רפורמת מוניות השירות שאמורה הייתה לצאת לפועל לפני שנים אחדות מעוכבת ב
משרד התחבורה. ב-14 ביוני השנה, פנה שר התחבורה ישראל כ"ץ ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ
איתן כבל, וביקש ממנו הארכה נוספת של התקנה הקיימת המאפשרת הארכה של הרשיונות הקיימים עד סוף 2016.
בוועדה זעמו על הבקשה, אך לבסוף אישרו ב-22 ביוני את ההארכה, כדי שנהגי המוניות לא ייפגעו. למודה מהבטחות השווא של משרד התחבורה והשר, יו"ר הישיבה, ח"כ איילת נחמיאס-ורבין, לא הסתפקה בכך ודרשה מפקידי משרד התחבורה שנכחו בדיון, להעביר לידי הוועדה לוח זמנים ברור שיראה כיצד מתכוון המשרד להביא לאישור רפורמת המוניות בחקיקה עד סוף השנה. "אתם צריכים לתת לנו לו"ז מפורט עוד השבוע. לא שבוע הבא", תבעה נחמיאס-ורבין, אך במשרד התחבורה צפצפו על הדרישה ועד היום לא מסרו את שנדרש מהם.
במכתבו ליו"ר ועדת הכלכלה, התחייב השר כ"ץ כי תזכיר חוק מוניות השירות יתפרסם "בימים הקרובים". אולם מאז התחייבותו זו חלפו 5 שבועות, ופרסום התזכיר אינו נראה באופק. בוועדת הכלכלה אומרים כי הוועדה עוקבת אחר הנושא באופן שוטף. דובר הוועדה, ליאור רותם, ציין כי "אם עד סוף השנה לא תבוצע רפורמה בחקיקה לא ניתן יהיה להאריך עוד את הרשיונות, ועל-מנת לוודא שהתהליך יוצא לדרך ביקשה ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (שהחליפה את היו"ר ח"כ איתן כבל) באותה ישיבה להעביר לוועדה לוח זמנים ברור שיראה כיצד מתכוון המשרד להביא לאישור הרפורמה בחקיקה עד סוף השנה אולם עד כה לא התקבלה תשובה". גורם בוועדה אמר ל-News1 כי למשרד התחבורה נשלח מכתב חריף בנושא אי-מילוי דרישות הכנסת.
כל שידוע כעת בעניין הרפורמה הוא שיש בכוונת המשרד להתייחס אל מוניות השירות כאל שירות תחבורה משלימה, ואפילו מסלולי קווים עדיין אין בנמצא.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה כי "משרד התחבורה פועל באינטנסיביות רבה לגיבוש ההסדר העתידי של הענף בשילוב כלל הגורמים הרלוונטיים, הן בממשלה והן מחוצה לה, כולל נציגי מפעילי קווי השירות ונציגי ציבור אחרים".
לדבריו, הצעת החוק תפורסם במסגרת המתאימה ביותר ותשקף את התובנות והעמדות של כל הגורמים הרלוונטיים. הליך זה, אמר הדובר, צפוי להסתיים בתוך זמן קצר.
הדובר סירב להתייחס לפשר העיכוב במילוי התחייבות השר ובמילוי דרישות הוועדה וגם לא נקב במועד בו יתפרסם תזכיר החוק.
הוזלת הנסיעות מתעכבת
בתוך כך, נמנעים שר התחבורה כ"ץ ושר האוצר
משה כחלון מלחתום על המלצות ועדת המחירים מלפני ארבעה חודשים, להפחית לאלתר את תעריפי הנסיעה במוניות ב-10.9%. על-פי הערכות כלכליות שנעשו, עיכוב זה גורם להשית על הנוסעים גביית יתר שנאמדת עד כה בכ-60 מיליון שקלים.
משרד התחבורה מסר בתגובה: "צו המחירים החדש כולל עידכון של אלפי תעריפי נסיעה בכל רחבי הארץ, ונמצא כיום בהליך הכנה. עם סיומו הוא יובא לחתימת השרים ולפרסום ברשומות, ואז ניתן יהיה לעדכן את התעריפים החדשים".
משרד האוצר מסר: "לאחר החלטת ועדת המחירים נעשית על-ידי משרד התחבורה עבודה מקצועית ומשפטית להכנת הצו החדש שיוגש לחתימת השרים. עד כה לא הועבר הצו לחתימת שר האוצר".