|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הקרב האולימפי הגדול באמת: אדידס נגד נייקי

שתי חברות בגדי הספורט הגדולות בעולם שהתמודדו על מתן החסויות לספורטאי סין, מתחרות על כיבוש השוק הסיני, הקטן אך הצומח במהירות
18/08/2008  |   משה ריינפלד   |   חדשות   |   תגובות
מאת: משה ריינפלד  |    |  תגובות
נייקי. החברה הגדולה בעולם בשוק בגדי הספורט [צילום: AP]

האתלטיקה לא חשובה כל כך. הקרב האמיתי בבייג'ין אינו הקרב על לוח המדליות, אלא קרב מיליוני הדולרים בין שני ענקי המותגים המבקשים לכבוש את בשוק בגדי הספורט הסיני, הצומח במהירות הרבה ביותר בעולם.

אדידס ונייקי השקיעו סכומים חסרי תקדים במשיכת תשומת הלב של הצרכנים הסיניים במשחקים האולימפיים. החברה הגרמנית הוציאה על-פי האומדן 190 מיליון דולר על מתן חסויות ושיווק נלווה. יריבתה האמריקנית, הגדולה ממנה (10 מיליארד דולר מכירות ב-2007, לעומת 8 מיליארד לאדידס) הוציאה כ-150 מיליון דולר.

אדידס היא נותנת החסות הרשמית של המשחקים האולימפיים עצמם ושל הוועד האולימפי הסיני. נושאי הלפיד, הפקידים והמתנדבים כולם לובשים את המותג. כך גם האלופים הסיניים. "כל אתלט סיני הזוכה במדליה לובש אדידס על דוכן המנצחים", אומר פול פיי, סגן נשיא השיווק של אדידס סין.

אבל נייקי השיבה מלחמה שערה במתן חסות לנבחרות הסיניות ב-22 מתוך 28 ענפי ספורט אולימפיים.

השוק הסיני - קטן אך חשוב

בבסיס היריבות הזאת עומד שוק שהוא זעיר יחסית לשוק האמריקני, אך צומח זה חמש שנים בקצב של 30% לשנה. "אם אתה רוצה להוביל בעולם, אתה צריך להוביל בסין", אומר פיי.

נייקי טוענת כי עברה באביב השנה את הרף של מיליארד דולר מכירות בסין, והקדימה בכך את המתוכנן בשנה. אדידס טוענת כי עברה את יריבתה בכך שהפכה למנהיגת השוק בתחילת המשחקים, תוך הגדלת מכירותיה במחצית הראשונה של של 2008 ב-60%, אף שטענתה מתבססת על גורמים כגון דימוי המותג. אדידס צופה כי בקצב הנוכחי יגיעו מכירותיה ב-2010 ל-1.5 מיליארד דולר.

האנליסטים מסכימים שהמרוץ בין שתי החברות צמוד. הם מעריכים כי סין עשוי לחלוף על פני ארה"ב כשוק הגדול בעולם כבר בשנת 2025. לדבריהם, הייתה אדידס חייבת להשיג את החסויות בבייג'ין בגלל הסכנה שנשקפה למותג שלה מהעסקות שעשתה ניקי עם האתלטים היחידים.

"צפינו שהמשחקים האולימפיים לא יהיו כלי שיווק חזק, אך מה שאירע היה בדיוק להפך. השוק הסיני לא הבשיל לממדים של ארה"ב או בריטניה, אך אם אתה קושר את ליו סיאנג או את כדורסלן ה-NBA יאו מינג למוצר שלך, יש לכך השפעה אדירה".

אדידס ניהלה לקראת המשחקים האולימפיים קמפיין פרסומי עם סיסמה שיש לה טעם פטריוטי: "יחד ב-2008 - שום דבר אינו אפשרי".

"מדינות אחרות מתעניינות במשחקים האולימפיים. אבל בסין יותר מ-90% מהציבור מלא להט, תומך ורוצה להיות מעורב", אומר פיי.

לעומת זאת, מדגישים הספוטים של נייקי את ההישג של היחיד. "מבחינתנו, הנושא הוא הקשר עם האתלטים: אנחנו מייצרים מוצרים שמאפשרים להם לתפקד טוב יותר ובונים עצמם על ההתרגשות שהם מעוררים", אומר ברוקס, בהזכירו את נעלי ההייפרדנק האולטרה-קלות של קובי בריאנט. הוא מצביע על כך שהצרכנים הרגילים נהנים אף הם מאותה טכנולוגיה.

החנות הגדולה בעולם

המרוץ האמיתי מתרחש מחוץ לתחום הפארק האולימפי. אדידס פותחת חנויות של תוצרתה בקצב של שתיים ליום. בסוף השנה יהיו לה 5,000 חנויות ברחבי סין. החנות החדשה שלה בסנליטון, כמה קילומטרים מאצטדיון קן הציפור, נפתחה בחודש שעבר והיא הגדולה ביותר בעולם, 3,170 מ"ר שטח מסחרי בארבע קומות. יש בה מגרש כדורסל מקורה, בר גדול, מסופי מחשבים ותחנות אימון.

לנייקי יש מעט פחות חנויות, והחנות הגדולה ביותר שלה משתרעת רק על 1,208 מ"ר שטח מסחרי, אך היא ממוקמת בוונגפוג'ינג, אחד ממרכזי הקניות החשובים של בייגי'ין. נייקי גם מתהדרת בגלריה משלה ברובע 798 האמנים, שבה כל אחד מהמותגים המוצגים אינו למכירה אלא מתאר את תולדות החברה.

לשתי החברות יש גם מתחרה מקומי, לי נינג, כוכב ההתעמלות הסיני שהפך ליצרן. לי, שזכה בשלוש מדליות זהב, הקיף את איצטדיון קן הציפור בריצה כשהוא לובש את בגדי אדידס, קודם שהדליק את המשואה האולימפית, אבל הצעירים הסיניים מכירים גם את המותג של החברה שלו, שמכירותיה הסתכמו בשנה שעברה ב-750 מיליון דולר. לאחר הופעתו בפתיחת המשחקים, עלתה מניית החברה שלו ב-3.5% בבורסת הונג קונג. עם זאת, הצרכנים הסיניים מכירים בעובדה שתוצרתו של לי אומנם זולה יותר אך אינה מגיעה לסגנון ולטכנולוגיה של אדידס ונייקי.

בסין יש 400 מיליון צעירים בני פחות מ-20 העוקבים אחרי המשחקים האולימפיים ומתאהבים בספורט. רובם עדיין לא עוסקים בספורט. אם ישנו את דעתם - השמים הם הגבול.

תאריך:  18/08/2008   |   עודכן:  18/08/2008
משה ריינפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקרב האולימפי הגדול באמת: אדידס נגד נייקי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין יותר קרוב מזה. וחבל. ורד בוסקילה וניקה קורנצקי סיימו היום (שני) את שיוט המדליות בדגם ה-470 בבייג'ין במקום השני, ובדירוג הכללי במקום הרביעי, מרחק של שש נקודות בלבד מהצמד הברזילאי שניצח את השיוט ולקח את הארד. כדי לזכות במדליה היה צריך הצמד הישראלי לסיים במרחק של שני מקומות לפחות מעל הברזילאיות, אבל זה לא קרה.
18/08/2008  |  מירי נבו, צ'ינגדאו  |   חדשות
משרד האוצר מקדם את מכירת מניות המדינה בחברה לאוטומציה שבמינהל השלטון המקומי. בהתאם להצעה יימכרו כל אחזקות המדינה בחברה למרכז השלטון המקומי - לפי ההסכם שבין המדינה לשלטון המקומי. החברה לאוטומציה הוקמה בשנת 1967 כחברה מעורבת לפי חוק החברות הממשלתיות, כאשר עיסוקה המרכזי הוא אספקת שירותי מיחשוב לרשויות המקומיות.
18/08/2008  |  דרור מרום  |   חדשות
בעקבות התוקפנות החדשה של רוסיה תוהות מדינות המערב כיצד אפשר לפעול נגדה מבלי לפגוע ברצונן להמשיך ולקבל מרוסיה את האנרגיה שהיא מספקת להן.
18/08/2008  |  מאיה שני  |   חדשות
בכיכר המשטרה בחדרה נפצעו 16 נוסעי אוטובוס בתאונת דרכים. נהג של חברת ההיסעים "נתיב אקספרס" איבד את השליטה, גלש אל מעגל תנועה, פגע ברכב פרטי ונבלם באי-תנועה.
18/08/2008  |  עידן יוסף  |   חדשות
שחיקה חלה ברווח הנקי של בנק אוצר החייל במחצית הראשונה של שנת 2008, והוא הסתכם ב-32.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 48.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2007 - ירידה של 33.5%. הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2008 הסתכם ב-12.7 מיליון שקל בהשוואה ל-27.3 מיליון שקל, ירידה בשיעור של 53.5%.
18/08/2008  |  דרור מרום  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il