בית המשפט העליון יקבע, כי חלוקת רכוש תהיה בשווה גם כאשר האישה בגדה בבעלה. כך צופה (יום א', 23.6.19) הרב
שלמה דיכובסקי, שהיה אב בית דין בבית הדין הרבני הגדול ומנכ"ל בתי הדין הרבניים. הוא צופה זאת לקראת הדיון הנוסף, בהרכב של תשעה שופטים, אותו קבעה הנשיאה
אסתר חיות בתיק המכונה "בג"ץ הבוגדת". הרב דיכובסקי דיבר ביום עיון במכון ארץ חמדה, לזכרו של הרב שאול ישראלי.
הרב דיכובסקי סיפר: "לחמתי שנים שעברייני גט יוחזקו עם אסירים פליליים. אסירים פליליים לא אוהבים סרבני גט, ואם נותנים רמז למי שמסביב - הבחור הזה יקבל טיפול ראוי, וזה מקצר בהרבה את הסרבנות. אנשי שירות בתי הסוהר טענו, כי הדבר לא קיים בעולם ולא ייתכן שישראל תהיה יוצאת דופן. אבל בתי המשפט מצאו פתח, כאשר קבעו שמי שאיננו נותן גט - מפר הוראה חוקית וניתן לכלוא אותו.
"אני לא מוכן לראות סרבני גט כשומרי מצוות. לא נאכיל אותם טריפות, חס וחלילה. אבל אם סרבן גט מבקש בשבת 12 חלות, אני אומר: צדיק? קודם כל תן גט. אם אתה לא נותן גט, אתה כמו כל יהודי: תפילין ותפילה - כן; 12 חלות לא תקבל".
עוד התייחס הרב דיכובסקי למרוץ הסמכויות, אשר "הוביל לכך שהתחילו לבדוק מי הגיע לאן ב-10:55 ומי ב-10:59, ולאן - האם עברו את הבידוק או למזכירות, והאם קיבלו את החותמת של המזכירות. עלי זה לא היה מקובל. יחידת הזמן לא יכולה להיות דקות ושניות. בפסיקת בית המשפט העליון, המרוץ עבר לשאלה מי מחליט קודם שיש לו סמכות - בית הדין או בית המשפט. זה עובד טוב יותר, למרות שעדיין מנסים להוציא מבית הדין את ההחלטה על הסמכות לפני שבית המשפט מחליט על כך".
בנוגע לעיסוק בדיני ממונות בבתי הדין הרבניים הזכיר הרב דיכובסקי, כי "בג"ץ קבע - ומבחינה משפטית אפשר להבין אותו - שלבתי הדין אין זכות לעסוק בדיני ממונות, ופסקי הדין שלהם בתחום זה בטלים כלא היו. בתי הדין ניסו להתמרד, וזה לא עזר. התוצאה היא שהם חדלו מלעסוק בדיני ממונות, וזה הביא לפריחה חסרת דין של בתי דין לממונות. חלק מבתי הדין הללו לא בהכרח לא עומדים על הגובה".
משרד המשפטים הקים ועדה בראשותו של הרב דיכובסקי, להסדרת הסמכויות בין בתי הדין לבתי המשפט בנושא ממונות, "ולצערי הדיינים החרימו אותה. ההמלצה שלנו הייתה לבתי הדין הרבנים מעמד של שופטים ולא של בוררים, אך המסקנות נגנזו. על כך בהחלט יש להצטער".
הרב דיכובסקי הוסיף וסיפר: "באו לפני צוואות של גדולי תורה, שהיו כתובות בניגוד להלכה. זה כמו שתגשו לראש ישיבה שלימד מסכת גיטין במשך עשר שנים; הגט שהוא יכתוב יהיה פסול מדאורייתא ומדרבנן. ממתי ראש ישיבה יודע איך כותבים גט? הוא מעולם לא ידע ולעולם לא יידע.
"אותו הדבר הוא בקידושין. ישבתי פעם ליד ראש ישיבה שכתב כתובה בחתונה, והיו שם כמה דברים בניגוד להלכה. הערתי לו בעדינות, והוא אמר לי: מה? אני מסדר קידושין כל ערב. מאז, אם אני לא מסדר קידושין בעצמי - אני עומד מהצד; למה לי לריב עם ראשי ישיבות? את הכתובה שלי כתב ראש ישיבה גדול ביותר, ואחרי כמה חודשים ניגשתי לרב יהודה אונטרמן [אז הרב הראשי לתל אביב ולימים הרב הראשי לישראל], והוא קבע שהיא פסולה וצריך לכתוב חדשה".