|   15:07:40
  יהודה קונפורטס  
עורך קבוצת אנשים ומחשבים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מדוע מערכת הבריאות לא מכירה בסטארט-אפ ניישן

הניתוק שבין מדינת ישראל לסטארט-אפ ניישן מונע מאזרחי ישראל את מה שארגוני בריאות באיטליה, בגרמניה ואפילו בארה"ב נהנים ממנו
01/11/2020  |   יהודה קונפורטס   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
פיתוחים שלא מגיעים לתושבי ישראל [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90]

אין פתרון
אי אפשר היה שלא לצאת בתחושת חמיצות מהדיון, מאחר שחלק מהפתרונות זמינים להפעלה מיד, ומסיבות שלאיש אין פתרון עד היום בישראל לא הכניסו אותם לפעילות. שוב הוכח בדיון, שקיים נתק מוחלט בין משרדי ממשלה שאמורים לטפל ביחד בקורונה ולעשות הכל כדי לספק פתרונות.

ועדת המדע של הכנסת קיימה השבוע דיון מרתק, שבו הוצגו פתרונות של חברות ישראליות, לצד מחקרים פורצי דרך באקדמיה, בנושאים שיכולים להוות פתרונות להתמודדות עולמית עם הנגיף.

חלק מהפתרונות כבר מיושמים בארגוני בריאות ברחבי העולם, כי ישראל נחשבת למובילת עולמית מבחינת מחקר ופיתוח, והמצגות היו מרתקות ומחממות את הלב.

אבל אי-אפשר היה שלא לצאת בתחושת חמיצות מהדיון, מאחר שחלק מהפתרונות זמינים להפעלה מיד, ומסיבות שלאיש אין פתרון עד היום בישראל לא הכניסו אותם לפעילות. שוב הוכח בדיון, שקיים נתק מוחלט בין משרדי ממשלה שאמורים לטפל ביחד בקורונה ולעשות הכל כדי לספק פתרונות.

בדיון השתתף שר המדע, יזהר שי, ומנכ"לית המשרד, שי לי שפיגלמן, ואנשי משרד המדע. מסתבר שבמשרד יש גוף שנקרא צוות 19, שהוא צוות מתנדבים רב-תחומי, הפועל מזה כשישה חודשים, שמייעץ ומכין ניירות חקר ומדיניות עבור השר יזהר שי ולצוות חברי קבינט הקורונה. הצוות כולל ייעוץ רב-מגזרי קבוע, וקובע בניית מודלים והצעת חלופות תוך שימוש בהצעות לייעול ההתמודדות בעזרים טכנולוגיים. זאת בנוסף לעשרות מחקרים שמשרד המדע מממן יחד עם מוסדות אקדמיים, ואלו מייצרים פתרונות שיכולים מחר בבוקר להקל עלינו את ההתמודדות עם הקורונה ולאפשר אולי מתווים מהירים יותר ליציאה מהמשבר. חלק מהפתרונות כבר משווקים בארה"ב ובאירופה, אבל בישראל, בעיקר בגלל הביורוקרטיה, הם לא זמינים לתושבי ישראל.

השר שי, שישב במשך שעה ארוכה בישיבה והאזין לשלל הפתרונות שהוצגו על-ידי חברות אחרות, לא אלו של משרד המדע, לא הסתיר את השתוממותו מעוצמת הניתוק שבין מדינת ישראל לסטארט-אפ ניישן. "אני מודע לכל הביורוקרטיה הכבדה שהחברות סופגות מול משרד הבריאות, אבל אנחנו פה כדי לעודד, כי בסוף זה יקרה" אמר השר.

מנכ"לית המשרד הצביעה על בעיה נוספת, מוכרת מאוד בתחום האקדמיה: יש בארץ מאות חוקרים שעוסקים בצורה זו אחרת במחקר למאבק בקורונה. הבעיה המרכזית, אמרה, היא שאין שום שיתוף ידע ביניהם, אין שיתוף מידע ואפילו משאבים. תופעה, אגב, שהיא אינה רק ישראלית, אלא מוכרת בעולם האקדמי. וזו הסיבה שהמשרד מקים כעת קהילה גלובלית, שתשתף את הידע ותאחד כוחות כדי להגיע לפתרונות במהירות, ובעיקר כדי להציג למקבלי החלטות נתונים מלאים כדי שיוכלו להחליט. בשבוע הבא, אמרה שפיגלמן, תושק קהילה של מאות חוקרים ממגוון דיסציפלינות, והמשרד קורא לחוקרים נוספים להצטרף.

פתרונות לדוגמה

בין הפתרונות שהוצגו, לדוגמה, היה פיתוח של פרופ' זאב זלבסקי מאוניברסיטת בר-אילן, המאפשר ניטור מרחוק של רמת רוויית חמצן בדם אצל חולי קורונה על-ידי עקיבה אחר תנועות העיניים. זוהי שיטה פשוטה, והיא יכולה לסייע בתהליך בדיקה קריטי זה. או, למשל, הוצג גם פיתוח של ד"ר עמוס דניאלי מאוניברסיטת בר-אילן, שהוא מכשיר לבדיקות סרולוגיות מהירות ורגישות מאוד של נוגדנים, המבוסס על כוחות מגנטיים. המכשיר מגיע לאחוזי דיוק גבוהים וניתן לשים אותו במקומות הומי אדם.

ויש עוד פתרונות, שיכולים לחלץ במהירות את "מגדל הבבל" של נתונים שעוסקים בחולי הקורונה ומבלבלים את הציבור. כבר בסגר הראשון נשמעה ביקורת מצד חוקרים ואנשי היי-טק, כי יש כלים וידע, שיכולים לסייע לממשלה בטיפול ובהזרמת הנתונים כדי לקבל תמונת מצב אמינה יותר. דוגמה אחת הייתה בישיבת הוועדה, כאשר ד"ר דבורה שמואלי, מאוניברסיטת חיפה, הציגה לוועדה את מרכז הידע והמחקר הלאומי בתחום ההיערכות למצבי חירום, שפועל בתמיכת משרד המדע והטכנולוגיה והרשות הלאומית לחירום במשרד הביטחון.

מרכז הידע פועל כגוף מחקר רב-תחומי, שיכול להזרים נתונים, תובנות והמלצות לצוותים ולמקבלי החלטות ו-15 מחקרים פעילים. כך, למשל, אחד המחקרים שעליו עמלו במרכז המחקר והידע קובע, כי "אמון הציבור בממשלה בישראל בתקופת משבר הקורונה נשחק. המגמה צריכה להדאיג את הדמוקרטיה הישראלית, אך עם זאת, אמון הציבור כלפי גופי המינהל הביצועיים גבוה. כמו-כן, יש להעניק להם יותר סמכויות ואחריות בקבלת החלטות".

שורה תחתונה: בעיצומו של גל שני, שכעת נמצא בעצימות נמוכה בישראל, ולקראת גל שלישי שכולם משוכנעים כי יגיע, למדינת ישראל יש את היכולות, ההון האנושי והמשאבים ליישם פתרונות חדשניים שמפותחים כאן. מה שטוב לארגוני בריאות באיטליה, בגרמניה ואפילו בארה"ב סביר להניח שהוא טוב לנו. הנה משימה לפרויקטור החדש, מעבר לטיפול במאבק בנגיף. אולי הוא יצליח למצוא תרופה לנגיף הביורוקרטיה.

פתרונות חדשניים בתחום הבריאות הדיגיטלית, יוצגו בכנס השנתי של אנשים ומחשבים D-HEALTH, שייערך ב-8.12.

תאריך:  01/11/2020   |   עודכן:  01/11/2020
יהודה קונפורטס
+חולה מאומת מטורקיה נחת בישראל
22:18 01/11/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מבקש לעדכן על חולה מאומת שחזר מטורקיה לישראל בטיסה של חברת התעופה Pegasos airline מאיסטנבול לתל-אביב. מספר טיסה PC 779
המראה: 24/10/2020 בשעה 01:30 מנמל סביחה איסטנבול. נחיתה: 24/10/2020 בשעה 03:30 בנתב"ג.
+המשטרה פיזרה מסיבת טבע ליד קיסריה
20:50 01/11/20  |  עידן יוסף
בשבת לפנות בוקר הגיעו שוטרי תחנת חדרה לשטח מיוער ליד כביש 65 סמוך לקיסריה, שבו התקיימה מסיבת טבע בהשתתפות כ-1,000 איש.

המסיבה הופסקה ומשתתפיה פוזרו. מארגן המסיבה, תושב טירת הכרמל בן 34 והאחראי על ציוד ההגברה, תושב ת"א בן 54, עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה בחדרה וציוד ההגברה הוחרם לשם מניעת המשך המסיבה האסורה.

+אחרי תקופת ירידה: התחלואה בקורונה עולה
20:15 01/11/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן כי מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל הוא 314,778. מחצות נוספו 329 חולים חדשים, אתמול אובחנו 688 חולים חדשים. מניין הקורבנות מהנגיף עומד על 2,553, עלייה של 12 מתים מאז הבוקר.

392 מהחולים מאושפזים במצב קשה, בהם 171 מחוברים למכונות הנשמה. עוד 118 חולים במצב בינוני. עד כה החלימו והשתחררו 302,463 חולים. מניין החולים בפועל עומד על 9,762. בבתי החולים מאושפזים 693 חולים. אתמול נערכו 7,974 בדיקות (2.9% תוצאות חיוביות), עד לשעה זו היום בוצעו 8,360 בדיקות (4% חיוביות).
+מספר ימי הבידוד יקוצר ל-12
17:57 01/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק לירידה מ-14 יום בימים הקרובים  ▪  הניסוי יתקיים במשך כחודשיים עד סוף השנה האזרחית
([צילום: פלאש 90])
+מוסד חינוכי ייקנס ב-20 אלף שקל
14:08 01/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חברי הכנסת ליצמן וגפני פנו לראש הממשלה והביעו את התנגדות מפלגת יהדות התורה להעלאת הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה  ▪  הממשלה אישרה עקרונית את ההצעה שלפיה מוסדות לימוד שייפתחו בניגוד לתקנות ייקנסו ב-20 אלף שקלים
ליצמן. אין פתרונות לאזרחים ולסוחרים [צילום: דוברות הכנסת]
מוסדות לימוד חרדיים פעלו בניגוד להנחיות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+החל הניסוי בחיסון הישראלי בקורונה
12:53 01/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ענר אוטולונגי, בן 34 מקיבוץ טללים, הוא הישראלי הראשון שקיבל את מנת החיסון לקורונה שפותחה במכון הביולוגי  ▪  "הזריקה עצמה הרגישה כמו חיסון לשפעת - שגם הוא כמובן חיסון מבורך וחשוב מאוד לכולם. אני מקווה שהתוצאות יהיו טובות בהמשך"
(ענר אוטולונגי מקבל את מנת החיסון [צילום: אבי חיון])
+חשש לקשיים תזרימיים למפעילי תחבורה ציבורית
12:32 01/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על אף קשיים מהותיים בפעילות המפעילים, הביקוש לשירותי תחבורה ציבורית אינו צפוי להיפגע בטווח הבינוני-ארוך  ▪  עלולים להתעכב מיזמי תשתיות עקב פעילות מוגבלת של קבלנים זרים
(אוטובוס אגד בקרית עקרון [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+אדום
08:04 01/11/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה
מה אתך? בסגר לא עושים פיקניק  ▪  אבל פיקניק עושים בחוץ, באוויר הפתוח  ▪  בינתיים אסור, אולי רק בשלב החמישי  ▪  של מה?  ▪  של המתווה
(יוון אדומה [צילום: פטרוס גיאנקוריס, AP])
+שלום (שוב) כיתה א'
07:46 01/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כחצי מיליון תלמידים חוזרים ללמוד בבתי הספר לאחר חודשיים של לימודים משובשים ושל סגר  ▪  התלמידים בכיתות הנמוכות ילמדו לפחות ארבעה ימים בשבוע בבית הספר, בקבוצות של עד 20 ילדים בקבוצה אחת
(פתיחה שנייה לשנת הלימודים הראשונה [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדוע מערכת הבריאות לא מכירה בסטארט-אפ ניישן
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מה אתה סוחב על הגב שלך?
01/11/2020  |  אברהם בנמלך  |   יומני בלוגרים
שנת הלימודים תשפ"א נפתחת הבוקר (יום א', 1.11.20) בפעם השנייה עם חזרת כיתות א' עד ד' ללימודים בבתי הספר. זאת, לאחר ששנת הלימודים שנפתחה לפני חודשיים בדיוק שובשה בשל בידודי הקורונה, ימים ספורים לאחר שנפתחה, ולאחר חודש של סגר שבו לא התקיימו לימודים באף בית ספר בישראל.
01/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
אחרי צרפת ואוסטריה, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכריז (שבת, 31.10.20) על סגר שני מחודש נובמבר, שצפוי להימשך עד ל-2 בדצמבר. עם זאת, מערכת החינוך הבריטית לרבות אוניברסיטאות, תיכונים ובתי ספר, תישאר פתוחה. "אין לפגוע בעתיד ילדינו", אמר ראש הממשלה. מפרוץ המגפה נדבקו יותר ממיליון בריטים וכ-46 אלף מתו מהנגיף בממלכה.
31/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
משבר הקורונה המשולב - הבריאותי, הכלכלי, החברתי, התודעתי, הממשלי והפוליטי - הציב את משטרת ישראל כאחת החוליות החיוניות יותר במערך הציבורי המתמודד עם האתגר המתמשך. יש בכך משום מהפך קיצוני בסדר העדיפות של המשטרה, מארגון לאומי הלוחם בעדיפות עליונה בפשיעה לסוגיה מול ציבור מצומצם (המעורב בפלילים), לארגון הנדרש להתמקד באכיפת הסדר הציבורי מול חלקים גדלים של הציבור (ה"נורמטיבי"), בתנאים של מצוקה חברתית מעמיקה בתנאים של אי-ודאות ניכרת.
ביום ראשון הקרוב ייפתח בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים שלב הניסויים הקליניים בחיסון לקורונה, פרי פיתוח המכון למחקר ביולוגי בישראל. את מנת החיסון הראשונה יקבל בהדסה עין כרם משתתף ראשון בניסוי - דוקטורנט בשנות השלושים לחייו מדרום הארץ. מתנדב נוסף יקבל מנת חיסון במקביל בבית החולים שיבא בתל השומר.
30/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il