|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

שישה בשישי

פספוסים

רוני אלשיך החמיץ הזדמנות חוק הספרים החטיא את מטרתו אפשר רק להצטער שג'וליאני אינו מתמודד מכבי ת"א לא ידעה מה שכולם ידעו מה אנחנו מפסידים בערוץ הראשון "זאב זאב" בהטרדות מיניות
11/03/2016  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות בארה''ב   |   תגובות
למה הם נשארו? [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]


רוני אלשיך
פלד. נכלל בסבב במקום להישלח הביתה

אם זה הקו של אלשיך, אז בדיקות הפוליגרף שהנהיג לא ממש ישנו את התרבות הארגונית הקלוקלת של המשטרה. שהרי מה עולה ממה שלא עשה? – לא נורא אם משקרים, אפשר להחליק את זה, בעיקר אם מדובר בקצינים בכירים. לפי אותו היגיון, לא משנה אם הפוליגרף מגלה שקר, ושוב – בעיקר אם מדובר בקצינים בכירים

לפני שבועיים הצבעתי כאן על ההזדמנות הנדירה שיש לרוני אלשיך להעביר למשטרה את המסר החשוב ביותר – מסר לפיו שקרנים לא ישרתו בה. הוא יכול היה להעביר מתפקידיהם את תת-ניצב יזהר פלד, תת-ניצב יהודה דהן וניצב-משנה תומר בדש, אשר לא זו בלבד שביצעו שורה של עבירות נהיגה במהירות מופרזת, אלא גם שיקרו כאשר טענו שהיו בנסיעות מבצעיות.

אלשיך פספס את ההזדמנות. השלושה עודם משרתים בתפקידיהם הבכירים. פלד גם נכלל בסבב המינויים הגדול של אלשיך בשבוע שעבר, כאשר הועבר מהפיקוד על משמר הגבול בירושלים לפיקוד עליו ביהודה ושומרון. לא משנה אם זה קידום או לא; כאשר כבר יש סבב מינויים, ויש לך קצין עבריין ושקרן – תעיף אותו הביתה.

אם זה הקו של אלשיך, אז בדיקות הפוליגרף שהנהיג לא ממש ישנו את התרבות הארגונית הקלוקלת של המשטרה. שהרי מה עולה ממה שלא עשה? – לא נורא אם משקרים, אפשר להחליק את זה, בעיקר אם מדובר בקצינים בכירים. לפי אותו היגיון, לא משנה אם הפוליגרף מגלה שקר, ושוב – בעיקר אם מדובר בקצינים בכירים. כי אם ממצאים חלוטים של מבקר המדינה לא מעיפים שקרן, אין סיבה שתעשה את זה בדיקה שאיננה קבילה כראיה. זוהי אכזבה גדולה ראשונה מאלשיך, ואם הוא ימשיך כך – זו לא האחרונה.

חוק הספרים
מאות עותקים, עשרות שקלים

הדרך הנכונה הייתה לקבע סכום תמלוגים, אולי נמוך יותר (נניח: 6%-5% מהמחיר הנקוב), ולאפשר למו"לים ולחנויות למכור באיזה מחיר שירצו – ובלבד שהתמלוגים בשקלים יובטחו. במילים אחרות: רוצים לתת הנחות? בבקשה, אבל לא על חשבון הכותבים

היו לי רגשות מעורבים כלפי חוק הספרים. כקורא, אהבתי את האפשרות לקנות ארבעה במאה. ככותב, היה מאוד לא נחמד לקבל מהמו"לים שלי דוחות על מכירת מאות עותקים, שלצידם צ'קים על כמה עשרות שקלים. בשנה האחרונה גבר הכותב שבי על הקורא. מוטב לקבל תמלוגים נמוכים מאשר לא לקבל בכלל – וזה בדיוק מה שיצר חוק הספרים: קשה עד בלתי אפשרי למצוא מו"ל לספרי עיון, כמו אלו שאני חוטא בכתיבתם. והעיקר הוא, שמאחר שהתמלוגים ממילא אינם המטרה אלא הרצון לפרסם, הרי שהחוק כמעט והרג את היכולת לעשות זאת.

מטרתו של חוק הספרים הייתה טובה: להבטיח שהכותבים יקבלו משהו ראוי, גם אם לא סכומים שאפשר להתפרנס מהם. הפספוס שלו הוא בכך שלא הסתפק בקיבוע שיעור התמלוגים, אלא התערב גם במבצעים. הדרך הנכונה הייתה לקבע סכום תמלוגים, אולי נמוך יותר (נניח: 6-5 אחוזים מהמחיר הנקוב), ולאפשר למו"לים ולחנויות למכור באיזה מחיר שירצו – ובלבד שהתמלוגים בשקלים יובטחו. במילים אחרות: רוצים לתת הנחות? בבקשה, אבל לא על חשבון הכותבים.

דבר נוסף בו צריך לטפל הוא הדואופול של צומת וסטימצקי. הרשתות רוצות עמלות שיכולות להגיע למחצית ממחיר הספר, ואת זה יכול המחוקק להגביל כאשר הוא רואה שיש תחרות מוגבלת הפוגעת בשוק. אני לא בטוח שהביטול הגורף של החוק, בלי שום תחליף, ישפר את המצב; סביר להניח שהוא יחזור למה שהיה לפני שנתיים. צריך חוק, אבל מאוזן.

רודי ג'וליאני
"אין לי סיכוי כי אני מתון" [צילום: AP]

המרוץ הרפובליקני לנשיאות מעורר, לפחות אצלי, געגועים למי שפספס את ההזדמנות להיות לכל הפחות מועמד רציני אם לא נשיא ארה"ב: ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, רודי ג'וליאני. מי שהיה ראש העיר המצוין של העיר והפגין מנהיגות ברמה לאומית בספטמבר 2001, התמודד על מועמדות המפלגה לקראת בחירות 2008, נכשל ומאז לא ניסה שוב.

בשנת 2010 הסביר ג'וליאני, שהוא אינו מתמודד משום שהוא מתון – ובתור שכזה יהיה לו קשה לזכות במינוי הרפובליקני. חמש שנים מאוחר יותר, כאשר ההתמודדות במפלגה זו היא בעיקרה בין דונלד טראמפ חסר המעצורים לבין טד קרוז האולטרה-שמרן, ניתן לראות עד כמה ג'וליאני צדק. אולי כעת ג'ון מקיין (שגבר עליו ב-2008) ומיט רומני (מולו לא התמודד ב-2012), שמנהלים קרב בלימה נגד טראמפ למרות שגם קרוז הוא לא בדיוק המועדף עליהם, מבינים איזה פספוס היה זה למפלגתם ולארה"ב כולה.

מכבי תל אביב
איפה הייתה מחלקת הסקאוטינג? [צילום: AP]

מחלקת הסקאוטינג של מכבי פספסה בענק, ולא בפעם הראשונה. אבל אם בעבר הטעויות היו לגבי שחקנים בלתי מוכרים שהגיעו מחו"ל, כאן הטעות הייתה לגבי שחקן שהועסק במרחק של 40 ק"מ. כלומר: כל יום המידע על מילסאפ התקדם בקילומטר, עד שהגיע להיכל מנורה-מבטחים

"מעבר ליכולת המקצועית החלשה, השחקן התגלה כמאחר סדרתי לאימונים ואף נתפס מבלה בשבועות האחרונים עד השעות הקטנות של הלילה" – ההסבר של ynet להחלטתה של מכבי תל אביב לשחרר את הכדורסלן אלייז'ה מיסלאפ לאחר 40 ימי שירות. האם המועדון איבד את כושר ההרתעה שלו לא רק כלפי יריביו אלא גם כלפי שחקניו, עד כדי כך שאחד מהם מעז להתנהג בצורה כזו חובבנית?

נקרא את המשך הידיעה. בסביבת הקבוצה (לא יודע מה זה אומר, אבל כך נכתב) אמרו: "מצחיק שמכבי כועסים עליו וטוענים שהוא בעייתי. איפה הם היו כש[מכבי] אשדוד שחררה אותו מאותן סיבות? כולם יודעים שמדובר בשחקן עם בעיות משמעת, ורק הם לא שמעו על זה? ההתנהלות שם פשוט לא רצינית".

במילים פשוטות: מחלקת הסקאוטינג של מכבי פספסה בענק, ולא בפעם הראשונה. אבל אם בעבר הטעויות היו לגבי שחקנים בלתי מוכרים שהגיעו מחו"ל, כאן הטעות הייתה לגבי שחקן שהועסק במרחק של 40 ק"מ. כלומר: כל יום המידע על מילסאפ התקדם בקילומטר, עד שהגיע להיכל מנורה-מבטחים. עוד הוכחה לכך שהקריסה של מכבי העונה אינה משהו נקודתי, אלא כישלון כלל-מערכתי מהדהד.

הערוץ הראשון
מהטובות ביותר שנראו אצלנו [צילום: ריצ'רד מוקטון]

מדי פעם אני מגלה שפספסתי תוכנית טובה בערוץ הראשון. למשל: CSI ניו-יורק. או סדרת התחקירים Vice. או התוכנית הקלאסית "60 דקות". הסדרה "אחוזת דאונטון" שמשודרת שם, לפחות לפי הפרסים בהם זכתה, היא מהטובות שנראו על מרקעינו מזה שנים. אחרים הפנו את תשומת ליבי ל"ג'יהאד עכשיו". בסך-הכל, התחושה היא שיש בערוץ הזה לא מעט דברים ראויים לצפייה, אבל איכשהו הם עוברים מתחת לראדאר של כולנו.

זה הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות תאגיד השידור הציבורי החדש, כאשר יקום סוף-סוף: למתג מחדש את הערוץ הראשון כערוץ איכותי, שאינו תלוי פרסומות וממילא אינו תלוי רייטינג. ערוץ שיתן לנו את מה שערוצי הריאליטי 2 ו-10 לא מסוגלים לתת. ערוץ שיתן פתחון פה ומענה גם לקהלים שאינם הצופה הממוצע. לתחושתי, לא רק שזה מה שיתן לו זכות קיום – אלא גם מה שיאפשר לו לפרוח מחדש.

הטרדה מינית
59 תביעות בשנת 2015

יש להעניש בצורה משמעותית את מי שמגיש/ה תביעת סרק על הטרדה מינית. יש אמצעים פליליים (עבירות של תלונת שווא ואולי גם עדות שקר), ויש אמצעים אזרחיים בדמות תביעות נזיקין. ייתכן שצריך אפילו לחשוב על תיקון לחוק, שייצור מעמד של קורבן עבירה במהופך: בית הדין יוכל לחייב את המתלונן/ת לפצות את נשוא התלונה, אם ייקבע שהיא הייתה חסרת כל יסוד

דוברת בתי הדין לעבודה הזכירה השבוע, כי לפני 18 שנים נכנס לתוקפו החוק למניעת הטרדה מינית במקום העבודה, נושא המצוי בסמכותם של בתי דין אלו. מספר התביעות לפי אותו חוק נמצא בעלייה מתמדת, מסרה מיכל דגן: 35 בשנת 2013, שנה לאחר מכן היו 46 תיקים, ואשתקד – 59.

עם כל החשיבות הברורה של החוק, יש בו גם פספוס, במובן זה שהוא הפך להיות כלי קל ופשוט להכפשות וסחיטה. נוצר הרושם, שעובדות שפוטרו ממהרות לטעון להטרדה מינית (או לאפליה מגדרית אחרת), גם אם פני הדברים שונים בתכלית. המצב הזה פוגע כמובן במי שמועלות נגדם טענות סרק, אבל גם בעובדות שכן מוטרדות – משום שנוצרת אווירה של "זאב, זאב". וכך הפספוס כפול, משום שהחוק עלול שלא להשיג את מטרתו.

הדרך לתקן זאת היא פשוטה: להעניש בצורה משמעותית את מי שמגיש/ה תביעת סרק על הטרדה מינית. יש אמצעים פליליים (עבירות של תלונת שווא ואולי גם עדות שקר), ויש אמצעים אזרחיים בדמות תביעות נזיקין. ייתכן שצריך אפילו לחשוב על תיקון לחוק, שייצור מעמד של קורבן עבירה במהופך: בית הדין יוכל לחייב את המתלונן/ת לפצות את נשוא התלונה, אם ייקבע שהיא הייתה חסרת כל יסוד.

תביעות על הטרדה מינית במקום העבודה
בית הדין
2013
2014
2015
באר שבע
4
8
15
חיפה
3
12
7
ירושלים
15
10
9
נצרת
4
3
8
תל אביב
7
13
20
סך הכל
35
46
59
תאריך:  11/03/2016   |   עודכן:  11/03/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פספוסים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
11/03/16 13:02
2
ארי כספי
11/03/16 16:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב
"אנחנו יודעים שהקרב שמצופה לנו יהיה ארוך. אבל זכרו תמיד, שלא משנה איזה מכשולים עומדים בדרכנו, שום דבר לא יכול לעצור את הכוח של מיליוני קולות שקוראים לשינוי. נאמר לנו שאנחנו לא יכולים לעשות את זה על-ידי מקהלה של ציניקנים, שרק יהיו יותר חזקים ויותר צורמים בשבועות הבאים. התבקשנו לקחת הפסקה ולבצע בדיקת מציאות, הוזהרנו שלא להציע תקוות שווא לאנשי האומה הזו, אך בסיפור הלא סביר שנקרא אמריקה, מעולם לא היה שום דבר כוזב בתקווה. כי כשעמדנו מול סיכויים בלתי אפשריים, כשנאמר לנו שאנחנו לא מוכנים, או שמוטב שלא ננסה, או שאנחנו לא יכולים, דורות של אמריקנים ענו עם אמונה פשוטה שמסכמת את הנשמה של העם.
10/03/2016  |  דביר מור  |   מאמרים
ברני סנדרס הוא המנצח בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית שהתקיימו אתמול במדינת מישיגן. סנדרס קיבל 50% מן הקולות לעומת 48% שקיבלה הילרי קלינטון.
09/03/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
אין כמובן כל אפשרות להציע לבריות במה לתמוך, כנגד מה למחות, למה לקוות, ממה להתיירא. הכל בני חורין לתחום את תחומי העניין המעסיק אותם, גם אם רחוק העניין לו הם מייחדים תשומת לב עודפת עד שלעולם לא יגיעו אליהם.
08/03/2016  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג, לא יצטרף למרוץ לנשיאות ארצות הברית. בלומברג בן ה-74, שבחודשים האחרונים ערך הכנות ראשוניות לכניסה למרוץ כמועמד עצמאי, הודיע על כך אמש (יום ב', 7.3.16). הוא ציין כי הוא חושש מפני האפשרות שמרוץ תלת-ראשי בבחירות בנובמבר - טראמפ-קלינטון-בלומברג - עלול להוביל לבחירת דונלד טראמפ, שעלול לדבריו לסכן את ארצות הברית. בכך, ויתר למעשה על מה שעשוי היה להיות ההזדמנות האחרונה שלו לרוץ לבית הלבן.
08/03/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
הרפובליקנים בסטרס. הוא יוציא שם רע למפלגה. האמנם? רומני התחייב להעביר את שגרירות ארה"ב לי-ם. תומך ישראל אבל מורמוני, וזו לא דת אלא כת. קיצוני להחריד.
07/03/2016  |  מרק בריל  |   מכתבים/הערות
רשימות נוספות   /   בחירות בארה''ב  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי  
טראמפ ניצח בבחירות המקדימות בנבאדה  /  איציק וולף
ניצחון לטראמפ ולסנדרס; תבוסה לקלינטון  /  איציק וולף
החלה ההצבעה בניו המפשייר; קלינטון צפויה להפסיד  /  איציק וולף
כאב הראש הרפובליקני מטראמפ  /  ראובן לייב
הטראמפיסט  /  איתמר לוין
מי אתה דונאלד טראמפ?  /  יורם אטינגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il