|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
הירוק מתייקר [freeimagegenerator]

ביטול ההטבה על אגרת רישוי לרכב חשמלי צפוי להכניס למדינה 230 מ"ש בשנה

ועדת הכספים אישרה את התקנות המשוות את גובה אגרת הרישוי לרכבים חשמליים לאגרת הרישוי על רכבים שאינם חשמליים בתום דיון סוער אושרו התקנות, אשר צפויות להכניס לקופת המדינה כ-230 מיליון שקל בשנה, כדי לממן את רפורמת הוזלת התחבורה הציבורית של רגב, ולייקר בממוצע את עלות האגרה לבעל רכב חשמלי ב-2,300 שקל
17/04/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות
ביטול הוזלת אגרת הרישוי לרכב חשמלי יחל מינואר 2025.
הסיבה: צמצום פער ההכנסות מהטלת מיסים על כלי רכב חשמליים לעומת רכבי בנזין ודיזל, וכן גיוס כספים לקופת המדינה.
גורמים בתעשיית הרכב החשמלי וארגוני הסביבה מביעים חשש שהמהלך יפגע בקצב חדירת הרכבים החשמליים לישראל.
במשרד האוצר טוענים שהמהלך נובע מצורך להגדיל את ההכנסות, וכי הוא לא צפוי לפגוע בקצב חדירת הרכבים החשמליים לשוק.

ועדת הכספים אישרה (16.4.24) תיקון לתקנות התעבורה (אגרת רישוי לרכב חשמלי), הקובע ביטול של ההפחתה על אגרת רישוי לרכב חשמלי עד 3,500 ק"ג, לעומת האגרה לכלי רכב דומים המונעים בבנזין או בדיזל.

בהמשך להחלטת הממשלה מחודש ינואר בנידון, נקבע כי האגרות לרכבים חשמליים אלה יחולו בהתאם לקבוצת המחיר והגיל של הרכב, בהתעלם מסוג ההנעה.

בדברי ההסבר לתקנות צוין כי השפעת הרכבים החשמליים על התשתיות והגודש בכבישים והעלויות המשקיות כתוצאה מכך, וכן עלויות הטיפול בהם במערך הרישוי אינם שונים משל כלי רכב שאינם חשמליים. עוד צוין כי צמצום זיהום האוויר מגולם בכך שהם אינם משלמים מס על דלק.

לצד כך ציינה נציגת משרד האוצר בדיון, כי לא ניתן להתעלם מכך שגם הצורך בהגדלת ההכנסות לקופת המדינה עומד בבסיס ההחלטה, אשר צפויה להכניס לקופת המדינה כ-230 מיליון שקל בשנה.

ח"כ ינון אזולאי: "לא יכול להיות שביד אחת אומרים לנו שמעודדים 'ירוק', מסבסדים, ממסים וביד השנייה עושים הפוך. אתם רוצים להביא מס נסועה? מתי כמה? ואיך זה מסתדר עם איכות הסביבה והבריאות? זה יועיל לפקקים? יסעו פחות?".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "קיימנו דיון, הועלו שאלות שונות, אנחנו נשמע את התשובות השונות ואני מתכוון להעלות את הנוסח להצבעה. הסכמתי לכך נוכח כך שהוסבר לי שבלי המימון הזה אין תקציב לרפורמה של התחבורה הציבורית, אם לא יהיה לזה רוב, לא יהיה".

ח"כ חמד עמאר: "המדינה רוצה לעודד את איכות הסביבה או לא? האם המדינה רוצה לעודד רכב חשמלי?"

ח"כ נאור שירי: "המדינה לא רוצה לעודד רכב חשמלי, זה כסף, זה הכנסות עבורה".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין: "רכבים חשמליים נרכשים היום גם על-ידי מעמד הביניים, על-ידי מי שרוצה לחסוך בדלק".

איתן פרנס, איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל: "אחרי כל כך הרבה שנים של מיסוי ירוק, רשות המיסים מחריבה את הנושא של הרכב החשמלי, הם מאותתים לציבור אל תקנו רכב חשמלי. בואו תציגו הכל, אתם מביאים את ביטול ההטבה, אח"כ תביאו את מס הנסועה. כולם ישלמו את אותו מס, אתם מגדירים את הרכב החשמלי רק למי שיש מטען פרטי. אתה לא מנהלים דיאלוג, אתם רצים להביא כסף. יש 100 אלף רכבים חשמליים, תטילו את המס על 3.3 מיליון רכבים מזהמים".

איתי ראב"ד, מנכ"ל טסלה ישראל: "הטסלה היקרה בעולם נמכרת בישראל, בעולם היא נמכרת ב-40 אלף אירו, בישראל היא מתחילה ב-220 אלף שקל. מה שמדינת ישראל עושה, דרך המס שטיפס ל-35%, אחוז מסירת המכוניות הולך לרדת, אנחנו הולכים לכיוון ההפוך. אירופה הולכת לכיוון ההפוך, הטבות לרוכשים, ליצרנים, ליבואנים, אנחנו הולכים לכיוון ההפוך. רכב הבסיס יעלה בקרוב 300 אלף שקל, אנחנו מרחיקים את הרכב החשמלי מהישראלים".

באוצר הציגו את עמדתם מול הביקורת. ספיר איפרגן, אגף תקציבים, משרד האוצר: "ננסה לשכנע אתכם שנעשתה עבודה מאוד מקצועית. תמיד לנגד עינינו אנחנו בוחנים מי מושפע, נראה לכם שמי שמושפע זה בעיקר עשירונים 8 עד 10. לעניין התפיסה הכוללנית, יש החלטת ממשלה מפורטת שמציגה את כלל צעדי המדיניות שהממשלה אישרה לעניין הרכב החשמלי, אפילו התזכיר לעניין מס נסועה כבר פורסם להערות ציבור, כל המדיניות בחוץ, כל התוכניות ידועות לכל, קיבלנו הערות ציבור לעניין מס נסועה, אנחנו לומדים, ומשפרים חלק בהתאם להערות. המדיניות היא לעודד כניסת רכבים חשמליים על פני רכבים רגילים, אבל אנחנו לא מעודדים רכב פרטי. אנחנו מעודדים תחבורה ציבורית, ואם כבר רכב פרטי - אז שיהיה חשמלי. לצד זה יש הוזלה משמעותית במס הרכישה.

עוד הציגו באוצר כי סך הגבייה מאגרות רכב פרטי עומדת על כ-5.3 מיליארד ש"ח בשנה, וכי כלי רכב חשמליים זוכים כיום להנחה באגרת הרישוי העומדת בממוצע על 2,300 ש"ח בשנה. עוד צוין כי האגרה נגבית כנגד שימוש ואחזקה בתשתיות תחבורה, ניהול מערך הרישוי והפנמה של עלויות חיצוניות, וכי בהיבטים אלו אין הבדל בין רכב חשמלי לרכב בנזין, והמהלך צפוי להגדיל את הכנסות המדינה ב-230 מיליון ש"ח בשנה. עוד הוצג כי סבסוד התחבורה הציבורית גדל ב-240% בעשור האחרון, וכי מיזמי התחבורה המאושרים לביצוע הינם בהיקף של כ-300 מיליארד שקל.

באוצר טענו כי העלאת המס לא צפויה לפגוע בחדירת הרכבים החשמליים, והציגו כי ההפחתה ההדרגתית בהטבות לרכב החשמלי לא פוגעת בכניסתו לשוק גם בישראל, וכי ההטבות הניתנות בישראל גבוהות באופן יחסי בהשוואה בינ"ל. עוד הוצג כי בכל העולם ישנה מגמה של הפחתת ההטבות לרכבים חשמליים, וכי הטבות אלה בישראל מופנות כלפי עשירוני ההכנסה הגבוהים.

לעניין העתיד לבוא, הציגו באוצר כי על-מנת לעודד קניית רכבים חשמליים על פני רכבי בנזין, מוצע כי שיעור מס קנייה יישאר נמוך ב-3 השנים הקרובות, וכי מס הנסועה הצפוי יעמוד על 15 ש"ח ל-100 ק"מ, "נמוך ממיסוי בלו שברכבים יעילים עומד על 20 ש"ח ל-100 ק"מ".

לדרישת יו"ר הוועדה נקבע כי התיקון יכנס לתוקף בחודש ינואר 2025, במקום בחודש יולי בנוסח התקנות המקורי.

תאריך:  17/04/2024   |   עודכן:  17/04/2024
עידן יוסף
+ועדת חו"ב: נדחתה ההצבעה בעניין הקרן 'ממדים ללימודים'
12:29 17/04/24  |  מירב ארד
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין, דחה את ההצבעה בעניין הקרן 'ממדים ללימודים', לאחר שחכ"ים מהקואליציה והאופוזיציה התרעמו על כך שהצו של מערכת הביטחון אינו כולל מקצועות נוספים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביטול ההטבה על אגרת רישוי לרכב חשמלי צפוי להכניס למדינה 230 מ"ש בשנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת החינוך, התרבות והספורט קיימה (יום ג',16.4.24)) דיון הנוגע לאי השתתפות של חלק מהמוסדות חרדיים בחלק מהמבחנים הארציים של משרד החינוך ובמבחנים בינלאומיים. זאת בהמשך למסמך שפרסם מרכז המחקר והמידע של הכנסת המראה כי 57% ממוסדות הלימוד החרדיים לא השתתפו במבחני הקריאה של משרד החינוך בשנת הלימודים הקודמת.
16/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
"יש קרוב ל-50 מתאבדים מהנובה, זה מספר שהיה נכון ללפני חודשיים" - כך סיפר (יום ג', 16.4.24) גיא בן שמעון, שורד מהמסיבה, בדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא מצוקת שורדי הטבח במסיבות ה-7 באוקטובר ומשפחותיהם. "יש עוד המון מאושפזים בכפייה. לא נצליח לחזור לעבוד במאי. המדינה צריכה לתת מענה"", הוסיף בן שמעון.
16/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
רשם העמותות פתח בהליכי פירוק של עמותת ״סיוע 48״ של רע״ם וכן נגד עמותה נוספת עם זיקה למפלגה. הממצאים העלו חשד כבד למימון טרור, שיתוף פעולה עם ארגוני טרור שהוצאו מחוץ לחוק, הלבנת הון, אי-סדרים ועוד.
15/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
נציגי הסיעות החרדיות הודיעו (יום ב', 15.4.24) ליו"ר עוצמה יהודית, השר איתמר בן-גביר, כי לא יאפשרו את העברת הרשות לאכיפת מקרקעין ממשרד האוצר למשרד לביטחון לאומי, כפי שאישרה הממשלה לפני שבוע, בהתאם להסכמים הקואליציוניים בין עוצמה יהודית לליכוד.
15/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון התכנסה (יום ב', 15.4.24) לדיון בהצעה לסדר בנושא: "השארה קבועה של נשק ללוחמי מילואים" של ח"כ עמית הלוי.
15/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il