|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
רוח קדים [צילום: freeimagegenerator]

חיל אחז יושבי פלשת

לילה, המצרים מאיימים להתקרב, המים סוערים והרוח שורקת ברעש אימים, והנה נפתח הפתח הוא לא נראה בטוח, ונדרשו כוחות נפש לא רגילים להיכנס אל המים ברגע היסטורי זה קמו האימהות, לקחו את ילדיהן, ובחסות הסערה הנושבת חצו את הים
28/01/2024  |   דרור אידר   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

לא לשווא אחיי נפלתם. בשבוע הזה, כשמתינו מוטלים לפנינו, שורה ארוכה-ארוכה, ומחשבותינו עם המשפחות השכולות ויקיריהן - נזכור על מה נפלו: על הגנת העם והמולדת, על הזכות הלא מובנת מאליה לקיים מדינה יהודית בארץ חמדת אבות, באזור הכי קשה בעולם. נזכור את טבח 7 באוקטובר - מה שעשו לבנותינו ולבנינו, לאימהות ולאבות, לתינוקות ולזקנים. רצונם הברור והמוצהר היה לעשות כך לכל היהודים החיים פה ובעולם. נזכור את בני הערובה שלנו, הנמצאים בשבי פראי האדם.

אנחנו נלחמים נגד אויב מנוול, שהמניפסט הפוליטי, הרוחני והמבצעי שלו (אמנת חמאס) דומה דמיון מצמרר ל"מיין קאמפף". כשם שהאנושות נדרשה להקריב קורבן יקר מול גרמניה הנאצית למען חרותה, כך אנחנו נדרשים לעשות במלחמת העצמאות השנייה שלנו. אנחנו נלחמים כעת על קיומנו.

הנביא ישעיהו, איש ירושלים במאה השמינית לפני הספירה, מחזק אותנו ממרחק הדורות: "אַל תִּירְאִי תּוֹלַעַת יַעֲקֹב, מְתֵי יִשְׂרָאֵל - אֲנִי עֲזַרְתִּיךְ נְאֻם ה' וְגֹאֲלֵךְ קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל". במקורותינו הקדומים יש מסורת שלפיה "תולעת יעקב" היא תולעת המשי, שהשלב השלישי במחזור חייה - לאחר שלב הביצה והתולעת - הוא שלב הגולם. הפקעת נדמית כנתונה במוות ובריק, אך בתוכה מתרקמים חיים, ואם נהיה סבלניים ונאמין באחריתה הטובה - נזכה לראות כיצד בסוף התהליך בוקע מתוכה פרפר יפהפה הפורס את כנפיו אל האור.

ב"שמחת עניים", נתן אלתרמן התכתב עם הנביא הירושלמי ועודד אף הוא את "תולעת יעקב". במלחה"ע השנייה, כשהנאצים היו בתנופת ניצחונות, העמיד אותנו על משמעות ההקרבה בתקופתנו: "הָאַחִים! אוּלַי פַּעַם לְאֶלֶף שָׁנָה / יֵש לְמוֹתֵנוּ שַׁחַר!". שחר במובן של משמעות (לא לשווא נפלו בנינו ובנותינו), ובמובן של שחר הגאולה המאיר לעמנו אחרי הלילה הארוך של הגלות. ואז הוא מעודד ומחזק את תולעת יעקב, ומנבא שלמרות הקשיים והמכשולים - נגבר על אויבינו וננצחם, ובעיקר נפרח ונשגשג: "וְאַשְׁרֵי הַתּוֹלָע הַנִּלְעָג וְהָרָשׁ, / הַמְרֻמֶּה וּמֻקָּף וּמְמֻגָּר וְנֶחֱרָש, / וְחוֹתֵר מֵחָדָשׁ וְזוֹכֵר וְעוֹיֵן, / וּמַרְגּוֹעַ לוֹ אֵין וּכְלָיָה עָלָיו אֵין! / כִּי הַגְּזָר הֶחָרוּת / אֵרְרוֹ לָמוּת! / וֵאלֹהֵי הַחַיּוֹת / אֵרְרוֹ לִחְיוֹת! / וְרָץ בָּא וַיְבַשֵּׂר... וְכֹחֵךְ כָּלָה. / רַק הַבֵּן עוֹד חָבַקְתְּ לִישׁוּעָה גְּדוֹלָה".

הבן המדובר הוא הצבר, הנולד על "ארץ ודרדר" מהזיווג בין היהודי הישן לעלמה הצעירה המייצגת את הציונות. ממש כמו חיילינו הלוחמים כאריות בשערי עזה, הנאהבים והנעימים בחייהם שגם במותם לא נפרדו זה מזה למרות חילוקי הדעות ובכך ציוו לנו חיים. אנחנו נדרשים להרים מבט אל מעבר לכאן ועכשיו ולשמוע את צוואתם הנצחית: לבחור בחיים ולהיות ראויים לקורבנם. מלחמה ארוכה לפנינו, ובעזרת אלוהי מערכות ישראל ובעזרת הרוח האדירה הנושבת בגיבורינו - ננצח.

איוולת ישנה בכסות חדשה. לפתע, דווקא כשחשבנו שהדבר נחתם וסולק, חזרה רוח אוסלו. הפתרון הישן: מדינה פלשתינית ביהודה ושומרון, וכמובן - ברצועת עזה. "אִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת (החיטים) בַּעֱלִי לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ", אמר החכם במשלי. במה חטאנו שלא סרה מעלינו איוולת אוסלו? ב-7 באוקטובר חווינו את פריו המורעל של הרעיון הרומנטי לסגת מחבלי ארץ כדי שאויבינו יקימו "סינגפור במזרח התיכון". אך הם חוזרים וצועקים: "איננו מעוניינים ברעיונות הכלכליים שלכם, ולא בחיים טובים לנו - אלא רק במותכם". כך כתבו במניפסט הפוליטי והמדיני שעל בסיסו יצאו לטבוח בנו - ואיני מתכוון לאמנת חמאס בלבד, אלא גם לאמנת פתח. בשני המסמכים אין לישראל זכות קיום כמדינה יהודית, ובשני המסמכים אין לעם היהודי זכות להגדרה עצמית לאומית.


במקביל לשיווק אוסלו, חזינו במסע תעמולה נגד החלוצים בגב ההר, המכונים "משיחיים". משיח כמסמן ברור למסומן האולטימטיבי: אלוהים. ואולי זה שורש הסיפור: הפחד ממה שמייצגים חבלי הארץ האלה.


"פתרון" הוא מונח מערבי מאז ימי אריסטו. המחשבה שלכל תופעה יש סיבה. הנחת היסוד של תומכי המדינה הפלשתינית היא שסיבת הסכסוך בינינו לבין שכנינו היא טריטוריאלית. אם כך היה, יכולנו לפתור את הבעיה מזמן. כדי להסוות את השקר, מספרים שפתח ה"חילוני" - כלומר הרשות הפלשתינית - הוא שונה מהותית מחמאס ה"דתי".

אבל יש ממד עמוק מה"דת", והוא קיים ברש"פ: הממד המיתי, השכבה התרבותית הקמאית הנמצאת ביסוד החברה, הסיפורים והמיתוסים המכוננים שלה. הפסיכואנליטיקאי קרל יונג אמר שהיחס בין המודע ללא מודע הוא כיחס בין האי לאוקיינוס. בבואנו לדון בסכסוך, אנו מתייחסים לאי וזונחים בצורה פושעת את האוקיינוס. הסתכלו בספרי הלימוד שלהם: ישראל לא קיימת. הקשיבו לשיח בתקשורת הפלשתינית, במשרדי הרש"פ וברשתות החברתיות: ישראל היא מקור הרע בעולם.

קראו את אמנת פתח: אין ליהודים מקום בעולם כעם! הם רק דת. מבחינתם, איננו זכאים להגדרה עצמית לאומית, כלומר למדינה. לכן הם לא מכירים בישראל כמדינה יהודית. אי-ההכרה מנציחה את מצב המלחמה. לכן הם לא אומרים "שתי מדינות לשני עמים", אלא "פתרון שתי המדינות", מכיוון ש"שני עמים" משמעו זכות גם ליהודים על חלק מהארץ הזאת - ובזה הם לא מכירים.

במקביל לשיווק האיוולת, חזינו במסע תעמולה קשה נגד החלוצים בגב ההר, שהימצאותם מונעת טבח דומה בלב הארץ. הם מכונים "משיחיים". משיח כמונח דתי הוא מסמן ברור למסומן האולטימטיבי: אלוהים. ואולי זה שורש הסיפור: הפחד ממה שמייצגים חבלי הארץ האלה, ערש התנ"ך, החשש מפני מה שנתפס כ"לא רציונלי" - כאילו הסכמי אוסלו נשענו על בחינה רציונלית בלבד ולא הביאו בחשבון גם משאלות לב. מה היה רציונלי בהסתמכות על גדול רוצחי היהודים בחצי השני של המאה העשרים, שישמור עלינו מפניו?

גבורת האימהות בים סוף. השבת נקרא את שירת הים, שירת התודה של העם על גאולתו ופדות נפשו מיד פרעה ומצרים. "וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת יָדוֹ עַל הַיָּם וַיּוֹלֶךְ ה' אֶת הַיָּם בְּרוּחַ קָדִים עַזָּה כָּל הַלַּיְלָה, וַיָּשֶׂם אֶת הַיָּם לֶחָרָבָה, וַיִּבָּקְעוּ הַמָּיִם. וַיָּבֹאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל בְּתוֹךְ הַיָּם בַּיַּבָּשָׁה, וְהַמַּיִם לָהֶם חוֹמָה מִימִינָם וּמִשְּׂמֹאלָם". פשט הפסוקים מלמד שקריעת ים סוף נעשתה בעזרת רוח קדים (מזרחית) אדירה, שנשבה כל הלילה ויצרה מעבר זמני בתוך המים. מהרב יעקב מדן למדתי להמחיש לילדיי את המתואר: קחו קערית מים לא עמוקה ונשפו עליה בכוח. לעיניכם ייווצר מעבר בתוך המים, שיחזיק מעמד כל עוד תמשיכו לנשוף.

לילה, המצרים מאיימים להתקרב, המים סוערים והרוח שורקת ברעש אימים, והנה נפתח הפתח. הוא לא נראה בטוח, ונדרשו כוחות נפש לא רגילים להיכנס אל המים. ברגע היסטורי זה קמו האימהות, לקחו את ילדיהן, ובחסות הסערה הנושבת חצו את הים. גבורת האימהות שעמדה לנו אז נושבת בנו גם כיום, בדברי הנבואה של אימהות הנופלים, הדוחפים אותנו בכוח אדירים להביס את אויבינו. "שָׁמְעוּ עַמִּים יִרְגָּזוּן, חִיל אָחַז יֹשְׁבֵי פְּלָשֶׁת". גם כיום. הם יודעים שעם ישראל התעורר מתרדמה זמנית. סבלנות דרושה לנו. ואמונה.

תאריך:  28/01/2024   |   עודכן:  28/01/2024
דרור אידר
+4 מעוכבים במעבר ניצנה לאחר שניקרו צמיגי משאיות עם סיוע הומניטרי
21:35 28/01/24  |  עידן יוסף
משטרת ישראל חוקרת אירוע אלימות, בכביש 40 סמוך לצומת טללים, במהלכו הותקפו שני נהגי משאיות שהוסילו סיוע הומניטרי לרצועת עזה על-ידי מספר חשודים בריסוס גז מדמיע, זריקת אבנים לעבר המשאיות וגרימת נזק לצמיגים.

שוטרי תחנת שגב שלום עצרו ארבעה חשודים שנסעו ברכבם בסמוך למחלף בית קמה. בחיפוש שבוצע ברכבם נתפסו סכין מתקפלת ומכשיר גז מדמיע. החשודים, תושבי שילה, יקיר ועמיחי, בשנות ה-20 וה- 30 לחייהם, נעצרו לחקירה. על בסיס חומר הראיות שיאסף נגדם הם יובאו מחר לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרם.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו מסייע למעוכבים. הפעילים שנעצרו בניצנה אינם פעילים של צו 9. מהתנועה נמסר:: הנחיות תנועת צו 9 ברורות. אנו פועלים בנחישות אך בלי לנקוט אלימות כנגד גורמי הביטחון. צר לנו שישנם גורמים המנסים לחבל במחאה ובשיתוף הפעולה המפעים בין חלקי העם השונים למען חיילינו ולמען החטופים".
+כ-40 פלשתינים נהרגו ברצועה; רקטות שוגרו לאזור אשקלון
21:26 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לא היו נפגעים בצדנו  ▪  בעזה מדווחים על תקיפות משמעותיות  ▪  הנחיה חדשה בצה"ל אוסרת על הכוחות לירות במי שמתקרב לגדר בעזה כפי שהוכרז עם תחילת המלחמה  ▪  לוחמי מילואים: "הידיים שלנו קשורות כאילו לא היה כאן טבח"
עקורים פלשתינים בח'אן יונס [צילום: פטימה שבאיר/AP]
+צה"ל תקף מטרות חיזבאללה ביעדים שונים בלבנון
21:08 28/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים, עמדות תצפית ואתרים צבאיים של חיזבאללה במרחבים מרווחין, א-דהירה, עייתא א-שעב ובמרחבים נוספים בדרום לבנון.

בנוסף, צה"ל תקף מפקדה מבצעית ותשתית טרור של חיזבאללה. כמו-כן, הותקפו באמצעות ארטילריה וטנקים מספר מטרות שהיוו איום בדרום לבנון.

במהלך היום, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שנפלו בשטחים פתוחים במרחבים מרגליות וזרעית. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב קצרין, שוגרו מיירטים לעבר שתי מטרות אוויריות חשודות, האירוע הסתיים.

חיזבאללה הודיע על מות שני פעילים נוספים משורותיו - סאדק מוחמד האשם ועלי ג'מאל שכר. ארגון הטרור הודיע עד כה על מות 173 פעילים, אולם במערכת הביטחון מעריכים שהמספר האמיתי גבוה יותר.
+אלפים השתתפו בכינוס לחידוש ההתיישבות ברצועת עזה
21:00 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אישי הציבור הנואמים קראו להקמת שישה גרעיני התיישבות ברצועה ובצפון השומרון  ▪  גולדקנופף: יישוב גוש-קטיף מחדש יצרוב תודעה בקרב האויב ויגביר את הביטחון של אזרחי ישראל  ▪  לפיד: הכינוס הוא נזק לעסקה אפשרית, ומסכן את לוחמי צה״ל
ניסים ואטורי, צחק גולדקנופף, חיים כץ, בצלאל סמוטריץ' [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+עובדי אונרא העבירו חטופים דרך מתקני אונרא
20:27 28/01/24  |  עידן יוסף
חטוף נוסף הוחזק בשבי חמאס על ידי מורה של אונרא. המורה-מחבל של אונרא לימד את החטוף ערבית בשבי. מתברר שהעובדים של אונרא שהחזיקו בחטופים, העבירו אותם מנקודה לנקודה דרך מתקנים של אונרא (חדשות 13).
+לשכת רה"מ על פסגת ראשי המודיעין: "הפערים משמעותיים"
20:22 28/01/24  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה על הפגישה בה נדונה בפריז סוגיית החטופים: לפני זמן קצר הסתיימה פסגת המודיעין באירופה בהשתתפות ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ואלוף במילואים ניצן אלון עם ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטר, ושר המודיעין המצרי. הפגישה הוגדרה כפגישה קונסטרוקטיבית. קיימים עדיין פערים משמעותיים בהם עתידים הצדדים להמשיך לדון כבר השבוע בפגישות הדדיות נוספות.
+3 חיילים אמריקנים נהרגו בתקיפת מוצב בגבול ירדן-סוריה
19:45 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
34 חיילים נפצעו  ▪  הנשיא ביידן הטיל את האחריות על "קבוצות מיליציה קיצוניות שנתמכות בידי אירן ופועלות בסוריה ובעירק"
זירת הפגיעה
+המדינה לבג"ץ: פקודות הצבא מגבילות הסעת חיילים בשבת
18:14 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במענה לעתירת ישראל חופשית, המדינה אומרת כי צה"ל פועל בהתאם לפקודה הקובעת כי על המפקדים לתכנן מראש את זמני היציאות וההחזרות של חיילים בסופי-שבוע, כך שאלה יתבצעו שלא בשבת  ▪  עם זאת מבהירה שהצבא מפעיל מערך הסעות מוגבר באופן שחיילים לא נותרים ללא מענה  ▪  במקרים חריגים ונדירים, המפקדים נדרשים למצוא פתרון הגעה פרטני זמין
מילואימניקים באימון. החופשות מתוכננות כך שלא יפלו על שבת [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הנגבי: מנהרות לא-אסטרטגיות יושמדו אחרי המלחמה בידי גורם אחר
17:47 28/01/24  |  עידן יוסף
ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס לדיווח ב׳וול סטריט ג'ורנל׳ לפיו רוב המנהרות בעזה עוד לא הושמדו, ואמר לח"כים בדיון סגור: "יש מנהרות שיושמדו אחרי המלחמה בידי הגורם שיהיה אחראי שם". לדבריו, אותן מנהרות שיוטפלו ביום שאחרי - מוגדרות "לא אסטרטגיות". עוד הוא הדגיש: המנהרות האסטרטגיות שאותרו במקום שצה"ל פעל - כבר הושמדו (חדשות 12).
+בתעודות המשלוח של הקמח מנמל אשדוד נכתב כי הוא מיועד לאונרא
17:36 28/01/24  |  עידן יוסף
במהלך מחאה בניצנה הצליחו המפגינים לצלם את תעודות המשלוח של המשאיות היוצאות מנמל אשדוד ומובילות קמח לרצועת עזה. שם הלקוח: אונרא. שם המוצר: קמח (הקול היהודי). בשל ההפגנות והחסימות שביצעו מוחים במעבר כרם שלום, משאיות הסיוע ההומניטרי הגיעו היום למעבר ניצנה.

השר גדעון סער אמר בראיון לגלי צה"ל: "אני יכול להבין ללבם של מי שחוסמים את הכנסת הסיוע ההומניטרי, אבל אין אדם רציני שחושב שניתן לא להעביר שום אספקה הומניטרית לאוכלוסייה כל כך גדולה. עם זאת, צריך לוודא שחמאס הוא לא זה שמחלק אותה ובכך מבצר את כוחו".
[צילום: צו 9]
+הבית הלבן מכחיש כי ביידן שוקל להאט קצב משלוחי הנשק לישראל
17:18 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
NBC: הרעיון, שטרם התקבלה החלטה לגביו, נובע מהתסכול של ארה"ב מכך שישראל לא מצמצמת את היקף הלחימה בעזה  ▪  כלי הנשק שבהם שוקלת ארה"ב להשתמש כמנוף לחץ כוללים פגזים וחימוש JDAM  ▪  ממשל ביידן גם שוקל להעניק לישראל יותר נשק כתמריץ לנקיטת צעדים שארה"ב ביקשה
השר גלנט עם עמיתו אוסטי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+צה"ל תקף את מגדל מוסא ערפאת
16:50 28/01/24  |  עידן יוסף
בעזה מדווחים: צה"ל תקף את מגדל מוסא ערפאת בשכונת א-נצר שבעיר עזה. לא ברור האם מדובר בחיסול.
+טורקיה וירדן קוראות לחדש את המימון לאונרא
16:40 28/01/24  |  עידן יוסף
אחרי מזכל האו"ם גוטרש: גם טורקיה וגם שר החוץ של ירדן ספאדי קוראים למדינות שהשעו מימון לאונרא לחזור בהן מהחלטתן. ראש המשלה הפלשתיני אשתייה אמר כי המדינות האמורות מימנו 70% מתקציב אונרא, וציין כי בימים אלה מגיע סיוע נדרש רק ל-8% מן התושבים הזקוקים לו.
+האזעקות בצפון - כתוצאה מפעילות ישראל
16:27 28/01/24  |  עידן יוסף
האזעקה בערב אל עראמשה - בשל פעילות כוחותינו. לא בוצע ירי לשטח ישראל.

אחרי כחודש ללא התרעות: אזעקה על חשש מחדירת כלי טיס עוין הופעלה באזור קצרין. כעבור שעה קלה נמסר כי האירוע הסתיים.

במקביל לאזעקות בגליל המערבי ובגולן, צה"ל תוקף מספר מטרות בדרום לבנון - במרווחין, עיתא א-שעב ומארון א-ראס.
+יש לי יום יום האג
14:29 28/01/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
אפשר רק לנסות ולדמיין מה חלף במוחם של השופטים שכתבו את ההכרעה: מחד-גיסא, הם צריכים להכריע בשאלה האם ישראל מבצעת רצח עם בעזה, כפי שדרום אפריקה ביקשה  ▪  מאידך-גיסא, הם מבינים היטב שמתקפת חמאס בשבעה באוקטובר היא התגלמות הרוע הצרוף
שידור מהאג [צילום: פלאש 90]
+צה"ל: הורחב צו שטח צבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום
14:28 28/01/24  |  מירב ארד
דובר צה"ל עדכן (יום א') בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם הלילה על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום.

+נתניהו בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל": הסיכויים להגיע להסכם מול סעודיה טובים
13:51 28/01/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" אומר כי הוא סבור "שהסיכויים להגיע להסכם מול סעודיה הם "טובים"'. הוא הבטיח להמשיך לקדם זאת, אך הדגיש שהמגעים צריכים להיות "סודיים". "אם נשיג התקדמות כלשהי, זה ידרוש מגעים משמעותיים - וכדי שאלו יצליחו הם צריכים להיעשות בחשאיות. וזה בדיוק מה שהיה עם הסכמי אברהם". על המלחמה בעזה אמר נתניהו: "המלחמה מתנהלת טוב יותר ממה שציפינו. היא תימשך עוד חודשים ארוכים".



+הושעה משירות מילואים מפקד השיירה אשר הוביל את תליית שלטי המחאה על כלים צבאיים
13:06 28/01/24  |  מירב ארד
צה"ל עדכן כי לגבי תחקיר האירוע בו משרתי מילואים הביעו מחאה תוך שימוש בכלים צבאיים סוכם בימים האחרונים. בתום התחקיר, הוחלט על טיפול פיקודי במסגרתו הושעה משירות מילואים מפקד השיירה אשר הוביל וביצע את תליית השלטים לפרק זמן של חצי שנה. בסיום תקופה זו המשך שירותו יבחן בשנית.

בנוסף, הוחלט על מתן הערה פיקודית לשלושה לוחמי מילואים נוספים שהיו מעורבים באירוע. הבעת מחאה של משרתי צה״ל תוך שימוש בכלים צבאים היא בניגוד לפקודות ואין לה מקום בצה״ל לא בשגרה ולא במלחמה.
+צה"ל תקף אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון
12:59 28/01/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו (יום א') שני אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים זבקין וחולא. בנוסף, צה"ל ביצע הבוקר ירי ארטילרי להסרת איום לעבר מספר מרחבים בדרום לבנון.


+חמאס ייצר אלפי טילים ונשק נ"ט תוך שימוש בחימושים ישראלים שלא התפוצצו
11:56 28/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הארגון אסף את חומרי הנפץ מהפגזים והפצצות שלא התפוצצו לאורך שנים, וכך ייצר חלק משמעותי מן הנשק בו השתמש ב-7 באוקטובר  ▪  הארגון אמר בגלוי שזוהי כוונתו ואף פרסם סרטון המתעד את השימוש החוזר  ▪  גם ההפצצות הנוכחיות על עזה עלולות להעניק לו מאגר עתידי של חומרי נפץ  ▪  חלק מן המחבלים היו חמושים בנשק שנגנב מבסיסי צה"ל
טיל של חמאס שפגע באשקלון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+שר הפנים אישר לפרסם תזכיר חוק להנפקת ת"ז ודרכונים באינטרנט
11:36 28/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפי ההצעה שתיקבע כהוראת שעה זמנית, בגיר בעל מסמך זיהוי ביומטרי שפקע בחצי השנה האחרונה או שעתיד לפקוע בשנה הקרובה יוכל להגיש בקשה מרחוק, מלווה בתמונת פנים עדכנית, ולקבל לביתו מסמך זיהוי בעל תוקף של עד חמש שנים
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+גדעון סער: מתכוון לפעול כדי שישראל תתבע את אירן בבית הדין בהאג
10:45 28/01/24  |  מירב ארד
גדעון סער בראיון לרשת ב': "מתכוון לפעול כדי שישראל תתבע את אירן בבית הדין בהאג בגין קריאה להשמדה ורצח עם. היא חתומה על אמנת רצח העם, בכירים איראנים מדברים על השמדת ישראל - והיא מממנת את ארגוני הטרור שביצעו את הטבח"

+לאהרן ברק, זר פרחים
10:36 28/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
חיכיתי שבעקבות ההישג של ברק יתפארו וישתבחו ויהללו אותו גם היריבים  ▪  מי? בנימין נתניהו שאנשיו הכפישו את ברק ללא הרף וקיימו הפגנה אלימה ומכוערת בחצר ביתו מוזמנים לבוא ולבקש סליחה
ברק. הישג גדול [צילום: מרים אסטר/פלאש 90]
+חוכמת הסנדלר בדימוס
10:03 28/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
תהיתי איך ייתכן שמה שמבין סנדלר בדימוס ואוסף בקבוקים בהווה ראשי ממשלה בעבר, רמטכ"לים, גנרלים, ראשי זרועות הביטחון אינם מבינים?
אפילו הסנדלר יודע [צילום: פטרוס גיאנקוריס/AP]
+הלחימה בח'אן יונס: הלוחמים איתרו והשמידו תוואי מנהור
09:19 28/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חיל-האוויר, בשיתוף פעולה עם מכלול האש של חטיבה 7, חיסל באמצעות מטוס קרב שני מחבלים במרחב העיר.
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+ניו-יורק טיימס: הסכם לשחרור החטופים והפוגה בלחימה נמצא בהישג יד
06:32 28/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פקידים אמריקנים אמרו לעיתון, כי ההפוגה תימשך חודשיים ובמהלכה ישוחררו החטופים בשתי פעימות - תמורת אסירים פלשתינים והרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועה  ▪  טיוטה בכתב של ההסכם תידון היום בפריז בפגישת ראש ה-CIA, ראשי המוסד והשב"כ, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטר
136 חטופים חיים עדיין בידי חמאס [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הסכם להפסקת אש בת כחודשיים במלחמת חרבות ברזל תמורת שחרור כל החטופים עשוי להיחתם בשבועיים הקרובים - מדווח (28.1.24) ניו-יורק טיימס. לדברי העיתון, המו"מ שמובילה ארה"ב כבר הניב טיוטה כתובה של הסכם, המשלבת את ההצעות שהעלו ישראל וחמאס בעשרת הימים האחרונים. חמאס וארגונים אחרים ברצועה עודם מחזיקים ב-136 בני ערובה חיים ובגופותיהם של נוספים.
28/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
ברקע מבוי סתום בשיחות להסדרה עם חיזבאללה, נפגש (שבת, 27.1.24) סגן ראש שירותי הביון של גרמניה באופן חריג עם סגנו של נסראללה. היום הודיע חיזבאללה על מותם של ארבעה מאנשיו כתוצאה מתקיפות צה"ל.
27/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל במסיבת עיתונאים שקיים (מוצ"ש, 27.1.24) בקריה בתל אביב על ההפגנות לשחרור החטופים שמתקיימות נגדו, אמר: ״אני מבין שאי אפשר לשלוט ברגשות ובמארגנים אבל זה לא עוזר. לפי כל מה שאני רואה - ואני אומר את זה באמירה מאוד אחראית ומדויקת - זה רק מחזק את הדרישות של חמאס. זה רק מגביר את הדרישות שלהם, ומרחיק את היעד שכולנו רוצים בו החזרת כל חטופינו.
27/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
1. בין רטוריקה למעשים. ההאזנה להקראת החלטתו של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (26.1.24) הרתיחה את הדם. התיאור העובדתי היה חד-צדדי בעליל. 7 באוקטובר הוזכר ביובש כתאריך בו חמאס תקף את ישראל ובתגובה ישראל תקפה בעזה. לא הייתה מילה על פשעי המלחמה ומעשי הזוועה של חמאס. החטופים נזכרו בקושי במשפט האחרון, בדרישה חסרת שיניים לשחררם. הנרטיב היה כאילו נכתב בידי חמאס. הנתונים המספריים היו של הרשויות בעזה, אונרא והאו"ם. הציטוטים של בכירים מישראל היו סלקטיביים והוצאו מהקשרם.
27/01/2024  |  איתמר לוין  |   כתבות
שר החוץ, ישראל כ"ץ, דרש מהאו"ם לפטר את ראשי אונרא. בציוץ שפרסם (מוצ"ש, 27.1.24) בחשבון האקס שלו בעברית ובאנגלית - ולפתוח מיד בחקירה על אודות מעורבות חלק מעובדי אונרא ובהם מורים ברצועת עזה, שהיללו וחגגו את טבח 7 באוקטובר בתכתובות בקבוצת טלגרם בה חברים כ-3,000 מורים.
27/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il