אבידן לבנטל מהרצליה רכש בחודש נובמבר אשתקד כרטיסי טיסה הלוך ושוב לקוסטה ריקה, באמצעות חברת הנסיעות אופיר טורס, מחברת התעופה אייר מדריד ושילם 1,300 דולר. 12 יום לפני מועד הטיסה הודיעה חברת אייר מדריד, שהיא מפסיקה את טיסותיה לאחר שמנהל התעופה הספרדי עמד לשלול את רישיונה עקב ליקויי בטיחות חמורים. לבנטל, רכש מחברת אופיר טורס כרטיס טיסה חלופיים של חברת איברייה ושילם את מלוא התמורה. כשביקש את הכסף עבור כרטיס הטיסה של חברת אייר מדריד נתקל בסירוב.
לפני שבועיים תבע לבנטל את חברת אופיר טורס בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 5,450 שקל. לטענתו, סוכנות נסיעות אינה סתם מתווכת בין הנוסע לחברת התעופה וחלה עליה חובת נאמנות כלפי הנוסע. לבנטל האשים את חברת אופיר טורס ברשלנות וחוסר מקצוענות. "הנתבעת היתה צריכה להפנות את תשומת לבי שאומנם כרטיסי הטיסה של חברת אייר מדריד זולים יותר, אך מדובר בחברה לא אמינה עם שם רע שחודשים רבים קודם לכן הופנו כלפיה תלונות על איחורים של ימים, ביטול טיסות מתוכננות, ומכירת כרטיסים ליעדים שלא קיימים". לדבריו, חברות נסיעות, אחרות, השתמשו בכספים ששולמו לקניית כרטיסים חלופיים והנוסעים חויבו בתשלום הפרשים בלבד.
לבנטל ביקש מבית המשפט לחייב את חברת אופיר טורס להשיב את עלות כרטיסי הטיסה שלא נעשה בהם שימוש בתוספת הוצאות.
חברת הנסיעות דחתה את דרישת התשלום והשיבה שביום רכישת כרטיסי הטיסה: 27.12.06 לא התקבלה אזהרה שלא לעבוד עם חברת אייר מדריד והכספים ששולמו הועברו לחברת התעופה. "לצערנו חברת אייר מדריד פשטה רגל (חברה אינה פושטת רגל אלא נכנסת להליכי פירוק והופכת חדלת פירעון. רק יחיד ושותפות פושטים רגל, א.פ.), ולכן הטיסה לא מומשה. קיבלנו הנחיות ברורות בנושא מצד התאחדות סוכני הנסיעות, לאמור, שמאחר שמסרנו את הכרטיס השלמנו את העסקה בינינו. כמו כן במועד ההזמנה נכרת חוזה ישיר בין הלקוח לבין חברת התעופה וחויבנו להעביר את הכספים לחברת התעופה".
בית המשפט ידון בתיק בחודש יולי.