|   15:07:40
  שמחה סיאני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
גם גברים [צילום: יהב גמליאלי/פלאש 90]
סיפורים מהחיים

סודות במספרה

אני אוהבת ללכת למספרה הצנועה שלי, הנותנת לי הרגשה של בת בית. שם אני זוכה ל"שעת פינוק", הספרית מכינה לי כוס נס קפה ומכבדת אותי בעוגיות/קרקרים או בבורקס מעשה ידיה
31/10/2023  |   שמחה סיאני   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

הו, כמה שאני עייפה בימים עצובים אלה, פיזית ורוחנית. אני יושבת בחדרי ואמתחתי ריקה מאותיות, מילים ומשפטים. שום דבר לא קרה לי היום, חוץ מהביקור במספרה שהפיח בי מעט רוח חיים. לא תאמינו, אך תוך שעה הפכה אותי הספרית שלי, מזקנה לבנת שיער, ל"שחורה אני ונאווה בת ירושלים".

אני הולכת לאותה מספרה כבר ארבעים שנה! כמו כל אותם ירושלמים ותיקים ההולכים לאותו קצב, לאותה מכולת, לאותה תופרת, לאותו מועדון, לתיאטרון לסוגיו... ומדוע? כי יש שם את הרגשת ה"שייכות". אני מכירה את האנשים הבאים, כמוני, כדי לזכות בתשומת לב של המוכרים, המלצרים ובאי המקום.

"נאמנות" זו לאנשים ולמקומות, מכרסמת בבדידותי עד שמעלימה אותה מחיי כליל, והיא נמוגה באוויר ואיננה עוד!

אני אוהבת ללכת למספרה הצנועה שלי, הנותנת לי הרגשה של בת בית. שם אני זוכה ל"שעת פינוק", הספרית מכינה לי כוס נס קפה ומכבדת אותי בעוגיות/קרקרים או בבורקס מעשה ידיה של אחת החברות שבאה לקבל טיפול יופי. אני באה למספרה, כי יש לי פה ספרית מעולה והרגשה של בית!

"שיפוצים"

בסתר לבי אני צוחקת על עצמי ואומרת: מה הייתי עושה בלי המייקאפ, הפודרה וכל הצבעים בהם אני משתמשת מדי יום, כדי להיראות יפה? בטח הייתי נראית כמו תרנגולת אפורה. ואכן, טעיתי אם חשבתי שרק אנו, הנשים, דואגות למראה שלנו בכזאת דקדקנות.

במספרה "שלי" גיליתי, שגם הגברים דואגים ל"שיפוצים". הם עושים "התגנבות יחידים" במספרה ומאחורי וילון, ב"עזרת הנשים" (וילון המבדיל בין "קודש לחול", על "חטאותיהם" הוא ימחול), יד מיומנת מורטת את שיער גבותיהם העבותות ובזהירות היא מקצצת את השערות שפרצו חופשי חופשי מפתחי אפיהם ואוזניהם. הגברים אף צובעים את שיער הגבות שהלבין וכפינאלה, מסתפרים. את התספורת הם עושים ב"עזרת הגברים".

בקיצור, הגברים יוצאים מהמספרה כמו חדשים! יש ביניהם המגדילים לעשות ואף מטפחים את הידיים. יושבים מאחורי הווילון, ב"עזרת הנשים" כאמור, ומניחים את כפות ידיהם הגדולות והמיוזעות בתוך קערת מי סבון חמימים. לאחר זמן מה, מוציאים יד אחת, המנוגבת בקפידה וטקס סידור הציפורניים מתחיל.

תחילה, טיפול בקוצץ הציפורניים ובפצירה המותירים ציפורן קצרה, (ישרה או עגולה, הכל לפי בקשת ה"פציינט"), ואחר כך, גזירת העור מסביב לציפורן בזהירות. יש המבקשים, בתום הטיפול, למרוח לק מט שקוף או לק מבריק על הציפורניים העשויות, הכל לפי טעם המטופל וזאת, כדי שהיד תיראה גברית, אך מטופחת. בסוף הטקס, זוכות הידיים להימרח בקרם ידיים, כמו שאומרים: "לא חשוב האופי, העיקר היופי!" לא, לא טעיתי, פה במספרה, זה מה שחשוב, היופי!

דבר אחד מציק להם, לגברים, כששתי הידיים שלהם "עסוקות": האחת בטיפול המניקורי, והשנייה טובלת במים החמימים עם הסבון, איך יענה גבר כזה לפלאפון המצלצל שוב ושוב ללא לאות? אין ברירה, לא יענה! עובדה זו משגעת אותו, כי הוא צמוד לפלאפון אפילו יותר מאשר לאשת חיקו.

דמיון עשיר

בדמיוני כי עשיר הוא, אני מתארת לעצמי סצנה כזאת: האישה בבית מתקשרת אל בעלה "המשופץ" וכשאין תשובה, היא סוגרת את הטלפון. אחרי רבע שעה היא מתקשרת שוב, ואין תשובה. אחרי הפעם השלישית שאין מענה מהטלפון שלו היא שואלת את עצמה, מדוע אין ממנו תשובה? והרי אמר שהוא הולך למספרה. ואז עולים לה כל מיני סרטים בראש. בטח הוא אצל מישהי, עושה חיים ואני פה מבשלת לו, מכבסת ומגהצת את הבגדים שלו..., והוא הולך למספרה, נראה חתיך ואחר כך הולך ל...

"חכה, חכה", היא אומרת בליבה, "הלך למספרה ולא עונה לטלפונים שלי, ככה? גם אני 'אלך למספרה' ולא אענה לטלפונים שלו. אשיב לו מידה כנגד מידה!"

ואז, כשהוא שב לביתו עם מצב רוח טוב, אחרי ששכח להביט בשיחות הטלפון שהיו לו, ושבעוונותיו לא ענה על-אף אחת מהן, וגם לא ברר מי התקשר... כולו משופץ כמו חתן, מחייך ומבסוט נכנס הביתה... והיא, רותחת מכעס, רואה אותו בכך ואומרת לו: "היית במספרה, הא? ולא היה לך זמן לענות לטלפונים שלי? תגיד לי את האמת איפה היית אחרי המספרה שאתה כל כך מבסוט"?

על מה שקרה אחר כך בבית הזה, תוכלנה להעיד 22 אותיות הא-ב שהשתתפו ב"שמחה" שלא ארבה את הדיבור עליה, אך תוכלו לנחש, שכל שמחת ה"שיפוץ" במספרה פגה וכלא הייתה!

אחרי כל הוויכוח ההזוי הזה אמר לה בעלה: "בואי עכשיו להורים שלך!". "מה?" תמהה. "עכשיו? באמצע היום? באמצע השבוע? והרי אנו הולכים אליהם לאכול ביום שבת". והוא התעקש ואמר לה: "עכשיו, זה עכשיו!". "למה, מה קרה?" שאלה ושכחה את המריבה שגרמה לה לפני דקתיים. "אני רוצה להחזיר אותך להורים שלך! שהם יסבלו את השיגעונות שלך, לא אני! יאללה, תתלבשי ואנחנו הולכים!".

ואז היא נמרחה עליו, כמו שאישה יודעת להימרח על בעלה שהיא מכירה אותו כמו את כף ידה, ולרצות אותו בשתי מילים וחצי: "הכול מתוך קנאה, חביבי, זה מתוך אהבה. תראה כמה שאתה חתיך עכשיו אחרי המספרה ואיזה ריח טוב נודף ממך, בטח שיעלו לי מחשבות בראש...

רגע, רגע, בעצם למה לא ענית לאלף הצלצולים שצלצלתי אליך, איפה היית? "נו, התחלת שוב עם השאלות שלך?", אמר בכעס. "לא, סתם אני שואלת, כדי לדעת". אמרה. "הייתי במספרה ולא יכולתי לענות, כי הידיים שלי היו בתוך מים וסבון". "מה? עשית שם כלים? בבית אתה לא עושה כלים אז במספרה"? "לא, מה פתאום לעשות כלים במספרה, חה חה חה איזה דמיון עשיר יש לך. עשיתי טיפול בציפורניים". "בציפורניים?" נחרדה, "מה, הפכת להיות סיסי? אוי ואבוי לי... בוא ותחזיר אותי להורים שלי, ועכשיו! שלא ישמעו על כך הילדים".

"תירגעי, ראיתי מישהו במספרה, עו"ד אחד, שעשה טיפול בציפורניים ויצא משם עם ידיים משגעות! ותאמיני לי שהוא לא סיסי. לא כדאי לך לשמוע על עלילותיו עם נשים. מה שהוא מספר לנו במספרה..., חבל על הזמן. מסכנה אשתו.

ועכשיו, תביטי על הידיים שלי, נו, מה את אומרת? נכון שהן יפות? תראי, הציפורניים נקיות לשם שינוי וקצוצות יפה...". היא הביטה בכפות ידיו המטופחות ואמרה: "אתה צודק, מה שנכון נכון! אבל תישבע לי שלא הפכת לסיסי". אמרה ועיניה נמלאו בדמעות. "לא, הייתי מוכיח לך עכשיו מה זה "סיסי", אבל מה יהא על התספורת והתסרוקת שלי? תני לי קצת ליהנות מהתסרוקת. בואי ונחכה עד הערב, שנלך לישון, בסדר מותק?" כך אמר וחיבק אותה חיבוק אמיץ, נשק לה והמיס אותה כליל. והאישה, הפכה בזרועותיו מזאבה, לטליה רכה ואוהבת.

כל הסיפור הזה הוא פרי דמיוני השובב, אבל היו סיפורים כאלה באמת, אותם שמעתי במו אוזניי, כי נשים מספרות לנשים ה כ ו ל !

במספרה, אני אוהבת יותר מכל את ה"קרב המילולי" בין הגברים על פוליטיקה ועל ענייני דיומא הכתובים בעיתון. אפשר למצוא פה את כל המינים, מהאתרוגים ועד הערבה. כולם מדברים בקול ומצדיקים את הצד שלהם במערכה. על "קרב" זה, הייתי יכולה לכתוב פיליטון בימים כתיקונם.

אנו, ב"עזרת הנשים" מדברות יותר על ענייני נשים/בני משפחה/סדרות בטלוויזיה/מועדוני ספורט, חוגים שונים והרצאות על נושאים מעניינים שאנו שומעות וקונות דעת. גם אנו מתעניינות בפוליטיקה, אך במספרה, מדברות על כך בדרך יותר קלילה, תוך כדי צביעת שיער, סלסול פרמננט, תסרוקת אופנתית, מניקור ועוד טיפולי יופי למיניהם.

עתה, בעת שסיפורי הזוועה ניבטות לעיניים מכול טלוויזיה וזועקות מכל רדיו, אנו מספרות בחרדה ובתפילה על האח/ות, הבעל, הבן/ת, הנכד/ה הנמצאים במלחמה. הדאגה עמוקה ביותר והעידוד הניתן מאחת לשנייה, מרגיע מעט את הסערה המתחוללת בלבנו.

המספרה עבורנו, היא כמעין "מועדון חברתי" גם בעת מלחמה. אנו עמוד התווך המחזיק את הבית ונותן לו יציבות. בבואנו הביתה אחרי טיפול היופי, כשאנו מטופחות, מדיפות ריח נעים ומצב רוח טוב, אנו מנסות להעלים את כל דאגות החיים. לתת הרגשה לבני הבית שעולם כמנהגו נוהג. הם רואים אותנו, אומנם דואגות בסתר ליבנו, אך השגרה האפורה ניצבת לצדנו גם בשעת מלחמה, ועוזרת לנו לשמור על "שיווי משקל" ולתפקד כפי שאנו מתפקדות בימי שלום.

אמתחתי מלאה

אמרתי לכם שאני עייפה ושאמתחתי ריקה מאותיות, מילים ומשפטים? והנה ראה זה פלא, אני כבר לא עייפה וחוויה קטנה זו של בילוי שעה במספרה, שמיעת הוויכוחים של הגברים ודברי העידוד והשיח של הנשים, גירשה עייפות מגופי כליל.

יצאתי מהמספרה, הבטתי לעבר השמים וראיתי את השמש מציצה אליי מאחורי ענן ולאט-לאט, כמו יצאה מנדנה, התגלתה לי במלוא זוהרה וחמימותה. הבנתי את הרמז, היא ביקשה שאף אני אהיה "השמש הקטנה" של בני ביתי, שאצא מאחורי ענן הצער האופף אותי ואתן להם מאורי, מחומי, ומהכוח הנפשי שלי להתמודד עם מאורעות היום.

שבתי לביתי ואמתחתי מליאה באותיות, מילים ומשפטים, מהם יצרתי שיר וסיפור על תקווה ורעות אמיצים בין כולנו, שיביאו בכנפיהם את השלום והניצחון על כל אויבינו, במהרה בימינו, אמן!

תאריך:  31/10/2023   |   עודכן:  01/11/2023
שמחה סיאני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סודות במספרה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבי מרום
31/10/23 09:17
2
אור-לי(אורלי)אסיה
4/11/23 10:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תחנת הרכבת בעפולה וכל "תחנות העמק" סגורות מזה כשלושה שבועות ופעולת קו "רכבת העמק "הופסקה למעשה לחלוטין מאז ה-8.10.23, יום לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל". נכון ל-30.10.23, טרם חודשה פעילות הקו למרות שאזור עפולה והעמק שקט מאז תחילת המלחמה.
30/10/2023  |  אלי אלון  |   יומני בלוגרים
עזה היא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל. יישובי גוש-קטיף היו דוגמה ומופת להתיישבות ערכית יצרנית תעשייתית. הם גורשו משם, משום שהיה מי שהעדיף לצאת מעזה משיקולים פרגמטיים כדי לחסוך כביכול את ההתעסקות הביטחונית עם תושביה הערבים. תן להם לחיות את חייהם, תן להם עצמאות מדינית, רווחה כלכלית, והכל יבוא על מקומו בשלום. הנאיביות הזו עלתה לנו במחיר יקר מנשוא. הזוועות המפלצתיות שביצע חמאס הבהירו לכולנו שעצמאות מדינית וכלכלית לא מעניינת את הרוע הברברי. אלו הם פראים שמקדישים את חייהם למוות. המסקנה כעת ברורה - יש להשמיד את ארגון החמאס צבאית ומדינית.
30/10/2023  |  יצחק זאגא  |   יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - המם את רבין, לאן הוא נעלם? תרומה, קיפוח, רוח עיוועים ומחבלים באחדות.
בנימין נתניהו אתה מסומם. לא מסמים. (לא?)
30/10/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אט אט מחלחלת ההבחנה הכל כך מוחשית וברורה, בין המתרחש ברשתות החברתיות ובאולפני הטלוויזיה לבין העם הנפלא שלנו, הבחנה עמוקה ומשמעותית ביותר להמשך השמירה על הלכידות והרוח הישראלית האיתנה. מזה שלושה שבועות וחצי העם ניער מעליו באחת את אבק המחלוקת, את אבק השנאה על כל המשתמע מכך ואף יותר. המחיצות העצומות שנבנו בין חלקי העם, החלוקה לאנחנו ואתם, העם לבש את גלימת האחדות, הערבות ההדדית הנפלאה, העם נדמה כי חזר לעצמו, שוב אחים אנחנו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il