אל"ם (מיל') מיכה מייקסנר (31), נשוי+3, נבחר (יום ד', 10.4.19) למנכ"ל
רכבת ישראל. מייקסנר שימש בעברו כראש הרשות לפיתוח טנק המרכבה וכראש מחלקת מערכות ממונעות ביחט"ל (היחידה הטכנולוגית של אגף הלוגיסטיקה והטכנולוגיה בצה"ל), וכיום מנכ"ל חברת אימקו, המפתחת, מתכננת ומייצרת מוצרים למערכות צבאיות ותעופתיות.
הוא היה מנכ"ל מפעל האוטובוסים מרכבים מאז שחרורו מצה"ל ועד 2016, למשך 12 שנה. לאחר מכן מונה למנכ"ל חד אסף תעשויות - חברת תעשיה בתחום המתכת וברזל.
דירקטוריון החברה אישר את המלצת ועדת האיתור של הרכבת, אליה הוגשו יותר מ-35 שמות של מועמדים - מתוכם, שמונה עברו את שלב המיון המוקדם. בכך גבר מייקסנר על מועמדים דוגמת המשנה למנכ"ל חברת החשמל יצחק בלמס.
ב-25.3.19 מונה סמנכ"ל הרכבת אורי שריר למנכ"ל (בפועל), ורשות החברות הממשלתיות פנתה בבקשה שדירקטוריון החברה יבחן את עמידתו בתנאי הכשירות הקבועים בחוק החברות הממשלתיות. החברה בחנה את הפנייה, והודיעה כאמור על מינויו של מייקסנר.
מייקסנר, אשר עמד בכל תנאי הסף שנקבעו, נבחר על בסיס ההתאמה הטובה ביותר מקרב המועמדים לתפקיד. ועדת האיתור לתפקיד התרשמה, בין היתר, מיכולות המנהיגות והובלת צוותי הנהלה והנעת העובדים שלו. כמו-כן הציג מייקסנר חזון, ראייה אסטרטגית ויכולת תכנון וביצוע של תפעול מערכות מורכבות, וכן באמתחתו ניסיון מקצועי רב בניהול מצבים מורכבים ומשברים, בין השאר גם בתחום יחסי העבודה.
ברכבת ישראל אומרים כי מייקסנר יוביל את רכבת ישראל בשנים הקרובות והמאתגרות, זאת ברקע צמיחה חסרת תקדים בביקוש לנסיעה ברכבת לצד מחסור חמור בתשתיות מסילה ובקרונות; יחסי עבודה מתוחים על-רקע סכסוכי העבודה הרבים מול ועד העובדים; ותוכנית פיתוח נרחבת הכוללת את מיזם החישמול והצטיידות בצי נייד חשמלי, בניית המסילה המזרחית, הוספת מסילה רביעית בציר איילון, מעבר למערכת איתות מבוססת
סלולר (ETCS LEVEL 2ׂ) ועוד.
המינוי טעון אישור שר התחבורה והבטיחות בדרכים ושר האוצר, לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים.