושינגטון פוסט: השבויים לא ימנעו מבצע קרקעי
18:01 10/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מדווח שלפחות ארבעה מבני קיבוץ בארי נהרגו זמן קצר לאחר שנחטפו  ▪  מתאר את חוסר האונים של בני המשפחות, החוששים שמתקפה נרחבת תביא למותם של יקיריהם
אולי ישחוררו ילדים וזקנים [צילום: קין צ'ונג, AP]
+חמאס פלש לישראל עם 30 כלי רכב ויותר מ-600 מחבלים
17:56 10/10/23  |  עידן יוסף
חמאס פלש בשבת לישראל עם לפחות 20 כלי רכב, חלקם סמויים לעומק, סוואנות ו-10 אופנועי שטח. המחבלים הציבו מחסומים בצמתים לעיכוב תגבורות צה"ל. לאחר כיבוש נקודות שולטות ע"י הכוח החלוץ שמנה 60 מחבלים ניתן האות לעוד 600 להסתער לשטחנו.
+בצלם: ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה
17:45 10/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארגון בצלם גינה את ישראל על "מדיניות נפשעת של נקמה" ומאשים אותה בהרג אזרחים פלשתינים ובהרס תשתיות אזרחיות תוך הפרת המשפט בינלאומי
תוצאות תקיפת כוחותינו בחאן יונס [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+כוח נתקל במחבלים ליד מפלסים וחיסל שני מחבלים
17:38 10/10/23  |  עידן יוסף
כוח נתקל בחוליית מחבלים או בין מפלסים לשדרות וחיסל שניים מהם. מתקיימים חילופי אש וסריקות במקום אחר מחבל נוסף.
+12 רקטות שוגרו מלבנון לעבר שלומי וחניתה
17:28 10/10/23  |  עידן יוסף
אזעקות בשלומי, אכזיב, בצת לימן וחניתה. נפילות באזור שלומי וחניתה. אין נפגעים מן הירי, שכלל 12 רקטות. חיל התותחנים מגיב בירי פגזים.
+התראה בצפון השומרון ואזור נחל עירון
17:05 10/10/23  |  עידן יוסף

+שעה אחרי מלחמה
17:04 10/10/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
שעתו היפה של העורף - מן ההפגנות ההמוניות למען הדמוקרטיה להירתמות כאיש אחד בסיוע קריטי לנפגעים ובהגנה על המולדת
סיוע קריטי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+נתניהו לביידן: ירו בהם לתוך שקע בקרקע, כמו בבאבי יאר
16:57 10/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארה"ב ביידן על החמאס: "לא ראינו ברבריות כזאת בכל תולדות מדינת ישראל. הם גרועים אפילו מדאעש - וכך עלינו להתייחס אליהם"
גופות בכפר עזה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+המפכ"ל: שורת התרעות לפיגועי טרור בתוך ישראל
16:55 10/10/23  |  עידן יוסף
מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים ישיבת הערכת מצב עם כלל בכירי המשטרה ובעלי תפקידים שונים שלהם תפקידי פיקוד משמעותיים בימי הלחימה בדרום. הוא שב וחידד את הנחייתו לכלל המפקדים לרענן בקרב השוטרים ולוחמי משמר הגבול את כל נושא המוכנות המבצעית והדריכות לאירועי פח״ע בכל רחבי הארץ זאת לנוכח שורת התרעות מחשש לפיגועי טרור.

אתמול סיכם המפכ״ל עם ראש אח״ם ניצב יגאל בן שלום על תגבור המערך המשטרתי במוקד 105 ובתר״ח בבסיס שורה של הרבנות הראשית בצה״ל הפועלים בשיתוף פעולה מלא עם פיקוד העורף וגופים נוספים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
גם הדרג המדיני של חמאס אינו חסין מפגיעה. צה"ל חיסל שני בכירים בממשלה. כלי טיס של צה"ל חיסל הלילה את ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של חמאס. כחלק מתפקידו ניהל את הכספים בארגון וייעד את הכספים למימון והכוונת טרור בפנים הרצועה ומחוצה לה. החזיק בעבר בתפקידים ביטחוניים בארגון הטרור וכחלק מתפקידו הוביל מספר פעולות שמטרתן לפגוע באזרחים במדינת ישראל.
10/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אין נחמה. גם לא תהיה. עבורנו, הישראלים ה-7 באוקטובר 2023 הוא היום השחור ביותר בהיסטוריה. מה שקרה ביום הזה הוא טבח עם. קהילות שלמות הוכחדו על-ידי בני מוות המגלמים את הרוע הצרוף. זה לא רק הנרצחים. האבל עליהם הוא בסדרי גודל שלא היו מאז נוסדה המדינה. היהודית. זו שנוסדה כדי להגן על יהודים. וכשלה. זהו הכשל הגדול ביותר מאז 1948. מדוע? מפני שישראל איבדה (זמנית) את ריבונותה על טריטוריה. משום שסמלי שלטון כמו בסיס צבא ותחנת משטרה נכבשו בידי מחבלים. אני חוזר למען הקוראים: בידי מחבלים. לא בידי צבא של אויב.
10/10/2023  |  גדי חיטמן  |   יומני בלוגרים
שני עובדים זרים נרצחו ועובדים זר נוסף נפצע באורח קשה (יום ג', 10.10.23) מנפילת רקטה בחבל אשכול. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל קבעו בשטח את מותם של שני עובדים זרים גברים כבני 30. עובד זר כבן 30 במצב קשה קיבלו טיפול רפואי ופונה במסוק מד"א-הצלה אייר לבי"ח. במקביל, לוחמי צה"ל חיסלו לפני זמן קצר מספר מחבלים חמושים במרחב חוף זיקים.
10/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ג׳ורג׳ סנטיאנה (1952-1863), פילוסוף אמריקני נודע, כתב, "מי שאינו לומד מן ההיסטוריה - נידון לחזור עליה". על איזו מלחמה אנחנו חוזרים עכשיו? לכאורה, על מלחמת יום הכיפורים. אומנם התאריכים - בתשרי ובאוקטובר - דומים, אך היקף המפולת ועומקה כעת שונה לחלוטין. הפעם זה בירא עמיקתא מאוד.
נשיאות איגוד לשכות המסחר קיימה (יום ג', 10.10.23) ישיבת חירום במסגרתה דנו במהלכים הכלכליים שיסייעו לפעילות העסקית במשק. לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, על הממשלה לקבל מיידית שורה של צעדים שיסייעו לעסקים לצלוח את התקופה המאתגרת הצפויה לנו.
10/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il