|   15:07:40
  שמחה סיאני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
גאווה [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]

מלקטת הדגלים

הבטתי בדגל ישראל, שבעבר היה תלוי בגאווה על חלון מכונית חולפת, ונדמה הוא בעיניי כעם ישראל במדינת ישראל היום, בטרם נזרק לקרקע במלחמה לא צפויה זו ושדרכו עליו ומילאו אותו בבוץ ובדם
27/10/2023  |   שמחה סיאני   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

מאז תחילת המלחמה, אני מוצאת עצמי מלקטת דגלים בכבישי ירושלים ובסמטאותיה. בעלי מכוניות מקשטים את מכוניותיהם בדגלי ישראל, קטנים וגדולים והרוח נושבת בהם חמימה. במשובתה, היא תולשת אותם והם נופלים ארצה על כבישים ומדרכות. כבר מספר פעמים, תוך כדי נסיעה, אני מבחינה בדגל כזה השכוב על הכביש, ואז עוצרת את מכוניתי באמצע הדרך העמוסה לעייפה, לוחצת על כפתור "אורות מצוקה", פותחת את דלת המכונית, יוצאת ומרימה את הדגל שלנו מהכביש, ושבה למכוניתי וממשיכה לנסוע.

למרבה הפלא, איש לא צופר ולא מתלונן על כך שאני מעכבת את התנועה. לעיתים, כשאני מנופפת בידי ל"תודה" לנהג שמאחוריי, הוא נותן צפירה קלה כאומר: "גברת, כל הכבוד"!

בדרכי במורד אחד מרחובות ירושלים לכיוון המושבה הגרמנית, ראיתי דגל ישראל גדול (כנראה של העירייה שנשמט מאחד העמודים), שהתבוצץ על הכביש מהצד השני של מעלה הרחוב, רטוב ממי הממטרות שהשקו את ערוגות הפרחים הצבעוניים ומשובבי העין שהבדילו בין שני מסלולי הנסיעה.

ליבי נחמץ בקרבי על שלא יכולתי לעבור לצד השני ולהרים אותו. אני מאמינה, שאחד מ"מלקטי דגלי ישראל" בדרכים כמוני, יעשה זאת. עם כל הצער המתלווה למלחמה בלתי צפויה זו, ליבי נפתח לרווחה בראותי את דגלי ישראל מתנופפים בגאון על מרפסות בתים, מכוניות ועל עמודים לאורך מדרכות ירושלים ואף מודבקים על לוחות מודעות קיר גדולות, להן דאג בטובו ראש העיר שלנו, משה ליאון.

בבואי לביתי, אני נחפזת לכבס ביד את הדגלים בנוזל כביסה ריחני. פעם הרמתי דגל ישראל משפת המדרכה שהיה מעוך ומלוכלך מאד. הייתה לי עבודה לא קטנה כדי להסיר ממנו את כל הבוץ והלכלוך שדבקו בו עד לניקיונו המוחלט.

אין לנו כבוד!

מעניין, שתוך כדי ניקוי הדגל, עלו למול עיניי תמונות ששלחו לי אתמול חברים. שם ראיתי מישהו בטורקיה, אחד מ"אוהבי ישראל", פרש דגל ישראל ענק באמצע השוק וכל העוברים ושבים שם, דרכו על הדגל שלנו, ביודעין! ואז חשבתי על אותם ישראלים "אוהבי טורקיה" בהמוניהם, שלדעתי, אין להם טיפת כבוד. רוכשים סחורות במאות אלפי דולרים/ארו ונוסעים לטורקיה לחופשות, לשבועות שלמים עם בני משפחה/חברים, חוזרים הביתה עם ניצוצות מעל הראש ואומרים לי: "מדוע את לא נוסעת לטורקיה? הנופים מקסימים, ממש נפלא שם, היחס טוב, הכל כלול ויש מכל טוב וזול שם, את יכולה לבלות עם בני משפחתך או עם חברייך בהרבה פחות כסף מאשר אצלנו בישראל".

אהה, אז כסף זו הבעיה שלכם? לחסוך כמה גרושים ולסכן את חייכם כי בארץ עולה יותר ביוקר? עד היום אני זוכרת היטב את הסרט: "אקספרס של חצות", שצפיתי בו לפני שנים רבות ויצאתי מבית הקולנוע מבועתת עד עמקי נשמתי. אז תתעוררו חברים, זו לא סצנה בסרט, זה סרט אמתי המתקיים ובימינו! סרט אמתי כזה בדיוק קרה לפני שנה-שנתיים לבחור ישראלי שביקר בטורקיה, ולא מזמן זה קרה לבני זוג מישראל שרק רצו, כתיירים, לצלם את בית נשיא טורקיה, ארדואן. שכחתם מה קרה להם? כבר אמרו עליהם שהם מרגלים ומה לא... והם הושלכו לכלא כאחרוני העבריינים וכול הארץ רעשה בגינם. לבסוף, הם יצאו מטורקיה בשן ועין בעזרת נשיא המדינה וראש הממשלה שלנו שדיברו עם ארדואן ומרעיו בנמיכות קומה, ומי יודע מה וכמה שילמו לטורקים עבור שחרור "המרגלים".

אז איפה הגאווה שלנו כיהודים, כישראלים, הנותנים לצוררים האלה לדרוך על דגלנו בראש חוצות, בשוק, בבוז וקבל עם ועדה, ובעת ובעונה מתפרנסים מאתנו, ובגדול? לי אישית קשה לבלות במדינה מוסלמית עוינת, ששונאת יהודים ומסוחרים, שסותמים את האף לפני שהם עושים עסקים עם יהודים-ישראלים, כי הם מתפרנסים מהם יותר מכל תייר אחר הפוקד את ארצם מרחבי תבל.

לי אישית קשה להרגיש (סליחה) שעושים לי פיפי על הראש ולומר, שיורד גשם. מה לעשות, הכבוד שלי כיהודייה וכישראלית חשוב לי יותר מכסף! אני לא מחכה שיקרה לי מה שקרה זה מקרוב לשני תיירים ישראלים במצרים "ידידתנו", שרצחו אותם שם באמצע העיר. ומי רצח? לא פחות ולא יותר - שוטר מצרי! באמצע היום, לעיניי חבריהם שישבו באוטובוס התיירים ולעיניי אזרחי מצרים שנכחו במקום ולא עשו דבר כדי להציל את האורחים שלהם, ולמה? רק משום שהם יהודים! אז אני מוותרת על ה"יופי טופי" שאויבים כאלה ואחרים מציעים לי, ואחר כך דורכים בבוז על הדגל שלי לאור היום בשוק.

אתם יודעים מדוע "אוהבים" אותנו? כי אנו, הישראלים, ידועים כאוהבים "לשרוף כסף" בכיף. אנו עובדים קשה, מזיעים במשך כל השנה, מרוויחים את כספנו ביושר ואוהבים לנסוע ברחבי העולם, בכל גיל, ולבזבז כסף..., כן, לבזבז עצמנו לדעת! לכן מדינות רבות חפצות ביקרנו, כולל המדינות שכביכול חתמו אתנו על "הסכמי שלום".

דגל ישראל שלי

הבטתי בדגל ישראל, שבעבר היה תלוי בגאווה על חלון מכונית חולפת, ונדמה הוא בעיניי כעם ישראל במדינת ישראל היום, בטרם נזרק לקרקע במלחמה לא צפויה זו ושדרכו עליו ומילאו אותו בבוץ ובדם. אבל, כמו שבכל דור ודור עושים לו שונאיו את אותו תרגיל, הוא קם על רגליו באון, כמו "נחום תקום", נשטף מבוץ ומדם וחוזר בכחול-לבן לשאת ראשו בגאון, נקי ומוצג שוב לראווה על חלון מכונית, מרפסת, עמוד חשמל... וכעם אומר לעולם:

אני כאן לעד, נטוע באדמתי!
בארץ אבותיי והדגל איתי
אני הוא סמלו של עם ישראל
עם הנצח שאותו בחר האל
לא למלחמה, אלא לשלום - לו יהי
שאמור לקיים בימים אלה צו אלוהי:
"הקם להורגך - השכם להורגו", ללא פחד
כי רק כך אנצח כל רוע ובכוח היחד!

תאריך:  27/10/2023   |   עודכן:  29/10/2023
שמחה סיאני
+צה"ל הפיל טיל קרקע-אוויר שנורה מלבנון
11:56 28/10/23  |  מירב ארד
צה"ל הפיל (יום שבת) לפני זמן קצר טיל קרקע-אוויר שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאוייש מרחוק של צה"ל. צה"ל תוקף את מקור הירי ממנו שוגר הטיל
+צבע אדום בנתיב העשרה
11:51 28/10/23  |  מירב ארד
צבע אדום בנתיב העשרה
+צבע אדום בכיסופים
11:34 28/10/23  |  מירב ארד
אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים.
+דו"צ: מסרנו הודעה על-311 חללים ולמשפחות של 229 חטופים
10:58 28/10/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: עד כה מסרנו הודעה על 311 חללי צה"ל ו-229 חטופים בעזה. "לגבי עסקאות החטופים - יש רצון מכוון של טרור תודעתי להשפיע על האוכלוסיה שלנו. השבת החטופים הבייתה היא מאמץ אלמוי עליון".
+צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה
10:49 28/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ראתב אבו צהיבאן תכנן ופיקד על ניסיון החדירה הימי שהתרחש ב-24 באוקטובר במרחב חוף זיקים דרך הים  ▪  דובר צה"ל: הרג המפקדים בחמאס מאפשר לכוחותינו לחימה מול אויב מוחלש יותר
ראתב אבו צהיבאן [צילום: דובר צה"ל]
+צבע אדום במגן
10:48 28/10/23  |  מירב ארד
אזעקות צבע אדום במגן
+המשטרה תאפשר קיום הפגנה מול בית נתניהו בקיסריה
10:34 28/10/23  |  מירב ארד
משטרת ישראל תאפשר את קיום ההפגנה מול בית נתניהו בקיסריה. "בתקופת המלחמה קיום מחאות מכל סוג שהוא יתאפשר בהתאם לחוק ולעמידה בתנאי המשטרה וכמובן עמידה בתנאי ההתקהלות שנקבעים ע"י פיקוד העורף", נמסר בהודעת המשטרה.
+אזעקת צבע אדום בניר עוז
10:22 28/10/23  |  מירב ארד
אזעקת צבע אדום נשמעה בניר עוז

+כעת נחוצה לנו ממשלת מומחים
10:10 28/10/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
הרעיון שמתחיל לתפוש תאוצה בקרב אזרחים רבים הוא להשתמש בחוק ולהגיש הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבי, לבנות ממשלת מומחים למשך חצי שנה, להתחיל בשיקום, להקים מועצה מכוננת מחוץ לכנסת שתעבוד על חוקה, בנחת ובתוך חצי שנה ללכת לבחירות כשלכל המפלגות ברור שעליהן להביא דמויות אחרות, חדשות, נקיות כפיים
[צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+מטה משפחות החטופים: לא הסבירו לנו משמעויות התקיפה הקרקעית
09:58 28/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המשפחות מבקשות לקבל הסבר מראשי קבינט המלחמה האם הפעולה הקרקעית ברצועת עזה מסכנת את שלומם של 229 החטופים  ▪  במטה מבהירים כי אף אחד מראשי קבינט המלחמה לא נפגש עם משפחות עם החטופים
משפחות החטופים דורשות דיווח [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
נתניהו, גלנט. נדרשים לדווח ולהימנע מסיכון החטופים [צילום: לע"מ]
+חוסל ראש המערך האווירי של חמאס
09:12 28/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עיסאם אבו רכבה היה אחראי על ניהול מערכי הכטב"מים, הרחפנים, הגילוי האווירי, מצנחי הרחיפה, וההגנה האווירית של הארגון  ▪  השתתף בתכנון המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר
עיסאם אבו רכבה, חוסל [צילום: דובר צה"ל]
+הכניסה הקרקעית: צה"ל פועל בעומק הרצועה; עשרות מחבלים חוסלו
09:04 28/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במקביל לתקיפה הקרקעית הושמדו כ-150 מטרות תת-קרקעיות בצפון רצועת עזה  ▪  במהלך התקיפות חוסלו מחבלים של חמאס והושמדו מנהרות  ▪  חוסל ראש המערך האווירי של חמאס  ▪  צה״ל תקף תשתית צבאית של חיזבאללה בלבנון
[צילום: צפריר אביוב/AP]
+ארה"ב קוראת לאזרחיה: לעזוב מיד את לבנון
00:45 28/10/23  |  יואב יצחק
ארה"ב קוראת לאזרחיה לצאת מיד מלבנון, וזאת מחמת החשש להתרחבות המלחמה גם בין ישראל לחיזבאללה - עם הכניסה הקרקעית של צה"ל לשטח רצועת עזה.
+לפחות 29 עיתונאים נהרגו מ-7 באוקטובר בסיקור מלחמת ישראל-חמאס
00:09 28/10/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
עם ההרוגים נמנים: 24 עיתונאים פלשתינים, ארבעה ישראלים ולבנוני אחד  ▪  ארגון CPJ מותח ביקורת על "האפלה של חדשות", שעלולה להוביל לואקום שיאפשר "תעמולה קטלנית, דיס-אינפורמציה ומידע שגוי"
(הארגון הבינלאומי "הוועד להגנה על עיתונאים" (CPJ))
+עצרת האו"ם הצביעה בעד הפסקת אש מיידית ישראל-חמאס
23:20 27/10/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
השגריר ארדן תקף את המדינות שתמכו בהצעת-החלטה: "... האו"ם, שהוקם לאחר השואה, איבד לחלוטין את הלגיטימיות ואת הרלוונטיות שלו. היום הובהר שרוב מדינות העולם לא רוצות למנוע זוועות וטבח, אלא מעודדות אותן ומסייעות לארגון טרור לשרוד"
[צילום: AP]
+רשת סקיי ניוז: כלי שיט של צה"ל ביצעו פשיטה ממוקדת גם מהים
22:59 27/10/23  |  יואב יצחק
כוחות צה"ל ביצעו "פשיטה ממוקדת מהים", בדרום עזה, וזאת במקביל להפצצות שביצעו כלי טיס של חיל הוויר. כך דיווחה רשת סקיי ניוז.
+דובר משרד ראש הממשלה: "חמאס ירגיש את הזעם שלנו הלילה"
22:55 27/10/23  |  יואב יצחק
דובר משרד ראש הממשלה לתקשורת הזרה, מארק רגב, אמר בראיון ל-MSNBC, בהתייחסו לדיווחים טנקים של צה"ל לרצועה: "חמאס ישלם על פשעיו נגד האנושות, והלילה תחל התפנית. חמאס ירגיש את הזעם שלנו הלילה".
+טנקים נוספים של צה"ל נעים לעבר הגבול
22:19 27/10/23  |  יפעת גדות
על-פי מקורות פלשתינים, טנקים נוספים של צה"ל נעים לעבר הגבול ויורים לעבר מטרות.
+במשרד הבריאות פרסמו מכתב הקורא לקיים דקת דומיה ביום ראשון הקרוב
21:49 27/10/23  |  יפעת גדות
שר הבריאות, אוריאל בוסו ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב פרסמו היום (יום ו') מכתב הקורא לכל מערכת הבריאות להצטרף ליוזמה החשובה של הסתדרות האחים והאחיות, וההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י), לקיים דקת דומיה ביום ראשון הקרוב, 29.10.23, בשעה 10:00.

מערכת הבריאות תעמוד לדקת דומייה לזכר הנרצחים וחללי צה"ל הרבים שידעה המדינה מאז 7.10 זיכרונם לברכה, ביניהם עובדי מערכת הבריאות, ומתוך כבוד והתייחדות עם משפחותיהם ומי ששרדו את התופת. כלל הצוותים הרפואיים פועלים לילות כימים להחלמת הפצועים, ומתפללים להשבת החטופים והנעדרים.


+כדי לאפשר אספקה רציפה של מזון לא יאכף סימון מדבקות סמל המזון האדום
21:46 27/10/23  |  יפעת גדות
כדי לאפשר אספקה רציפה של מזון לישראל, לא יאכף סימון מדבקות סמל המזון האדום וכן, לא יאכף סימון בעברית של מכלי מים מינרליים. בעקבות כך ייתכן שיימצאו על המדף מוצרים מאותו סוג, כאשר חלקם מסומנים וחלקם אינם מסומנים בסמלים אדומים ו/או מים המסומנים בשפה האנגלית והעברית.

יש לציין שכמו בשגרה, בעת הכנת תרכובת מזון לתינוקות ופעוטות (תמ"ל) יש להרתיח את כל סוגי המים (לרבות מים המינרלים ומי מעיין) בטרם ההכנה.
+טנקים נכנסו לשטח הרצועה; מחבלים פתחו באש תופת
20:30 27/10/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
בשלב זה לא מדובר בכניסה קרקעית מלאה  ▪  במקביל להרחבת הפעילות הקרקעית ביצעו מטוסי צה"ל תקיפות מאסיביות בצפון הרצועה  ▪  תותחי צה"ל פתחו גם הם בהרעשה כבדה  ▪  ספינות חיל-הים השמידו מטרות בחוף  ▪  הפלשתינים: טנקים של צה"ל פלשו לרצועה
אש תופת [צילום: עבד חאלד/AP]
+מתקפת צה"ל גרמה לקריסת קווי התקשורת והאינטרנט ברצועה
20:04 27/10/23  |  יואב יצחק
תקיפת מטוסי צה"ל וההרעשה הארטילרית במיוחד בצפון הרצועה, גרמו לקריסת קווי התקשורת והאינטרנט ברצועת עזה. חשכה כמעט מוחלטת נפלה בעזה, בשל הפסקת פעולת הגנרטורים. על-פי הערכות, ההרעשה נעשית כהכנה לקראת כניסה קרקעית.
ההרס בדיר אל בלח, רצועת עזה [צילום: חאתם מוסה/AP]
+רקטה נפלה בשטח חקלאי באזור ראשון לציון
19:54 27/10/23  |  יואב יצחק
אחת הרקטות ששיגרו המחבלים מרצועת עזה נפלה בשטח חקלאי באזור ראשון לציון. כוחות הביטחון ומד"א הגיעו במהירות לשטח. נמסר על פצוע אחד באורח קל מרסיס ברגלו.

רקטה נחתה בשטח חקלאי בראשון לציון [צילום: לפי סעיף 29א' לחוק זכויות יוצרים]
+ירי טילים - אזעקות בגוש-דן ובשפלה
19:48 27/10/23  |  יואב יצחק
ארגוני הטרור ברצועה שיגרו ב-19:30 סידרה של טילים לעבר גוש-דן והשפלה. אזעקות נשמעו בתל אביב, חולון, רמת גן, בת ים, ראשון לציון ובאזור מודיעין.
+הרעשה ארטילרית כבדה על מטרות צפון ברצועת עזה
19:05 27/10/23  |  יואב יצחק
כוחות צה"ל פתחו בהרעשה אריטלרית כבדה על מטרות בצפון רצועת עזה. מטוסים של חיל-האוויר מפציצים בעיקר מטרות בעיר עזה ומזרחית למחנה הפליטים ג'בליה. במקביל נעשות הכנות לכניסה קרקעית לשטח הרצועה.
+הוחמרו אזהרות המסע למצרים, סיני וירדן
16:45 27/10/23  |  עידן יוסף
החמרת אזהרות מסע: מצרים כולל סיני וירדן עולות לרמה 4 (איום גבוה). ההמלצה היא לא להגיע למדינות אלו ולעזוב את שטחן בהקדם. בירדן האזהרה תקפה גם לגבי מעבר בשדה התעופה ובנתיב היבשתי עד לישראל. מרוקו מעודכנת לרמה 3, מומלץ להימנע מנסיעות שאינן חיוניות.

+דובר צה"ל: מפקדת הטרור המרכזית של חמאס - מתחת לבית חולים שיפא
16:44 27/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתדרוך לתקשורת הבינלאומית חשף הדובר מידע מודיעיני רב של שב״כ וצה״ל, לפיו: מפקדת הטרור המרכזית של חמאס ממוקמת מתחת לבית החולים ״שיפא״ המפעיל 1,500 מיטות; 4,000 אנשי הצוות מהווים מגן אנושי לראשי חמאס  ▪  הכניסה למפקדות התת-קרקעיות מתבצעת ממספר פירי מנהרות הסמוכים לבית החולים וכן קיימת כניסה מתוך מחלקות האשפוז והטיפול של בית החולים
תרשים בית החולים [צילום: דובר צה''ל]
+מערך הסייבר הלאומי: שיחות ואטסאפ ממספרים בחו"ל אינן מסוכנות, אך מומלץ לחסום ולדווח עליהן
16:34 27/10/23  |  עידן יוסף
הודעת מערך הסייבר הלאומי: בשעה האחרונה התקבלו במוקד 119 של מערך הסייבר הלאומי דיווחים רבים מאזרחים אודות שיחות שמתקבלות בוואטסאפ ממספר טלפון בחו"ל ואחריהן ניתוק. לאור שאלות אזרחים, נדגיש כי השיחה עצמה אינה מביאה לחדירה או לנזק לטלפון. המערך פועל לדווח על מספרי הטלפון גם לחברת מטא.

מערך הסייבר הלאומי ממליץ:
1. יש לחסום את המספר ממנו בוצעה השיחה ולדווח בכפתור "דיווח" שבאיש קשר בוואטסאפ.
2. לא ללחוץ על קישורים או קבצים אם נשלחים.
3. לא למסור פרטים אישיים או להשיב לפניות.
4. חשוב - לסינון שיחות מסוג זה בוואטסאפ: הגדרות - פרטיות - שיחות - הפעילו: השתקת שיחות ממספרים לא מוכרים.
5. עדכנו בני משפחה בהמלצות ובתופעה כדי שלא ייבהלו.
+מינהלת התקומה מעבירה מקדמות נוספות ליישובי העוטף ולשדרות
16:30 27/10/23  |  עידן יוסף
בהמשך להעברת המקדמות בתחילת השבוע על-סך 51 מיליון שקלים ליישובי עוטף ישראל ולעיר שדרות, הודיע ראש מינהלת התקומה משה אדרי לראשי המועצות אשכול, שדות נגב, שער הנגב וחוף אשקלון על העברת מקדמה נוספת בסך 7 מלש״ח לכל מועצה. בנוסף, העיר שדרות תקבל מקדמה נוספת בסך 32 מיליון שקלים.

המקדמה מיועדת לפעילות המועצות הנדרשת מיד, בהתאם לתיעדוף עליו יחליטו ראשי הרשויות.
+חיל-התותחנים תוקף מקורות ירי בלבנון
16:28 27/10/23  |  עידן יוסף
גבול לבנון: בשעה האחרונה מחבלים ביצעו ירי משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב אביבים ולעבר משגב עם. אין נפגעים. כוחות ארטילריה של צה"ל תוקפים כעת את מקורות הירי. חיזבאללה נטל אחריות לירי.
+פגיעה ישירה במבנה באשקלון
16:27 27/10/23  |  עידן יוסף
אזעקות הופעלו באשדוד ובאשקלון. רקטה גרמה לנזק באשדוד. אין נפגעים.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+שרי הקבינט כועסים על נתניהו וגלנט - על היעדרותם ועל סקירות שטחיות
16:04 27/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השרים: "אי אפשר להתנהל בצורה כזו. או שיבטלו את הקבינט או שיעבירו את כל הסמכויות לקבינט החירום. אנחנו לא חותמת גומי. זה ביזיון! אנחנו נושאים באחריות החוקית על ההחלטות"  ▪  תגובת לשכת ראש הממשלה: "הישיבות מתנהלות באחריות וברצינות"
ישיבת הקבינט [צילום: לע"מ]
+"נתניהו התייחס לאזהרות אמ"ן כאל ניסיון לבחישה פוליטית מצד הצבא"
15:45 27/10/23  |  עידן יוסף
אמ"ן הניח על שולחנו של נתניהו בחודשים שקדמו למלחמה התרעות כי ההרתעה הישראלית באזור נפגעת עקב המחלוקת בעם סביב הרפורמה המשפטית. במסמכים נכתב כי אירן־חיזבאללה־חמאס מזהים שעת כושר לפגוע בישראל. נתניהו התייחס לאזהרות כאל ניסיון לבחישה פוליטית מצד הצבא (הארץ).
+ראש הממשלה הופיע בפני ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים
15:21 27/10/23  |  עידן יוסף
ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים בראשות ח"כ יולי אדלשטיין התכנסה הבוקר (ו') לדיון בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. חברי הוועדה שמעו סקירה מאת ראש הממשלה ודנו בסוגיות שעל הפרק. הדיון היה חסוי.
+הגיע הזמן להפיל את המשטר האירני
15:20 27/10/23  |  עדנה כהן קדוש   |   לרשימה המלאה
בארבעת העשורים האחרונים גן העדן האירני הזה נפל ברשתו האפלתה וההרסני של המשטר האיסלאמי, ואירן התדרדרה לשפל חברתי וכלכלי חסר תקדים
ראיסי. משטר אפל [צילום: Russian Foreign Ministry Press Service via AP]
+התרסה ברורה נגד ישראל
14:55 27/10/23  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
רוסיה איננה מגדירה את החמאס כארגון טרור, ועד עתה לא גינתה אותו בפומבי ובאופן ברור על מעשי הטבח הקשים שביצע ביישובי עוטף עזה והנגב המערבי
ולדימיר פוטין וחסן רוחאני [צילום: אלכסנדר זמליאניצ'נקו/AP]
+צפו: שייטת 13 פשטה על מתחם הקומנדו הימי של חמאס
14:54 27/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בפשיטה נועזת מהים תקף הכוח מתחם של חמאס ברפיח, השמיד תשתיות טרור ופגע בכוח הימי של הארגון  ▪  אין נפגעים לכוחותינו בפעולה
פעולה אמיצה [צילום: דובר צה''ל]
+חבר משלחת החמאס לרוסיה: לא נוכל לשחרר חטופים עד לכינון הפסקת אש
14:52 27/10/23  |  עידן יוסף
חבר משלחת חמאס למוסקבה, אבו חמיד, אמר לעיתון הרוסי "קומרסנט" כי ארגון הטרור חמאס לא יכול לשחרר את החטופים שבידיו עד לכינון הפסקת אש, מכיוון שלדבריו: "יש צורך לאתר את כל החטופים הנמצאים כעת בעזה ובשביל לבצע זאת נדרשת אווירה רגועה".

בכיר בחמאס, חוסאם בדראן על הביקור של משלחת הארגון ברוסיה: ״אנחנו בקשר עם רוסיה מאז היום הראשון של המלחמה בעזה״. שר החוץ הקטארי אומר כי "אפשר לשחרר את כל האזרחים", אך דורש "תקופה של שקט".
+אזעקות בגוש-דן והשפלה; רקטה פגעה בשטח פתוח בת"א
14:31 27/10/23  |  עידן יוסף
זהו המטח השני שנורה לאזור המרכז בתוך חצי שעה. ממד"א נמסר: "בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים למעט מספר אנשים שנפצעו קלות בדרך למרחב מוגן". אחת הרקטות פגעה בשטח לא מאוכלס בשביל בגן ציבורי.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+גלויית מלחמה מרומא
14:26 27/10/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
אמרתי שזו אינה מלחמתה של ישראל בלבד אלא מלחמתו של העולם החופשי כולו נגד עריצות המבקשת לשעבד את כולנו לאמונת המוות שלה
דרור אידר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פצוע בינוני מפגיעה ישירה בתל אביב
14:25 27/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נזק כבד נגרם לדירה בקומה רביעית בשכונה באזור כפר שלם  ▪  שני בני אדם נפצעו באורח קל בתאונת דרכים ברחוב בו התרחש הפיצוץ
אש פרצה כתוצאה מהפגיעה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלקטת הדגלים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יונה גל
28/10/23 17:34
2
חביב
28/10/23 20:32
3
אבי מרום מילברגר
29/10/23 01:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הודיע, בתדריך לכלי התקשורת, כי כוחות צה"ל מרחיבים הערב (יום ו', 27.10.23) את הפעילות הקרקעית ברצועת עזה, וזאת במקביל לתקיפות הכבדות וההפצצות מצד חיל-האוויר, וכן מצד ספינות של חיל-הים שירו במטרות בחוף עזה. אין מדובר עדיין בכניסה מאסיבית, אלא בגיחות פנימה אל אזורים מסוימים בשטח.
27/10/2023  |  יואב יצחק  |   חדשות
דובר צה"ל חשף, בתדריך מיוחד לתקשורת הבינלאומית, מידע רב המוכיח כי חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו תוך שהוא מנצל את המחסה ההומניטרי לטובת הגנת מחבליו וראשי ארגון הטרור. מוקד פעילותו של הארגון ברצועה הוא בית החולים ״שיפא׳״ - בית החולים המרכזי והגדול ברצועת עזה (1500 מיטות) הממוקם בלב העיר עזה.
27/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברקע ההצהרה המשותפת של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, שניסתה לשדר שילוב זרועות במלחמה, מתפרסמות בתקשורת (ערוצי הטלוויזיה וישראל היום) ידיעות המציירות תמונה של לא מעט חילוקי דעות בדרג המנהל את שלבי המלחמה.
27/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מדיניות ההכלה בנוסף למתקפה הרצחנית של חמאס, כוללת גם תופעה כרונית בה אחת לשנה בממוצע, מדינת ישראל מותקפת בצורה מבישה בטילים ומתקפת טרור בסגנון ימי הבליץ וימי הביניים.
הנשיא פוטין לא מתכנן להיפגש עם משלחת החמאס שהגיעה למוסקבה. כך מסר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב. אבל נחכה ונראה כמובן.
27/10/2023  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il