|   15:07:40
  בצלאל סמוטריץ'  
חבר כנסת כנסת ישראל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: עמית שאבי/פול פלאש 90]

"החלטת הקבינט: יציאה מהקונספציה שקרסה"

דברי יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בישיבת הסיעה הוסיף: "אנחנו עדים היום לקמפיין הסתה נוראי כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון"
11/12/2023  |   בצלאל סמוטריץ'   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

דברי יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת הסיעה:

מדינת ישראל נמצאת במלחמה.

כפי שהתחייבנו, מיד לאחר סיום העסקה להשבת חלק מהחטופים, שבנו ללחימה בכל הכח. לחימה עד הניצחון.

אי אפשר שלא להביט על הימים בהם אנחנו נמצאים, ימי חנוכה, ימים בהם אנחנו חוגגים את ניצחונם של המכבים על היוונים, ניצחון של מעטים מול רבים, ניצחון של האור על החושך.

המכבים של ימינו - לוחמי צה"ל הגיבורים שלוחמים ללא חת באויב אכזר. בכל יום אנחנו שומעים על שמות של גיבורים נוספים שנפלו על מלחמתה הצודקת והמוסרית של מדינת ישראל והשמירה על הבית.

אני חוזר עכשיו מהר הרצל מלוויתו של סגן נתי איתן. אתמול הייתי בניחום אבלים אצל משפחת איזנקוט וביום חמישי בפדואל אצל משפחתו של איתן פיש. מכולם אנחנו יוצאים מחויבים יותר לצוואת הנופלים ולציוויין של המשפחות - שהקרבן לא יהיה לשווא. שנשלים את המלאכה, נשמיד את חמאס ונחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל.

אני שולח חיבוק ענק למשפחות הנופלים, מהעיר ומהכפר, בניהם של כל חלקי החברה הישראלית. עם ישראל כואב אתכם ומצדיע לכם.

אני רוצה בהזדמנות הזו, לשלוח תנחומים לידידי השר גדי איזנקוט על נפילתו של בנו גל הי"ד. גדי הקדיש את כל את חייו למען ביטחון ישראל וכעת, הקריב את היקר מכל במלחמה על הבית. עם ישראל כולו מצדיע לך גדי.

האויב האכזר נמצא בעזה, נמצא בצפון, ונמצא ביהודה ושומרון.

הקבינט האזרחי בראשותי החליט אמש, לאחר דיון ממושך בו נשמעו עמדות גורמי המקצוע וראשי מערכת הביטחון, להמליץ לקבינט המדיני ביטחוני שלא להכניס פועלים ערבים מיהודה ושומרון בעת מלחמה. מאוחר יותר הקבינט המדיני ביטחוני אימץ את ההמלצה ולא אישר הכנסת פועלים ערבים מיו"ש.

מדינה חפצת חיים לא מכניסה את אזרחי האויב לתוכה בזמן מלחמה. זה נכון בעזה ונכון ביהודה ושומרון.

כמו-כן, הַחְלָטָתִי לקצץ את כספי עזה והתשלומים למחבלים מהכספים המועברים לאבו מאזן - בעינה עומדת. כפי שהתחייבתי לא יועבר שקל אחד לעזה ולמשפחות המחבלים הנאצים.

ישיבת הקבינט אתמול מסמנת שינוי כיוון חשוב של ממשלת ישראל. עמידה על הביטחון של אזרחי ישראל ויציאה מהקונספציה שקרסה שכסף קונה שקט ושהאויב ביהודה ושומרון שונה מהאויב ברצועת עזה.

שרי הקבינט קיבלו החלטה נכונה למדינת ישראל בעת הזו למרות עמדתם של ראשי מערכת הביטחון שחשבו אחרת. מנהיגות אמיתית צריכה לשמוע את כלל הגורמים ולקבל בסופו של דבר את ההחלטה הנכונה למען מדינת ישראל. במדינה דמוקרטית הסמכות והאחריות הן של הדרג המדיני.

התיקון לתקציב המדינה בשנת 2023 יאושר בעז"ה בקריאה שנייה ושלישית השבוע.

לצערי אנחנו עדים היום לקמפיין הסתה נוראי כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון בגלל הדרישה שלי להעביר תקציב של כ-400 מיליון שקל לחיזוק הביטחון בהגנה על היישובים ועל ישראל הקטנה.

הקמפיין הזה מצטרף למסע הסתה נוראי המתרחש מאז שמחת תורה ה-7 לאוקטובר שבמסגרתו חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון מואשמים באחריות לטבח הנורא בדרום.

הדבר היחיד שיש לי לומר בעניין הזה הוא תתביישו לכם!

תשפילו עיניים מול עשרות אימהות ונשים של הנופלים מההתיישבות שנפלו על הגנת תושבי העוטף ומדינת ישראל.

המחיר האיום והנורא שמשלמת ההתיישבות בקורבנות הוא גדול לאין שיעור ממשקלה בציבור, ונגדם אתם מסיתים?!
בהם אתם מטילים דופי בדרישה לקבל הגנה בסיסית מול האויב הערבי?!

אני קורא לכל ראשי המפלגות כולל ראשי האופוזיציה לגנות את הקמפיין הנורא הזה ולהתנצל בפני משפחות הגיבורים.

פניתי לראש הממשלה ואני רוצה לומר פה משהו שלא ברור לי אם הוא מובן עד הסוף - 62 אחוזים מבעלי התפקידים שמתמודדים מטעם הציונות הדתית ברחבי הארץ - נמצאים בשעה זו במילואים.

אני לא יודע מה הולך במפלגות אחרות ואני בטוח שכולם מגויסים למערכה, אבל אי-אפשר ואין שום הצדקה דמוקרטית לפגיעה כה אנושה בזכות להיבחר.

אנחנו בדמוקרטיה, לדמוקרטיה יש כללים וזו רמיסה גסה של כללי המשחק.

מנכ"ל המפלגה שלי נמצא כבר חודשיים בלחימה וכך רוב הנציגים שלנו בערים השונות.

אין היתכנות לבחירות מוניציפליות תוך כדי המלחמה. זה עוול לציבור שלי ועוול לציבור המשרתים כולם. אני קורא לשר הפנים לחזור לכנסת ולחוקק דחייה נוספת בבחירות עד לאחר המלחמה. עת לכל.

תאריך:  11/12/2023   |   עודכן:  11/12/2023
בצלאל סמוטריץ'
+דילמה אדירה: חסינות לסינוואר?
05:34 12/12/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
סינוואר הוא מקור סמכות ברצועה  ▪  בכוחו להשיג את כל החטופים שחלקם מוחזקים על-ידי חמולות ופלגים שונים של ארגוני הטרור ולקדם עסקה לשחרורם  ▪  אם יחוסל, תתקשה עוד יותר המערכת הביטחונית להבטיח שחרור כל החטופים  ▪  מנגד, אם לא יחוסל, ימשיך לסכן חיי ישראלים רבים
סינוואר. חיסול או חסינות [צילום: חליל חמרה, AP]
+מ"מ מפקד ושדר צה"ל התנצלו בפני משפחה שכולה
01:07 12/12/23  |  עידן יוסף
מ"מ מפקד גלי צה"ל, דני זקן, והשדר עידן קוולר קיימו (ב') ביקור ניחומים אצל משפחת בונצל ששכלה את בנה החייל. קוולר התנצל בפני אב המשפחה, איציק בונצל, בעקבות ראיון שנוי במחלוקת ששודר יום קודם.

במהלך הראיון הביע איציק בונצל ביקורת על התקשורת, מה שגרם לקוולר לסיים בפתאומיות את השידור. פעולה זו עוררה דיון ציבורי וחששות בנוגע לצנזורה התקשורתית.

בפנייה למשפחה הדגישה זקן את מחויבות צה"ל לתת במה לקולות מגוונים, גם אלה שמבקרים את התקשורת או הממשלה. הוא הדגיש עוד את החשיבות של כבוד למשפחות השכולות ולאפשר להן לחלוק את סיפוריהן ונקודות המבט שלהן.

קוולר, שהודה בטעותו בשיקול הדעת, הציע התנצלות מעומק הלב למשפחת בונצל. הוא תיאר את המפגש כטעון רגשית ומאיר עיניים, והדגיש את החוזק והפטריוטיות של המשפחה.

לנוכח התקרית, קוולר הושעה זמנית מהגשת תוכניות אקטואליה וחדשות.
+משרד הביטחון יאפשר בידוק סיוע הומניטרי גם במעבר כרם שלום
00:54 12/12/23  |  עידן יוסף
בתום התייעצות ביטחונית, הוחלט על בידוק ביטחוני משולב במעבר ניצנה ובמעבר כרם שלום, זאת לצורך שיפור ושדרוג יכולות והיקפי בידוק הסיוע ההומניטארי שמועבר לרצועת עזה דרך מעבר רפיח שבמצרים.

משאיות המכילות מים, מזון, ציוד רפואי וציוד מחסות בלבד ייבדקו במעברים ניצנה וכרם שלום - ויועברו משם לארגוני סיוע בינלאומיים ברצועת עזה דרך מעבר רפיח שבמצרים.

במערכת הביטחון מדגישים כי לא ייכנסו סחורות מישראל לרצועת עזה וכי כלל הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועה יוסיף להיכנס דרך מעבר רפיח שבמצרים.
+צה"ל ושב"כ עצרו יותר מ-500 מחבלים בחודש האחרון
00:14 12/12/23  |  עידן יוסף
מתום ההפוגה, לוחמי צה"ל בשיתוף עם שב"כ עצרו כ-140 פעילי חמאס וג'יהאד איסלאמי ברחבי רצועת עזה. הם עוכבו במהלך קרבות בימים האחרונים, חלקם נכנעו באופן יזום והובלו עם חוקרי השטח של יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי השב"כ להמשך חקירה.

סך הכל בחודש האחרון נעצרו על-ידי לוחמי צה"ל ושב"כ יותר מ-350 מחבלי חמאס. בנוסף אליהם, נעצרו יותר מ-120 מחבלי ג'יהאד איסלאמי. סך הכל נעצרו יותר מ-500 פעילים מארגוני הטרור ברחבי רצועת עזה שנלקחו להמשך חקירה בשטח ישראל.

חלק מפעילי הטרור נתפסו שהם מסתתרים במבנים אזרחיים, בבתי ספר ובמחסות. החקירות מניבות מודיעין המסייע לביטחון הכוחות הלוחמים ולאיתור מחבלים ופעילי ארגוני הטרור הנוספים.
+פיצוצים עזים במיצרי באב אלמנדב מול חופי תימן
23:58 11/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חמושים חות'ים בתימן חסמו מעבר של ספינה לישראל בים סוף  ▪  מקורות לא רשמיים המזוהים עם הציר האירני טוענים כי "ספינה ישראלית" הותקפה  ▪  הכוחות האמריקניים והצרפתיים הוצבו באזור כדי להגן על תנועת הספינות  ▪  החות'ים הודיעו כי ימשיכו לתקוף ספינות שיעדן ישראל  ▪  פעילים פרו-פלשתינים בטורונטו ובמונטריאול חסמו משרדי חברת צים במחאה על המלחמה ברצועת עזה
חופי תימן מתחממים [אילוסטרציה: runwayml]
+לוחם המילואים צביקה לביא שנפצע ברצועה מת מפצעיו
23:47 11/12/23  |  עידן יוסף

מת מפצעיו (11.12.23) רס"ר (מיל') צביקה לביא ז"ל הי"ד, תושב היישוב עלי שנפצע לפני שבועיים באורח קשה בקרבות ברצועת עזה.


המועצה אזורית הר חברון והישוב כרמל פרסמו גם הם הודעת אבל בה נכתב: "אנו מודיעים בכאב ובצער רב על נפילתו של רס"ר צביקה לוי (לביא), בנם של משה ומימי לוי תושבי כרמל. הערב - נר חמישי של חנוכה - הוא נפרד מאיתנו.

"צביקה היה בעיצומם של לימודי תואר שני בעבודה סוציאלית בשילוב עבודה בתחום", נמסר ממועצת הר חברון. "היה מחובר לתורה ולעשייה. תמיד היה הראשון לסייע ולפעול. ברגעים אלו אנו מחבקים את משפחת לוי ואת חברי מושב כרמל. וּמָחָה ה׳ דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים".

משפחתו התכנסה סביב מיטתו ונפרדה ממנו בניגונים ותפילות שלוו בדמעות רבות. הוא הותיר אחריו אלמנה ושלושה יתומים בני ארבע, שלוש וחצי ושנה.
רס"ר (מיל') צביקה לביא
+הגרי: נפעל בכל מקום בו יהיו בכירי חמאס
21:21 11/12/23  |  
"בכל מקום שבו יהיו מפקדים בכירים של חמאס - אנחנו נפעל. אגף המודיעין של צה"ל אוסף מודיעין כדי לאתר אותם ולפגוע בהם בכל מקום ברצועת עזה", אומר (11.12.23) דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי. לדבריו, "אנחנו כרגע פועלים במרכזי הכובד של חמאס. אין מרכז כובד חסין ברצועה. אנחנו נפעל בכל מקום שנידרש".

לשאלה האם צה"ל יתקוף בכירי חמאס גם אם ישהו בסביבה שבה נמצאים חטופים, השיב הגרי: "לא ניתן פרטים על האופן והדרך שבה נתקוף את בכירי חמאס. התפקיד שלנו הוא להרוג את בכירי חמאס ולהשיב הביתה את החטופים".
+בית ריק במטולה נפגע מטיל נ"ט
20:57 11/12/23  |  
בית ריק במטולה נפגע (11.12.23) מטיל נ"ט ששיגר חיזבאללה; לא היו נפגעים. צה"ל הגיב באש ארטילרית לשטח לבנון.
+ישראל מעוניינת לחדש את המגעים לשחרור חטופים
20:53 11/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
גם הפעם מדובר בנשים ולצידן חולים, פצועים וזקנים  ▪  גורם בכיר: רוצים להיות מוכנים לרגע בו הלחץ הצבאי ישפיע על סינוואר; ייתכנו בעיות פיקוד ושליטה בצד של חמאס
שחרור חטופים בשבוע ההפוגה [צילום: פלאש 90]
+הלוי: רוח הלחימה של חמאס נשברת
20:17 11/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"אנחנו בסוף רוצים להתקדם מהר; מעמיקים את ההישג בצפון הרצועה, את הכניסה בדרום ולתוך האדמה"  ▪  ראש השב"כ: יש צורך בלחימה רחבה כדי למוטט את חמאס ובלחימה ממוקדת להצלת החטופים
הלוי עם לוחמים ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+ליברמן ממשיך לקבל איומים: "מלאך המוות יגיע אליך"
19:56 11/12/23  |  מירב ארד
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, ממשיך לקבל גם היום (יום ב') איומים קשים ברצח מצד תומכי חמאס. בין ההודעות שהתקבלו ברשתות של ח״כ ליברמן בשעות האחרונות נכתב: ״בפקודת אללה נהרוג אותך, מלאך המוות יגיע אליך ואל משפחתך, אתה מת, חמאס עוקב אחריכם״. תלונה נוספת תוגש לקצין הכנסת.
+גלנט: חמאס על סף פירוק, בין הנכנעים כאלה שהשתתפו בטבח
19:50 11/12/23  |  מירב ארד, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"קורא לכל גדודי חמאס ולמפקדים שלהם - היכנעו"  ▪  על הלחץ האמריקני: "נמצא את הדרך כדי ליישם את המטרות ולעזור לאמריקנים לעזור לנו"  ▪  תומך בכניסת פועלים מיו"ש לעבודה בישראל: "להתייחס בצורה נכונה לאותם 99%"
גלנט. "דין כל בכיר בחמאס להיכנע או למות" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+בשש אחרי המלחמה
19:50 11/12/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
הלוחמים בשטח המכבים של ימינו, מאירים לנו את האור ומגרשים את החושך, בחג החנוכה העצוב ביותר שידענו. השאלה היא, אם ניצחון המכבים דהיום יהיה פחות משמעותי, אם וכאשר ייפרצו סכרי האיבה בין המחנות בתוכנו
[צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+גלנט: "מה שצה"ל עשה בעזה - ישפיע גם על יהודה ושומרון"
19:15 11/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בפיקוד המרכז  ▪  גלנט: "חשוב מאוד שיהודה שומרון יישארו שקטות על-מנת שאנחנו נוכל להשלים את המשימה שלנו ברצועת עזה"
גלנט בפיקוד מרכז [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
+מתקן אימונים לירי RPG אותר בתוך מסגד בג'בליה
18:37 11/12/23  |  מירב ארד
בפעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח״ל בג'בליה, איתרו הלוחמים מתקן אימונים לירי RPG שהוסתר בתוך מסגד בלב שכונה אזרחית ובתוכו אמצעי לחימה רבים - רימונים, מחסניות ונשקים מסוגים שונים. חלק מאמצעי הלחימה נמצאו בתוך שקיות של ארגון אזרחי הפועל ברצועת עזה
+גנץ בשיחה עם בלינקן: על הקהילה בינ"ל לפעול מול לבנון
17:59 11/12/23  |  מירב ארד
יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ שוחח הערב (יום ב׳) עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן. בפתח הדברים הודה גנץ לבלינקן על התמיכה החשובה של ארה"ב בישראל והטלת הווטו במועצת הביטחון, ועידכן אותו בהתקדמות המערכה מול חמאס בעזה.

גנץ ציין בנוסף כי העלייה במתקפות מצד חיזבאללה בגיבוי איראן, מחייבת את ישראל להסיר את האיום על יישובי הצפון, וכי לקהילה הבינלאומית יש תפקיד חשוב בימים אלו ועליה לפעול מול מדינת לבנון בכדי לעצור את התוקפנות באזור הגבול.
+תא"ל (מיל') דוד סויסה מונה לראש מנהלת ״אופק צפוני״
17:05 11/12/23  |  מירב ארד
שר הביטחון, יואב גלנט ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, סיכמו (יום ב') על מינויו של תא"ל (מיל') דוד סויסה, לראש מנהלת ״אופק צפוני״ לחיזוק ביטחון יישובי הצפון. סויסה שימש בתפקידו האחרון בצה"ל כקצין תותחנים ראשי. לאחר שחרורו, כיהן בין השאר כמנכ"ל עיריית עפולה. בשנים האחרונות משמש סויסה כמאמן רשויות מקומיות להתמודדות עם מצבי חירום, מטעם פיקוד העורף. מנהלת אופק צפוני תפעל לשיקום של תשתיות ביטחוניות ואזרחיות בגבול לבנון ולתמיכה בקהילות הישובים, תוך כדי לחימה.

+לוחמי חטיבת ירושלים סיכלו ניסיון פיגוע בכוחות ברצועה
16:25 11/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לאחר התרעה מודיענית נכנסו הכוחות למתקפה וחיסלו את המחבלים שיצאו מפיר המנהרה  ▪  הירי הוביל לפיצוץ מטען בפיר ולאחריו פיצוצי משנה
חשיפת פיר המנהרה, על ידי לוחמי גדוד 9207 [צילום: דובר צה"ל]
+מטוסי קרב השמידו אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה
15:49 11/12/23  |  מירב ארד
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים משטח לבנון, לעבר יישובי הגליל המערבי מוקדם יותר היום. בנוסף, בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

+סמוטריץ' בישיבת הסיעה: אנו עדים לקמפיין הסתה נוראי כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון
15:46 11/12/23  |  מירב ארד
יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת הסיעה: "לצערי אנחנו עדים היום לקמפיין הסתה נוראי כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון בגלל הדרישה שלי להעביר תקציב של כ-400 מיליון שקל לחיזוק הביטחון בהגנה על היישובים ועל ישראל הקטנה.

הקמפיין הזה מצטרף למסע הסתה נוראי המתרחש מאז שמחת תורה ה-7 לאוקטובר שבמסגרתו חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון מואשמים באחריות לטבח הנורא בדרום.

הדבר היחיד שיש לי לומר בעניין הזה הוא תתביישו לכם!

תשפילו עיניים מול עשרות אמהות ונשים של הנופלים מההתיישבות שנפלו על הגנת תושבי העוטף ומדינת ישראל. המחיר האיום והנורא שמשלמת ההתיישבות בקורבנות הוא גדול לאין שיעור ממשקלה בציבור, ונגדם אתם מסיתים?! בהם אתם מטילים דופי בדרישה לקבל הגנה בסיסית מול האויב הערבי?!

אני קורא לכל ראשי המפלגות כולל ראשי האופוזיציה לגנות את הקמפיין הנורא הזה ולהתנצל בפני משפחות הגיבורים".
+לפיד בישיבת הסיעה: ממשלת המחדל ממשיכה בשלה
14:37 11/12/23  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "הם לא למדו כלום, הם לא השתנו. המדינה כולה השתנתה. ה-7 לאוקטובר שינה אותנו. הוא נגע בנו במקום הכי עמוק והכי כואב. היה רגע שהאמנו שגם אותם זה ישנה. זה לא קרה. ממשלת המחדל ממשיכה בשלה".

לפיד הוסיף: "לממשלה בזמן מלחמה יש תפקיד ברור: היא צריכה להגדיר מטרות למערכת הביטחון. היא צריכה לוודא שהמשק ממשיך לתפקד. היא צריכה לנהל מדיניות חוץ שתומכת במטרות המלחמה. היא צריכה לוודא שפופוליזם מסוכן ואלים לא משתלט על המדינה".

"אף אחד מהדברים האלה לא קורה, ואף אחד מהדברים האלה לא יקרה כל עוד יש לנו ראש ממשלה שאיבד את אמון מערכת הביטחון, איבד את אמון המערכת הכלכלית, איבד את אמון רוב העם, ואיבד את אמון העולם".
+ועדת חו"ב קיימה דיון בהשתתפות ראש הממשלה
14:16 11/12/23  |  מירב ארד
ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, סיימה (יום ב') דיון בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בדיון, שהתארך כשעה מעבר למתוכנן, עלו סוגיות רבות ובראשן סקירה ודרכי הפעולה האפשריות בנושא השבת החטופים, היערכות לשלב הלחימה הבא, סקירה בנושא הלחצים והאפשרויות הבינלאומיות ועוד נושאים רבים שהעלו חברי הוועדה.
+"זה לא תקציב, זה חלוקת שלל, תקציב פוליטי ומושחת"
13:55 11/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, בביקורת על חלוקת התקציב: "כשנתניהו אומר הכל, הכוונה לכל המקורבים לצלחת"
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אני חולק עלייך בהרבה דברים שאמרת, עיקר התקציב הולך לביטחון ולנושא המפונים, זה עיקר התוספת התקציב של 30 מיליארד ש"ח".
לפיד בוועדת הכספים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המלחמה בעזה מלמדת שצה"ל מקדים את כל הצבאות המערביים
13:30 11/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק שלישי משיחת עומק עם סגן אלוף ד"ר דן שיאון, מפקד טייסת לשעבר, הטוען כי המלחמה בעזה מלמדת שצה"ל מקדים את כל הצבאות המערביים, לרבות ארה"ב, בהפעלת מכלולי אש
צה"ל בתוך עזה [צילום: דובר צה''ל]
+היום שלפני, היום שאחרי, היום שיהיה
13:29 11/12/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
יום לפני שבת שמחת תורה, עדיין עצרה מדינה שלמה נשימתה, יראה וחרדה האם מראות חילול יום הכיפורים ישובו, האם בית המשפט העליון יאסור ריקודי חג שמחת תורה בהפרדה, האם המחיצות יוסרו
כולם בהתנדבות [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+18 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יו"ש; 5 מהם מחבלים בחמאס
13:24 11/12/23  |  מירב ארד
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג״ב עצרו הלילה 18 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, חמישה מהם מחבלים בארגון הטרור חמאס. בחטיבת יהודה אטמו הכוחות מבנה של אגודה שמומנה בחסות חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,190 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.


+גרעון כפול בגלל ממשלה כפולה
13:10 11/12/23  |  עמית דובקין   |   לרשימה המלאה
המספר הבלתי נתפס של חברי הממשלה הוא תולדה של הסכמים קואליציוניים ובד בבד תאבון בלתי נתפס של עסקנים פוליטיים כאלה או אחרים להתהדר בתואר "שר" או "שרה"
מספר בלתי נתפס [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לראשונה במלחמה: ציוד הוצנח מהאוויר ללוחמי הקומנדו בחאן יונס
12:43 11/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
7 טון אספקה וציוד הוצנחו מהאוויר ללוחמי עוצבת הקומנדו שבאזור חאן יונס  ▪  זהו השימוש המבצעי הראשון במערכת זו, והצנחת האפסניה המבצעית הראשונה שבוצעה מאז מלחמת לבנון השנייה
הצנחת ציוד ממטוס סופר הרקולס בחאן יונס [צילום: דובר צה"ל]
+נפילה ישירה בחולון: מד"א פינו פצוע במצב קל-בינוני עם פגיעה מרסיס
12:27 11/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמי האש חילצו ממחסן סמוך לאזור הפגיעה משפחה אשר נזקקה לסיוע בפתיחת דלת המבנה שבו שהו  ▪  נזק נגרם לרכבים ולמבנה כתוצאה מנפילת רסיסים  ▪  מהנדס העיר הוזעק למקום לקביעת כשירות המבנים להמשך איכלוס
זירת נפילת הרקטה בחולון [צילום: דוברות והסברה תחנה אזורית חולון]
+הותר לפרסום: שלושה חללי צה"ל נפלו בקרב ברצועה
12:21 11/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רס״ן (מיל׳) רומן ברונשטיין בן 46 מבת ים מחטיבה 5, סרן (מיל׳) אליה יאנובסקי בן 24 מירושלים, מפקד מחלקה בחטיבה 5, רס״ר (מיל׳) ארי יחיאל זנילמן, בן 32 מירושלים לוחם בחטיבה 5  ▪  השלושה נפלו אתמול באירוע בו הופעל מטען על כוח מגדוד 8111 בדרום הרצועה  ▪  בכך עלה ל-104 מספר החללים שנפלו בתמרון הקרעי בעזה
תיעוד מההיתקלות של לוחמי גדוד 8111
סרן (במיל') אליה יאנובסקי ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
רס"ר (במיל') ארי יחיאל זנילמן ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+אזעקות במרכז הארץ
12:04 11/12/23  |  מירב ארד
אזעקת צבע אדום בפארק תעשיות פלמחים, אור יהודה, בית דגן, חמד, כפר חב''ד,צפריה, בת-ים, תל אביב, ראשון לציון, משמר השבעה, אזור, חולון,מקווה ישראל
+נפתחה ההרשמה למענק נוסף למפוני העוטף ויישובי הצפון
11:57 11/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המענק יעמוד על 1,000 שקל לאדם ועד 5,000 שקל למשפחה  ▪  המענק ניתן לתושבי העוטף המתגוררים מ-0 עד 7 ק"מ מהרצועה ותושבי יישובי הצפון, העומדים בתנאים מסוימים  ▪  ניתן להגיש בקשות עד ל-31 בדצמבר
מפונים בבית מלון [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+קרובתו של אחד החטופים לח"כים: "זה רק במקרה שאתכם לא חטפו"
11:28 11/12/23  |  עידן יוסף
לינור דן, קרובת משפחתו של עופר קלדרון שנחטף לעזה עם שני ילדיו, דיברה הבוקר בדיון בוועדת הפנים: "אני מהמשפחה של עופר קלדרון שנחטף עם שני הילדים שלו ב-7.10 מניר עוז. שני הילדים הוחזרו לנו בעסקה. הם לא הוחזרו לנו בחילוץ הרואי, לא הוחזרו באנטבה, הוחזרו לנו בעסקה שבה שני הצדדים לא נלחמו, שני הצדדים דיברו וחזרו אנשים חיים. אומרים לנו להיות מנומסים, אומרים לנו להיות לא מתריסים, אומרים לנו להיות שקטים כשאנחנו באים לכנסת, אנחנו רוצים שיקשיבו לנו ולא להיות לעומתיים ולא לעורר אנטי. כשאנחנו אומרים 'אנחנו', זה לא אנחנו, זה כולנו. אתם רק במקרה לא עופר, הילדים שלכם הם רק במקרה לא הילדים של שירי, זה רק במקרה שאתכם לא חטפו, שהסבתות שלכם לא מתות שם, שלא אונסים את הילדות שלכם, שלא מכים את הבנים שלכם".

בהמשך דבריה פנתה דן לחברי הכנסת וביקשה מהם לקבל החלטות אמיצות - "התאריך היום הוא לא ה-11 בדצמבר, אלא ה-66 באוקטובר. הזמן של החטופים אוזל".

אמו של יגב בוכשטב, שנחטף מביתו שבקיבוץ נירים: "אשתו של יגב, רימון, שוחררה בעסקת החטופים ואנחנו שמחים על כל מי שחזר, אבל כואבים על כל מי שנשאר שם. אני תושבת העוטף מעל 40 שנה, אני חיה בנירים ומעולם לא התפניתי. אני מבינה את הצורך להתמודד עם המצב הביטחוני ואני רוצה לחיות בביטחון בקיבוץ, אבל היום אני מבינה שמה שהכי חשוב זה החזרת החטופים. כולנו נתמודד עם עוד כמה חודשים מחוץ לבית, אבל להם אין זמן. הזמן שלהם הולך ואוזל".

יפעת זיילר, בת דודתה של שירי ביבס: "מה יקרה אם המשפחה שלי תחזור בשקים לארץ? הילדים האלה ושירי הם עתיד המדינה. אנחנו חפצי חיים וזה מה שמבדיל אותנו מהצד השני אז בואו תראו לנו שאנחנו שונים מהצד השני".
+כ-20 אלף בקשות להוצאת רישיון לנשק נדחו
11:01 11/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מתחילת השנה התקבלו 25 פניות המעלות חשש לסיכון שעשוי להישקף ממחזיקי נשק  ▪  לפי נתוני המשרד לביטחון לאומי יש כיום 265 אלף בקשות  ▪  למשרד הרווחה אין כיום תפקיד מובנה בבדיקת בקשות לרישיון נשק  ▪  ח"כים שהגישו את הבקשה לדיון מהיר: "עלינו לוודא שנשים וילדים לא ייפגעו"  ▪  יו"ר הוועדהלביטחון לאומי: "אזרחי ישראל מרגישים צורך להגן על עצמם"
ח"כ צביקה פוגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+חיזבאללה: 100 מאנשינו נהרגו מתחילת המלחמה
10:43 11/12/23  |  עידן יוסף
חיזבאללה הודיע על מותם של שניים מאנשיו, ובכך מגיע המניין הרשמי ל-100. בישראל מעריכים כי מספר הרוגי האויב מתחילת המלחמה גבןה יותר.
+האוצר לא פותר בעיית שיפוי מעסיקים בגין הפרשות סוציאליות למשרתי המילואים
10:27 11/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כים מהקואליציה החברים בוועדת העבודה שדרשה ממשרד האוצר להציג פתרון מאיימים: אם לא יימצא פתרון - לא נצביע בעד התקציב  ▪  יו"ר הוועדה: נגיש הצעת חוק שתחייב את המדינה לשלם
הדיון בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שירות הרכבת לתחנת דימונה מתחדש
10:12 11/12/23  |  עידן יוסף
רכבת ישראל ממשיכה במגמת עיבוי והחזרת השירות ברחבי הארץ ופותחת מחדש את תחנת דימונה ומחדשת את תנועת הרכבות בה כסדרה לפי הלו"ז הרגיל. מיום רביעי 13.12.23, תיפתח מחדש תחנת דימונה, ותחודש התנועה בקו דימונה-ב"ש צפון האוניברסיטה.
+צה"ל הכריז על הפוגה הומניטרית של 4 שעות במחנה הפליטים רפיח
10:08 11/12/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, קרא לתושבי צפון הרצועה להתפנות מבתיהם דרך ציר סלאח א-דין - למחסות באזור דיר אל-בלח, בין השעות 10:00-16:00. הוא קרא לתושבי ח'אן יונס ורפיח לנוע דרך רחוב א-רשיד, דרך הים - רחוב א-שהדא.

בנוסף, הוא הודיע על הפוגה בלחימה, למטרות הומניטריות במחנה הפליטים רפיח ב-10:00-14:00.
+הרחפן זיהה, וחוליה חמושה בטילי כתף חוסלה
09:56 11/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחותינו זיהו מחבלים חמושים באזור שג'עייה וחיסלו אותם בתקיפה אווירית  ▪  חטיבה 460 גילתה מטענים מוסתרים, כלי נשק ומשאית עם רקטות ארוכות טווח ליד בית ספר בג'באליה  ▪  במהלך פעולות פינוי מצאה חטיבה 551 בג'באליה בית מלאכה לייצור נשק ואתר שיגור רקטות עם 50 משגרים
[צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+הצעה לחמאס
09:54 11/12/23  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
הפסקת המלחמה תמורת עזיבה מוחלטת של רצועת עזה  ▪  ישראל צריכה להציע להנהגת החמאס ושאר ארגוני הטרור בעזה מה שהוצע בזמנו לערפאת בלבנון - לעזוב עם כל אנשיהם לארץ אחרת
ארגוני טרור - מחוץ לעזה [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]
+הממשלה החליטה על פיתוח חבל התקומה
09:40 11/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
בעקבות מתקפת הטרור - הממשלה החליטה על מתווה לתכנון אסטרטגי רב-שנתי שיביא לחידוש ולפיתוח חבל ארץ בטוח ובר קיימה עם צמיחה דמוגרפית משמעותית, שיהווה מוקד משיכה משגשג
דגש לנושאי סביבה [צילום: פלאש 90]
+7 ירוטים באזור שדרות
09:14 11/12/23  |  עידן יוסף
7 יירוטים בשדרות, אך אין נפילות בעיר. העירייה: לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.
+"הדמוקרטים" המזויפים
09:03 11/12/23  |  אהרן פאפו   |   לרשימה המלאה
נראה לי כי על בני המשפחה האומללים של החטופים להתנער מיידית מחיבוק-הדב של שונאי הדמוקרטיה מן השמאל האנרכיסטי
לא מפסיקים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"החלטת הקבינט: יציאה מהקונספציה שקרסה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
"התקציב שהובא לוועדה הזו, הוא לא תקציב של ביחד ננצח, הוא לא תקציב של אחדות, והוא בטח לא תקציב של מדינה במלחמה. מה שקורה פה עכשיו לא דומה לשום דבר שראינו אי-פעם. אני לא זוכר קונצנזוס כל כך מוחלט של כל גורמי המקצוע, אגף תקציבים, הכלכלן הראשי, בנק ישראל, חברות הדירוג, מכוני המחקר, האקדמיה, כולם כולל כולם אומרים אותו דבר: זה לא תקציב - זו חלוקת שלל. זה תקציב פוליטי, מושחת, חסר אחריות, חסר בושה, שמוביל אותנו לתהום", אמר ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד בדיון (יחום ב', 11.12.23) בוועדת הכספים.
11/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
חלק שלישי משיחת עומק עם סגן אלוף ד"ר דן שיאון, מפקד טייסת לשעבר, הטוען כי המלחמה בעזה מלמדת שצה"ל מקדים את כל הצבאות המערביים, לרבות ארה"ב, בהפעלת מכלולי אש. ב-12 בנובמבר 2020 הקים הרמטכ"ל אביב כוכבי את חטיבת התקיפה הרב-זרועית המקדמת יכולות תקיפה במסגרת התמרון בכלל הזירות בתוך כ שילוב האש האווירית, היבשתית, הימית ובמימד הסייבר. בפברואר 2021 הוא הקים את בית הספר לתקיפה רב-זרועית. במלחמת "חרבות ברזל" ברצועת עזה מפעיל צה"ל לראשונה תורת לחימה זאת.
11/12/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
בחודשיים האחרונים מדינת ישראל חווה טלטלה עזה, סערה עצומה, מטלטלת, מציאות שהשתנתה בין לילה. שונאים היו לאוהבים, אחים חזרו להיות אחים, הערבות ההדדית ניצבה זקופה במלא תפארתה, ואני מתפלל, מייחל, מקווה ובעיקר חרד מהשאלה האם ביום שאחרי, הדבק הזה ימשיך לחבר בין ההפכים?
העובדה שנתוני אוקטובר מעידים על הכפלת גרעון המדינה לכ-47 מיליארדי שקלים, זאת עוד בטרם גולמו הוצאות מלחמת עזה, קשורה בראש וראשונה להפקרות ששמה ממשלה בת 38 שרים ועוד 8 סגני שרים. אם נשווה, לדוגמה, את גודל הממשלה הנוכחית, ה-37 במספר, לגודל ממשלות בן-גוריון, שרת, אשכול, גולדה ובגין, זה כמו להשוות ארוחת גורמה קומפקטית ל"פאסט פוד" בסגנון אכול וזלול כפי יכולתך.
11/12/2023  |  עמית דובקין  |   יומני בלוגרים
לראשונה מאז מלחמת לבנון ה-2 הוצנח במהלך במהלך הימים האחרונים כ-7 טון תספוק לוגיסטי למאות לוחמי עוצבת הקומנדו הנלחמים בימים אלה בגזרת חאן יונס.
11/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il