הנהלת הרכבת רשאית לנקוט בצעדים משמעתיים נגד עובדים שחיבלו במנועים במוסכיה בדצמבר 2014. כך קובעת (יום א', 19.4.15) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, עדית איצקוביץ.
הרכבת טענה, כי העובדים מנעו הוצאת שמונה מנועים לאחר שחיבלו בהם בהוראת יו"ר הוועד, ניקה שימחוביץ. הפעולות נעשו כחלק מסכסוך מתמשך בשל הכנסתו של קבלן חיצוני כאחראי לתחזוקת קרונועים מדגם IC3. ההסתדרות ביקשה מבית הדין למנוע את ההליכים, אך איצקוביץ דחתה את הבקשה.
איצקוביץ אומרת, כי אין לפגוע בעובדים בשל פעילותם הארגונית - אך זאת בתנאי שמדובר בפעולה חוקית. הוראתו של שימחוביץ לחבל במנועים ולמנוע את הוצאתם מהמוסכים הייתה בלתי חוקית, וגם שימחוביץ עצמו הודה בעדותו שהייתה זו טעות בשיקול דעת, בין היתר לנוכח העובדה שמדובר היה בבזיון בית המשפט ובהפרת הוראה מפורשת של בית הדין להימנע מצעדים כאלו.
עוד מדגישה איצקוביץ, כי עובדים אינם יכולים להסתתר מאחורי גבו של חבר ועד כצידוק לביצוע מעשים בלתי חוקיים. לכל עובד יש שיקול דעת ושכל ישר להביא בחשבון את השלכות מעשיו, היא מדגישה. לצד זאת, קראה איצקוביץ להנהלת הרכבת להביא בחשבון שהעובדים אכן פעלו לפי הנחיותיו של שימחוביץ, שכאמור הודה שמדובר היה בטעות.
באופן יוצא דופן בסכסוכי עבודה קיבוציים, חייבה איצקוביץ את ההסתדרות בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל בשל ריבוי ההליכים שיזמה. נציגות הציבור נירית אשכר-טולקובסקי וברקת שני הסכימו עם איצקוביץ. את ההסתדרות וועד העובדים ייצגו עוה"ד
אהוד שילוני וקרן קלפר, ואת הרכבת - עוה"ד גדעון רובין ואלון עזרא.