|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

פינטו: דיווחתי ל-FBI על הכספים לברכה

בתגובה משלימה שהגיש לביהמ"ש העליון שאותה אימת בתצהיר מטעמו טוען הרב פינטו כי העביר ל-FBI דיווחים בזמן אמת על הכספים שהועברו לתנ"צ אפרים ברכה כותב כי ע"פ מזכר שהתגלה - "לתנ״צ ברכה ייפוי כוח נוטוריוני בלתי חוזר לפעול בשמונה חשבונות בנק שלא נבדקו על-ידי רשויות החקירה" פינטו פירט בתגובתו טובות הנאה כספיות ואחרות שניתנו לתנ"צ ברכה
24/10/2014  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   פרשת פינטו   |   תגובות
פינטו. "מעטפות של כסף [צילום: פלאש 90]

הרב יאשיהו פינטו טוען כי העביר דיווחים ל-FBI על הכספים שהועברו לראש יאח"ה, תנ"צ אפרים ברכה, עוד לפני שנחשפה הפרשה ולפני שנפתחה החקירה נגדו. כך עולה (יום ו', 24.10.14) מתגובה משלימה שהוגשה לבית המשפט העליו בשבתו כבג"ץ ומתצהיר שהגיש התומך בתגובה. כמו-כן מגלה פינטו, מחומרי החקירה שנחשפו בפני באי-כוחו, כי לתנ"צ ברכה ייפוי כוח נוטריוני בלתי חוזר לפעול בשמונה חשבונות בנק (לפחות), אך למרות זאת חשבונות אלה לא נבדקו על-ידי רשויות החקירה.

התגובה והתצהיר של פינטו הוגשו כתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון לבטל את הסדר הטיעון עימו - במסגרתו הסכים הרב להודות בכתב אישום המאשימו בהצעת שוחד בסך 200 אלף דולר לתנ"צ ברכה - וכן כתגובה לעתירת אומ"ץ הדורשת לחקור את תנ"צ אפרים ברכה בחשד שקיבל כספים שלא כדין מהרב פינטו ומסר עדויות שקר. את פינטו מייצגים עורכי הדין אייל רוזובסקי, צבי קלנג ובת-חן ליפסקי.

הרב פינטו קובע כי הדיווחים שמסר ל-FBI סותרים את טענת המדינה לפיעה הוא מסר כביכול "גירסה כבושה" והמציא גירסה זו במטרה לנקום בברכה, אחרי שנפתחה נגדו החקירה.

הרב פינטו מבקש בתגובתו מבית המשפט להורות כי "מערכת היחסים שנרקמה לאורך השנים בין הרב פינטו ובין רעייתו לבין תנ״צ אפרים ברכה תיחקר ותיבדק על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים״. לדבריו, "היו נתינות של טובות הנאה ם עובר ליום 19.8.2012 (המועד, על-פי כתב האישום, בו הציע הרב פינטו סך של 200 אלף דולר לתנ״צ ברכה)".

פינטו מדגיש כי חומרי החקירה טרם נמסרו לעורכי דינו למרות בקשות חוזרות ונשנות. הוא מציין כי לקראת ההגעה להסדר טיעון עיינו עורכי דינו בחומר הרב, אך לא הייתה להם גישה אליו מעבר לצפייה החפוזה במשרדי הפרקליטות.

בג"ץ 6410/14 ו-6773/14 התנועה למען איכות השלטון בישראל, "אומ"ץ נ' פרקליט המדינה ואח' / תגובה משלימה מטעם הרב פינטו
בתצהיר לבית המשפט העליון, בתגובה לעתירה לחקור את ראש יאח"ה, טוען הרב פינטו שהעביר דיווחים על הכספים שהועברו לראש יאח"ה עוד לפני שהתפוצצה הפרשה

פינטו: דיווחתי בזמן אמת
תנ"צ ברכה. "יחסים הדוקים" [צילום: פלאש 90]

פינטו טוען כי כבר במאי או ביוני 2012 מסר לשני חוקרי FBI מידע על הסיוע שהוא מעניק לתנ"צ ברכה. "דיווח זה של פינטו ל-FBI", כותבים פרקליטיו, נעשה בטרם הוצע השוחד נשוא האישום וממילא בטרם נחקר, והוא שולל לחלוטין את הטענה כי מדובר בגירסה כבושה".

בתגובתו מציין פינטו, כי חוקרי ה-FBI הבינו כי ברכה הוא חבר קרוב של פינטו מזה שנים רבות, וכי פינטו העביר לו כבר כספים בכמה מקרים. חוקר ששמו מריו פיזאנו אמר לפינטו שהרשויות האמריקניות לא יתערבו בעניין, אך כדאי שיבדוק את חוקיות ההעברות בישראל. פינטו ענה לו כי התשלומים הינם חוקיים.

בעדות שנמסר מטעם ה-FBI נכתב:

  • "הסוכן פיזאנו הינו מפקח מיוחד מטעם משרדי ה-FBI בניו-יורק, החוקר פעילות פלילית, בהן עבירות בשוקי ההון והלבנת כספים. החוקר המיוחד פיזאנו הודיע לח"מ כי בזמן כלשהו במהלך 2011, הוא למד מהרב פינטו כי ברכה, לגביו הבין פיזאנו כי הוא גורם רשמי בכיר בשירות אכיפת החוק בישראל, הוא חבר קרוב של הרב מזה שנים רבות. מאוחר יותר, בסביבות מאי או יוני 2012, הרב פינטו אמר לסוכן פיזאנו כי במספר אירועי עבר, הוא נתן כספים לברכה. הסוכן פיזאנו הודיע לרב פינטו כי ל-FBI אין סמכות חוקית בישראל וכי הוא אינו מגיב לעניינים פנימיים של החוק בישראל, וכי הוא לא ינקוט בעמדה כלשהי באשר לתשלומים שכאלה, למעט הדגשה בפני הרב כי עליו לוודא שהם אכן חוקיים תחת החוק הישראלי. הרב פינטו אמר לסוכן פיזאנו כי התשלומים חוקיים".

הסוכן רונלד פיריה תיאר בעדות טלפונית בחודש מאי או יוני 2012 (לפני האירוע המדובר בכתב האישום) כי הרב פינטו סיפר לו ולסוכן פיזאנו כי הוא מתעתד לתת עזרה כספית לחבר קרוב הזקוק לכסף, הנושא בתפקיד רשמי במשטרת ישראל. בהודעה מטעם ה-FBI נמסר:

  • "פיריה זוכר כי השתתף בשיחת טלפון עם הסוכן המיוחד פיזאנו והרב פינטו בסביבות מאי או יוני 2012. במהלך שיחה זו הרב פינטו התייחס לחברו אשר הינו גורם רשמי של הממשל הישראלי ו/או משטרת ישראל, וציין כי חברו זה זקוק לכסף. הסוכן פיריה זוכר עוד כי הסוכן פיזאנו הודיע לרב פינטו כי עליו ליצור קשר עם עורכי דינו אם בכוונתו לתת את הכספים לחבר העובד עבור הממשלה, וכי הוא אף ציין שה-FBI אינו מאשר לרב לתת כספים אלה אך גם אינו אוסר עליו לעשות זאת. בסיכום הדברים, על-פי הסוכן פיריה, בשום שלב לא הודיע לו הרב פינטו על תשלומים כלשהם לברכה לפני או בזמן שאלו נעשו. כמו-כן, בשום שלב הוא או כל גורם אחר מטעם ה-FBI לא אישרו ביצוע תשלומים שכאלה".


פינטו מציין כי לאחר התפוצצות הפרשה, העיד ב-23.10.2012 כי עוזריו, יוסי עמוס ומשה עזיזה, ידעו בזמן אמת על העזרה הכספית שהוא מעניק לברכה. הוא כותב כי עוזריו דאגו להכין עבורו את מעטפות המזומנים. השניים איששו את גרסת הרב בעדות שנתנו במשטרה שבוע לאחר מכן. יוסי עמוס אמר בחקירתו את הדברים הבאים:

  • "באחד הפעמים שכבוד הרב ביקש ממני כסף. אמר לי שיש פיקוח נפש, לא היה מי שיתרום, הרב לחץ אותי... הרב שאל אותי אם הבאתי את הכסף. אמרתי לו שכן... הוצאתי שמתי את המעטפה... אם אני לא טועה (היו במעטפה) 15 אלף או 20 אלף דולר, לא זוכר בדיוק את הסכום... עצרנו בצומת גימזו. אפרים נכנס דיבר עם הרב... יצא נסענו אז כבוד הרב אמר לי, אני חושב שגם משה היה באוטו, זה פיקוח נפש (...) שזה אנחנו צריכים לעזור לאפרים... עזרנו לאפרים".

    משה עזיזה העיד בחקירה:

    • "כבוד הרב לקח את אפרים ברכה קרוב אליו, עשה לו חסד ונתן לו מקום בישיבה. מקום של חסד מהשורה הקרובה. אפרים ברכה היה מגיע לכבוד הרב, גם לבית, גם להילטון וגם לשדה התעופה, וראיתי שזה קרוב... היו פעמים שאפרים הגיע לשדה התעופה, ואני מלווה את כבוד הרב לשדה התעופה, וראיתי שגם לפני שהרב דיבר איתנו כי הוא בשיחות שהוא עוזר לאפרים ויש לו בעיה..., ואפרים ואשתו בוכים כל הזמן... וגם ראיתי שכבוד הרב בשדה התעופה נתן לו מעטפה, הוא לקח הכניס לכיס ויצא... ראיתי את כבוד הרב נותן לאפרים מעטפה והוא מכניס לכיס ויוצא מהאוטו... אני יודע מדברים שכבוד הרב אמר שהוא עוזר לאפרים".


    פינטו מסר עוד כי ניצב (בדימ.) אריה עמית היה מעורה וידע על הקשר ההדוק בינו לבין ברכה. עמית אישר כי ידע על העזרה לברכה, אך לא על ההעברות הכספיות:

    • "ש. האם ידוע לך על העברת כסף שביצע הרב פינטו לאפרים?
      ת. לא ראיתי מעולם העברת כספים. הרב אמר לי לפחות פעם אחת שהוא עוזר לו. לא התעניינתי במה, כי אני יודע שהוא עוזר למיליונים. הוא אמר לי שהוא נתן לאפרים כחבר כספים, כבר מזמן. אני שב ומדגיש כי בעיני הרב הוא ראה את זה כמצווה כגמ"ח... לי זה נראה קשר מאוד עמוק.
      ש. אתה יכול לספר לי במדויק מה סיפר לך הרב על העברת הכספים לאפרים?
      ת. לפני המעצר הוא לא סיפר לי כלום על הכספים אבל הוא אמר שהוא עוזר... אני שב ומדגיש הוא אמר לי שהוא עוזר לאפרים לפני המעצר אבל לא הדגיש את המילה כסף."

    פינטו ציין עוד בעדותו, כי לא רק כספים החליפו ידיים:

    • "יש כמה אנשים חשובים, אחד מהם איש ציבור מכובד שראה לפני שנה וחצי ואפילו לקח שני ארגזי יין מהבית שלי למכונית של אפרים ברכה. כל בקבוק עולה 1,000 ש"ח. אני מבקש מכם לקחת מהבית שלי את ההסרטות בזמן שזרקו רימון על הבית שלי, או שהיו כדורים תחפשו שם אם אתם רואים שם את ההסרטה שמכניסים לאוטו של אפרים ברכה ארגזים של יין".

      וכן:

      "שלחנו לאפרים לולב, אתרוג, 4 מינים, שלחנו לו קופסא של אתרוג, חנוכיה, לפני פסח - שלחנו מצות, יין, כמו לאדם שהוא דם שלנו, משפחה".

      וכן:

      "הזמנו את אפרים, הוא אכל אצלנו בבית כמה פעמים, בהילטון אכל אצלנו כמה פעמים, נתנו לו פעם באחת הסעודות בקבוק וויסקי יקר, נתנו לו לכתוב אות בספר תורה שמכרו כל אות באלפי דולרים, נתנו לו באהבה".

    פינטו טוען כי ברכה סייע לו לאורך השנים בעניינים שונים ומציין כי בחומרי החקירה עדויות רבות לשיחות טלפון בין רעייתו לבין ברכה ביום שבו נחקרו הרב ורעייתו באזהרה בפרשת חזון ישעיה, כמו גם מסרונים רבים.

גירסאות סותרות מצד תנ"צ ברכה

בתגובתו לבית המשפט מציג פינטו את עדויותיו של ברכה בפני חוקרי המשטרה, ומהן עולה כי ברכה מסר עדויות סותרות לגבי שיחותיו עם פינטו ועם הרבנית. כפי שחשפנו ב-News1, ברכה קיים עם הרבנית ועם הרב אלפי שיחות טלפון ומסרונים רבים. אולם בחקירתו ניסה ברכה לייצור את הרושם כאילו מדובר במספר שיחות קטן יחסית:

תנ"צ ברכה נשאל בחקירתו במשטרה ביום 15.10.2013 לגבי המסרונים האמורים, והשיב את הדברים הבאים:

  • "ש. ביום 2.8.2012 היום בו נחקרו הרב והרבנית באזהרה בחזון ישעיה, אתה קיבלת סדרה ארוכה של שיחות טלפון ומסרונים מהרבנית לאחר חקירה. האם אתה זוכר מה הודיעה לך הרבנית במסרונים והאם המסרונים נשמרו?
    ת. קודם כל, ככל שאני זוכר המסרונים לא נשמרו. אני מנסה להיזכר. נדמה לי שהם היו בחו"ל.
    ש. מדובר על היום שהם נחקרו, שכבר היו בארץ. מדובר על מסרונים לאחר חקירה.
    ת. אולי מסרונים לומר לי תודה. אני לא זוכר, אין לי את המסרונים אבל אני בטוח שדיווחתי בזמן אמת".


לטענת הרב, תנ"צ ברכה העניק תמיכה נפשית לרעייתו של הרב, ובין השניים התקיימו שיחות טלפוניות רבות. בחקירתו מיום 2.9.2012 הודה תנ"צ ברכה כי ניהל שיחות רבות עם הרב פינטו ועם רעייתו:

  • "עוד אבקש לציין שאני ניהלתי המון שיחות עם הרב פינטו ועם הרבנית אשתו, כך שאני לא יכול לזכור את כל התאריכים של השיחות ואת תוכנן בפרוטרוט."

לעומת זאת, בחקירתו מיום 18.11.2012, שינה תנ"צ ברכה את גרסתו בנוגע לאינטנסיביות ותדירות שיחות הטלפון שהתקיימו עם רעייתו של הרב פינטו וטען כי תדירות השיחות עם רעייתו של הרב פינטו הייתה נמוכה:

  • "ת. חארטה ברטה אני לא אומר שהרבנית לא התקשרה אלי. אבל טלפונים אין ספור אלי כמו שהרב מספר, לא היה ולא נברא.
    [...]
    ת. בולשיט אחד גדול. מעטות מאוד השיחות שלי היו עם האישה. ממש בודדות ותמכתי בה, לכן חיזקתי אותה אך בשיחות בודדות...".


נזכיר, כי בשבוע שעבר עיכב בית המשפט העליון את פתיחת משפטו של פינטו עד למיצוי בירור הטענות בעתירות נגד ההסדר. אחד הנימוקים להחלטה נעוץ בטענת עורכי הדין של הרב, כי בידם חומר רב המעיד על צורך בחקירה מעמיקה יותר של טענות פינטו, לפיהן נתן כספים במקרים נוספים לברכה המהווים טובות הנאה.

תאריך:  24/10/2014   |   עודכן:  24/10/2014
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פינטו: דיווחתי ל-FBI על הכספים לברכה
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שוטר
24/10/14 19:52
2
מייק
24/10/14 21:58
 
רוזנשטיין
25/10/14 10:18
3
אורח
24/10/14 22:01
4
בבר
24/10/14 22:51
 
מרחם
25/10/14 21:36
5
איש גליל
25/10/14 09:41
6
סיריוס
25/10/14 12:15
 
ש.ב
25/10/14 15:02
7
אורח
25/10/14 18:02
8
קשה להאמין
25/10/14 18:24
9
הוא לא יודע לשקר?
25/10/14 19:16
10
אבידן
25/10/14 19:40
11
עובדה. ..
25/10/14 19:51
12
עובדה. ..
25/10/14 19:51
13
מי אתה
25/10/14 22:12
 
תיקון אמת
25/10/14 23:22
14
שיר
25/10/14 23:14
15
רק האמת
26/10/14 12:22
16
בטוח
26/10/14 20:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת פינטו
תקציב המדינה מדגים את ליקויי הכלכלה והממשל נציגת הפרקליטות נתנה דוגמה להטעיות בפרשת פינטו-ברכה עורכי דין שוב משתמשים בלשון משתלחת ומיותרת יהודה וינשטיין מראה מה קורה כאשר הפוליטיקאים מתבטלים בפני הפקידים מדוע הכדורגל הישראלי לא יגיע לעולם לרמה אירופית
24/10/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הקראת כתב האישום נגד הרב יאשיהו פינטו נדחתה לפחות בחודש וחצי - החליט (יום ד', 22.10.14) סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר עודד מודריק.
22/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט העליון יקיים בחודש הבא דיון נוסף בעתירות המבקשות לבטל את הסכם הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו ולפתוח בחקירה נגד ראש יאח"ה, תת-ניצב אפרים ברכה. בשל כך, תידחה הקראת כתב האישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב שנועדה למחרתיים (יום ד', 22.10.14). הדחייה נובעת מהתארכות הטיעונים וגם תאפשר למדינה ולפינטו להשלים את תגובותיהם לעתירות. פינטו צפוי להגיש תצהיר ובו יחשוף פרטים על טענותיו נגד ברכה.
20/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה סבורה שאין הצדקה לביטולו של הסדר הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו, למרות הראיון שהעניקה רעייתו דבורה לערוץ 2. כך אומרת (יום ב', 20.10.14) הממונה על הבג"צים בפרקליטות המדינה, חני אופק, בפתח הדיון בבג"ץ בעתירות המבקשות להורות על חקירה נגד תת-ניצב אפרים ברכה. לדבריה, המדינה קיבלה הסברים מבאי-כוחו של פינטו לגבי הראיון.
20/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
תת-ניצב אפרים ברכה מוסיף חטא על פשע. במקום להפנים את מצבו האמיתי ולהימנע מהפרחת כזבים נוספים ומסיבוך עצמו בצרות, הוא פועל במטרה להטעות את בית המשפט העליון ולסכל חקירתו על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים.
19/10/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
רשימות נוספות   /   פרשת פינטו  /  מי ומי  
ברכה: פינטו שקרן, עבריין ושואף נקם  /  איתמר לוין
ברכה חקר את רבין בלא תיעוד  /  איתמר לוין
המדינה התנגדה להתפטרות עוה"ד של פינטו  /  איתמר לוין
מבחן האמת של וינשטיין   /  יואב יצחק
פינטו פינת ברכה   /  איתמר לוין
שכחו פרט קטן  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il