|   15:07:40
  יעקב אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
תואר עצוב: אב שכול [צילום: ערוץ 12, 'עובדה']

איזנקוט, בערוץ 12

השיחה עם אילנה דיין לא התנהלה ברצף רצף השיחה נקטע בקטעים מכתבות מאוצר הכתבות המשודרות ואשר כבר שודרו בדיווחי החדשות על המלחמה דמותו המיוחדת, הסגורה, אף השתקנית של איזנקוט, כמעט ונבלעה עקב המתכונת של עריכת הראיון
19/01/2024  |   יעקב אחימאיר   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

כמו צופים רבים, אני משער, אף אני הסתקרנתי לצפות בתוכנית האחרונה עד כה של 'עובדה' בעריכת אילנה דיין, ובמרכזה: ראיון עם גדי איזנקוט, עתה שר, ומי שהיה רמטכ"ל. עתה נושא בעוד תואר כה עצוב: אב שכול. במידה רבה, ריחפה דמותו של הבן שנהרג במלחמה, מעל הראיון, כמעט לכל אורכו. ובצדק. בוודאי עוד נשמע מפיו של האב השכול, עוד על הירהוריו בעקבות מותו של הבן.

איזנקוט, הוא עתה בכיר בצוות המצומצם, המנווט את מהלכי המלחמה, ובמידה רבה מנווט גם את החלטותיו של בנימין נתניהו. אבל ענייני גם במתכונת השיחה, כפי ששודרה ב'עובדה'. ואני חלוק על המתכונת כפי שעוצבה: השיחה עם אילנה דיין לא התנהלה ברצף. כלומר, הראיון בפרק אחד ויחיד. פעמים רבות נקטעו דבריו של איזנקוט שכותרו גם על-ידי נדבכים אחרים בראיון: קטעי כתבות מאוצר הכתבות המשודרות ואשר כבר שודרו בדיווחי החדשות על המלחמה. עוד: כנהוג בערוץ מסחרי, הזמן שהוקדש לשידורי הפרסומות היה ארוך למדי, מוגזם. ותשדירים אלה נכללו לא אחת בין קטעי השיחה, והרבה. עוד: קטעים מתוך הראיון - כמתבקש, כי אלה היו חלקים מן הראיון השלם, כפי שצולם. זה גם נקטע פעמים רבות כדי לפרש, להסביר וכדי להדגיש, כפי שעשתה דיין, התבטאויות עכשויות של המרואיין. הרי אותם קטעים, רבים מדי לטעמי לפחות, קטעו גם את חוש המחשבה בעת הצפיה.

ניתן לומר כי דמותו המיוחדת, הסגורה, אף השתקנית של איזנקוט כמעט ונבלעה עקב המתכונת של עריכת הראיון. לו כך היה משודר ברצף, ללא 'הפסקות' רק כדי שגם אנו נסתקרן לפענח את דמותו של האורח המסוגר. כי הרבה מהערותיו גרמו להסתקרן לקראת הצפיה בקטעים הבאים של הראיון. לטעמי האישי, מקובלת עלי הערה חכמה שנאמרה לי ולא רק לי, במהלך עבודתי כשדר טלוויזיה: לא כל ראיון שצולם, ראוי שיקבל בעריכתו לשידור, מתכונת של כתבה.

במקרה שלנו: קטעי כתבות, צילומים מן המלחמה, מעט מן הארכיון - כל השיבוץ בעריכה של קטעים שחצצו פעמים רבות את השיחה - מיותר. בבחינת משאלה שחלפה בראשי, בעת הצפיה: אנא, הניחו לי, לנו, לצפות בראיון ללא תוספות שגרעו מן הענין עצמו: שיחה עם איזנקוט. ולבסוף: מלים אלה לא נועדו לגרוע מאיכות עבודתה של אילנה דיין כעורכת 'עובדה', תוכנית מעולה בדרך כלל, מחדשת לא אחת וגם תרבותית. לא בכדי הסכים גדי איזנקוט להתמסר דווקא ל'עובדה' של דיין, למרות שהיה, אל נכון, מבוקש לשידור על-ידי מחזרים רבים בתחום שידורי האקטואליה.

תאריך:  19/01/2024   |   עודכן:  19/01/2024
יעקב אחימאיר
+כיצד להתגבר על אסטרטגיית ההשהיה של ארגון חמאס
22:30 19/01/24  |  פרופ' קובי מיכאל   |   לרשימה המלאה
חמאס רוצה למשוך זמן מתוך הנחה שכך ישתפרו סיכוייו לנצח  ▪  ישראל צריכה ללחוץ עליו דרך קטר ומצרים, להדק את התיאום עם ארה"ב ולהציג תוכנית מפורטת ומדורגת ל"יום שאחרי"
קשה להשיג את המטרות [צילום: ליאו קוריאה, AP]
סינוואר מבוצר בחאן יונס [עטיה מוחמד/פלאש 90]
+ארה"ב ביצעה תקיפה נוספת נגד החמושים החות'ים
22:19 19/01/24  |  יואב יצחק
ארה"ב ביצעה בבוקר יום שישי תקיפה נוספת בתימן נגד חמושים חות'ים הנתמכים על-ידי אירן. כך הודיע ​​דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי.
+משפחות החטופים, לנתניהו: "עצור את ההוצאה להורג של החטופים!"
22:11 19/01/24  |  יואב יצחק
עשרות משפחות חטופים יצאו את בית ראש הממשלה בקיסריה בקריאה: "105 ימים התחננו אליך וכעת אנו דורשים: עצור את ההוצאה להורג של החטופים!". משפחות החטופים יעבירו את הלילה בסמוך לבית ראש הממשלה, כשהן קוראות לו לצאת ולתת להן תשובות: "תמו ימי החסד בהם גררתם רגליים!"
[צילום ארכיון: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+יוסי יהושוע: ראו כמה אמל"ח נתפס במבצע אחד בטולכרם
22:07 19/01/24  |  יואב יצחק
יוסי יהושוע, ב-X: "כל מי שחושב שצה״ל יכול לצאת מהערים הפלשתיניות כדי שיסתכל על תמונות האמל״ח שיצאו מטולכרם במבצע אחד. ומפקד חטיבת מנשה אל״מ איוב כיוף, הוביל כבר 31! מבצעים התקפיים במחנות הפליטים בג׳נין וטולכרם שמטרתם לנקות אותם מאמל״ח ולחסל תשתיות טרור".

+אזעקות בחיפה ובעיר התחתית בעקבות זיהוי שגוי
20:52 19/01/24  |  יואב יצחק
אזעקות בחיפה ובעיר התחתית מירי רקטות. התושבים התבקשו לשהות במרחבים מוגנים. זו הפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה שעולה חשש לירי רקטות לעבר חיפה. זמן קצר לאחר מכן התברר כי מדובר בזיהוי שגוי - שנוצר בעקבות שיגור מיירט לעבר מטרה בגבול בצפון הארץ. דובר צה"ל מסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב העיר חיפה, שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה, האירוע הסתיים. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור המיירט".
+לאחר נתק של 27 ימים: ביידן קיים שיחה עם נתניהו
19:37 19/01/24  |  יואב יצחק
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר המשך המלחמה נגד חמאס וחיזבאללה. השיחה התקיימה לאחר 27 ימים בהם נמנע ביידן מקשר טלפוני ישיר עם נתניהו. בין השניים מתקיימת מתיחות עזה, על-רקע התנגדותו של נתניהו לקדם פתרון להקמת מדינה פלשתינית שבראשה תעמוד הרשות הפלשתינית.
פגישה קודמת בין השניים [צילום ארכיון: חיים צח /לע"מ]
+ועדת המשנה לשבויים ונעדרים קיימה דיון חסוי בקריה
14:47 19/01/24  |  עידן יוסף
ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"נ, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, סיימה בצהריים (ו') דיון בנושא התקדמות הלחימה ומבט להמשך הפעילות הצבאית עם הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי. הדיון התקיים בקריה והינו חסוי.
+הקבינט מאשר את מתווה סמוטריץ' להפקדת כספי החילוטין בנורווגיה
14:42 19/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כספי עזה יופקדו בקרן נאמנות בבמדינה שלישית תוך התניה ששימוש בהם יהווה הפרת ההסכם  ▪  הקהילה הבינ״ל מכבדת את החלטת הקבינט שאף שקל לא יעבור מישראל לעזה  ▪  להחלטה משמעות גדולה ליום שאחרי - ארה״ב מאמצת את האמירה הישראלית שמנגנוני הרש״פ בעזה הם חלק ממנגנון החמאס
ישיבת הקבינט אתמול [צילום: חיים צח/לע"מ]
+הרמטכ"ל: משחררים חלק מאנשי המילואים, בידיעה שנקרא להם שוב
13:56 19/01/24  |  עידן יוסף
הרמטכ״ל קיים הערכת מצב ברצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ראש אגף כוח-האדם, אלוף יניב עשור ומפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם ושוחח עם מפקדי האוגדה.

"אנחנו מבינים את המתח בין שדה הקרב לבית עבור אנשי המילואים", אמר רא"ל הרצי הלוי למפקדים, "פועלים על-פי תוכנית, משחררים חלק מהאנשים, בידיעה שנקרא להם שוב".
+כטב"ם שהגיע מכיוון הים התיכון יורט ליד עכו
13:40 19/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוחמי ההגנה האווירית ירטו הצלחה כלי טיס בלתי מאויש במרחב הימי בצפון מבלי שהופעלה התרעה  ▪  צה"ל סיים גל תקיפות במרחב רמיה בדרום לבנון  ▪  אמש תקפו טנקים תשתיות של צבא סוריה בתגובה לירי לדרום הרמה
אלפא של סוללת תותחנים בגבול הצפון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
גלנט. "ההכרעה בצפון קרובה" [צילום: אלעד מלכה]
+צו סגירה לעסק שטיפת מכוניות שהעסיק את המחבלים מרעננה
12:52 19/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שני המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה הועסקו בעסק לשטיפת מכוניות בעיר  ▪  מפקד מחוז המרכז במשטרה חתם על צו סגירה לעסק למשך 30 יום  ▪  שני בתי עסק בכפר קאסם נסגרו בשל העסקת שוהים בלתי חוקיים  ▪  כתב אישום הוגש נגד שלושה מעסיקים
צו סגירה לעסק לשטיפת מכוניות [צילום: דוברות המשטרה]
+כ-400 מטעני חבלה התגלו במבצע בטולכרם שנמשך 45 שעות
11:58 19/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חיילי מילואים, מג"ב, ימ"ס והשב"כ ניהלו מבצע סיכול טרור נרחב שבמהלכו נעצרו לפחות 37 מבוקשים, בהם בכירים, וחוסלו לפחות שישה  ▪  כוחותינו סרקו כ-1,000 מבנים, החרימו 27 כלי נשק, פירקו מעבדות לייצור חומרי נפץ והשמידו עמדות תצפית
מחבלים בין כוונות [צילום: דובר צה''ל]
חלק מאמצעי הלחימה שנתפסו [צילום: דובר צה''ל]
+גלנט לאוסטין: "מטרות המלחמה לא השתנו. נחושים להמשיך עד להשגתן"
11:25 19/01/24  |  עידן יוסף
שר הביטחון יואב גלנט שוחח הלילה (ו', 19.1.24) עם עמיתו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין. גלנט עדכן אתו על המאמצים המבצעיים בלחימה ברצועת עזה כנגד חמאס, בהתקדמות הכוחות בשטח, בפירוק תשתיות טרור, השמדת מנהרות וחיסול מחבלים.

השר גלנט הדגיש את נחישותה של מדינת ישראל להמשיך עד להשגתן של מטרות המלחמה שלא השתנו - שלילת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס והשבתם של החטופים המוחזקים בעזה.

כמו כן, התייחס השר גלנט ללחימה מול חיזבאללה ושב על עמדתו כי המדינה מחוייבת להחזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון ומתקרבת לנקודת הכרעה בנושא. גלנט הדגיש בפניו כי מדינת ישראל מעדיפה לעשות זאת בהסדרה אך במקביל ערוכה לעשות זאת גם באמצעות כח צבאי.

השר גלנט הביע את הערכתו למזכיר ההגנה אוסטין על תמיכתו האישית ועמידתה של ארצות הברית לצידה של מדינת ישראל בתקופה זו.
+הרמטכ"ל הלוי יקיים בישראל כנס רמטכ"לי צבאות
10:48 19/01/24  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל הרצי הלוי יקיים בשבוע הבא כנס רמטכ"לים בישראל, תוך כדי הלחימה בעזה, כדי להציג בפני עמיתיו את הפעילות ברצועה עם סקירה על החזית בגבול הצפון. מי שאישרו הגעה בינתיים הם רמטכ"לי צרפת, איטליה ובריטניה (גלי צה"ל).
+CNN ניתקה את ההתקשרות עם חדשות 12
10:28 19/01/24  |  עידן יוסף
רשת CNN ⁦‪‬⁩החליטה אחרי 30 שנה לנתק את קשריה עם חברת החדשות של ערוץ 12, ולא לחדש את חוזה ההתקשרות איתה. גיא סודרי, עורך המהדורה המרכזית בחדשות 12 הסביר את הסיבה לנתק: "מה הרגיז את המנהלים הליברלים באטלנטה? ביקורת שהעזנו למתוח על תמונות ששודרו, בהם נראה אולי שגופה בעזה קמה לתחייה. ‏סי-אן-אן אמרו שהם סומכים על הצלם שלהם בעזה - עוד לפני שנחשף שחלקם גם תיעדו את טבח החמאס בעוטף. כמובן, לגיטימי להכחיש ולתבוע לשון הרע, אבל על זה הם ויתרו, פחות לגיטימי לנסות לסחוט מאיתנו התנצלות באמצעות ניתוק יחסים מסחריים שניתנים לכולם".
+‏ראש המודיעין הסעודי לשעבר: הנהגות ישראל, חמאס, ואש"ף כשלו
10:24 19/01/24  |  עידן יוסף
‏ראש המודיעין הסעודי לשעבר, הנסיך תורכי אל-פייסל, אומר כי "ההנהגות הנוכחיות של ישראל, חמאס ואש"ף צריכות להיות מודרות מכל מעורבות בתפקיד פוליטי בעתיד. הן צריכות לשלם על מה שעשו. כולן כשלו".
+איך מתקבלות ההחלטות
07:55 19/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הכרעות קשות מנשוא ללא הליך מסודר  ▪  מה עלול להשפיע על המחליטים  ▪  הממשלה מצפצפת עלינו בתקציב  ▪  חששות לגבי בדיקת מבקר המדינה  ▪  שתי הערות על טורקיה  ▪  את מי תוקפת כעת סביבת נתניהו
שאלות שלא היו כמותן מאז השואה [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
+איזנקוט: נתניהו לא צריך לקחת אחריות - היא שם מרגע שנשבע אמונים
06:33 19/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בראיון ראשון מאז פרוץ המלחמה ונפילת בנו, אומר איזנקוט שגם הוא נושא באחריות - כמו כל בעלי התפקידים הבכירים בעשר השנים האחרונות  ▪  טוען שההנהגה אינה אומרת לעם את האמת ומציין שהוא סומך על קבינט המלחמה ולא על אדם בודד
איזנקוט. מארב מתוכנן לרמטכ"ל [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר אורי ג'רבי, מת מפצעיו
06:19 19/01/24  |     |   לרשימה המלאה
סמ"ר ג'רבי מת מפצעיו יום לאחר שנפצע בקרב בדרום הרצועה  ▪  חוסל סגן ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסלאמי, שהיה אחראי להפצת תיעוד חטופים
סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל. מת מפצעיו [צילום: דו"צ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איזנקוט, בערוץ 12
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלוף שום
20/01/24 14:08
2
דוד ל
20/01/24 17:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
מערכות צה"ל זיהו בצהריים (19.1.24) כלי טיס בלתי מאויש שחצה מלבנון במרחב הימי בצפון הארץ, סמוך לעכו. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את המטרה באמצעות מערכת כיפת ברזל. לא הופעלה התרעה.
19/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, חתם על צו סגירה למשך 30 ימים לעסק לשטיפת מכוניות ברעננה, שבו הועסקו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בעיר בתחילת השבוע.
19/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
לוחמי צה"ל במילואים, מג״ב, ימ״ס ושב״כ בפיקוד חטיבת מנשה פעלו במבצע נרחב לסיכול טרור במרחב מחנה טולכרם. הכוחות סרקו כ-1,000 מבנים ותחקרו מאות חשודים, מתוכם נעצרו לפחות 37 מבוקשים, חלקם בכירים בתשתית הטרור של טולכרם.
19/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הכרעות קשות מנשוא ללא הליך מסודר מה עלול להשפיע על המחליטים הממשלה מצפצפת עלינו בתקציב חששות לגבי בדיקת מבקר המדינה שתי הערות על טורקיה את מי תוקפת כעת סביבת נתניהו
19/01/2024  |  איתמר לוין  |   כתבות
כל מי שנשאו בתפקידים בכירים בעשר השנים שלפני המלחמה נושאים באחריות למחדל 7 באוקטובר - אומר השר גדי איזנקוט, אשר הדגיש שהוא מכליל בכך גם את עצמו כמי שהיה הרמטכ"ל בשנים 2019-2015. איזנקוט דיבר (18.1.24), בראיון ראשון מאז תחילת המלחמה ומאז נפילת בנו, גל, בראיון לאילנה דיין בתוכנית "עובדה".
19/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il