|
אילת. עברה מיתוג מחודש כ"אילת פלוס" [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
משרד התיירות ישקיע כ-41 מיליון שקלים בעיר הנופש הדרומית בשנת 2012. ההשקעה תוקצה במסגרת תוכנית החומש למינוף הפוטנציאל התיירותי הקיים בעיר שיזם משרד התיירות בשנת 2010. ההשקעה תכלול את התחומים שיווק, אירועים, תשתיות ושיפור המוצר התיירותי בעיר.
התחום העיקרי בו ישקיע משרד התיירות את מירב המשאבים בעיר אילת, הוא תחום השיווק. על-פי ההסכם, יקצה המשרד במהלך השנה הקרובה כ-30 מיליון שקלים בשיווק העיר ברחבי העולם, בשיתוף התאחדות בתי המלון. בנוסף, תכלול התוכנית הענקת מנגנוני סיוע למפעילי טיסות שכר לעיר, יצירת שתופי פעולה עם סיטונאים וסוכני תיירות וכן הובלת קמפיינים פרסומיים לתיירות הפנים בישראל.
בתחום האירועים, תשקיע הממשלה למעלה מ-5 מיליון שקלים באירועי תרבות וספורט שיתקיימו בעיר, תוך יצירת רצף אירועים מגוונים לאורך כל השנה. בין אירועי הבולטים שיתקיימו בשנת 2012: פסטיבל ג'אז בים האדום, מרוץ פורמולה 3, חצי מרתון מדברי וכן אליפות אירופה בטריאתלון (שהסתיימה בשבוע שעבר ובה השתתפו מאות מתחרים בינלאומיים).
6 מיליון שקלים לשיפור התשתיות
נושא משמעותי נוסף המהווה חלק מהותי בהסכם הוא ענף התשתיות. במסגרת תוכנית החומש בין השנים 2014-2010 הקצו משרד התיירות, משרד האוצר ועיריית אילת סכום של כ-103 מיליון שקלים לצורך פיתוח ושדרוג תשתיות תיירותיות קיימות וחדשות בעיר. מתוך כך, בשנת 2012 יקצה משרד התיירות כ-6 מיליון שקלים.
כזכור, העיר אילת עברה מיתוג מחודש כ"אילת פלוס" בהשקעה של מאות מיליוני שקלים מטעם משרד התיירות ועיריית אילת. במסגרת המיתוג מוצבה העיר כעיר אירועים הכוללת אירועי ספורט, פסטיבלים, מחול וכן מרכזי קניות ואטרקציות.
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "העיר אילת מהווה עבור משרד התיירות בראשותי נדבך חשוב במוצר התיירותי הישראלי. בהתאם להנחייתי, הוקצו תקציבים ומשאבים, הוכנה תוכנית חומש לעיר, היא מותגה מחדש, והעיר שבה והוכללה במפת העדיפות הלאומית. השנה אנו נתחיל לקצור את פירות ההשקעה - פיתוח תעשיית התיירות, בניית מלונות, הקמת אטרקציות חדשות ומסחר, קיום אירועים אטרקטיביים והכשרת תשתיות".