|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
ישראל אינה קיימת [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

מה רוצה באמת הרשות הפלשתינית

אין ספק שהפתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא חלוקת הארץ לשתי מדינות לאום: מדינה פלשתינית ומדינה יהודית אבל, כל עוד הפלשתינים אינם חותרים לפשרה ולדו-קיום עם מדינת היהודים אלא מנהלים מדיניות שמטרתה חיסולה על-ידי האמצעים שהובאו למעלה אין סיכוי לפתרון
18/08/2022  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

עם ההתבטאות השערורייתית של אבו מאזן נוסף עוד נדבך למסכת השקרים שהפלשתינים מפיצים על ישראל. הגיע הזמן להודות: הרשות הפלשתינית מצהירה באנגלית שהיא בעד פתרון של שתי מדינות. אבל, מעשיה מוכיחים שמטרתה חיסול מדינת היהודים. ההוכחות: אי-הכרה בישראל כמדינה יהודית, המאמצים באונסקו למחיקת כל זיקה היסטורית בין הטריטוריה השנויה במחלוקת לבין העם היהודי, הריסה שיטתית של אתרים ארכיאולוגיים בגדה המערבית המעידים על העבר היהודי בחבל ארץ זה, מערכת חינוך שכל מטרתה לטפח שנאה ולא דו-קיום ולטפח את חלום השיבה לאזורים בהם חיו בעבר ערבים במדינת היהודים, הנצחת הפליטות באמצעות אונרא והדרישה ל"זכות השיבה" שאיננה אלא סוס טרויאני לחיסול הרוב היהודי וחיסול מדינת היהודים.

הפתרון לסכסוך הישראלי פלשתיני הוא חלוקת הארץ. אבל, פתרון זה יושג רק אם הפלשתינים יהיו מוכנים להתפשר ובישראל תקום ממשלה שתחתור לפתרון של 2 מדינות לאום.

א. סירוב להכיר בישראל כמדינת העם היהודי

הרשות הפלשתינית הודיעה שלעולם לא תכיר בישראל כמדינת העם היהודי. אחד ממנהיגיה אף הצהיר שהיהדות היא דת ולדת לא מגיעה מדינה. במלים אחרות, הרשות הפלשתינית אינה מכירה בקיומו של עם יהודי ובזכות ההגדרה העצמית של היהודים. בהסכם אוסלו הרשות הכירה בישראל כקיימת דה פקטו. המשמעות של הצהרות אלה היא שהרשות הפלשתינית אינה דוגלת בפתרון של 2 מדינות לשני עמים אלא בפתרון של מדינת לאום לפלשתינים לצד הפיכת ישראל לחלק מפלשתין באמצעות "זכות השיבה" (ראה להלן).

ב. העברת החלטות באונסקו המוחקות כל קשר בין אתרים היסטוריים בארץ לבין העם היהודי

הרשות הפלשתינית פועלת למחיקת כל קשר בין הטריטוריה השנוייה במחלוקת (ישראל) לבין היהודים. ביוזמתה, התקבלו באונסקו מספר החלטות ברוח זאת: הוחלט שקבר רחל איננו קבר רחל, הר-הבית קדוש למוסלמים בלבד כלומר, מעולם לא היו מקדשים יהודים בהר-הבית. והשיא בחיסול הקשר של העם היהודי לארצו הוא בהחלטה שאף הכותל המערבי איננו אתר יהודי.

ג. הריסה שיטתית של אתרים ארכיאולוגיים ישראלים בגדה ובהר-הבית

הרשות הפלשתינית פועלת לחיסול אתרים ארכיאולוגיים המוכיחים שיהודים חיו כאן בעבר: הוואקף, האחראי על הר-הבית מבצע חפירות שנועדו לחסל כל זכר למקדשים יהודים על ההר. ערימות עפר גדולות עם "פסולת ארכיאולוגית" מושלכים מהר-הבית. ארכיאולוגים ישראלים מצאו בערמות אלו שלל של שרידים ארכיאולוגיים.

הרשות הפלשתינית מבצעת באופן שיטתי הריסה של אתרים ארכיאולוגיים יהודיים בגדה ושודדי עתיקות פלשתינים אוספים מימצאים ארכיאולוגיים כדי למכרם. חנן גריווד פירסם מאמר שכותרתו "מורשת בלהבות" בחוברת "ששי שבת" של ישראל היום ב-5.8.22, ובו הוא מתאר את עבודות ההרס והשוד של האתרים ההיסטוריים של העם היהודי בגדה כמו סבסטיה, מבצר חשמונאי, אתר שומרון העתיקה, תקוע העתיקה ועוד...

ד. מערכת חינוך המטפחת שנאה ושיבה לאזורים בישראל

במפות התלויות בחדרי הלימוד של הרשות הפלשתינית ישראל אינה קיימת. על שטחה של ישראל רשום "פלשתין". מחקרים שפורסמו על-ידי האיחוד האירופי הראו שמערכת החינוך הפלשתינית מחנכת את ילדיה לשנאה ליהודים וישראלים ומעודדת אנטישמיות. תוכנית הלימודים אף מטפחת את הדרישה ל"זכות השיבה" ואת התקווה לשוב ולהשתקע בשטחים שהם כיום מדינת ישראל.

בדיון של קבוצת העבודה של הפרלמנט האירופי נגד אנטישמיות, הצהירה האחראית על המזרח התיכון במנהלת הנציבות האירופית כי ספרי לימוד של הרשות הפלשתינית הם בלתי נסבלים בצורתם הנוכחית ויש הכרח בשינויים בתוכנית הלימודים כדי להבטיח רפורמה עד היום, למרות הפניות מצד האיחוד האירופי, לא נעשו שינויים בתוכניות הלימודים.

ה. הנצחת הפליטות באמצעות אונרא

ארגון אונרא נועד מבחינתם של הפלשתינים להנציח את מצב הפליטות הפלשתינית ומערכת החינוך של אונרא נועדה לטפח שנאה מצד אחד ואת חלום השיבה מצד שני. ישראל טענה כבר ב-2003 ולאורך השנים הבאות שהארגון מסייע לטרור הפלשתיני. גם נציגי מדינות נוספות ביקרו את התנהלות הארגון. אחת הטענות הייתה שבתוכניות הלימודים קיימת הסתה נגד ישראל - מערכת החינוך של הארגון משתמשת בספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית. על-פי דוחות שנכתבו על ספרי הלימוד של אונרא, חלק מהספרים מדגישים את זכות השיבה, מחנכים לג'יהאד, אינם מציגים את מדינת ישראל על המפה ואת הישראלים כאנושיים או דנים בשלום בין העמים. לאחר שהתברר ב-2020 שהתוכנית אכן כוללת אנטישמיות, שנאה לישראל, ישראל הגישה תלונה לאו"ם.

המשמעות של תקנות אונרא - הנצחת הפליטות

אונרא העניקה מעמד נצחי לצאצאי הפליטים וכך הפכה את הנושא של פליטי פלשתין לנושא קבוע במישור הבינלאומי ולאמצעי ללחץ על ישראל. הפלשתינים קוראים לזה "זכות השיבה" המשמש כסוס טרויאני לחיסול מדינת היהודים. זהו ארגון הפועל להנצחת חלום השיבה. אונרא מכשיר את הדור הצעיר למאבק נגד ישראל".

ו. הדרישה ל"זכות השיבה"

התשובה לשאלה לצד איזו מדינה תקום מדינת הלאום הפלשתינית ניתנת בדרישה של הרשות הפלשתינית "לזכות השיבה". כלומר, אחד התנאים לפתרון של 2 מדינות הוא שהפליטים ייושבו בישראל. כך יהפכו היהודים למיעוט והרוב הפלשתיני יהפוך את ישראל למדינה פלשתינית. "זכות השיבה" היא הסוס הטרויאני לחיסול מדינת היהודים.

המפלגה הערבית המשותפת בישראל שותפה לתביעה "לזכות השיבה". המפלגה אינה מכירה בישראל כמדינה יהודית וחותרת להפיכתה למה שהם מכנים הפתרון הצודק והדמוקרטי "למדינת כל אזרחיה". במדינת כל אזרחיה יבוטלו כל הסימנים לזהות יהודית כמו חוק השבות, הדגל, ההימנון וכל החוקים ההופכים את ישראל למדינת העם היהודי ולפליטים תינתן הזכות להתיישב בישראל. בקיצור, "מדינת כל אזרחיה, זהו מונח מכובס לחיסול מדינת היהודים.

מסקנות

אין ספק שהפתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא חלוקת הארץ לשתי מדינות לאום: מדינה פלשתינית ומדינה יהודית. אבל, כל עוד הפלשתינים אינם חותרים לפשרה ולדו-קיום עם מדינת היהודים אלא מנהלים מדיניות שמטרתה חיסולה על-ידי האמצעים שהובאו למעלה אין סיכוי לפתרון. הפלשתינים החמיצו את ההזדמנות לקבל מדינה כאשר מפלגת העבודה וקדימה היו בשלטון משום שחשבו שיוכלו להביא לחיסולה. התוצאה הייתה שהימין עלה לשלטון ומדיניותו היא הקמת מדינה יהודית מהים לירדן. הפלשתינים הצליחו להשחיר את פניה של ישראל אך לא השיגו דבר. לא נותר אלא לקוות שממשלת שינוי תחזור למשול בישראל לאחר הבחירות ושהפלשתינים יבינו שהם אינם מסוגלים לחסל את ישראל ועליהם להתפשר.

הערה: הטעות של השמאל - ההתעלמות מהסתירה בין ההצהרות לבין המעשים. השמאל יצר תמונה לא נכונה כאילו הפלשתינים כמהים לפתרון של 2 מדינות לאום וממשלת הימין מונעת פתרון. הימין עלה לשלטון בישראל בשל אובדן האמון בקרב אזרחי ישראל שיש לישראל פרטנר. במלים אחרות, ההתעלמות של השמאל מהעובדות שהובאו במאמר הביאה לאובדן השלטון ולעליית הימין. מדיניות השמאל לא הוכיחה את עצמה.

תאריך:  18/08/2022   |   עודכן:  18/08/2022
רבקה שפק ליסק
+ארה"ב דורשת מישראל הבהרות לסגירת משרדי הארגונים ברמאללה
22:26 18/08/22  |  עידן יוסף
‏דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס: "אנחנו מודאגים מסגירת המשרדים של ששת ארגוני זכויות האדם הפלשתינים ברמאללה היום ע"י ישראל. פנינו לממשלת ישראל כולל בדרגים גבוהים גם בוושינגטון וגם בשגרירות בירושלים כדי לקבל הבהרות ומידע נוסף לבסיס עליו התקבלה ההחלטה לסגור את המשרדים האלה".
+שולץ שוחח עם לפיד וגינה את דברי אבו מאזן
12:44 18/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קנצלר גרמניה הדגיש כי הוא דוחה ומגנה את אמירותיו של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן על השואה, וכי היה לו חשוב להבהיר זאת באופן אישי לראש הממשלה ובצורה פומבית  ▪  לפיד הודה לו גם כבן לניצולי שואה
שולץ. ייפגש בקרוב עם ראש הממשלה לפיד [צילום: AP]
+כמעט אסון: האפוד הקרמי של הלוחם מנע מוות מפליטת כדור
09:54 18/08/22  |  איציק וולף
במהלך פעילות חיילי צה"ל הלילה בשכם פלט לוחם בסיירת גבעתי כדור מן הרובה במהלך נסיעה ברכב ממוגן. הקליע פגע בחברו של החייל באזור החזה, אך נבלם על ידי האפוד המגן הקרמי שלבש הלוחם. בעקבות הפגיעה נפצע הלוחם קל מאוד בחזה.
+חשש מגל פיגועי נקם
08:18 18/08/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הפיגוע במזרח ירושלים בוצע על-ידי מחבל בודד אבל במערכת הביטחון חוששים שהוא מבשר את תחילתו של גל טרור חדש בתגובה על פעילות צה"ל ברצועת עזה ובעיר שכם. כוחות הביטחון חייבים להיערך לאפשרות של חידוש תופעת המחבלים הבודדים, הזעם ברחוב הפלשתיני הוא גדול והתסכול הוא רב, אסור לישראל לגלות סימני חולשה
פיגוע ירי בקו 3א של אגד בירושלים העתיקה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מאות נכנסו לקבר יוסף; הרוג פלשתיני בהפרות סדר
07:52 18/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לראשונה מאז פיגוע הירי שבו נפצע מח"ט שומרון, רועי צוויג, אבטח צה"ל כניסת מתפללים למתחם קבר יוסף בשכם  ▪  פלשתינים ירו לעבר חיילי צה"ל ואלו השיבו בירי  ▪  פלשתיני בן 18 נהרג וכ-30 נוספים נפצעו
מתפללים בקבר יוסף, הלילה [צילום: עזרי טובי, מועצה אזורית שומרון]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
קנצלר גרמניה, אולף שולץ, שוחח בטלפון (יום ה', 18.8.22) עם ראש ממשלת ישראל, יאיר לפיד, וגינה את האופן שבו השווה ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, את פעולות צה"ל לשואה.
18/08/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
הפיגוע השבוע בעיר העתיקה בירושלים, באזור הכותל המערבי שבמהלכו ירה מחבל ופצע שמונה אזרחים ישראלים, שניים מהם במצב קשה, שוב החזיר את הטרור לבירת ישראל והעלה לסדר היום את השאלה המתבקשת האם אנו ניצבים שוב בפני תחילתו של גל טרור חדש של פיגועי יחידים או מה שנקרא בעגה הביטחונית "זאבים בודדים".
מאות ישראלים נכנסו הלילה להתפלל בקבר יוסף בשכם, בחסות אבטחה של חיילי צה"ל. זו הכניסה הישראלית הראשונה למקום מאז פיגוע הירי שבו נפצעו מפקד חטיבת השומרון, אל"ם רועי צוויג, ושני ישראלים נוספים.
18/08/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן פרסם (יום ד', 17.8.22) הבהרה לגבי דבריו אתמול מסיבת העיתונאים המשותפת עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, שעוררה סערה וגינויים רבים בארץ ובעולם.
17/08/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
קנצלר גרמניה אולף שולץ הגיב (יום ד', 17.8.22) בחשבון הטוויטר שלו על דברי יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן לפיהם ישראל ביצעה '50 שואות'. "אני נגעל מהתבטאויותיו המקוממות. בעיקר עבורנו הגרמנים, כל שימוש בשואה לשם השוואה הוא בלתי נסבל ובלתי מקובל", כתב שולץ בטוויטר.
17/08/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il