|   15:07:40
  יאיר נבות  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
נתניהו, גלנט. דיון חירום [צילום: חיים צח/לע"מ]

נתניהו בלם הצעה שהציג גלנט למתקפת מנע נגד חיזבאללה

הניו-יורק טיימס מפרסם שבלחץ הנשיא ביידן, ראש הממשלה נתניהו בלם מהלך למתקפת מנע נגד חיזבאללה בלבנון בוושינגטון סבורים כי מלחמה מלאה בין ישראל לחיזבאללה עלולה למשוך אליה גם את ארה"ב ואירן
21/10/2023  |   יאיר נבות   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

ה"ניו-יורק טיימס" מפרסם, על-פי גורמים אמריקניים וישראלים, שלאחר ה-7 באוקטובר נערכה ישראל באופן מעשי למתקפת מנע נגד ה"חיזבאללה" בלבנון. את המהלך יזמו שר הביטחון יוא גלנט וכמה מבכירי צה"ל, אך המהלך נבלם בסופו של דבר על-ידי רה"מ בנימין נתניהו בעקבות לחץ גדול של הנשיא ג'ו ביידן, שעושה מאמץ גדול למנוע התרחבות זירות הלחימה, בין השאר מתוך חשש ליכולתה של ישראל להילחם במקביל בשתי חזיתות. על-פי הדיווח, גורמי ממשל בוושינגטון הבהירו לישראל את המורכבות והקשיים שתיתקל במקרה של מלחמה בשתי החזיתות.

חלק מגורמי הממשל בוושינגטון סבורים כי מלחמה מלאה בין ישראל לחיזבאללה עלולה למשוך אליה גם את ארה"ב ואירן. למרות תמיכתו המוצקה של הנשיא ביידן, ברוח ובכסף, והתייצבותו החד-משמעית לצד ישראל, בממשל יש גם חששות אמיתיים מהתרחבות המלחמה.

ארה"ב לא פועלת רק מול ישראל - הממשל העביר מסרים ברורים גם לחיזבאללה, באמצעות גורמים ערביים, לבל יסלים את פעולותיו נגד ישראל. על-פי הדיווח ב"ניו-יורק טיימס", בעת ביקורו של הנשיא ביידן השבוע בישראל "ייעצו" גורמים אמריקניים למקביליהם הישראלים "לדאוג שפעולותיהם בצפון נגד חיזבאללה ובדרום בעזה לא יתנו לחיזבאללה אמתלה קלה להיכנס למלחמה".

השיחות הרגישות האלה התקיימו כאמור במהלך ביקור הנשיא ביידן בתל אביב ביום רביעי ובמהלך המו"מ הארוך של מזכיר המדינה בלינקן בישראל בימים שקדמו. נזכיר שגם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הגיע לישראל, ככל הנראה במאמץ להניא את ישראל ממתקפת מנע בצפון.

לראשונה, נשיא אמריקני בישיבת הקבינט הישראלי
ביידן, בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני [צילום: אוון ווצ'י/AP]

הנשיא ביידן ומזכיר המדינה בלינקן השתתפו בישיבות קבינט המלחמה, אירוע חסר תקדים. ע"פ הדיווח, זו לא הייתה השתתפות פאסיבית - במהלך הישיבה, שבה נכח גם שר הביטחון גלנט שתמך במתקפה גדולה נגד החיזבאללה, הדגיש הנשיא ביידן את הסכנות של מלחמה דו-חזיתית באמצעות העלאת שאלות קשות על ההשלכות הרבות שתהיינה על ישראל במקרה כזה. הנשיא ביידן גם הזכיר במפורש את ההחלטות הרות-אסון של פקידים אמריקנים בעבר לפלוש לעירק ולנהל מלחמה ארוכה וגלויה באפגניסטן. הוא התייחס לכך גם בנאומו השבוע, כדוגמה שעל ישראל ללמוד ממנה.

אפשר בהחלט להעריך שהדיווח ב"ניו-יורק פוסט" מהימן, מה גם שהיו לעניין רמיזות מעוד גורמים נוספים. הרושם שמתקבל הוא שלצד התמיכה האדירה של ממשל ביידן בישראל, הוא פשוט לא סומך על מקבלי ההחלטות בישראל ועל הממשלה הנוכחית בפרט, וחשוב לו מאוד לפקח על מהלך העניינים מקרוב, מקרוב מאוד. מצד אחד זה מביא לשיתוף פעולה ביטחוני ואינטימיות חסרת תקדים, אך במקביל זה באמת מאיר את ישראל באור של מדינת חסות מוחלטת של ארה"ב, שמחליטה עבורה האם לצאת למלחמה, מתי ואפילו כיצד.

מוקדם יותר הבוקר דווח שהנשיא ביידן ביקש מישראל להמתין עם המתקפה הקרקעית עד למיצוי האפשרות של שחרור חטופים נוספים. מאוחר יותר פרסם הבית הלבן הודעת הבהרה שהנשיא ביידן לא מונע מישראל להוציא לפועל את המהלך הקרקעי. ייתכן שזה קשור לדיווח של ה"וול סטריט ג׳ורנאל" ולפיו מו"מ שהתקיים בין ארה"ב, ישראל וקטאר עם חמאס לשחרורם של כ-50 חטופים נכשל. הסיבות לכישלון המו"מ אינן מפורטות.

תאריך:  21/10/2023   |   עודכן:  21/10/2023
יאיר נבות
+טרודו מתחייב לפעול לשחרור החטופים
23:49 21/10/23  |  עידן יוסף
ראש ממשלת קנדה טרודו אמר הערב שימשיך לעבוד עם קטר ושותפים אחרים כדי להבטיח את שחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס.
+לשכת ברקת: ראשי המגזר העסקי מותחים ביקורת על משרד האוצר
23:43 21/10/23  |  עידן יוסף
שר הכלכלה ניר ברקת נפגש (מוצ"ש) עם ראשי המגזר העסקי כדי לגבש מתווה לסיוע לעסקים בתקופת המלחמה. ברקת נועד עם בכירי המשק במשך שעות ארוכות ובמהלך הפגישה נשמעה ביקורת נוקבת מצדם על מתווה הסיוע לעסקים שהציג משרד האוצר.

לקראת סיום הפגישה מסתמנות הסכמות סביב המתווה שגיבש השר יחד עם ראשי המגזר העסקי. בין העקרונות שהוסכמו: הגדלת הפיצוי לעסקים כך שהפגיעה בעסק לא תעלה על 20% מהמחזור החודשי. הדיונים עדיין נמשכים, והובטח כי פרטים נוספים יימסרו בהמשך.
+צה"ל מגביר משמעותית את התקיפות ברצועה
23:37 21/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברצועת עזה מדווחים על הרעשה כבדה  ▪  התמרון הקרקעי נדון הלילה ברשימת הקבינט  ▪  גורמים מדיניים: השיהוי בכניסה הקרקעית נובע משיקול מבצעי ולא מדיני
אש ברצועת עזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+ארה"ב: נשיאת בית כנסת בדטרויט נרצחה בדקירות סכין
23:17 21/10/23  |  עידן יוסף
דיווחים בארה״ב: ‏נשיאת בית הכנסת בדטרויט, סמנתה וול, נרצחה מחוץ לביתה. דטרויט היא העיר של חברת בית הנבחרים ראשידה טאליב, והשבוע נערכו בה הפגנות אנטי ישראליות גדולות.
+ירושלים: תעמולת החמאס בעניין החטופים - שקרית
23:10 21/10/23  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה: "לא נתייחס לתעמולה שקרית של חמאס. נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כל החוטפים והנעדרים הביתה".
+קטאר: דיונים מתקדמים לשחרור בני ערובה
23:05 21/10/23  |  עידן יוסף
דובר משרד החוץ הקטארי אומר בריאיון לעיתון הגרמני ורט: "יש דיונים שעשויים להוביל לשחרור בני ערובה נוספים בקרוב מאוד. אני לא יכול להבטיח לכם שזה יקרה היום או מחר, אבל אנו צועדים בדרך שתוביל בקרוב מאוד לשחרור בני הערובה".
+נשיא המדינה שוחח בטלפון עם ראש ממשלת איטליה
22:40 21/10/23  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים שיחת טלפון עם ראש ממשלת איטליה, ג׳ורג׳ה מלוני, המבקרת בישראל. בשיחתם ביקשה ראש הממשלה לגנות את מעשי הטרור האכזריים של חמאס והבהירה את זכותה וחובתה של ישראל להגן על עצמה.
+הממשלה תאשר הלילה תוכנית פיצויים למשפחות החיילים והאזרחים החטופים והנעדרים
22:33 21/10/23  |  עידן יוסף
הממשלה תאשר הלילה (מוצ"ש) תוכנית פיצויים למשפחות החיילים והאזרחים החטופים והנעדרים. הפיצויים יאושרו באופן הבא - משפחות החיילים החטופים יקבלו את התנאים שמגיעים למשפחות חללי צה״ל. משפחות האזרחים החטופים והנעדרים יקבלו את התנאים של משפחות נפגעות פעולות איבה. מדובר בפתרון ״עזרה ראשונה״ מיידי (חדשות 13).
+ארבעה מפצועי התקריות בלבנון מאושפזים בבתי החולים בצפון
22:18 21/10/23  |  עידן יוסף
דוברות המרכז הרפואי זיו: צוותי המלר"ד והטראומה קיבלו הערב שני בני אדם כבני 30 אשר נפצעו מירי נ"ט באיזור מרגליות. מצבם מוגדר כעת בינוני וקל. דוברות רמב"ם: שני פצועים במצב בינוני פונו באמצעות מסוק לחדר ההלם מאירועי הירי בצפון. שניהם במצב בינוני, לא נשקפת סכנה לחייהם. סובלים מפציעות רסיסים והם הועברו לבדיקות דימות.
+המתפ"ש: משאיות הציוד לעזה נבדקו לפני כניסתן
22:13 21/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: למרות דרישת ישראל, בעשרים המשאיות הראשונות שנכנסו לרצועה דרך מעבר רפיח ואמורות לכלול רק מזון ותרופות לא נערך בידוק תכולה על-מנת לוודא שלא ייכנס ציוד אסור  ▪  במתפ"ש הכחישו את הדיווח ואמרו כי ביכולתם לוודא שלא הוכנס ציוד מעבר למה שהותר
משאיות סיוע לרצועה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+חמאס: ישראל סרבה לקבל שתי חטופות נוספות
22:10 21/10/23  |  עידן יוסף
דובר ‏הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, הודיע כי חמאס החמאס ביקשה לשחרר כבר אמש שתי חטופות שנקב בשמותיהן, אך ישראל סירבה לקבלן. בהודעתו נכתב: הודענו לאחינו הקטארים אתמול בערב שנשחרר את החטופות הבאות: נורית יצחק מס' --, יוכבד ליפשיץ מס' --- מסיבות הומניטריות משכנעות וללא תמורה, עם זאת, ממשלת הכיבוש סירבה לקבלן".

בישראל מתייחסים לדבריו כאל לוחמה פסיכולוגית בלבד. גורם ישראלי אומר כי ישראל מכירה את הפרטים. העמדה הישראלית ברורה: לא מנהלים משא-ומתן.
+550 שיגורים כושלים נפלו בשטח רצועת עזה
21:55 21/10/23  |  עידן יוסף
‏מתחילת המלחמה היו ברצועת עזה 550 שיגורים כושלים של ארגוני הטרור. שיגורים שנפלו על ראשיהם של פלסטינים וגרמו למותם. בעזה דווח הערב כי הותקף אזור השוק במחנה הפליטים א-נציראת שבמרכז הרצועה. נמסר על הרוגים ופצועים.
+חיזבאללה דיווח על שני הרוגים נוספים בצידו
21:44 21/10/23  |  עידן יוסף
בחיזבאללה עדכנו היום על שני הרוגים נוספים בתקיפות צה"ל בדרום לבנון. לפי הספירה, 15 מחבלים נהרגו מאז תחילת המלחמה. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בסוריה הודיעה על מותו בדרום לבנון של אחד מפעיליה: מחמד מחמוד מוסא.
+על גופת אחד המחבלים נמצא תדריך לייצור נשק כימי
21:30 21/10/23  |  עידן יוסף
חיילי צה"ל מצאו על גופה של מחבל חמאס שהשתתף במתקפת הפתע קבצי מחשב עם הוראות לייצור של נשק כימי מאולתר על בסיס ציאניד (וואלה).

בחקירה של עשרות מחבלים מכוח הנוחבה של חמאס וג'יהאד אסלאמי התברר כי הם הונחו מראש לתעד את מעשי הטבח שביצעו באזרחים ובחיילי צה"ל - ולהעביר את החומרים בקבוצת טלגרם מאובטחת, שנפתחה שעות ספורות לפני המתקפה (כאן חדשות).
+דובר צה"ל למגישה ב-CNN: "את רוצה שאנחנו ניכנע ולא נגיב?"
21:20 21/10/23  |  עידן יוסף
המאבק על דעת הקהל העולמית: פיטר לרנר דובר צה"ל לתקשורת הזרה התראיין לרשת CNN. המגישה שאלה: "האם התגובה שלכם תוביל להתלקחות אזורית?" פיטר ענה לה: "את רוצה שאנחנו ניכנע ולא נגיב על רצח של אלפי ישראלים". המגישה טענה שזאת לא הכוונה שלה. פיטר אמר לה: "אני הרגשתי שאת רוצה שלא נגיב". המגישה התגוננה: "אני לא התכוונתי ככה, אני לא נמצאת במקום שאני אמורה לחוות דעה".
+האויב האמיתי
21:20 21/10/23  |  שמרית מאיר   |   לרשימה המלאה
אם אנחנו כבר מגייסים את כל מה שיש לנו, כל הזעם, האנרגיה, המשאבים, ההקרבה, לטובת המלחמה הגדולה של ישראל במאה ה-21, האויב המסוכן האמיתי, שעליו היינו צריכים לשים את כל מה שיש לנו, הוא חיזבאללה
על גבול הצפון [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+הטעיה - דיסאינפורמציה - היא חרב פיפיות
21:04 21/10/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
דיסאינפורמציה במערכה צבאית היא חלק בלתי נפרד מטקטיקת הלחימה והטעית האויב אך עלולה להיות חרב פיפיות אם משתמשים בה לא נכון
כניסה קרקעית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יו"ר סיעת חיזבאללה: "נמנע מהאויב לפעול בשיגעון ולהתעסק בכל הזירות"
21:02 21/10/23  |  עידן יוסף
יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד רעד: "מטרת הפעולות של חיזבאללה היא להגן על לבנון. הן לא צריכות לעורר פחד או דאגה בקרב תושבי לבנון. אנחנו מגנים על הזירה שלנו ומונעים מהאויב לפעול בשיגעון ולהתעסק בכל הזירות. נוביל אותו לאן שנרצה".

+"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (6)
21:01 21/10/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
סוגיית השבויים והנעדרים מעסיקה את מקבלי ההחלטות ואת דעת הקהל מקום המדינה  ▪  חז"ל סייגו את מצוות פדיון שבויים - משום "תיקון עולם"  ▪  "דוקטרינת רבין" העדיפה מבצע לחילוץ בני-ערובה על פני ניהול משא-ומתן עם מחבלים - גם אם הסיכויים להצלחת החילוץ אינם גדולים
שליט. מחיר משתנה [צילום: ג'ק גואז]
+בלינקן מנסה למנוע מלבנון להיגרר למלחמה
20:58 21/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ האמריקני בלינקן שוחח עם ראש הממשלה הזמני של לבנון כדי "לדון במאמצים למנוע מלבנון להיגרר לסכסוך בין ישראל לחמאס".
+ 2,000 חרדים ביקשו להתגייס לצה"ל
20:57 21/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל: 2,000 חרדים ביקשו להתגייס לצה"ל - וביום שני נתחיל בגיוס אותם צעירים שיהיו חלק ממאמץ המלחמתי.
+"האויב מכין הרבה מאוד דברים - אבל אנחנו מכינים לו גם"
20:26 21/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הלוי אומר כי מטרת הכנסה לעזה היא להשמיד פעילים ותשתית של חמאס, ומדגיש כי המשימה מורכבת כי עזה צפופה  ▪  פנה למפקדים: "תהיו אמיצים, עם החשיבה הזו, תהיו נחושים מאוד, ותנו הרבה מאוד ביטחון לחיילים שלכם"
רא"ל הלוי עם מפקדי גולני [צילום: דובר צה"ל]
+להציל את הקבלנים מקריסה בשני תנאים
20:25 21/10/23  |  חיים אטקין   |   לרשימה המלאה
את הקבלנים שלא הפקיעו מחירים ושמכרו דירות בהתאם לדוחות האפס של הפרויקט ורק אחרי שיצילו את הילדים שלנו  ▪  הילדים שלנו קודמים
בועה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+כלי טיס תקף לפני זמן קצר מטרה בדרום לבנון
20:18 21/10/23  |  עידן יוסף
דיווח בלבנון: כלי טיס תקף לפני זמן קצר מטרה בדרום לבנון. המטרה שהותקפה נמצאת באזור היישוב יראון.

+CNN: מתקפת הטילים והכטב"מים מתימן נמשכה כתשע שעות
20:11 21/10/23  |  עידן יוסף
רשת CNN פרסמה דיווח מפורט לפיו מתקפת הטילים והכטב"מים ששוגרו מתימן אכן כוונה לישראל. על-פי הדיווח, שהובא מפי בכירים במערכת הביטחון האמריקנית, המתקפה נמשכה כתשע שעות - וכל הטילים יורטו על-ידי המשחתת קרניי (USS Carney) שחלפה בים האדום. ‏כוחות הצי של ארה"ב פרסמו תיעוד של יירוט הטילים ששוגרו על-ידי החות'ים בתימן ביום חמישי.
יירט הטילים מספינת המלחמה [צילום: הצי של ארה"ב]
+ביידן מבקש 14.6 מיליארד דולר לישראל - ללא סיוע כלכלי
19:56 21/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הממשל פרסם את פרטי החבילה שבמרכזה סיוע לאוקראינה  ▪  לא ברור מתי יוכל בית הנבחרים לדון בבקשה, שכן השיתוק נמשך בשל חוסר יכולתם של הרפובליקנים לבחור יו"ר
דרוש אישור של הקונגרס [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
+הצמרת הקטארית לבלינקן: ננסה להקל על עזה ולשחרר חטופים
19:49 21/10/23  |  עידן יוסף
ראש ממשלת קטאר ושר החוץ הקטארי בשיחה עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן: נמשיך בתיאום אתכם ועם שותפינו האזוריים והבינלאומיים על מנת להביא לשחרור החטופים ולהפחתת ההסלמה בעזה.
+מחלוקת בוועידה במצרים לגבי הודעת הסיכום
19:47 21/10/23  |  עידן יוסף
מחלוקות בין המשלחות הערביות והמשלחות המערביות ב"ועידת השלום" של א-סיסי בקהיר לגבי הודעת הסיכום. מבין המחלוקות - הכללת משפטים כמו "זכותה של ישראל להגן על עצמה" וגינוי ברור של חמאס. לא מן הנמנע שלא תתפרסם הודעת סיכום משותפת בשל המחלוקות.

+הוסר החשד באזור אשקלון שהתעורר בעקבות דיווח על חשודים
19:42 21/10/23  |  עידן יוסף
כוחות משטרה בהם המערך האוירי, סיימו סריקות סמוך לכביש 35 בין קריית גת לאשקלון, בעקבות דיווח על שני חשודים שנצפו ע"י אזרח. בחיפוש באזור נמצאו ספרי קוראן ושיירי מזון. אולם כעבור שעה ארוכה נשלל החשד להימצאות מחבלים.
+ראש ממשלת איטליה הגיעה לביקור הזדהות ישראל
19:37 21/10/23  |  עידן יוסף
ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני נחתה הערב בישראל ותיפגש עם נתניהו לאחר שהשתתפה בפסגה בקהיר. מלוני דיברה בגנות החמאס בוועידה במצרים. היא תהיה המנהיגה החמישית שמבקרת בארץ מאז תחילת המלחמה, לאחר מנהיגי ארה"ב, רומניה, גרמניה, ובריטניה. נשיא צרפת עמנואל מקרון צפוי להגיע לישראל ביום שלישי. הערב מגיע גם ראש ממשלת קפריסין.
+חייבים להרחיק את הרוצחים בשם אלוהים

19:36 21/10/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
רוצחים אנשי חמאס, ג'יהאד ותושבי עזה רצחו למעלה מ-1,500 בני אדם  ▪  סיפור בלתי נתפש אלא אם כן מבררים מה מניע אותם
רוצחים בשם האל [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+הממשלה תאשר: 40 אלף עובדים זרים לחיזוק ענף הבנייה
19:28 21/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר גולדקנופף מציע לצרפם ל-30 אלף העובדים הקיימים כמענה למחסור בעובדים פלשתינים עקב המלחמה בעזה והחששות של נתינים זרים המעוניינים לעזוב את הארץ  ▪  המשרד יפעל על הגדלת המכסות והארכת אשרות שהייה, וכן מסיים הסכמים דו-צדדיים עם מדינות נוספות להבאת עובדים זרים בשעת חרום  ▪  הממשלה צפויה לאשר הוספת עשרות אלפי עובדים זרים נוספים במגזרים אחרים, בעיקר סיעוד וחקלאות
אתר בנייה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+מפקד חיל-האוויר, בתדריך לטייסים: תפקידנו "לחבק" החיילים על הקרקע
18:55 21/10/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
"אני יוצא בתחושה מאוד מחוזקת, ובצירוף של החיל יש פה מכונה שאין לי שום ספק שהיא תעבוד", אמר אלוף תומר ברק למפקדי הטייסות והיחידות בחיל  ▪  קבינט המלחמה התכנס בפיקוד דרום כדי לעמוד על מוכנות צה"ל לכניסה קרקעית לרצועה
חדר הפיקוד, חיל האוויר [צילום: צה"ל]
+קבינט המלחמה התכנס לדיון בפיקוד דרום
18:11 21/10/23  |  יואב יצחק
קבינט המלחמה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו התכנס לדיון בפיקוד דרום, כדי לעמוד מקרוב על מוכנות כוחות צה"ל לכניסה קרקעית לרצועת עזה. עד עתה גויסו כ-360 אלף חיילי מילואים, חלק מהם ערוכים לפריצה. לצד נתניהו, חברים בקבינט המצומצם שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, יו"ר המחנה הממלכתי השר בלי תיק בני גנץ והשר בלתי תיק גדי איזנקוט.
+אזהרה חמורה
17:45 21/10/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
מידע רב מודלף  ▪  הקשקשת באולפני הרדיו והטלוויזיה מסכנת את חייהם של חיילי צה"ל
ישיבת קבינט מדיני-בטחוני. סודיות מחייבת [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+גלנט: חמאס פתח במלחמה; חיזבאללה החליט להצטרף
15:00 21/10/23  |  יואב יצחק
שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר הערכת מצב מבצעית באוגדה 91 (שבת, 21.10.23), יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר, מפקדי החטיבות וקצינים נוספים בסדיר ובמילואים. גלנט קיבל סקירה על היערכות האוגדה להגנה על הישובים ולסיכול פעולות טרור, וכן על נכונותה של האוגדה לכניסה קרקעית לרצועת עזה.

גלנט הדגיש כי המלחמה נפתחה לפני שבועיים בדיוק על-ידי חמאס, וכי ארגון החיזבאללה החליט להצטרף בלחימה. גלנט ביקש לחזק ידיהם של החיילים ויצא מעודד.

להלן דבריו (ציטוט):

  • המלחמה הזאת נועדה לרצוח, לחטוף, לאנוס ולפגוע בילדים, בניצולי שואה, ובנשים. אבל יותר מזה, היא הוסרטה, צולמה ונשלחה על-מנת להרתיע את מדינת ישראל מארגון החמאס. אנחנו נהפוך את המשוואה הזאת ב-180 מעלות, היום בו החלה המתקפה ייזכר כיום שבו החלה השמדה סופית ומוחלטת של ארגון החמאס.

    חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה, אנחנו גובים ממנו מחירים כבדים. אני רואה את ההיערכות של האוגדות והחטיבות ואת מערכי ההגנה והמוכנות. החובה שלכם היא לבצע את כל ההכנות: גם בהגנה וגם לכל דבר אחר שיידרש. אנחנו במלחמת אין-ברירה. נפעל בכל מקום שנידרש וננצח במלחמה.

    אני רוצה להביע הערכה גדולה לחיילים, לחיילות ולמפקדים שהגיעו בשריקת פתיחה. מי שחייב ומי שלא. המשמעות של זה היא פריסה מאוד רחבה, הגנה בכל נקודה בשטח, פעולה של אנשי מילואים בכל מקום. זה נעשה בצורה מאוד מרשימה וגם התהליך שבו אנחנו פועלים ביוזמת האוגדה. אני מניח שהאתגרים יהיו יותר גדולים ואתם צריכים לקחת את הדבר הזה בחשבון, להיות מוכנים כקפיץ דרוך לכל מצב. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל גאים בכם ובעיקר סומכים עליכם.
גלנט, בפגישה עם מפקדי אוגדה 91 [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
+אזעקות בגוש-דן ובשפלה
13:39 21/10/23  |  
אזעקות בגוש-דן ובשפלה, בין היתר בראשון לציון, נס ציונה, אור יהודה ועוד. לא דווח על נפגעים.
+דובר צה"ל: 210 חטופים בעזה; הודעות למשפחות 307 חללי צה"ל
12:38 21/10/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עדכן (יום שבת) כי הודעות נמסרו למשפחות של 307 חללי צה"ל. מספר החטופים התעדכן ועומד כעת על 210. לדברי תא"ל הגרי, "ייתכן שבימים הקרובים המספר הזה ישתנה. המשימה שלנו היא להחזיר את כל החטופים הביתה".

עוד עדכן דובר צה"ל כי "מעל 50% מהרקטות שמשוגרות מרצועת עזה נוחתות בשטחה והורגות את תושבי הרצועה". לדבריו, כ-700 אלף תושבי עזה נעו דרומה לנחל עזה. הגרי שב וקרא לתושבי צפון הרצועה להתפנות לחלקה הדרומי.

הבוקר הועברו דרך מעבר רפיח מזון מים ותרופות לתושבי דרום הרצועה. דובר צה"ל הדגיש כי דלק לא נכנס לעזה. לדבריו, המצב ההומניטרי בעזה נמצא בשליטה.

בגזרת הצפון תקף צה"ל שורה של מתחמים צבאיים של חיזבאללה. תא"ל הגרי חזר והדגיש לגבי חזית הצפון כי "כל מי שינסה לחדור לישראל ייהרג ומי ירה עלינו ייפגע".
תמונות החטופים על קיר מחוץ למשהב"ט. המספר הולך ועולה [צילום: גיל יערי/פלאש 90]
+שתי רקטות נפלו בנתיבות, לא דווח על נפגעים
12:24 21/10/23  |  מירב ארד
זוהו שתי נפילות (יום שבת) בנתיבות בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים.

+משרד הבריאות: 298 פצועים מאושפזים, מהם 52 במצב קשה
12:03 21/10/23  |  מירב ארד
משרד הבריאות עדכן (יום שבת) כי 298 פצועים מתחילת המלחמה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. בין הפצועים 52 במצב קשה, 172 במצב בינוני ו-74 במצב קל.
+אזעקות בדרום וביישובי עוטף עזה
12:01 21/10/23  |  מירב ארד
אזעקות צבע אדום בדרום וביישובי העוטף: נתיבות, סעד, עלומים זמרת, שובה, נחל עוז.
+כרזת צה"ל בבית משפחת אלערורי: "הפך למטה של אבו א-נמר"
11:13 21/10/23  |  מירב ארד
כוחות צה"ל תלו הבוקר (יום שבת),ׂ כרזה בבית משפחתו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי, בכפר עארורה צפונית לרמאללה. על השלט נכתב: "כאן היה ביתו של סאלח מחמד סלימאן אל-עארורי והפך למטה אבו א-נמר - המודיעין הישראלי". אל עארורי השוהה כעת בחו"ל, אחראי על הכוונת מרבית הפעילות הצבאית של חמאס בגדה.
+מעבר רפיח: משאיות סיוע נכנסו לרצועת עזה
10:57 21/10/23  |  מירב ארד
מעבר רפיח נפתח הבוקר ומשאיות סיוע ראשונות נכנסו לרצועה. עם סיום פריקת המשאיות נסגר המעבר. מוקדם יותר מסרה שגרירות ארה"ב בישראל כי המעבר ייפתח בשעה 10:00.
[צילום: חאתם עלי/AP]
+המל"ל: על הישראלים השוהים במצרים ובירדן לצאת בהקדם
09:44 21/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המטה לביטחון לאומי עדכן את אזהרות המסע לירדן מצרים (כולל סיני) ולמרוקו  ▪  קורא לישראלים השוהים במדינות אלה לעזוב ולהימנע מנסיעות לא חיוניות
טורקיה, איסטנבול. מסוכנת [צילום: פרנסיסקו סקו, AP]
+שגרירות ארה"ב בישראל: מעבר רפיח ייפתח ב-10:00

09:30 21/10/23  |  מירב ארד
שגרירות ארה"ב בישראל מסרה כי מעבר רפיח צפוי להיפתח בשעה 10:00 ודרכו יועבר סיוע הומניטרי לרצועת עזה: מזון, מים וציוד רפואי.


+הנשיא ביידן: נעמוד בהבטחה לסייע לאוקראינה ולישראל יחד
09:29 21/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הנשיא ביידן אמר את הדברים בפגישה שקיים בבית הלבן עם מנהיגי האיחוד האירופי  ▪  הבטחתו ניתנת בזמן שהפוליטיקה הפנימית בארה"ב אינה יציבה ולבית הנבחרים האמריקני אין יושב-ראש
ביידן בפגישה עם נשיא המועצה האירופאית שארל מישל בבית הלבן [צילום: אוון ווצ'י/AP]
+צה"ל תקף הלילה מטרות רבות של חמאס ברחבי הרצועה
08:27 21/10/23  |  מירב ארד
במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל מטרות רבות של ארגון הטרור חמאס ברחבי הרצועה. בין היעדים שהותקפו: מפקדות מבצעיות, משגרי נ"ט וכן תשתיות נוספות של ארגון הטרור חמאס ששימשו אותו לצרכי טרור. בנוסף, צה"ל תקף עמדות תצפית, עמדות נ"ט וצליפה של ארגון הטרור חמאס שמוקמו בתוך מבנים רבי קומות.
+נסראללה צדק - אנחנו קורי עכביש
08:15 21/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחה ראשונה של מומחי הפורום לאזרוח תחקרי קרבות והפקת לקחים, אביתר בן צדף, אדם פדר ואנוכי, על לקחי הטבח של החמאס ביישובים בעוטף עזה. הסיכום: נסראללה צדק - אנחנו קורי עכביש

[צילום: AP]
+משרד הבריאות בעזה: נהרגו 4,137 פלשתינים, 13,000 נפצעו
08:11 21/10/23  |  יואב יצחק
סוכנות AP: משרד הבריאות בעזה המנוהל על-ידי חמאס מסר ביום שישי כי 4,137 פלשתינים נהרגו ויותר מ-13,000 נוספים נפצעו, מאז שפרצה המלחמה ב-7 באוקטובר במתקפה הרצחנית מצד חמאס. בצד בישראלי נרצחו 1,400 ישראלים וזרים. 203 נחטפו על-ידי חמאס במהלך הפלישה ונלקחו לעזה.
+כלי טייס של צה"ל תקפו הלילה מטרות צבאיות של חיזבאללה
08:02 21/10/23  |  יואב יצחק
דובר צה"ל מסר, כי בשעות הלילה תקפו כלי טיס של צה"ל "שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי הנ"ט ולשיגורים לשטח ישראל אמש". בין המטרות שהותקפו: שורת מתחמים צבאיים ששימשו את הארגון לצרכים מבצעיים ותשתיות טרור ומשגר נ"ט שמוקם במרחב הגבול וכוון לעבר ישראל. דובר צה"ל מסר כי צה"ל "ערוך ומוכן לכלל התרחישים בגזרות השונות וימשיך לפעול למען ביטחון אזרחי ישראל".
תקיפות צה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו בלם הצעה שהציג גלנט למתקפת מנע נגד חיזבאללה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הז של
21/10/23 12:06
2
דוד מעיין
21/10/23 17:37
3
בני מ
21/10/23 20:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
המטה לביטחון לאומי עדכן הבוקר (יום שבת, 21.10.23) את אזהרות המסע המסע למצרים (כולל סיני), ירדן ומרוקו. המל"ל העלה לרמה 4 (יום גבוה) את אזהרות המסע למצרים (כולל סיני) ולירדן.
21/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם מנהיגי האיחוד האירופי בבית הלבן (יום ו', 20.10.23) והבטיח שארה"ב תוכל בכל זאת להעביר סיוע בשווי עשרות מיליארדי דולרים לאוקראינה ולישראל, בזמן המלחמה. הנשיא נאלץ לחזור על הבטחתו - לאור זאת שהקונגרס אינו מתפקד, בהעדר יושב-ראש.
21/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
שיחה ראשונה של מומחי הפורום לאזרוח תחקרי קרבות והפקת לקחים, אביתר בן צדף, אדם פדר ואנוכי, על לקחי הטבח של החמאס ביישובים בעוטף עזה. הסיכום: נסראללה צדק - אנחנו קורי עכביש. בין היתר נאמר: באשמת בן-גוריון ובני דורו אין בישראל תרבות צבאית ומלחמתית; מעולם לא הרתענו את החמאס; זה המחדל החמור ביותר מאז ראשית הציונות! האזרחים תפקדו כהלכה, והלקח: יש לחמש את תושבי ישראל בכלי נשק ארוכים ולארגנם ביחידות לחימה ובייחוד את הנשים.
21/10/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
  • אבי דיכטר היה לוחם נערץ ב"צוות איתמר" בסיירת מטכ"ל. זה היה הצוות של איתמר סלע, בן קיבוץ בארי. היום נערכה הלווית אחותו וגיסו של איתמר סלע, שנרצחו בידי מתועבי חמאס. איתמר הודיע לדיכטר לא לבוא להלוויה. לא לבוא לשבעה. ככה ייעשה לאיש אשר הפנה עורף לערכים. אני מקווה לטובת דיכטר כי נותרו בו מעט רגשות וזה כואב לו עד מאוד. אולי אפילו זה לא, מי יודע?
20/10/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים

20/10/2023  |  דרור אידר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il