|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מה נשים רוצות?

נשים רואות, שומעות, קונות ומשתמשות באופן שונה מגברים על כוח הקנייה המרכזי, הלוא הוא המין החולש ובהחלט לא החלש
01/11/2009  |     |   מאמרים   |   תגובות
הן רואות וקונות באופן שונה מגברים [AP]

   רשימות קודמות
  הקשר בין הצבת יעדים לסדר האחים
  טיפולי פוריות וקריירה
  ההסכם בין גאידמק לשגב
  אימון לחיים וטיפול נפשי
  מיתוסים בנושאי יחסי המין

בסרט "מה נשים רוצות" זכה מל גיבסון ביכולת מופלאה: שמיעת מחשבות הנשים הסובבות אותו והבנה ממה הן חוששות ומה הן באמת אוהבות, ורוצות. הדבר עזר לו לתפור קמפיין פרסומי מצליח, המיועד לנשים.

מסתבר שזה לא רק סיפור מהסרטים. נשים הן כוח הקנייה המשמעותי ביותר בתחילת האלף השלישי. בכל יום אנו קוראים על מחקר מדעי חדש, המאשש את ההבדלים הגופניים בין המינים: מוח האישה שונה ממוח הגבר; נשים רואות, שומעות, קונות ומשתמשות באופן שונה מגברים. עד כמה הבדלים אלו מתבטאים אצלכם באסטרטגיית השיווק?

ולקינוח שני טיפים חשובים

הטיפים שעד עכשיו דנו במה כדאי לעשות, אך חשוב לא פחות לדעת מה לא לעשות:

1. יש להיזהר לא להעליב נשים

למשל, הפרסומת של פריגת שהציגה נשים בהריון שלא עושות כלום, עוררה את זעמן של ארגוני הנשים. נשים הן כוח קנייה עצום ועל המפרסם לתת להן כבוד מרכזי. כך יש תחומים, שממותגים גבריים, אך מסתבר שנשים מהוות גם שם כוח קנייה מרכזי. כגון;

א. באיגוד האלקטרוניקה האמריקני דיווחו, כי נשים רכשו יותר מוצרי טכנולוגיה בשנה האחרונה מאשר גברים, והן מעורבות ב-89% מהחלטות הרכישה. ב-2003 הכניסו הנשים 55 מיליארד דולר לענף. למרות שנתונים אלו בעלייה תמידית, נשים מתלוננות שאנשי מכירות בתחום האלקטרוניקה ממשיכים להתעלם מהן, ולהתייחס אליהן בפטרונות או באופן פוגע בעת רכישת המוצרים.

ב. בענף המשקאות החריפים - בתעשיית הבירה האמינו שפלח השוק הקריטי הינו גברים בגילאי 27-21, וראו בנשים נישה קטנה, ולכן הפסידו את הקהל הנשי. הענף הופתע לגלות שצריכת הבירות הצטמצמה עקב כך, שגברים הושפעו מנשים, בבחירת משקאות. נשים תפסו את היינות כטובים יותר מבחינת טעם, איכות ותחכום, והעדיפו יינות וקוקטילים על בירות. בשנים 2004-1995 צריכת יינות ומשקאות אלכוהוליים גדלה מאוד, וצריכת הבירות ירדה. בשוק הבירות, מהוות הנשים רק 25%, ויש הטוענים כי לו היו חברות הבירות משווקות באופן מיוחד לקהל הנשי, היה המצב שונה בתכלית.

2. אל תפספסו קהלי יעד נשיים חשובים כגון נשים בוגרות ומבוגרות

אנו לא רואים הרבה נשים מעל גיל 60-50 בפרסומות, אלא בפרסום דיור מוגן. זכרו, כי דווקא אוכלוסיה מבוססת זו, שלא צריכה להשקיע את כספה בהישרדות יומיומית של משכנתא, היא כוח קנייה משמעותי. הן צורכות הכל - ממזון, ביגוד, פנאי, תרבות ועוד - אל תפספסו אותן. למשל, בשנים האחרונות נשים בגילאי 55 ומעלה הגדילו את קניותיהן ברשתות האינטרנט ב-129%. שאלו את עצמכם האם גם אצלכם מתבצעות יותר ויותר רכישות מקוונות על-ידי נשים בכלל ונשים מבוססות אלו בפרט? אם לא, בדקו מה אתם יכולים לעשות על-מנת לשנות את התמונה.

לסיכום, אומרת איילת פדה גולדשטיין מנכ"לית פ.ד.ה יעוץ ארגוני והדרכה, בפיתוח אסטרטגיות שיווק לנשים חשוב להבין שנשים מבצעות רכישות עבור עצמן, עבור המשפחות שלהן ולעיתים קרובות גם עבור החברות בהן הן עובדות. אם אתם מעוניינים בכסף שלהן, תיכנסו למשחק: הכירו את השוק, למדו מה עושים המתחרים כדי למשוך נשים, וקדמו את תחום השיווק לנשים בעסק שלכן.

תמר תאט עדרי מתמקדת בשלושת השלבים הראשונים לקידום שיווק נשי תבוני:


  • איסוף מידע על קהל היעד שלכם - אל תסתמכו על מידע חלקי או נתונים סטטיסטיים לא מעודכנים;

  • בחינת האופן שבו החברה שלכם מתמודדת עם השוק הנשי, תוך היוועצות ביועצים המומחים לקהל הנשי;

  • מוכנות לערוך שינויים באסטרטגיות שיווקיות לטווח הקצר והארוך תוך השקעה כספית ממוקדת ויעילה.

טיפים לשיווק ממוקד נשים

אז אחרי שהתמקדנו בנשים ככוח קנייה מרכזי, נשאלת השאלה - מה נשים רוצות ואיך נכון לשווק להן. לפני שנפרט, חשוב לזכור, שלמרות שלנשים אפיונים דומים, זה עדיין לא הופך אותנו לצרכניות זהות. הנשים הן אוכלוסיה מגוונת המורכבת מפרטים יחודיים בעלות מגוון גילאים, סגנונות חיים, צרכים ורצונות. כך שיש לקחת את הטיפים הבאים ולערוך להן התאמה לכל תחום ולכל קונה וקונה.

להלן מספר טיפים לשיווק ממוקד נשים:


1. התייחסות רצינית לכוח הקנייה הנשי. דוגמאות:

א. בענף הנדלן בארה"ב נשים רווקות קונות בתים בקצב כפול מרווקים. בנוסף, כשנה מהרכישה, משקיעות רוב הנשים כ-9,000 דולר עבור פרויקטים לשיפור הבית.

ב. בענף הספורט, 80% ממוצרי ליגת הפוטבול העולמית NFL נמכרים לנשים ו-40% מקהל האוהדים הם נשים המשקיעות מיליונים על מוצרים שנועדו לתמוך באלילי הספורט שלהם.

ג. שימוש במדיות נשיות כגון: תוכניות של שעות הבוקר, פרסום בעיתוני נשים כמו "לאישה", "עולם האישה". תוכן שיווקי בטלנובלות כמו "האלופה", ערוץ האופנה, ערוץ החיים הטובים, והגדילו בכבלים לייסד את ערוץ "SHE".

ד. ברשתות שיווק- כמעט תמיד אישה מצולמת קונה בפרונט (שופרסל ביג, אישה עם עגלה גדולה), למרות שלא פונה רק לנשים. הדוגמה של אברי גלעד המפרסם את "מגה" בדגש על חסכון כלכלי, פונה גם לנשים שמנהלות את התקציב הביתי. אברי נתפס כדמות נייטרלית, אמינה, לא גבר מסוקס עם שרירים. כך גם המסרים של עולם הבישול נעים בין משפחה (הבית של קוטג' תנובה, שקדי המרק של אוסם-טעם של בית), לבין ה"אמא" כאחראית על הקולינריה הביתית (אוסם-מרק בטעם של אמא).

ה. ענף האופנה וקוסמטיקה- מכיל מוצרים לגברים ונשים, אך בפועל רוב מאמצי השיווק הם עבור נשים. המכיל מסרים סקסיים לנשים "כך תיראי.. הקמטים ימתחו.. תריחי כמו בריטני ספירס..".

ו'. ענף התיירות - בתי מלון ושירותי מלונאות המכוונים לנשים ומוכנים לערוך שינויים פיזיים כדי להיות אטרקטיביים יותר לנשים, ירוויחו מכך. רשת מלונות Wyndham Hotels למשל, הגדילה את אחוז הנשים הנופשות לאחר שצירפה לצוות היועצים הקבוע של המלון נשים. גם חברת התעופה American Airlines מספקת יותר שירותים שנשים רוצות ומוכנות לשלם עבורם. תתפלאו (או לא), אבל תוכניות מוצלחות לנשים שיפרו גם את חווית הצריכה של הגברים ואת נאמנותם (תמיד אמרנו שאנחנו יודעות מה טוב בשבילכם..).

2. הבנת אורח החיים הנשי בעולם המערבי והתאמת השירות/המוצר להקל על האישה


נשים עובדות קשה, ובמקביל הן גם האחראיות העיקריות לטיפול בילדים ובמשק הבית. חשבו איך המוצר/שירות שלכם מסייע לאישה המודרנית ומקל על היומיום שלה. כל דבר שיכול לעשות את החיים שלה קלים או נוחים יותר יהיה פופולרי ויצליח. לדוגמה, ארוחות ארוזות מראש של רשתות מזון מהיר/מוכן, או כל אוכל קפוא שקל להפכו בנקל לארוחה. חומרי ניקוי שקל לתפעלם ולהביא לתוצאה הרצויה, כגון אבקות כביסה ממקדות את מסרי הפרסום שלהם בפרקטיות ובאפקטיביות המוצר "יהיה כל-כך לבן וצח שתבחיני בילד שלך מרחוק". הפרסומות של פרוקטר אנד גמבל - "שיהיה לך מחזור שמח", פונה לנשים צעירות, בפיתרון פרקטי ומקל לזמן המחזור.

3. ידידותיות למשתמשת ברשת האינטרנט

החיפוש שמיועד לנשים צריך להיות מהיר, פשוט ופרקטי. לנשים אין סבלנות לפלאשים ולגרפיקות מורכבות, בחיי היום יום שלהן הן חובשות כל-כך הרבה כובעים, שכאשר הן מגיעות לרשת אין להן כוח לשטויות. הן רוצות את המידע ישר ולעניין. לכן השפה צריכה להיות ברורה, פשוטה ומתקשרת, בשילוב קווים נעימים ומעודנים לעין. כך האתר של החברה שלנו - פ.ד.ה יעוץ ארגוני והדרכה, הפונה למשאבי אנוש שברובו נשי - מכיל באופן פרקטי וברור, הסבר על תחומי השירות שלנו - החל מייעוץ והדרכה בנושאי שיווק, מכירות ושירות בדומה לכתבה זו, דרך ייעול תהליכים בניהול בפרט ובניהול נשי בכלל - כיצד לשלב בין הכובעים ולחיות חיים מאוזנים -הכוללים הצלחה בקריירה ומשפחה - ניהול, הורות וזוגיות.

4. נשים מתחברות לחוויה ועומק, הן אוהבות לחלוק ולשמוע.

לנושא זה מספר השלכות שיווקיות:

א. נשים יעדיפו להגיע דרך המלצה שעברה מפה לאוזן. עד כמה אתם ממנפים סיפורי הצלחה שירותיים ומיטיבים לטפל בתלונות לקוח? בפ.ד.ה יעוץ והדרכה, אנו מראים בהנחיית סדנאות שירות, שחוויות שירות שליליות זכירות ומתוקשרות, והדבר גורם נזק משמעותי. יש חברות שמשקיעות רבות בשיווק ובמכירות, אך לא מקפידות להשקיע בשירות, במידה שתתמוך בקיום ההבטחותיהם.

ב. נשים ישמחו למידע משלים על המוצר. למשל כשקונות מיץ פירות ישמחו להסבר, אילו ויטמינים יש בו, מה השפעותיו על הגוף, ואיך ניתן להכין מהפירות משקה מזין לילדים בזמן קצר. כך גם במוצרי קוסמטיקה חשוב להן להבין את המרכיבים והשפעותיהם. מוצרים מוטי נשים כגון: מאכלי בריאות או דיאט, כוללים מסרים רגשיים כגון: "איך תרגישי כשתוכלי את היוגורט" והעיצוב נשי ופחות מחוספס.

ג. סיפורים ודוגמאות אישיות, טורים אינטראקטיביים ולוחות מודעות, הם כולם להיטים גדולים באתרי האינטרנט המיועדים לנשים.

5. יחסי קרבה אישיים

כאמור, לאישה בעולם המערבי, אורח חיים אינטנסיבי, וכמו כל צרכנית היא מותקפת מדי יום בפרסומות ומאמצי שיווק. לכן לא קל ליצור עמה קשר אינטימי אישי, אך מרגע שיש קשר כזה, אישה תיטה להיות נאמנה למותג. נשים רוצות יחס אישי ומגע אנושי במקומות בהן הן קונות באופן קבוע. לכן כשאישה נכנסת למתחם המכירות שלכם, חשוב לתת לה את המרחב שלה ולא ישר להסתער עליה, עם זאת, ליצר אווירה נעימה ומאפשרת, כגון חיוך וקשר עין המבהירים שאתם שם עבורה. עם הבעת עניין מצידה, לאפשר לה שירות שיקל עליה להשיג את מבוקשה ביעילות ואדיבות, וליצר טעם לעוד. אחת הדרכים לכך היא לתת מתנה, שתגרום להן לחזור. למשל, בקוסמטיקה - צירוף דוגמיות חינם של מוצרים חדשים, הדגמות של המוצרים. הרעיון הוא להראות לנשים את הסחורה מקרוב ולתת להן למשש ולחוש אותה (לאפר אישה, שתנסה את הקרם).

דוגמה נוספת היא "מרכז דיאדה" לאם ולילד - מרכז חווייתי שעונה על צורך השייכות ומספק מוצרים משלימים לאם ולילד כגון -חוגים והרצאות, בית קפה עם מזון בריא לנשים ולתינוקות, מכירת בגדים מתנות לילדים.

נשים מהוות כוח מרכזי בתרבות הצריכה

סטטיסטית, נשים מעורבות בכ-90% מהחלטות הרכישה. מאז 2003, רוב הרכישות באינטרנט מתבצעות על-ידי נשים. נשים רוכשות 61% ממוצרים ביתיים, וכ-80% ממוצרים המיועדים לשיפורים בבית, כפי שעולה מה-Wall Street Journal.

מדוע הפכו הנשים לפלח שוק חשוב כל-כך? מכיוון שהן שולטות בתקציב. מסתבר שבארה"ב, במשפחות בהן שני בני הזוג עובדים, 30% מהנשים העובדות מרוויחות יותר מהבעלים.

מחקר מראה, כי בשלושת העשורים האחרונים, משכורות הגברים כמעט לא השתנו, בעוד משכורות הנשים גדלו בכ-63%. מספר הנשים המרוויחות 100,000 דולר או יותר בשנה, הושלש ב-10 השנים האחרונות ונשים מהוות 43% מהציבור אשר לו נכסים בשווי חצי מיליון דולר.

בנוסף, נשים חיות יותר זמן מגברים, כך שמשלב מסויים, 90% מהנשים יהיו האחראיות הבלעדיות לניהול התקציב שלהן ושל ילדיהן. ולקינוח, ציטוט מהמערכון של עדי אשכנזי, לא בכדי קוראים לכך "תרבות הצריכה" - "כי היא צריכה!".

מחברות המאמר הינן איילת פדה-גולדשטיין ותמר תאט-עדרי, מצוות פ.ד.ה יעוץ והדרכה
תאריך:  01/11/2009   |   עודכן:  01/11/2009
א. גולדשטיין, ת. עדרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה נשים רוצות?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה, עורך-דין
1/11/09 17:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני שלושה שבועות התקשרה אלי הבנקאית שלי מבנק מזרחי-טפחות עם שתי הצעות: לפתוח חשבון לבני בן ה-14 ולהעביר את החשבון שלי למזרחי live. קבענו פגישה בסניף והבנקאית הצליחה לשכנע אותי בשני הנושאים.
01/11/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מחזות זמר רבים הועלו במשך השנים בתיאטרון הבימה, החוגג 90 שנה להיווסדו ולציון האירוע, הופק מופע מוזיקלי וססגוני, המורכב מכל הרגעים והשירים הבלתי נשכחים של אותם מחזות זמר שלא נס ליחן. ההפקה בגרסתה הראשונה הועלתה אשתקד בתיאטרון הספרייה שליד בית צבי בשיתוף עם הבימה שהמשיכה בהצגת המופע, תוך שינויים במבנה ההצגה ובשירים השונים. המופע מועלה עתה בבית החייל או באולם אריסון בתל אביב על-ידי תיאטרון הבימה, בשיתוף תיאטרון הספרייה.
01/11/2009  |  חיים נוי  |   מאמרים
ניתן להסיק ברמה גבוהה של ודאות מהניסיון שנצבר בשישים ואחת שנות קיומה של מדינת ישראל כי שיטת הממשל והמשפט אינה תואמת את צרכי המדינה.
01/11/2009  |  אלכס נחומסון  |   מאמרים
לא להאמין, אבל למטבח הישראלי יש שם טוב אפילו בארצות שמעבר לים. באחרונה הוא זוכה להצלחה מרשימה במסעדות שנפתחו על-ידי שפים ישראלים לשעבר, שהחליטו לנסות את מזלם דווקא מחוץ לגבולות המדינה.
01/11/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
ספרו הראשון של אפרים קישון נקרא "העולה היורד לחיינו" (1951, עם איורים של המחבר עצמו), ובפרפראזה על הכותר המבריק של קישון, שהיה בעל מבטא מלעילי הונגרי מובהק, נבחרה הפעם כותרתו של טור זה. שלטון המלעיל בעברית שלנו הולך ומתעצם ופורץ את כל הגבולות שהתוו לו מחיי הלשון. אחת הסיבות לכך, כפי שהראינו בטור הקודם, היא בידול משמעות (יונה הילדה לעומת יונה העוף). סיבה אחרת לכך, בעלת אפקט רחב יותר, היא השפעת היידיש. לשון זו, שהייתה ידועה היטב לרבים מתושבי הארץ היהודים לפני העלייה הגדולה מארצות המזרח ונמצאה ברקע הלשוני גם של אלה שלא ידעו אותה, נוטה להגות במלעיל שמות מקומות ואנשים. לכן, מרבית דוברי העברית שהיו כאן בשנות ה-40' ובתחילת שנות ה-50' הגו במלעיל שמות כמו באר-טוביה, פרדס-חנה, ראשון-לציון, זכרון-יעקב, נחלת-יהודה, מגדיאל, טבריה, יפו, חיפה, עכו וכיוצא באלה, וכך נֶהֱגים שמות אלה בפי מרבית הציבור גם כיום. השם "יפו" במלעיל מופיע אפילו בפי דובר רשמי של התרבות הישראלית, מנהל מחלקת התרבות בעיריית תל אביב-יפו המציג מדי יום שישי בבוקר בגלי צה"ל את אירועי התרבות של סוף השבוע בעירו, הנקראת בפיו פעם תל אביב-יפו ופעם תל אביב-יפו. האיש המסכן פשוט אינו יודע מה בדיוק לומר, ולכן הוא הוגה את שני סוגי ההגייה באותו משפט ויוצא ידי חובת הכל.
31/10/2009  |  עמוס גורן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il