הסכם קיבוצי חדש נחתם בסוף-השבוע בין ההסתדרות,
רכבת ישראל וועד העובדים בחברה. ההסכם מתגמל את עובדי חטיבת הנוסעים, ביניהם נהגים, פקחים ומנהלי תחנות, שעמדו ועומדים בגידול ובעומס של רכבות הנוסעים.
ההסכם מגיע שנתיים וחצי בלבד לאחר ההסכם הקודם עם הרכבת, במסגרתו קיבלו העובדים מענק של 40 אלף שקלים, ותוספת שכר של 25%.
במסגרת ההסכם, נחתם לראשונה סעיף היסטורי ברכבת המקנה לנהגי הנוסעים את האופציה ללמוד ולעבור לדירוג טכנאים, כאשר החברה תאפשר לכל נהג ללמוד באופן פרטי ולקבל החזר על מלוא עלות התואר. במקביל, כל נהג נוסעים יוכל לקבל גמול ב' כנגד קורס רכבתי של 400 שעות, קורס אותו תעביר החברה על חשבונה.
ההסכם מעניק לכל נהגי הנוסעים מענק מיוחד בגין התקופה 16.6.14-1.6.15 וקובע כי בנוסף לכך אחת לרבעון הנהגים יקבלו מענק התמדה. ההסכם קובע כי בחמשת הרבעונים הקרובים ישולם מענק הצטיינות לעשרים נהגים, חמישה פקחים וחמישה מנהלי תחנות או מנהלי תחנה במשמרת.
כחלק מההסכם, נהגי הנוסעים יהיו זכאים לגמול בגין "הקפצות" לעבודה. סעיף נוסף קובע כי פקחים, מנהלי תחנות במשמרת ומנהלי תחנות תפעוליות יהיו זכאים למענק מיוחד בגין תקופת העומס ברכבת שחלה מ-14.6.14 ועד ל-31.10.14.
ההסכם אף מסדיר את קידומם של פקחים לתפקידי מנהלי משמרת, העברתם של נהגים מחטיבת מטענים לחטיבת נוסעים והוא קובע כי מנכ"ל הרכבת יעניק מספר דרגות אישיות לנהגי נוסעים אשר הגיעו לדרגה מקסימלית. ההסכם גם מסדיר את דרגות הקליטה והקידום של עובדים חדשים.
מהנהלת הרכבת נמסר כי בחמש השנים הקרובות רכבת ישראל תמשיך במגמת הצמיחה, תקלוט עוד כ-250 עובדים בשנה, ותעמוד בפני אתגרים רבים, וביניהם השלמת רכבת הנגב, השלמת הקו המהיר לבירה, פרויקט החשמול, חיבור רכבת העמק לרשת המסילות הארצית, רכש רכבות חדשות והמשך הפעילות המואצת לשיפור השירות.
בחמש השנים הקרובות רכבת ישראל תמשיך לצמוח לקראת הכפלת כמות הרכבות ל-860 רכבות ביממה, שתשרתנה כ-70 מיליון נוסעים בשנה, ויציבו את איכות השירות שתינתן לתושבי מדינת ישראל, בשורה אחת עם חברות הרכבות הגדולות והמשמעותיות בעולם.
הנהלת רכבת ישראל מצפה ומקווה שההסכם שנחתם יביא לתמורות המצופות, להפעלה ללא דופי, להמשך הקניית הידע וההשכלה הרכבתית לעובדים, ולמימוש יעדיה של רכבת ישראל עבור ציבור הנוסעים.