בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
אצלנו כבר מזמן העם עלה על הנתיב הנכון אבל המנהיגות, הרשמית והבלתי רשמית כגון התקשורת והאקדמיה, נאחזים בזכרונות תלושים. המנהיגות הרשמית זוכרת הסכמים שיש לכבד והבלתי רשמית זוכרת את התנועה המוגברת של התרחקות מהיהדות
לא שמעתי מ"משרתי הציבור" מה באמת הם חושבים עלינו, אבל אם לשפוט לפי התבטאויותיהם בימים האחרונים, נראה שהם לא ממש מעריכים את יכולת ההבנה שלנו. במהלך יום הלחימה בדרום וגם אחריו שמענו בלי סוף דיבורים שנראו לנו מיותרים לגמרי, מהבטחות שצה"ל ימחץ את האויב ועד הצעות לכבוש מחדש את רצועת עזה. ואחרי שזה נגמר (בינתיים) מצד אחד מדברים על מכות קשות שהנחתנו עליהם ומצד שני על אובדן ההרתעה של צה"ל. לא נעים, אבל קל להבין כי מהעובדה שמדברים כל כך הרבה בעניינים שבהם המעשה הוא העיקר, המסקנה הפשוטה היא שעובדים בלי שום תוכניות לטווח ארוך. כל הזמן מגיבים וגם זה נראה כמו שליפות אקראיות. הם כמובן מצפים שנאמין להם ונסמוך עליהם. אומרים לנו שאת האסטרטגיה שומרים למאבקים המדיניים, בעיקר מול אירן אבל לא רק. לא פעם כתבנו כאן שהבעיות האמיתיות שלנו, הבעיות שהממשלה חייבת להתמודד איתן ולחולל שינוי עמוק ואמיתי, הן בעיות הפנים. אז פה ושם יש ניצנים של התמודדות כזאת, מול מערכת המשפט למשל, אבל זה רחוק מאוד מלהספיק. הנה למשל סרטון הנחת התפילין בשדה התעופה, אומנם רבים התייחסו אליו, בעיקר בגינוי התגובה של הגברת המחנכת, אבל לא כל כך לא זכיתי לראות התייחסות לשאלה היסודית, מה מניע יהודיה, או סתם אדם, להתייחס כך להנחת תפילין במרחב הציבורי. האם די בכך שנבטא סלידה מהכיעור שנחשף? חוששני, שקו מחבר עובר בין התנהלותה של הגברת ובין ההתנהלות השלטונית ביחס לערבים המכונים פלשתינים, המשותף הוא התכחשות למציאות. ככל הידוע הגברת הנ"ל היא יהודיה, זו המציאות, אבל מהתנהגותה באירוע המדובר אפשר להסיק כי היא מתכחשת לעובדה זו. אולי היא מעדיפה זהות אחרת או אולי חוסר זהות אבל זה לא באמת משנה, המפגש הזכיר לה את יהדותה והיא התקוממה. ככל הידוע, הערבים המכונים פלשתינים זוממים להשמיד אותנו, זהו יעד העל שלהם, אבל השלטונות שלנו מעדיפים להתכחש לעובדה זו, הרי יש לנו הסכמים איתם ומי יעז להכריז על בטלותו של הסכם? הם מעדיפים להתעמת עם אירן שאיתה אין לנו שום הסכם. זכרונות תלושים מהמציאות כנראה זו גם הסיבה שהסולטן הטורקי מרשה לעצמו להשתלח בנו ולהפעיל כאן מערכת שלמה של חתרנות איסלמיסטית בלי שום תגובה מצידנו. והוא הרי צריך אותנו הרבה יותר משאנחנו צריכים אותו, די לחשוב על היצוא שלו לירדן ולסעודיה שעובר דרך נמל חיפה. אבל הוא למד אותנו היטב והוא יודע שהמושג 'כבוד לאומי' אינו כלול באוצר המילים של שליטינו. מכאן נובעת הסובלנות וההכלה השלטוניות לכל מיני תופעות הרסניות מבפנים, מהתנגדות לתפילין ועד טרור של יחידים דרך חינוך לאנטי אנושיות אצל הפלשתינים ולאנטי יהדות אצל היהודים. אז בציבור יש ב"ה התעוררות בכיוון הנכון, בכיוון של חזרה לשורשים היהודיים, אבל אצל המנהיגות עדיין לא רואים את זה. וזה בדיוק הפוך ממה שמלמדת פרשת השבוע. העם מתלונן (במדבר יא): ...וַיֹּאמְרוּ, מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׂר. ויש להם זכרונות: [ה] זָכַרְנוּ, אֶת-הַדָּגָה, אֲשֶׁר-נֹאכַל בְּמִצְרַיִם, חִנָּם; אֵת הַקִּשֻּׁאִים, וְאֵת הָאֲבַטִּחִים, וְאֶת-הֶחָצִיר וְאֶת-הַבְּצָלִים, וְאֶת-הַשּׁוּמִים. [ו] וְעַתָּה נַפְשֵׁנוּ יְבֵשָׁה, אֵין כֹּל--בִּלְתִּי, אֶל-הַמָּן עֵינֵינוּ. מה יותר טוב מ-הַמָּן? [ח] שָׁטוּ הָעָם וְלָקְטוּ וְטָחֲנוּ בָרֵחַיִם, אוֹ דָכוּ בַּמְּדֹכָה, וּבִשְּׁלוּ בַּפָּרוּר, וְעָשׂוּ אֹתוֹ עֻגוֹת; וְהָיָה טַעְמוֹ, כְּטַעַם לְשַׁד הַשָּׁמֶן. כל בוקר הוא חיכה להם וכל הטירחה שלהם הסתכמה בלאסוף אותו ולבשל. אבל הם "זוכרים" משהו שמעולם לא באמת היה להם ומתגעגעים אליו. וכאן מגיע משה רבנו למה שנראה כנקודת השפל של חייו: [יא] וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-ה', לָמָה הֲרֵעֹתָ לְעַבְדֶּךָ, וְלָמָּה לֹא-מָצָתִי חֵן, בְּעֵינֶיךָ: לָשׂוּם, אֶת-מַשָּׂא כָּל-הָעָם הַזֶּה--עָלָי. והוא ממשיך: [יג] מֵאַיִן לִי בָּשָׂר, לָתֵת לְכָל-הָעָם הַזֶּה: כִּי-יִבְכּוּ עָלַי לֵאמֹר, תְּנָה-לָּנוּ בָשָׂר וְנֹאכֵלָה. והוא מעדיף למות מאשר להתמודד לבדו עם המצב הזה: [טו] וְאִם-כָּכָה אַתְּ-עֹשֶׂה לִּי, הָרְגֵנִי נָא הָרֹג--אִם-מָצָאתִי חֵן, בְּעֵינֶיךָ; וְאַל-אֶרְאֶה, בְּרָעָתִי. זו המנהיגות של משה במצב שבו המונהגים עושים הכל הפוך. ה' מורה למשה לבנות שכבת מנהיגות שתעזור לו וגם מבטיח שהעם יקבל בשר ככל שירצה. אצלנו כבר מזמן העם עלה על הנתיב הנכון אבל המנהיגות, הרשמית והבלתי רשמית כגון התקשורת והאקדמיה, נאחזים בזכרונות תלושים. המנהיגות הרשמית זוכרת הסכמים שיש לכבד והבלתי רשמית זוכרת את התנועה המוגברת של התרחקות מהיהדות. ואלה גם אלה חיים בעבר.
|
תאריך:
|
01/06/2018
|
|
|
עודכן:
|
01/06/2018
|
|
נסים ישעיהו
|
|
בשורה טובה: אזלו צרותינו. יש רכבת לירושלים ושדה תעופה חדש בתל אביב, אין בזבוז בצה"ל ומחסור בדירות, משרדי הממשלה פועלים כשעונים שווייצריים והרשויות המקומיות נקיות כפיים. עובדה: מבקר המדינה, יוסי שפירא, התפנה למשימה החשובה באמת - בדיקת האופן בו חולקו הכרטיסים למשחק הכדורגל בין ישראל וארגנטינה.
|
|
|
סבב הלחימה שהגיע אחר כך טופל באופן שלומיאלי ומביש כאשר הפיקוד הבכיר בצה"ל (שככל הנראה השתלט תודעתית על הדרג המדיני) חוזר ומפגין חולשה ורפיסות. אומנם בכל הקשור ליחסי ציבור ומלל מפגין הצבא יכולות מצוינות אלא שלמרבה האסון המלל הוא ריק מתוכן. וכך, כאשר איומים ודברי רהב מסתיימים בקול ענות חלושה של מבנים הרוסים, מחרטה עשנה, מחסן עולה באש ותו לא, כי אז ניצבים אנו במלוא העליבות נוכח האויבים האכזריים המקיפים אותנו מכל עבר.
|
|
|
האירוע (23.5.2018) היה פתוח למוזמנים בלבד. כקוראי מגזין "ליברל", קיבלנו הזמנה זוגית לאירוע. התכנסנו באולם בר-שירה באוניברסיטת תל אביב. הקהל הוזמן לכאן על-ידי המועדון העסקי-אקדמי, אגודת ידידי האוניברסיטה ומגזין ליברל, במטרה לכבד בנוכחותנו את המפכ"ל הנוכחי, רב-ניצב רוני אלשיך. הערב היה מרתק ברמות, חשנו גאווה. הדברים שבהמשך מדברים בעד עצמם. אם היה משהו שהעיב על החוויה היא התנהלות העיתונות, שנציגיה הגיעו לאירוע אך ורק כדי לתפוס כותרת פוליטית. מצער שהכותרת שירתה רייטינג תוך סילוף דבריו של אלשיך.
|
|
|
ח"כ איתן כבל פרסם לאחרונה מאמר בהארץ תחת הכותרת "חבריי לתנועת העבודה, הגיע הזמן להתפכח", ומיד הותקף על-ידי "חבריו" מן השמאל, כאילו חטא וחבר אל - שומו שמיים - הימין ונתניהו. עיון חוזר במאמר מצביע על כך שהאיש לא התפכח, לא חזר בו מהזיות דת "השלום" האוסלואידית ומהרעיון לשנע יהודים כאילו היו חיות לתוך מכלאות, "גושים" בשפתו. האיש גם לא הפנים שמעבר ל"קו הירוק" חיים 800,000 יהודים, ולא רק 400,000, וכי השמאל ומשנתו החמיצו את הרכבת ונותרו חולמים בתחנת אוסלו.
|
|
|
בכל פעם ששופט אמיץ מחליט לזרוק מכל המדרגות טרחן, או סתם מי שיש לו הרבה כסף, שמנסה בעזרת כספו לסכור את פיה של התקשורת, או של מי שמבקר אותו בבלוג או בפיסבוק, באמצעות "תביעת השתקה", זה עוד ניצחון קטן לחופש הביטוי ולאמצעי התקשורת, ותעודת כבוד לבית המשפט שהסכים לדחות על הסף תביעה בנימוק שמדובר בלא יותר מ"תביעת השתקה".
|
|
|
|