בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
3 ערים מבקשות קווים מכינים
|
תוכנית "מהיר ועכשיו" - רשת קווים מכינים ומהירים על תוואי הרכבות הקלות בגוש-דן - הוצגה בתמיכת נציגי הרשויות המקומיות ● הישום תלוי בהסכמת משרד התחבורה
|
|
|
|
|
תוכנית ״מהיר ועכשיו״ - רשת קווים מכינים ומהירים על תוואי הרכבות הקלות בגוש-דן הושקה (יום ד', 29.5.19) בתל אביב באירוע משותף של ארגון 15 דקות והמכון הטכנולוגי HIT במתחם ״הספרייה״ במגדל שלום. באירוע השתתפו שלושה סגני ראש עיר ומחזיקי תיק תחבורה מהערים תל אביב, רמת גן ופתח תקוה, שהביעו תמיכה במיזם והצהירו כי יפעלו למימושו מול משרד התחבורה. אם ידחה משרד התחבורה את התוכנית - היא לא תצא לפועל. תוכנית ״מהיר ועכשיו״ מבקשת לתת מענה לתקופת הביניים - העשור הקרוב - במהלכה יתבצעו עבודות להקמת שלושה קווי רכבת קלה בגוש-דן. על-מנת להתמודד עם קשיי התחבורה בתקופת הביניים, התוכנית מציעה רשת של קווים מכינים ומהירים על תוואי הרכבות הקלות - כבר עכשיו. המודל זהה להפעלת קו 1 בגוש-דן הנוסע על תוואי הקו האדום מפתח תקוה ועד לבת ים. רכזת תחום קהילה ב-15 דקות לרה פארן אמרה כי ״דווקא בתקופת העבודות, כאשר הדרכים פקוקות וסתומות, יש ליצור חלופה מהירה וישירה לאזורי הביקוש״. על-פי התוכנית, זמני הנסיעה בקווים המכינים יהיו קצרים בכמחצית מזמני הנסיעה היום. כך למשל, נסיעה ממרכז תל אביב לרמת החייל אורכת כיום כ-40 דקות, אבל עם הקו המכין הצהוב זמן הנסיעה לא יעלה על 19 דקות. בחבר-דיון בהנחיית העיתונאי אביב לביא, הביעו נציגי הרשויות המקומיות תמיכה בתוכנית. סגנית ראש עיריית תל אביב יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, אמרה: ״בואו נתחיל עם הקו הסגול המכין, שיסע בתוואי העתידי של הרכבת הקלה. יש לו השלכות על רחובות מרכזיים בתל אביב - אלנבי ובן יהודה. אני מציעה לקחת את הקו הזה כיעד ולקדם אותו. זה אתגר יוצא מן הכלל לעשות קו מקדים - הסגול תחילה״. מ״מ ראש עיריית רמת גן ומחזיק תיק התחבורה, ליעד אילני: ״אנחנו בעד התוכנית. קו 1, שנוסע בתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה, הוא הצלחה מסחררת ונשמח מאוד אם זה יקרה גם בקו הסגול. ננסה לעשות את זה יחד עם המדינה״. סגן ראש עיריית פתח תקוה ומחזיק תיק התחבורה, צדוק משה, הוסיף: ״אנחנו חייבים שיתוף פעולה של כל הערים בגוש-דן. אם לא נחליט שאנחנו מתעדפים תחבורה ציבורית על פני כל דבר אחר - נמצא את עצמנו באסון תחבורתי קשה מאוד״. במסגרת אירוע ההשקה הציגו סטודנטים לעיצוב את מערך הקווים העתידי על גבי מפות, עיצובי ישומונים, תחנות אוטובוס ממותגות והדמיות של רחובות גוש-דן בהן אולי יעברו קווי ״מהיר ועכשיו״. מנכ״ל 15 דקות, שמרית נוטמן, אמרה כי ״העבודות להקמת מערך הרכבות הקלות תסתיימנה בעוד עשור, במקרה הטוב. עבודות ההקמה צפויות להחמיר את עומסי התנועה, שכבר היום הם בלתי נסבלים. הדרך היחידה לעבור זאת בשלום היא באמצעות תחבורה ציבורית מהירה למרכזי הערים. הרשויות המקומיות תומכות - וציבור הנוסעים מצפה ממשרד התחבורה לאמץ את היוזמה שתקל על התנועה ועל העסקים בגוש-דן".
|
בימים הקרובים יפורסמו מכרזי הקו הירוק והקו הסגול של נת"ע
|
|
שש קבוצות בינלאומיות עברו את תנאי הסף למכרז ה-PPP של המערכות והקרונות
|
▪ ▪ ▪ |
שש הקבוצות הבינלאומיות שניגשו להליך המיון המוקדם של מכרזי הקו הירוק והקו הסגול של נת"ע עברו בהצלחה את תנאי הסף ויקבלו בימים הקרובים את מסמכי המכרז. מדובר במכרז הגדול בתולדות המדינה – בהיקף של כ-15 מיליארד שקל – שכולל את התכנון, הביצוע והתחזוקה של המערכות הרכבתיות והקרונות של שני הקווים, בשיטת (PPP (Public Private Partnership, במתכונת שנערכה בהתייעצות עם גורמי המקצוע ב משרד התחבורה, באגף החשב הכללי ובאגף תקציבים במשרד האוצר. במכרז ייבחרו שתי קבוצות – אחת לכל קו. בין המתמודדות – חברות מובילות בענף הרכבות מרחבי העולם בשיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחום ההנדסה האזרחית ובתחום המימון: CAF הספרדית בשיתוף שפיר, CRRC הסינית עם שיכון ובינוי ו אגד, אלסטום בשיתוף אלקטרה, John Laing ודן, סימנס הגרמנית בשיתוף מנרב, אלייד ופז, CREC הסינית בשיתוף בומברדיה הקנדית, אקסלנס, קרן נוי והפניקס, וקבוצה סינית של CCCC ו-CHEC. עבודות התשתית להקמת הקווים כבר החלו – בתוואי הקו הסגול ברחוב ארלוזורוב בתל אביב ובתוואי הקו הירוק בשדרות ירושלים בחולון. שני הקווים יצטרפו לקו האדום שביצועו מתקדם לפי לוחות הזמנים לקראת הפעלתו המתוכננת באוקטובר 2021. "נת"ע ממשיכה בתנופה להקמת רשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב", אמר מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און. "קווי הרכבת הקלה ישרתו למעלה מחצי מיליון תושבים מדי יום. במקביל אנחנו מקדמים את תכנון שלושת קווי המטרו". הקו הירוק יקשר בין חולון וראשון לציון לבין מרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשיה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. אורכו של הקו כ-39 ק"מ (מתוכם 4 תת-קרקעיים) ויהיו בו 62 תחנות. הקו הסגול יקשר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר-אילן, בית החולים שיבא, ושוק הכרמל. אורך הקו כ-29 ק"מ במפלס הקרקע, והוא יכלול 45 תחנות. שני הקווים תוקצבו ע"י ממשלת ישראל בכ-30 מיליארד שקל.
|
|
תאריך:
|
29/05/2019
|
|
|
עודכן:
|
29/05/2019
|
|
עידן יוסף
|
3 ערים מבקשות קווים מכינים
|
|
ביום ראשון האחרון החזירה רכבת ישראל 19 רכבות יומיות בקו חיפה-תל אביב. בזכות זאת, נמדדו נתוני תפוסה נמוכים משמעותית, בהשוואה לימי ראשון קודמים, בשעות השיא בבוקר ובערב.
|
|
|
רכבת ישראל סיימה את 3 החודשים הראשונים של 2019 רווח נקי של כ-9.5 מיליון שקל. זאת בהשוואה להפסד של כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפרש בין הרבעונים מושפע, בין היתר מעיתוי חד הפסח, שחל בשנה שעברה ברבעון הראשון ושבשל החופשה שיש לרבים מן העובדים במשק במהלך החג - חלה בו גם ירידה בכמות הנוסעים ברכבת.
|
|
|
כל בר בי רב מבין כי גם אם הממשלה תעמוד בדבורה ותבצע את כל תוכניותיה התחבורתיים,כולל פרויקטי התשתית הלאומיים כגון: המטרו, השלמת רשת הרכבות הקלות בגוש-דן וירושלים,הנתיבים המהירים, המסילה הרביעית וחשמול רבתי של רשת הרכבות הארצית-בעיית הפקקים לא תפתר, למרות הרצון הטוב של החשכ"ל החדש אשר הקציב כ-100 מיליארד ש"ח לפרויקטים הלאומיים הנ"ל.פשוט מאוד משום שפרויקטים אלה אורכים זמן רב בין 5-15 שנה לפחות, ועד להשלמתם מצבת כלי הרכב בישראל גדלה בכ-300,000 רכבים חדשים כל שנה. המצב יילך ויורע בעתיד, כיוון שרמת המינוע בישראל עדיין נמוכה יחסית- כ-380 מכוניות לכל 1,000 תושבים לעומת ממוצע ה-OECD-550 מכוניות.
|
|
|
בשל החום הכבד השורר (יום ו', 24.5.19) ברחבי הארץ, הוטלו הגבלות מהירות של 80 קמ"ש במספר מוקדים ברשת המסילות הארצית, וזאת עקב תופעה מוכרת של התרחבות פסי המתכת במעלות חום גבוהות. בשל כך נגרמים עיכובים בלוח זמני הרכבות.
|
|
|
אתר תחזוקה ותפעול של הרכבת יוקם בשטח המשותף לרמלה, גזר ומודיעין והוא יחליף את האתר בבני ברק. האתר הקיים בלוד יורחב ויחובר במסילה לאתר החדש. כך קובע (יום ג', 21.5.19) בית המשפט העליון, בפסק דין המסיים עשר שנות תכנון והתדיינות.
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
|
|
|
יואב יצחק
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
|
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
|
|
|
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
|
|
|
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|