המחסור החמור בנהגי אוטובוסים בתחבורה הציבורית בשלושת ימי החג המוסלמי "עיד אל פיטר" נותן את אותותיו. קווים שלמים בוטלו, נסיעות דוללו והעומסים וחוסר הוודאות מורגשים בתחנות.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה הוציאה בהודעה כללית ש"ייתכנו שינויים במערך קווי התחבורה הציבורית, באזורים שונים בארץ", והודיעה הנחתה את חברות התחבורה הציבורית, המפעילות את קווי האוטובוסים העירוניים והבין-עירוניים בארץ, לגייס נהגים מחליפים, במשך שלושת ימי החג, במטרה למנוע פגיעה אפשרית בציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית.
הרשות הטילה את מלאכת ההתעדכנות בשינויים על הנוסעים ולא על המפעילים, מה שהרתיח את ארגון הנוסעים "תחבורה בדרך שלנו". ברשומ בפייסבוק, תקף הארגון את משרד התחבורה וכתב: "יש שיקראו לזה 'עיד אל פיטר'. אנחנו קוראים לזה חוסר תכנון וחוסר תודעת שירות לציבור. מועדי החגים של הדתות במדינה ידועים מאות שנים קדימה, אך עדיין כל פעם החברות 'מופתעות' מחדש. לנהגים מגיע לחגוג את החגים שלהם, אין ספק. אנחנו לא יכולים לבוא בטענות למפעיל ולהגיד 'תביאו לנו נהגים מעדה אחרת יש מאין'. זה לא עובד ככה.
"אבל מה כן? אנחנו מצפים ממשרד התחבורה ומהמפעילים לזכור שהלקוח הוא הנוסע, לא משרד התחבורה, ולעשות את כל הדרוש כדי שכל נוסע יידע אילו נסיעות בדיוק יצטמצמו ובאילו שעות. זה לא קשה. החברות השנה יצאו ידי חובה ופרסמו הודעות לקוניות באינטרנט של - שימו לב, עיד אל פיטר, הנסיעות יצומצמו ויהיו שינויים בלתי צפויים. תתעדכנו באינטרנט.
"זה ממש לא מספיק. רוב הנוסעים לא בודקים כל הזמן ביישומון מתי הנסיעה שלהם יוצא, והלו"ז הרשמי נגיש עוד פחות. מה עושים בחו"ל באירועי שיא? תולים הודעות על כל התחנות עם מידע מדויק מה השינוי, אילו נסיעות לא יגיעו וכו'. בתחנות מרכזיות טורחים להציב נציגים שעוזרים לנוסעים. כאן זה לא קורה, ומגיעות אלינו המון תלונות מהימים האחרונים".
לדברי תחבורה בדרך שלנו, נוסעי "קווים" ו"מטרופולין" סובלים יותר מכולם משום שמספר הנסיעות היומית בלו"ז הרשמי בהשוואה בין אתמול לאותו יום בשבוע שעבר, ירדה בחצי ויותר בממוצע. וקווים רבים בוטלו.
בארגון מדגישים כי לנוכח ניסיון העבר, מספר הנסיעות שיצאו או ייצאו בפועל היא אף קטנה יותר.