|   15:07:40
  יוסי בלום הלוי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
המצילים האמיתיים - הכבאים [צילום: AP]

מלחמת יום הכיפורים של חנוכה תשע"א

שריפת הענק בכרמל הייתה מלחמת יום כיפור של חנוכה תשע"א, של מנהיגות לאומית שהיא שיבוט גרוע ומסוכן של מנהיגות המדינה בשנת 1973 שום לקח לא נלמד מאותה מלחמה ואף לא מסקנות אופרטיביות מינימליות לשיפור התפקוד של מסגרת הביטחון הלאומי
06/12/2010  |   יוסי בלום הלוי   |   מאמרים   |   השריפה בכרמל   |   תגובות
ראינו באסון הלאומי של מר נתניהו, כיצד מנהיגות חולה שולטת על חיינו, כשהיא מתנשאת ומשתחצנת, אבל ברגע של אמת היא מתייפחת קבל עם ועולם, אליו היא פונה בבקשת עזרה היסטרית תוך שחיקת מעמדה של ישראל כמדינה היודעת לעמוד בפני אתגרים בלא להתחנן כעני בפתח

נערי האוצר במגדל השן אשר בירושלים, לא מסוגלים לתקצב משרות של כבאים, שלתפישתם, הפעלה של פעמים ספורות בשנה לצרכי כיבוי שריפות, איננה מצדיקה לשלם להם שכר הוגן של משרה שלמה, ולכן אותם חכמי-חלם ערכו חישובים אקטואריים שגויים מיסודם שהוכיחו לטעותם, כי מוטב למדינה לשלם אחת לכמה שנים פיצויי חבות ועלויות נזקים לשריפות גדולות, מאשר להחזיק כמות נאותה של כבאים שיהיו מסוגלים למנוע את נזקי השריפות בתחילת התרחשותן

נס החנוכה שהתרחש לפני 2,174 שנים לא התרחש ב-א' חנוכה תשע"א. זה היה אסון אותו הגדיר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו "אסון לאומי", וכדברי השיר הציוני הוותיק: נס לא קרה לנו, והחמור מכל, פח השמן, קרי ציוד כיבוי האש אפילו ליום אחד לא היה לנו.

ועם ישראל ראה את מנהיגיו הכושלים, מלווים בצבא יחצ"נים, גנרלים, מפכ"לים, כולם עטורים במדים ובמדליות, עיטורים ודרגות-כתף לרוב, מרמטכ"ל ועד למפכ"ל, מרב טפסר ועד רב ספסר, כולם מלהגים על "אמרנו לכם שאין תקציב", "התרענו בפני משרד האוצר", "פעלנו במיטב יכולתנו למנוע תקלות" ועל מלאכת הכסת"ח הזו ניצחו שלושת ערוצי הטלוויזיה המגויסים, תחנות הרדיו ואתרי האינטרנט של משטר השקר, הרמייה והטיית האמת של מדינת ישראל. אם לא היה מדובר בחג החנוכה ובכאב צורב על המחדל בו שלחו למוות אוטובוסים עמוסים צוערים דרך הכביש הצר מוכה האש לכלא דמון, אפשר היה לחשוב שפורים הגיע אלינו מוקדם מהצפוי...

זו הייתה מלחמת יום הכיפורים של חנוכה תשע"א, של מנהיגות לאומית שהיא שיבוט גרוע ומסוכן של מנהיגות מדינת ישראל בשנת תשל"ד, 1973. שום לקח לא נלמד מאותה מלחמה, שום תובנה ואף לא מסקנות אופרטיביות מינימליות לשיפור התפקוד של מסגרת הביטחון הלאומי הכוללת של מדינת ישראל.

ופרשני הערוצים השונים, מאמנון אברמוביץ' ועד אחרון זבי החוטם של גלי צה"ל, חזרו וסיפרו לנו ש"נתניהו וממשלתו לא אשמים במה שקרה, בדיוק כפי שאולמרט וממשלתו לא אשמים בכישלונותיה הנוראים של מלחמת לבנון השנייה". אז מי אשם? והמסקנה היחידה היא שזה אסון שבא לנו משמים, כלומר, אף אחד לא אחראי למחדל בדרג מקבלי ההחלטות הלאומיות עלי אדמות, וקודמיהם, אם בכלל, הם האשמים, ברמה הווירטואלית כמובן.

זה היה קו תעמולתי מתואם של מר נתניהו, שבחושיו הפוליטיים הבין שהוא נקלע לתוך אסון-פוליטי חמור ולמשבר המאיים על כסאו. יציאתו לתקשורת, נוסח אריאל שרון חודש לפני ההינתקות, ונזיפתו הצעקנית לפקידי הממשלה: תתחילו לעבוד, קיבלה אצל ביבי ממד מגוחך כאשר בחפ"ק מכבי האש העייפים עד מוות הוא פוקד על השר לביטחון פנים: "אני מורה לך לפנות את היישובים! חשוב קודם כל לשמור על חיי אדם בכל מחיר!", כאילו שזה לא היה דבר ראשון אותו עשו לוחמי האש האמיצים של מערכת הכבאות הדלה, חללי שב"ס ושוטרי משטרת ישראל.

שמירת חיי אדם בכל מחיר? באמת מר נתניהו! השמעת מה אמר בדם ליבו, אביו של אחד החללים על קבר בנו: "זו הייתה מלחמת יום הכיפורים השנייה בה נהרג לשווא בני יקירי, ואני לא אתן לשלישית לקרות!".

שמענו גם שמענו את ראשי המערכת הזו, משר הביטחון והרמטכ"ל, מראש הממשלה ועד מנכ"לי המשרדים השונים: "והיה אם תקרה מלחמה, אנו מוכנים!", והימים האלה הם ימים בהם סכנת המלחמה קרובה עד אימה, והאויב האירני שצר על מדינת ישראל מכל עבריה מאיים בריש גלי, שאלפי טילים יכו בשטח מדינת ישראל ללא רחם, ממטולה ועד אילת, מחיפה ותל אביב ועד אשקלון והכור בדימונה. כל מטרה צבאית ואזרחית מטווחת לירי מדויק שכמותו לא הופעל מעולם בתנאים מבצעיים.

אז מי הוא שיאמר למר נתניהו: אל יתהלל חוגר כמפתח? כך מוכנה מדינה שכל סנטימטר בשטחה מטווח בירי ארטילרי, טילי או אווירי מכל עבריה? כך מתכונן פיקוד העורף למצב בו במקביל עלולות להתרחש פגיעות חמורות בתשתיות צבאיות, אסטרטגיות ואזרחיות?

מי שלמד על בשרו כיצד הוכתה מדינת ישראל בימים הנוראים של מלחמת יום הכיפורים 1973, רואה כיום, לחרדתו, שדבר לא נלמד וכלום לא השתנה. מדינת ישראל מתנהלת בשיטת הניהול האפארטאצ'ית אותה תיאר בכתביו אפרים קישון. זוהי מנהיגות של "תעלת בלאומילך", מנהיגות מטורפת המתקוטטת בינה לבין עצמה על כבוד עצמי מדומה, על סמכויות, על טובות הנאה, מנהיגות מושחתת של הליכוד נוסח שלטון מפא"י - קליקה הפועלת בשיטה דמגוגית, המכסה על מחדלים, אוזלת יד ודילטנטיות בשקרים המגובים בתקשורת מגויסת, ואשר מפעילה עריצות וסמכותיות חסרת-כיסוי במטרה לזכות באהדת הציבור, כדי שזה יואיל בטובו וינציח את שלטונה.

כך למדנו גם - ולא רק מסרטו האלמותי של אפרים קישון - שהפיכת המתנגדים למשטר ל"משוגעים" אותם יש להשליך לבתי-חולים פסיכיאטריים, או לשבור את עצמותיהם על-ידי "פלוגות הפועל", פועלת בשיטות מעודנות מעט יותר גם בימינו אנו.

כך ראינו באסון הלאומי של מר נתניהו, כיצד מנהיגות חולה שולטת על חיינו, כשהיא מתנשאת ומשתחצנת, אבל ברגע של אמת היא מתייפחת קבל עם ועולם, אליו היא פונה בבקשת עזרה היסטרית תוך שחיקת מעמדה של ישראל כמדינה היודעת לעמוד בפני אתגרים בלא להתחנן כעני בפתח. צר לי, אך התביישתי כאשר נשאלנו בעולם, הכיצד זה ישראל עם כוח אווירי כה מרשים לא מחזיקה מטוסי כיבוי?

ושוב ראינו את ראש ממשלתנו נלחץ כאחוז תזזית ברגע של משבר תוך שהוא מתנער, אף כי בתחכום תקשורתי, מאחריותו האישית הגורפת לאסון שבא על חבל הכרמל ועל מדינת ישראל גם יחד. זהו האיש שהיה ראש ממשלה בתקופה בה התריע מבקר המדינה חזור ובקר מדי שנה על המחדלים הזועקים לשמים בכל הקשור לשירותי הכבאות וההצלה של מדינת ישראל.

אתה ונעריך באוצר, אדוני ראש הממשלה, מנעתם בהינף חתימת ידיכם הצלה וישועה מעשרות החללים שנפלו בשריפת יערות הכרמל. אתה האיש שבעת היותך שר אוצר בממשלת שרון נותר מערך הכבאות עלוב וחסר-אמצעים בשיעור שהוא פי שבעה פחות מהממוצע במדינות המערב המתוקנות. אז על מי תלין היום, מר נתניהו? אולי תלך ותחפש אחר נערי האוצר האחראים למחדליך, אלה הנושאים היום במשרות שמנות-משכורת ותנאי פרישה מופלאים אצל הטייקונים הגדולים של הבנקים, חברות הקרטל הגדולות ומפעלי התשתית הגדולים?

התקנים העלובים שנקבעו לשירותי הכבאות באיגודי הערים והמועצות האזוריות, מקורם בתפישת העולם המקובעת של משרד האוצר, אשר תקפה גם בנושא התפלת המים כמו במלחמה בעוני. משרד האוצר, ששנים ארוכות עיכב את התפלת המים, הוא זה שהטיל את האחריות למחדליו על כיסו ורווחת חייו של הציבור כולו במדינת ישראל.

הם, נערי האוצר במגדל השן אשר בירושלים, לא מסוגלים לתקצב משרות של כבאים, שלתפישתם, הפעלה של פעמים ספורות בשנה לצרכי כיבוי שריפות, איננה מצדיקה לשלם להם שכר הוגן של משרה שלמה, ולכן אותם חכמי-חלם ערכו חישובים אקטואריים שגויים מיסודם שהוכיחו לטעותם, כי מוטב למדינה לשלם אחת לכמה שנים פיצויי חבות ועלויות נזקים לשריפות גדולות, מאשר להחזיק כמות נאותה של כבאים שיהיו מסוגלים למנוע את נזקי השריפות בתחילת התרחשותן.

ומן הפרט אל הכלל: מה היא תפישת עולמם של המנהיגים ושל הדרג המוציא לפועל במערכות הקריטיות במדינת ישראל? מדוע אין הפקת לקחים משגיאות היסטוריות מקובעות העוברות כנגיף במחזור הדם מדור לדור של מנהיגים, ומראש ממשלה אחד למשנהו, במשרד שאליו כפופים ישירות הגופים הממשליים החיוניים ביותר לקיומנו, קרי המוסד, השב"כ, הוועדה לאנרגיה אטומית, המועצה לביטחון לאומי, ושני שרים בלי תיק, הפועלים זה מול זה ומול גופים אחרים של משרד הביטחון, צה"ל ואמ"ן בחוסר תיאום משווע פעם אחר פעם, באירוע המלווה אירוע, ועל ה"מרמרה" דיברנו?

מקור המחדלים והכשלים האינהרנטיים של המנהיגות הפוליטית
מלחמת יום כיפור - מחדל מנהיגותי מתמשך [צבי גיל]

כמו בחנוכה תשע"א, מי שהציל את מדינת ישראל במלחמת יום הכיפורים היו הטוראים, לא הגנרלים הזחוחים והמדינאים הכושלים, שבימים ההם, כמו בזמן הזה, התפארו בתוצאות ניצחון לא להם

מלחמת יום הכיפורים הייתה הצגת תכלית של כאוס מדיני וצבאי, שבו נחשפה ערוות הניהול הכושל שהוביל למרה במלחמות ישראל שלאחר מלחמת השחרור. ועדת אגרנט חשפה כשלים וחולשות שחייבים היו לתקנם תוך ניתוח סיבות השורש לניהולם הכושל של ענייני המדינה. וכזכור, לא היה מדובר רק במחדל המודיעיני של אלי זעירא, אלא גם ובין היתר, בדרך בה נוהל המשבר ערב המלחמה, ובמיוחד ב-12 השעות האחרונות לפני פרוץ האש. חשיפת מסמכי המלחמה הוכיחה כי ראש הממשלה גולדה מאיר, שר הביטחון משה דיין והרמטכ"ל דוד אלעזר ניהלו את המשבר בצורה שהוכיחה כי לוח הזמנים שלהם היה שגוי, סדר הקדימויות בהפעלת המאמץ המדיני והצבאי היה שגוי, הם עסקו בניסיונות עקרים להשיג את שר החוץ האמריקני, ושגריר בריה"מ בוושינגטון, ובה בעת הזניחו שר הביטחון והרמטכ"ל את ההכנות למלחמה, והותירו הן את חזית הגולן והן את חזית סיני בלא הנחיות, ובלא מידע חיוני שהיה דרוש לכוחות בשטח כדי לעצור את המתקפה או לתת לה מענה נאות, זאת כאשר שני אלופי הפיקוד מבזבזים את זמנם היקר בדיונים חסרי תכלית (קד"מ) במטכ"ל בתל אביב.

וכך, כשפרצה האש בשעה שתיים אחר-הצהריים נותרו שתי החזיתות מופתעות ומוכות-הלם. בגולן הפר מח"ט 7 פקודות של מח"ט 188 שהיה מפקד בפועל של חזית הגולן בהיעדרו של אלוף הפיקוד, ועל דעת עצמו ובניגוד לתוכנית המלחמה, יצא צפונה, לחלק המוגן יחסית בתוואי שטח של הגולן, תוך שהוא מותיר את דרום הרמה חסר המכשולים פרוץ לעוצמת הצבא הסורי.

חטיבה 188 הושמדה בקרבות הקשים שהתחוללו באותו לילה ולמחרת היום נותר צפון-מדינת-ישראל בסכנת כיבוש על-ידי הכוח הסורי. בסיני הופקרה החזית על-ידי אלוף פיקוד דרום, שטרח רק למחרת להגיע למפקדתו, כדי להיווכח מקרוב בתוצאות ההפעלה של דוקטרינת "שובך יונים" של חיים בר-לב, בה הושמדו שני שלישים מכוח השריון של אוגדת סיני. יום אחר-כך הובס צה"ל בהתקפת הנגד של פיקוד דרום על הכוח המצרי הפולש ויחלפו עוד שמונה ימים עד לתפנית הגדולה של המלחמה, צליחת התעלה וכיתור הארמיה השנייה בדרום החזית.

כמו בחנוכה תשע"א, מי שהציל את מדינת ישראל במלחמת יום הכיפורים היו הטוראים, לא הגנרלים הזחוחים והמדינאים הכושלים, שבימים ההם, כמו בזמן הזה, התפארו בתוצאות ניצחון לא להם.

מלחמת הטוראים ההרואית של מוצבי קו בר-לב, הקרבות האבודים של גדודי הטנקים שנשלחו למוות אל מול טילי הנ"ט, מטוסי חיל האוויר שנופצו מול חומת טילי הקרקע-אוויר המצריים, מאות הלוחמים הנעדרים שאיש לא ידע על גורלם ימים רבים - היו הקורבן הגדול של עם ישראל לניצחון היחסי במלחמה ההיא. כל אלה, במקום לשמש אות-אזהרה ואבן-דרך בשיפור התפקוד של ההנהגה המדינית, נדחקו אל נבכי ההיסטוריה וקורבנם של 3,000 חללי המלחמה נשכח, עד שאביו השכול של צוער שב"ס נשבע על קבר בנו שלא ייתן ליום כיפור נוסף להתרחש.

אבל המציאות הייתה שונה, מאז ועד עצם היום הזה, ממלחמת יום הכיפורים 1973 ועד מלחמת לבנון 1982, צה"ל לא הפיק לקחים כי לא רצה להפיק לקחים. דוח ועדת אגרנט 1974, יחד עם דוח הד"ר אל"מ עמנואל ולד, על לקחי מלחמת לבנון הראשונה, נזרקו לפח האשפה הצה"לי בהתנשאות ובבוז. צה"ל ומערכת הביטחון פשוט מסרבים לייעל את תפקודן של המערכות החיוניות לקיומה של מדינת ישראל.

כך מגלים אנו כמגמה מתמשכת מאז מלחמת ששת הימים, שהיכולת להכרעת המלחמות הולכת ופוחתת ממלחמה למלחמה. מלחמת לבנון השנייה הייתה דגל אדום למדינת ישראל. האם דוח ועדת וינוגרד יחד עם דוח ועדת טירקל שיפר את המצב של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל?

הסכיתו ושימעו את דברי האלוף עמוס ידלין, ראש אמ"ן היוצא, האומר לנו כי ישראל איבדה לחלוטין את כושר ההרתעה של צה"ל בשל האיום של אלפי טילים מונחים ברמת דיוק גבוהה המכוונים ומטווחים לכל נקודה אסטרטגית במדינת ישראל. האם גם האלוף ידלין טועה? ומה יש לומר על הצהרות משרד ראש הממשלה, לשכת שר הביטחון, פיקוד העורף, המועצה לביטחון לאומי והמשרד לביטחון פנים, שישראל ערוכה ומוכנה למלחמה?

בואו ונעשה ותרגיל מחשבתי שכל אזרח במדינה יכול לעשותו ללא צורך במומחיות צבאית כדי להיווכח בתוצאותיו:

  • במכת פתע מקדימה של חזית אירן, סוריה, לבנון/חיזבאללה ורצועת עזה נורים על שטח ישראל ממטולה ועד אילת 500 טילי סקאד ופאג'ר משופרים תוך 12 השעות הראשונות, והם פוגעים בשדות התעופה, במתקני בקרה, במרכזי גיוס, בתחמושת, בדלק, בתחנות כוח ותמסורת קווית, בצמתים, במחלפים ובכבישים, ובריכוזי אוכלוסיה צפופים, מהם יוצא עיקר הכוח הלוחם ותומך הלחימה של צה"ל במצב המחייב גיוס, הצטיידות ויציאה לשדות הקרב.

שאלה ראשונה: איך תיראה מדינת ישראל ב-12 השעות הראשונות למכת הנגד המקדימה של חזית אירן? קח בחשבון הרס רב, פגיעות בציוד אסטרטגי חיוני, שיבוש מהלכי גיוס בשל פגיעות בעורף האזרחי, בצמתים, בצירים ובריכוזי רכב אזרחי; חיילי המילואים ירוצו לימ"חים ללא ודאות לגורל יקיריהם בעורף, דליקות ענק יתחוללו ברחבי המדינה, בניינים רבי-קומות יקרסו, התקפות קומנדו של חמאס מרצועת עזה ושל גדודי חיזבאללה מגבול הצפון ישבשו קשות את חיי התושבים בגליל, בוואדי ערה ובנגב; התקפות של כוחות מיוחדים סוריים על מוצבי החרמון ובסיסי צה"ל ברמת הגולן; ערבים ישראלים יערכו פשיטות גרילה על תנועת הכוחות, ישרפו שדות ויערות, ויתקפו ישובים מבודדים כמו באינתיפאדה השנייה.

שאלה שנייה: נסה לחשוב: למה התכוננה מערכת הביטחון הלאומית של מדינת ישראל (כוונות ותכנונים על הנייר) ומה מתוך אלה מומש בפועל, תורגל בפועל והוקצו לו משאבים כדי לתת מענה ולו חלקי לאיומים הללו על העורף, שיהפוך לחזית העיקרית?

שאלה שלישית: איזו תגובה לדעתך מתכננת מדינת ישראל למצב שבו העורף האזרחי המאוים בגלוי על-ידי חזית אירן, אכן יותקף באלפי טילי קרקע-קרקע מסוגים שונים, בניגוד לחוק הבינלאומי האוסר פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית חפת מפשע?

קח בחשבון שצה"ל, בניגוד לדעת מומחים ובלחץ של חיל האוויר, מנע הצטיידות בטילי קרקע-קרקע שפיתחה התעשיה הצבאית (LORA) ואלה היו עשויים לתת מענה הרתעתי לירי של טילי סקאד ופאג'ר של חזית אירן לעבר שטח ישראל. טילים אלה הם זולים יחסית, מדויקים מאוד וניתן היה לחסוך בעזרתם גיחות יקרות בעלות ובחיי אדם של מטוסי חיל האוויר. כל שהיה על ישראל לעשות הוא להצטייד בכמות מספקת של אגדי טילים מבצעיים בכמות של כאלפיים טילים, ולהכריז שאלה יופעלו נגד כל מי שיירה טילים על אזרחי ישראל!

זאת ועוד - משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון וצה"ל נמנעים עד היום מתגובה על איומי האירנים להשמיד את מדינת ישראל ולפגוע בחיי אזרחיה בטילים ובכלי נשק לא-קונבנציונאליים מסוגים שונים. שאל את מומחי הממשלה: הכיצד קרה שמאז מלחמת קדש בשנת 1956, מלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים ועד מלחמת לבנון הראשונה, איש במדינות ערב לא העז לאיים על העורף הישראלי בגלוי או לפגוע בו מסיבית; וכיצד קרה שכושר ההרתעה של ישראל אבד לחלוטין ובהדרגה מאז הסכמי אוסלו, תוכנית הינתקות ומלחמת לבנון השנייה, שבעקבותיה מאיימת אירן בגלוי להשמיד את ישראל? ומדוע הפכה טורקיה את עורה והפכה לאויבת מוצהרת של ישראל?

ולסיכום - יש מי שניתן לסמוך עליו לאור דליקת הענק ששרפה את שכיית החמדה הלאומית של הר כרם-אל היחיד והמיוחד? ובסוגיית ההצתות של היערות על-ידי מחבלים ערביים אזרחי מדינת ישראל - יש מדיניות כיצד לנהוג במחבלים הללו? ומה לעשות? הפציצו את הפקס של ראש הממשלה בשאלות הללו, והתפללו לאבינו שבשמים. כרגע רק עליו אפשר לסמוך.

המשלמים על המחדלים - אזרחי ישראל [צילום: פלאש 90]
תאריך:  06/12/2010   |   עודכן:  06/12/2010
יוסי בלום הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלחמת יום הכיפורים של חנוכה תשע"א
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עתליתי
6/12/10 14:31
2
מוזר
6/12/10 15:30
 
יוסי בלום הלוי
6/12/10 20:30
פורום: השריפה בכרמל כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מדינת-ישראל חוקרת את עצמה לדעת. הידד, לכל בעיה יש פתרון: ועדת חקירה ממלכתית, ממשלתית, ועדת בדיקה, ועדה דה-יורה, דה-פקטו - עם מסקנות אופרטיביות ובעיקר התזת קודקודים וקירקוף קרחות וסקילה ושריפה והרג וחנק יחדיו ואחר-כך תלייה וגיליוטינה וקבורת חמור מחוץ לגדר. זהו הפתרון ואין בילתו! לבדוק ולחקור ולהפוך כל אבן - מה היה ואיך היה ומדוע לא היה מה שצריך היה להיות, הלא בלי בדיקה לעומק של העבר - איך יוסקו מסקנות לגבי העתיד? אין דרך אחרת! תוקם ועדה מיד ולאלתר! תוקמנה ועדות לרוב בראשות מפכ"ל, מנכ"ל, מזכ"ל ורמטכ"ל, ועדה בראשות פונקציונר בדימוס, או בראשות שופט עליון או ועדות שרים ושופטים ושוטרים ניתן לנו בכל השערים.
06/12/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים

06/12/2010  |  אורן פרסיקו  |   מאמרים
חוסר השקיפות המלווה את תהליך הירושה בסעודיה תרם לספקולציות באשר לזהות היורש, זאת לאור מצבו הבריאותי של המלך עבדאללה, בן ה-87, המקבל טיפול רפואי בארצות הברית. בית המלוכה יוצא מגדרו כדי להקרין "עסקים כרגיל", אך למעשה המלך צמצם את סדר יומו מאז יוני האחרון והוא אף תואר על-ידי דיפלומטים כ"מבולבל וחסר מיקוד".
06/12/2010  |  יואל גוז'נסקי  |   מאמרים
אויבי ישראל המובהקים התקשו בימים האחרונים להתעלם משריפות הענק בכרמל. בתחילה הביעו אמצעי התקשורת הערביים הזדהות בסיסית עם נפגעי השריפות מסיבות הומניטריות אך אט אט השתלטה עליהם תחושת השמחה לאיד. בצר לישראל ולתושביה גוברת השמחה אצל אויביה.
06/12/2010  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
ביום חמישי בצהריים פרצה שריפה אשר כילתה מאות אלפי דונמים של יערות הכרמל. השריפה כילתה גם את בתי התושבים בקיבוץ בית אורן וכן הגיעה גם ליישובים עין הוד, ניר עציון, מגדים, ואף איימה על שכונות דניה וטירת הכרמל אשר בחיפה, וכן על הכפרים הדרוזיים עוספייה ודאלית אל-כרמל. לא ברור עדיין מה גרם להצתת השריפה.
05/12/2010  |  רועי אורן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il