בשבוע שלפני חג הפסח ובחול המועד חל גידול של כ-15% בצריכת תפוחי האדמה לעומת תקופה רגילה. הצריכה בשבועיים אלו נאמדת בכ-10,000 טונות והמכירות נאמדות בכ-35 מיליון שקלים. כך עולה מבדיקה שערך אגף כלכלה ומיסים באיגוד לשכות המסחר עבור איגוד משווקי הפירות והירקות.
ההוצאה של משק-בית על תפוחי אדמה לפסח עומדת בממוצע על 15-12 שקלים, כאשר הצריכה לנפש בפסח עומדת על ממוצע של כ-1.4 ק"ג (שוק טרי).
מהבדיקה עולה, כי שנת 2006 הסתכמה ביבול של 570,000 טון תפוחי אדמה, מתוכם כ-220,000 טון יועדו לצריכה מקומית, 90,000 טון יועדו לתעשיה, ו-260,000 יועדו לייצוא. בשנה זו, נאמד שווי שוק תפוחי האדמה בלמעלה מ-1.2 מיליארד שקלים, מהם 800 מיליון שקלים לצריכה בארץ, ו-70 מיליון שקלים לתעשיה. השאר, כ-370 מיליון שקלים מהווה את שווי תפוחי האדמה לייצוא, כאשר מדינות הייצוא העיקריות הן בריטניה, צרפת, בלגיה, ספרד, גרמניה ורוסיה.
מבדיקת אגף כלכלה ומיסים באיגוד לשכות המסחר עולה עוד, כי המחיר לצרכן בשנת 2006 עמד בממוצע על 3.62 שקלים לק"ג, מחיר המשקף עלייה בשיעור של 14.5% לעומת שנת 2005. להערכת כלכלני האיגוד, העלייה במחיר נבעה בעיקר כתוצאה מעליות מחירים בשוק האירופי וכן מגידול במלאי תפוחי אדמה איכותיים שמחירם גבוה יותר.
ההוצאה החודשית של משק-בית על תפוחי אדמה עומדת בממוצע על 18.3 שקלים לחודש, כאשר ככל שיורדים ברמת ההכנסה צריכת תפוחי אדמה גדלה. הצריכה לנפש בישראל עומדת על ממוצע שנתי של כ-32 ק"ג (שוק טרי) ו-13 ק"ג (מוצרים תעשייתיים מעובדים), כאשר הצריכה הממוצעת לנפש באירופה גבוהה מזו שבישראל, ונעה בין 70 ל-120 ק"ג בשנה.
תפוחי האדמה נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: "בהירי קליפה" המשמשים בעיקר לבישול, מרקים וסלטים ומהווים כ-70% מהצריכה בארץ, ו"אדומים" המשמשים בעיקר לטיגון ולאפייה ומהווים 30% מהצריכה.