|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

המבקר שבלע את הספין

ראש הממשלה השתמש בתרגיל ישן נגד לינדנשטראוס, ערעור אמינותו המבקר לא הצליח להימלט למרות שהוא מכהן כראש ממשלה כבר שנה, אולמרט לא מצליח להגמל מהרגליו הלא ממלכתיים המאבק של יהדות התורה על קצבאות הילדים יסייע בסופו של דבר, אבל לקשישים וגם: כיצד אולמרט יסביר את עדותו בוינוגרד אגם הברבורים
09/03/2007  |     |   מאמרים   |   מבקר המדינה   |   תגובות
לינדנשטראוס. לא יצא טוב מהעימות.

   רשימות קודמות
  טרטמאניה
  אקספרס של חצות עם אולמרט
  הסיוט של ביניש
  רמון - אבי המפץ שהתנפץ
  אגם הברבורים [7]

אף אחד לא יצא טוב מהעימות הזה. לא אולמרט ולא לינדנשטראוס. ההבדל הוא, שעבור ראש הממשלה, מדובר בקרב מאסף. מאבק של הכל או כלום. הרי ברור שהדוח שעומד לפרסם המבקר עומד להיות קטלני. הערכה הייתה ועודנה כי לינדנשטראוס לא יחמיץ הזדמנות להכות את אולמרט ולהשאיר אותו פצוע וחבול. הדבר היחיד שנותר לראש הממשלה לעשות, הוא לנסות לערער את אמינותו של מי שעומד לחרוץ את דינו.

אולמרט לא המציא את הספין מהסוג הזה. אריסטו בחיבורו 'על הפרכת טענות סופסטיות' כבר תיאר מהלך רטורי דומה. קרוב לאלפיים שנה לאחר מכן, בשנת 1690 קרא הפילוסוף האנגלי ג'ון לוק לכשל הלוגי הזה בשם 'אד הומינם', על-פי המונח הלטיני argumentum ad hominem, שפירושו, טיעון לגופו של אדם. בצורתו הבסיסית משמש האד הומינם להפרכת טענות המושמעות על-ידי אדם מסוים, לא מתוך התייחסות לדבריו, אלא לדמותו של האיש. ראש הממשלה הפעיל אד הומינם על מבקר המדינה. הוא לא טען שהביקורת אינה נכונה. הוא לא מסר את גרסתו למה שקרה בצפון הארץ מבחינת הטיפול בעורף. הוא רק תקף את לינדנשטראוס. אמר עליו שהוא רודף אותו. שהחיצים כבר נתקעו בלוח, עכשיו נותר רק לצייר את העיגולים.

אלא שלינדנשטראוס בלע את הפיתיון. כשופט (בדימ.) היה מצופה ממבקר המדינה להתנהג כשופט. כלומר, לא להתייחס לשום טענה בשום פורום פרט לאולם בית המשפט, או במקרה של לינדנשטראוס, פרט לדוח הביקורת שיצא בעוד מספר חודשים. לינדנשטראוס בהתנהלותו הוכיח חלק מטענותיו של אולמרט, מאחר שנתן את התחושה כי הוא משתוקק כבר לפרסם את דוח הביניים. אי אפשר להתעלם מהעובדה שללינדנשטראוס היה מאוד קשה להתאפק ולשמור את הממצאים לעצמו. עד כדי כך, שהיה מוכן ברצון להגיע לוועדת ביקורת המדינה ולא לומר כלום על ממצאיו עליהם עמל חודשים ארוכים, רק כדי שיוכל להכניס לאולמרט על התנהלותו מול הביקורת.

אולמרט: לא רק נגד לינדנשטראוס
גם נגד שר הביטחון

אולמרט לא התעמת רק עם לינדנשטראוס השבוע. בישיבת הממשלה שוב התפרצה האיבה הישנה בין ראש הממשלה ושר הביטחון, הפעם תוך חילופי צעקות זה על זה והטחת האשמות הדדיות. פרץ רצה את זכות הדיבור בדיון על משבר הרשויות המקומיות. אולמרט היסה אותו ואמר כי הדברים אינם נוגעים אליו. פרץ רתח מזעם וצעק על ראש הממשלה שהוא לא שליט יחיד במדינה. ראש הממשלה אמר לשר הביטחון שהממשלה היא לא וועד עובדים והכריז על הפסקת ישיבת הממשלה בעוד צעקותיו של פרץ ממשיכות להדהד בחדר.

אולמרט תמיד היה נחשב בנוף הפוליטי כתגרן. תמיד אהב לעקוץ את יריביו. מי שחשב שכראש ממשלה תכונה זו תעלם, טעה. אולמרט לא מחמיץ אף הזדמנות הנקראת בדרכו כדי להכניס לאחרים והוא לא נותן לשום תפקיד ממלכתי, כמו ראש ממשלה למשל, לעמוד בדרכו. לפעמים זה ביבי. לפעמים זה פרץ. לפעמים זה אבו מאזן. גם ראש הממשלה הקודם, אריק שרון, אהב מידי פעם לחבוט פה ושם ביריביו. אבל הוא עשה זאת בריסון, במידה. בעיקר אהב שרון לעקוץ את נתניהו. הדבר היה מסב לו אושר עילאי. ישנם כל כך מעט רגעים של נחת כשאתה ראש ממשלת ישראל, ולא היה לשרון תענוג יותר גדול מלהתעלל בנתניהו. את שאר העבודה השאיר שרון ליועציו לעשות. הם רבו עם מורדי הליכוד, נאבקו במתנחלים, ירדו על בוגי יעלון. שרון נשאר נקי וממלכתי. הבעיה של יועציו של אולמרט, היא שהוא אוהב להתלכלך בעצמו.

ההבדל הוא ששרון היה ראש ממשלה פופולארי. כמעט ברמה חסרת תקדים. אהוד אולמרט, לעומת זאת, הינו ראש הממשלה הכי לא פופולארי כפי הנראה בתולדות מדינת ישראל. סקרים שהתפרסמו השבוע הראו שרק 3% מהציבור סבור שאולמרט יכול להיות ראש ממשלה. וזה שנה אחרי הבחירות לכנסת. כשאדם שרק 3% מהציבור מחזיקים ממנו, יורד על נתניהו, הפופולארי ממנו פי עשרה בערך, זה נראה קצת פתטי. היחידי שאולמרט עוד אולי יכול להרשות לעצמו להציק לו, זה שר הביטחון עמיר פרץ, הזוכה לאחוז תמיכה אחד בציבור. אבל גם בזה כדאי להיזהר. הפער בין השניים הוא פחות משיעור הטעות הסטטיסטית. אם טעות הדגימה יכולה להגיע לארבעה אחוזים, יתכן שהפופולאריות של אולמרט היא במציאות 7%. מצד שני יכול להיות שהיא בכלל 0%.

הערה לסיום
מתי אולמרט תכנן את המלחמה?

לא ברור איך אולמרט יכול היה לטעון שתכנן את המלחמה כבר במרס 2006. אם תכנן, איך נכשלנו. אם לא תכנן, איך שיקר לוינוגרד.

במהלך כל תקופת המלחמה דיבר אולמרט על כך שהמלחמה נכפתה על ישראל ועל כך שמדובר במלחמה שלא אנחנו יזמנו. נסראללה, מאידך, טען כל הזמן שמדובר בפרובוקציה ישראלית מתוכננת מראש. מי צודק? אם נסראללה, זו לא תהיה הפעם הראשונה. בכל מקרה כנראה שייקח הרבה זמן עד שנדע, ועדת וינוגרד לא מתכוונת לפרסם שמות של אחראיים בדוח הביניים שלה בחודש הקרוב. נאלץ להמתין ללינדנשטראוס.

ליצמן: לא נותן מנוח
ליצמן. לא פשוט להדיחו.

יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, באמת יודע לא לתת למערכת מנוח. כמעט שנה רודפים אחריו שיכנס לקואליציה. כמעט שנה המתינו לו. עכשיו, כשהוא כבר הודיע שהוא לא נכנס, הם לא מצליחים לסלק אותו ממוקד הכוח. מאותה הטבה שקיבל שלא בצדק, שהייתה אמורה לשכנע אותו להצטרף. העניין הוא שליצמן באמת טוב בוועדת הכספים. שיבחו אותו לאורך כל השנה גם בקואליציה וגם באופוזיציה. בעיקר כי היה הגון, וגם בגלל שידע לתקתק את העניינים. כך למשל העביר את תקציב המדינה ביעילות ובזריזות, לשביעות רצונה של הממשלה, בעוד הוא עצמו הצביע נגד כל הסעיפים.

עכשיו ליצמן נאבק על קצבאות הילדים. הוא מוכן למכור את התפטרותו מהוועדה מרצונו, תמורת כסף לקצבאות. הוא יודע שבסופו של דבר הוא יודח, אבל זה לא יהיה פשוט. כדי להדיח אותו צריך לעבור שתי משוכות. אחת בוועדת הכנסת. השנייה בוועדת הכספים. השבוע התברר כי הגמלאים לא מתכוונים לסייע לממשלה בנושא, בגלל מאבק שהם מנהלים על קצבאות הזקנה. מאבק מהסוג הזה האוצר היה שמח למרוח על פני חודשים ארוכים, שבסופו של דבר יסתיימו בפשרה סתמית. אלא שהפעם יאלץ האוצר לנהל משא-ומתן אמיתי. ישראל ביתנו הודיעה כי לא תסבול מצד בו סטס מיסז'ניקוב לא מתמנה ליו"ר ועדת הכספים יחד עם שאר המינויים החדשים. בשביל לקדם את המינוי צריך את שרוני. לכן צריך תוספת לקצבאות זקנה. בסופו של דבר ליצמן, המעוניין בקצבאות הילדים, יגרום לתוספת לקצבאות הזקנים. אחרי זה צריכה הממשלה לעבור גם את ועדת הכספים, שם ממתינה שלי יחימוביץ' שלא מוכנה בשום אופן להדיח את ליצמן, נראה כיצד תחלץ הקואליציה גם מהעניין הזה.

המאבק של יהדות התורה בממשלה לא יגמר בוועדת הכספים. במפלגה החרדית כבר מכינים את המהלומה הבאה. חוק החינוך החרדי. ההסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה נפלו למעשה על שני דברים. אחד, הקצבאות. שניים, חוק החינוך החרדי. כיום מועברים הכספים לישיבות דרך שורה ארוכה של חוקים וסעיפים שונים הקשורים בתמיכות וסיוע למוסדות. מי שאחראי לקבוע איזה מוסד יקבל מה, גם אחרי שהכסף כבר אושר, הוא אמנון דה ארטוך, הממונה על התמיכות במשרד המשפטים. הממונה מעכב לא אחת כספים שעברו את אישור הממשלה מתוך טענה שהקריטריונים לא מאפשרים זאת.

ליהדות התורה נמאס. הם דרשו מראש הממשלה להסדיר בחקיקה אחת נרחבת את כל נושא החינוך החרדי, כולל החינוך העצמאי וכולל את כל סוגי הישיבות ומוסדות החינוך החרדיים בכל הגילאים. לאחר שהחליטה יהדות התורה להישאר בחוץ, היה זה גם אמור להיות סופו של חוק החינוך החרדי. אלא שכנראה שלא. ח"כ משה גפני, מתכוון להגיש בקרוב הצעת חוק פרטית שתשא את הכותרת: חוק החינוך החרדי. הממשלה הייתה שמחה להיפטר מהחוק הזה, בדיוק כמו שהיא מנסה לעשות כל יום עם הצעות החוק הפרטיות במליאת הכנסת. אלא, שהחוק הזה הובטח גם לש"ס. היא אומנם לא נלחמת עליו כמו יהדות התורה, אבל היא בטח לא תיתן לו ליפול אם החוק יעלה להצבעה. יש סיכוי שהממשלה תאלץ להעביר את החוק הזה בעל כורחה, וזאת בלי לצרף את יהדות התורה לקואליציה.

תאריך:  09/03/2007   |   עודכן:  09/03/2007
מתי טוכפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע נטלתי חלק בוועידה בינלאומית בתחום הטרור והעימות בין המערב לאיסלאם הרדיקלי. המזג האוויר הקייצי של סנט פטסבורג שבפלורידה היה נוח וכך גם האווירה בוועידה הייתה חמה ואוהדת במיוחד כלפי ישראל. ההרצאות עסקו בניתוח איום הטרור על היבטיו השונים, החל ממערכות נשק להשמדה המונית, עבור דרך מימון הטרור וכלה בסביבה חברתית והאידיאולוגית שמנביטה ללא הפסק דורות על גבי דורות של ג'יהאדיסטים, השמים להם למטרה לפגוע ללא אבחנה במערב.
08/03/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
עיקר גדול וחשוב ביהדות נשחק באלפיים שנות הגלות האחרונה. מה שהיה פעם טבוע בנו בדומה לגנום הייחודי לאומה, עבר במצוות "והגדת לבניך", נראה לנו כעת כדבר מה זר, ערטילאי ובלתי ניתן להשגה. עיקר זה שנעלם, הוא עיקר ידיעת הבורא יתברך. תחת הביטוי "ידיעת הבורא" אינני מתכוון לידיעה בדרגה השכלתנית ואף לא לידיעה מתוך אמונה (אם כי כבודה במקומה מונח), אלא מתוך זו הנובעת מתחושה מהותית עד כדי ידיעה מוחלטת.
08/03/2007  |  ראובן ימרום  |   מאמרים
אחד הסודות הגדולים בפרשתנו הוא סוד האמור למשה: "וְרָאִיתָ, אֶת-אֲחֹרָי; וּפָנַי, לֹא יֵרָאוּ" (שמות לג, כג). רבים הפירושים והדרושים שנכתבו על פסוק זה, ברם כל הכתוב לא יכול לגלות את מלוא הרז שבדברי אלוקים אלו, כי מי יוכל לתפוס את מהותו ית'. אלא שידוע כי כל הנאמר בתורה מדבר על עולמו הפנימי של האדם, "היות שכל אדם הוא עולם קטן", כמו שכתוב בדברי הזה"ק.
08/03/2007  |  ראובן ימרום  |   מאמרים
‏כיום כמעט ואין בעל עסק אשר לא מבין את חשיבות סקרי דעת קהל ככלי עסקי לקבלת החלטות. עם זאת השימוש ההולך וגובר שלנו באינטרנט, בעיקר כאמצעי תקשורת והעברת מידע הן במגזר הפרטי והן במגזרים הציבוריים והעסקיים, מביאים אותנו לעמוד על ההבדלים בין סקרי דעת הקהל המסורתיים לבין סקרי דעת הקהל האינטרנטיים.
08/03/2007  |  אביטל גוטמן  |   מאמרים
הלנת השכר ברשויות נמשכת. רבות כבר נאמר בנושא ולכן איני רואה לנכון לטחון עוד מים, הרי ברור מעבר לכל צל של ספק שזהו פשע. כאשר עובד מגיע מדי יום לעבודה ואינו מקבל את שכרו בסוף החודש - זהו פשע. כאשר לילדיו אין מה לאכול והוא חייב לקחת הלוואות בריבית דרקונית בבנק או בשוק האפור - זהו פשע. כאשר המדינה לא עושה דבר על-מנת לעצור את הביזיון הזה - זהו פשע.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il