|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הטור של פריצי

על תוצאות המבחנים ובריחת המוחות על מודעת השלום ואגרת הטלוויזיה על טורבינות כסף, פרקליטים צנועים ומודל לרכבת קלה ועוד
30/11/2007  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות


"הבנת הנקרא ואוריינות"

לקרוא שתלמידי ישראל קיבלו במתמטיקה ציון 57 ולהבין שמערכת החינוך שלנו היא חרפה ובזיון - זה הבנת הנקרא. לקרוא שמורי בתי הספר היסודיים, שהעלו להם את המשכורת ב-20% ואת שעות העבודה ב-35%, עדין חושבים שהם קיבלו תוספת שכר, ולהבין למה התלמידים נכשלים בחשבון - זו אוריינות.

אנטי מחיקון

אגרת טלוויזיה משולמת בישראל מאז שנת 1965. מדינת ישראל בחוצפתה גבתה מאזרחיה אגרת טלוויזיה בטרם סיפקה להם בכלל שידורים והטלוויזיה הישראלית החלה לשדר לראשונה רק בסוף 1967, אחרי מלחמת ששת הימים, ושידרה תחילה בערבית, כי הממשלה חשבה שצריך לספק לתושבי השטחים הכבושים שידורי תעמולה. יש הטוענים שמבחינות רבות הטלוויזיה הזו נשארה ערבית עוד שנים רבות.

כך או אחרת, העולם התקדם והעניין הציבורי בשידורי ערוץ 1 דומה כיום לעניין במערת עטלפים נטושה וכבר לפני שנים הוחלט בממשלה להקטין ולהפסיק לגבות את אגרת הטלוויזיה כדי לחסל את הבדיחה. אבל זה לא יקרה, כי ח"כ חיים אורון ממרצ יזם השבוע חוק להשארת אגרת הטלוויזיה בתוקף. חיים אורון הוא לא אידיוט. הוא יודע שהטלוויזיה הממלכתית היא סוס מת. אבל אתם יודעים בכמה ראיונות והופעות תקשורת אתם תראו אותו מעכשיו?

אם כל עובד מיותר בטלוויזיה הממלכתית יסדיר לו בתמורה הופעה אחת אצל חבר שלו בתקשורת, צפויות לאורון כ-2,000 הופעות בשנה הקרובה. זכרו זאת, כשתשלמו את אגרת הגזל המיותרת של הטלוויזיה הממלכתית גם בשנה הבאה ובכל פעם שתראו בתקשורת את חיים אורון זורח ומחייך.

בשם השלום

שתי תמונות היו במודעה: בעליונה נראו חובשי כיפות סרוגות מתפללים מול הכותל ובתחתונה תמונה של מפגיני חמאס עם דגלי האיסלאם הירוקים. הכותרת הגדירה אותם כ"קואליציית המתנגדים לוועידת אנאפוליס". זו היתה מודעה מתוחכמת, שניגנה טוב על נימים סמויים, כי באמת מה לנו ולמתפללים דתיים פנאטיים בכותל או במסגדים. אבל זו דוגמא למודעת הסתה. מודעה מתוחכמת, אבל דמגוגית ורעה. היא לא נימקה מה טוב בוועידה והיא לא הסבירה מדוע מתנגדי אנאפוליס טועים. היא סתם ניצלה הבדל תרבותי בחברה הישראלית כדי להציג את הצד של מתנגדי הוועידה כדתיים מטורפים והזויים, כפסולי דיון רציונאלי וככאלה שטיעוניהם לא שווים שום התייחסות אינטלקטואלית.

יוזכר למפרסמי המודעה, שכמה מחובשי הכיפות הסרוגות הללו שצולמו עדין גרים בקרוואנים לאחר שפונו מבתיהם למען השלום - והם לא הרימו יד על השוטרים שהרסו אותם. אז לפחות מותר להם היום לזעוק ולהתריע ליד הכותל, ובמיוחד שאזהרותיהם הקודמות "ההזויות" כי פינוי בתיהם יביא את האש גם לשדרות ואשקלון נתממשו.

לא צריך ולא חובה להסכים איתם, אבל לא צריך לבזות אותם וחבל שלתנועת "שלום עכשו", מפרסמת המודעה המסיתה הזו, לא היו נימוקים מכובדים יותר לתמוך בעמדתה עד שהיא הידרדרה לסתם מודעות של העלבה. חבל. ועצוב לראות איך מי שטוענים שפניהם לשלום מבססים את עמדתם על הסתה.

המודל הירושלמי

יוחנן אור, מנכ"ל הרכבת הקלה בת"א, מבטיח ללמוד מהטעויות שנעשו בירושלים.

כל הכבוד. אבל בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים לא נעשו שום טעויות. העלמות התקציבים, הכפלת המחירים, ניגודי העניינים והשחיתויות לא היו טעויות. זה תוכנן ככה מראש.

רכבת ששווה משהו כבר לא תהייה לירושלים, אבל כמה פקידי עיריה ובכירים לשעבר ממשרד התחבורה הפכו בזכותה למליונרים. גם זה משהו. לא כל המילארדים בוזבזו לשווא. אתם חושבים שתצליחו לעשות משהו דומה גם בת"א?

הצד החיובי

40 ח"כים חתמו על דרישה להדחתה, אבל יולי תמיר קוצרת (כאשר היא במקרה בארץ) את מה שזרעו גם קודמיה.

הכשלון הוא כישלונם של כל שרי החינוך בעשרים השנים האחרונות ולכן הגיע הזמן להביא למערכת החינוך את ה"פרידמן" שלה. שר חיצוני, ללא רקע פוליטי, מקצוען עם ביצים של פלדה שלא יעשה להם חשבון: שיחליף מורים, שיזרוק מנהלים, שיפטר מומחים, שיסגור מוסדות, שיהפוך מערכות ומצידי שתעלה זעקתם ומחאתם עד השמים. כמו במערכת המשפט.

אני לא יכול להבטיח לו גיבוי מהמימסד, אבל הוא יקבל את אהבת הציבור והאזרחים. כי בלי מעשה שכזה אין למערכת החינוך שלנו סיכוי. לא שצריך להיכנס לפאניקה נוראית, כי מכסימום נוכל לרדת רק עוד 6 מקומות במבחנים העולמיים. אין יותר.

ויש גם צד חיובי למתרחש: כמו שזה מתפתח, בתוך כמה שנים תיעצר לחלוטין תופעת בריחת המוחות מישראל.

טורבינות הכסף

א) חברת "סימנס" שיחדה את השופט (בדימ.) דן כהן, יו"ר ועדת הרכישות של חברת החשמל שרכשה ממנה טורבינות. הטורבינות, 500 מיליון יורו מחירן, שוכבות כיום דוממות במחסנים ופרקליטות המדינה הוציאה צו איסור פרסום על הפרשה.

ב) כשנתגלה שחברת "סימנס" שיחדה מקבלי החלטות גם באירופה כדי שיקנו ממנה טורבינות, החלו ממשלות אירופה לדרוש ממנה פיצויים. ממשלת גרמניה, למשל, קיבלה ממנה השבוע 220 מיליון יורו (למעלה ממיליארד שקל) כפיצוי על כך שהחברה שיחדה בכירים בגרמניה. גם צרפת צפויה לקבל בקרוב סכום דומה ושאר מדינות אירופה מנהלות מו"מ על גובה הסכומים. רק ממשלת ישראל לא פנתה לבקש פיצוי.

ג) לפני 4 שנים זכו האחים עופר וחברת "סימנס" במכרז להקמת תחנת כוח במישור רותם ולא הקימו אותה. עכשו עשתה המדינה שינוי רטרואקטיבי בתנאי המכרז (4 שנים אחרי שהוא כבר נגמר...). רק שהממונה על התקציבים באוצר גילה שהשינוי הזה יעלה למדינה בכמה מאות מליוני שקלים, לטובת הזוכים. כמובן.

ד) נראה שפקידי ממשלת ישראל מתעקשים לבחור דווקא ב"סימנס" ושותפיה כגורם שיספק לישראל טורבינות לתחנות כוח ואפילו משנים בדיעבד תנאי מכרז לטובתם. אני לא יודע איך הם עושים זאת, אבל אני יודע למה.

מחנכי הדור

בגיל 6 אתה שולח ילד סקרן ואינטליגנטי לבית הספר ואחרי 12 שנים במערכת החינוך אתה מקבל אותו חזרה כבטטה אינטלקטואלית, חסר כל ענין בהשכלה ועם הרגלי לימוד של לטאה בשמש. תוצאות המבחנים משקפות את המציאות ואי אפשר להתעלם מרמת בוגרי המכללות שלנו להוראה.

זכורה עדין הסמינריסטית הדגולה לגיאוגרפיה והיסטוריה יהודית שידעה לספר בטלוויזיה שבהר הבית יש ריכוז של מנזרים, או חברתה להוראה שלא ידעה מה זה ה' באייר תש"ח וחברתן המורה לספורט שלא ידעה מיהי אסתר שחמורוב או מה זה מינכן.

אוי לנו מהיום שגם הסמינריסטיות שלנו להוראה תבחנה במבחן בינלאומי השוואתי מול חברותיהן האנגליות הצרפתיות וההולנדיות. זה יהיה הרגע שיאשר את הדבר הנוראי שכתוב בספרי הגיאורגרפיה, שהן לא מכירות: שישראל תקועה בין אסיה לאפריקה.

פרקליטות צנועה

הפרקליטות דחתה את הצעתו של דן כהן למסור לה את כספי השוחד (כ-50 מיליון!) ולהסגיר את שותפיו, תמורת הקלה בעונשו. במקום זה העדיפה שהוא יעלה על מטוס ויעלם.

בלית-ברירה השופט מבלה המסכן (בדימ.) כיום עם הכסף בפרו, כששותפיו בישראל ממשיכים כאן בעסקיהם. מכיוון שבכל פרשת שחיתות רגילה מתנוססים בעיתונות שמות ותמונות אנשי הפרקליטות המטפלים בחקירה העושים רעש ופרסום לעצמם כמו תובע אמריקני שנלחם במשפחת פשע בדרכו לפוליטיקה, הסתקרנתי לדעת מיהם אותם הפרקליטים שדאגו שבמקום לחתום על ההודאה, השופט שלנו חתם על אוטוגרף לדיילת במטוס.

דובר משרד המשפטים סירב להביא לידיעתכם את שמותיהם ומסר רק כי מדובר בפרקליטות מיסוי וכלכלה.

יפה איך הם נהיו פתאום נורא צנועים בפרקליטות. הצניעות היא מידה נאה וראויה. אבל אז נזכרתי שקודם לכן הם גם הוציאו צו איסור פרסום על הפרשה כולה, כדי שלא תדעו עליה כלום. עליה - או עליהם?

תאריך:  30/11/2007   |   עודכן:  30/11/2007
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ויש גם צד חיובי ל
30/11/07 17:22
2
משה, עורך-דין
30/11/07 18:16
3
25
30/11/07 19:33
 
ולא מקום 11
30/11/07 23:16
4
ראובן
30/11/07 22:00
5
נחום שחף
1/12/07 02:30
 
ע. סובול
1/12/07 11:20
6
כפתור ופרח
1/12/07 07:31
 
פרשת הביטוח לאומי
1/12/07 10:20
7
משלם מס לשווא
1/12/07 17:56
8
גרייבסקי ומרדכי
30/12/07 21:48
9
מרדכי היהודי
30/12/07 21:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מצד אחד, אני לא מעודכן מה קורה עם שביתת המורים וגם לא עם שביתת המרצים. מצד שני, אני גם לא ממש מתעניין, ולכן לא מעודכן במה שמשום מה מכנים 'ועידת השלום' באנאפוליס. מצד שלישי, גם לא פגשתי הרבה אנשים שכן יודעים מה הולך עם הנושאים דלעיל ומצד רביעי, אפשר להניח שלפחות הנפגעים הישירים מהשביתות, תלמידים והוריהם והשובתים עצמם, כן יודעים מה קורה שם. בעצם, אפשר להניח אבל בכלל לא בטוח שזה נכון. יותר נראה שבעקבות ראש הממשלה לשעבר, כולם נכנסו לתרדמת חלקית או מלאה.
30/11/2007  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
התגובות שמעוררת הצעת החוק של זהבה גלאון המציעה ענישה ללקוחות של זונות, תגובות נזעמות בליווי נימוקים קיצוניים, רק מאשרות אצלי את שתמיד חשדתי: הזנות אינה בעיה הנוגעת לשולי החברה היא מוסד השוכן בלב לבה של החברה ומהותי לה. כל איום על קיומה של הזנות הוא איום על הסדר החברתי הקיים.
30/11/2007  |  שרון ליבנה  |   מאמרים
נאומו של יו"ר הרשות הפלשתינית בוועידת אנאפוליס (27 בנובמבר 2007) היה בעיקרו נאום שנועד להעביר מסר של שלום וכוון לאוזני הממשל האמריקני ודעת הקהל בישראל. עיון מדוקדק בתוכן הנאום מגלה מספר היבטים החושפים את פערי העמדות העמוקים בין ישראל לפלשתינים:
29/11/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי   |   מאמרים
אין הפתעות. המלצות המשטרה בנושא בנק לאומי תואמות את ההערות המוקדמות. גם התגובות היו ויהיו ממש כצפוי, וכמובן לפי נקודת המבט הפוליטית, גם השורה התחתונה כבר מובנת מאליה: אהוד אולמרט ימשיך בתפקידו.
29/11/2007  |  איתמר לוין  |   מאמרים
אלון סולקין, 48, הוא ככל הנראה יזם דירות המגורים מספר 1 של גבעתים. בימים אלו החל בבנית ובמכירת הפרויקט העשירי שלו בעיר, והגדול ביותר עד היום - 41 דירות יוקרה בשני בנינים, ברחוב בן ציון ישראלי. כפי שנראה בהמשך, יש לו גם תוכנית גרנדיוזית - בממדים של גבעתים - לבנית פרויקט בן 240 דירות.
29/11/2007  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il