|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הסבירו לאליטות שהטיול נגמר

הדבר האחרון שבאמת מעניין את המבקשים את ראשו של אלי ישי הוא הקמת כוח מוטס לכיבוי שריפות, שכן כידוע, אחרי שיהיה שלום, ומרבית תושבי ארץ ישראל יהיו בכלל מוסלמים אפריקנים, איש לא יצית אותן
10/12/2010  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   השריפה בכרמל   |   תגובות
ישי. מדבר יהודית ויש לו רב [צילום: פלאש 90]

על שר פנים מועדף לקבל בהכנעה את דעתם של הטובים ממנו, היפים ממנו, המשכילים ממנו, הנאורים ממנו - אנשי האקדמיה, התקשורת והמשפט האוניברסליטים, ויבצע מדיניות הפוכה למנדט שקיבל מן העם. כי העם, מה לעשות, הוא עממי ומוגבל, ובדמוקרטיה נאורה אין להתייחס אליו אלא מן השפה ולחוץ

מאז הקמתה של ממשלת נתניהו, מחפשת האליטה התקשורתית את קליע הכסף שיפיל אותה בירייה אחת. לאחר כישלון המערכה נגד אביגדור ליברמן, החליטה התקשורת לכוון את האש לעברם של אלי ישי ושל מפלגת ש"ס. יש מספר יתרונות ברורים בבחירת מטרה זו דווקא לבליסטראות פיהם של אוחזי המיקרופון ומקלידי המקלדת של מה שקרוי תקשורת ממלכתית.

אלי ישי הוא יהודי. הוא יהודי מופגן. הוא מתלבש יהודי, מדבר יהודית, ויש לו רב. יהודים היו תמיד מטרה נוחה לחיצי ביקורת, בשל התבדלותם מן הקונסנזוס של ה"משכילים". לא היו מעולם מסעות שיסוי מוצלחים יותר מאשר אלה שכוונו נגד יהודים. זו עובדה החוצה גבולות, והיא תקפה גם בארץ ישראל תחת המנדט הישראלי.

אלי ישי מוביל מפלגה מגזרית. אומנם כל המפלגות בארץ הן מגזריות, אלא שהאחרות פשוט משקרות במצח נחושה בהתיימרותן להיות כוללניות. כמה חובשי כיפה מן השומרון מיוצגים במרצ או במפלגת העבודה? כמה חרדים מזרחיים מיוצגים בכנסת תחת דגל הליכוד? לכן, כדובר אמת ללא התנצלות, אלי שי הוא מטרה נוחה לבליסטראות תקשורתיות.

אלי ישי בראשות ש"ס הפיל בכוונה תחילה את ממשלת אולמרט-לבני, זו שאמורה הייתה לבצע את ה"התכנסות". עובדה זו לבדה די בה כדי להפוך את אלי ישי לסמרטוט האדום בפניו של השור התקשורתי הזועם.

והנה נקרתה בפני התקשורת הזדמנות נדירה לכוון אל אלי ישי במלוא העוצמה את האש התקשורתית, תרתי משמע, כאחראי יחידי לאסון של שריפת הכרמל. מסיבות היסטוריות נמצאים שירותי הכבאות בתחום אחריותו, ואלה כשלו ביום פקודה. על-פי התסריט השקוף, הופך ישי לשעיר לעזאזל של השריפה הגדולה, ש"ס פורשת מן הממשלה והדרך לבחירות חדשות ולמשיחתה של ציפי למלכה פתוחה לרווחה.

קיתונות של בוז צדקני

בין המטווחים את הלהביור האמור להעלאת ישי באש, נמצא גם דורון אביגד, במאמרו "הסבירו לשר שהטיול נגמר". אביגד "מזועזע" מכהונתו של מר ישי כשר פנים. כמקובל באליטה התקשורתית, מתחיל אביגד בהצגת השר כדמות מגוחכת עם ציטוט בנושא של פירות טרופיים. לאחר שהשר הוגחך בהצלחה, עובר אביגד להאשמות כבדות יותר, כגון תמיכתו של השר באנשי המגזר שאותו הוא משרת כאשר אלו נתקלו בממסד המשרת בעיקר את האליטה. עליית מדרגה נוספת בנוולותו של שר הפנים היא בקשתו להשתמש באמצעים טכנולוגיים כדי להגן על תעודת הזהות הישראלית מפני זיופים. הדרגה הבאה של הדמוניזציה של היהודי הוא רצונו להפעיל, הלכה למעשה, את ספר החוקים בנושא המהגרים הבלתי חוקיים. הנימוק של הגנה על הציבור מפני פלישה של מאות אלפי מהגרים הנושאים איתם את המחלות הנפוצות בארצות מוצאם זוכה לקיתונות של בוז צדקני, בדיוק כיוון שהוא נכון! העובדה היא, כי מהגרים ממדינות שאין בהן מערכת בריאות ראויה לשמה חולים יותר מאשר האוכלוסיה בישראל, וזהו המצב בכל ארצות המערב. גם אין אפשרות להסביר את שאיפתו של ישי לממש את הריבונות הישראלית בעיר הבירה ירושלים על אפו ועל חמתו של הממשל האמריקני, אלא כסימן של טמטום יסודי הנובע מן היהודיות הבלתי סבירה של השר. מבוקשו להשיב נשק ליהודים המאוימים ברצח הוא כמובן הוכחה בדוקה לפאשיזם ולנוולות של ישי, ולכך שאין הוא מתחשב בדעתה העליונה של התקשורת הנאורה, כפי שהתבטאה במאמרי גלובס או בעצומות פייסבוק.

מיהו אם כך שר הפנים הסביר והמועדף על-פי תורתו של אביגד? ראשית, שלא יהיה יהודי. שנית, עליו להפר את כל החוקים הנותנים עדיפות ליהודים בארץ ישראל. שלישית, שיהפוך את מדינת ישראל לאבן שואבת לכל מיליוני המהגרים המוסלמיים מאפריקה, ויספק את כל צרכיהם הגשמיים, הרוחניים והרפואיים. רביעית, שיבטל את הריבונות הישראלית בירושלים ואף ימנע את השבתם של יהודים לשכונות שמהן גורשו בכוח הזרוע באינתיפאדה הראשונה. חמישית, שיפקיר לגורלם יהודים המאוימים ברצח. שישית, שיתעלם מן המגזר שאותו הוא נבחר לשרת. אבל בראש וראשונה, על שר פנים מועדף לקבל בהכנעה את דעתם של הטובים ממנו, היפים ממנו, המשכילים ממנו, הנאורים ממנו - אנשי העולם הגדול, האקדמיה, התקשורת והמשפט האוניברסליטים, ויבצע מדיניות שהיא הפוכה למנדט שקיבל מן העם. כי העם, מה לעשות, הוא עממי ומוגבל, ובדמוקרטיה נאורה אין להתייחס אליו אלא מן השפה ולחוץ.

הגורילה היושבת באמצע החדר

וכאן אנו מגיעים לתיאור השריפה הגדולה במאמרו של אביגד: "שירותי כבאות פתטיים, נטולי תקציב, שלא מסוגלים לכבות אפילו נר". לא פחות. נניח לרגע שהגוזמה הזו אכן משקפת נאמנה את המציאות. כיצד זה שרק איש אחד בממשלה גדולה אשם בה? האם התקציב נטול אמצעי הכיבוי לא עבר בממשלה? האם לא עבר בכנסת? האם לא עבר בממשלות ובכנסות הקודמות? האם אחרי שריפות היער של תמוז 2006 היה ברור לממשלת קדימה-העבודה-ש"ס כי שריפות הן סכנה קיומית למדינת ישראל? אך היו קדימויות אחרות, כגון גירוש גוש קטיף, הכנת ה"התכנסות", מלחמה בחמאס, תמיכה בכוללים ובישיבות, מימון הגרעונות השוטפים של הרשויות הערביות, אבטחת הכנסה לאשה השנייה השלישית הרביעית והחמישית של השייח'ים בני הפזורה הערבית בנגב, הקמתן ואחזקתן של חומות מסביב ללב הארץ, ורכישת מערכת "כיפת ברזל" להגנה על שדה התעופה הבינלאומי היחיד בארץ ועוד ועוד. אז לא נשאר כסף למטוסי כיבוי, לכבאים, לציוד הולם. כי יש סדר עדיפויות. כל זה נעלם, לא היה, לא חשוב. רק אלי ישי, אותו יהודי נבזי - הוא האשם היחיד.

במאמרו של אביגד חסר רק טיעון אחד, המהותי מכולם, הגורילה במשקל 600 ק"ג היושבת באמצע החדר: השתמטות החרדים משירות צבאי למען העם והארץ. אפשר לחשוב על מספר סיבות לחסר זה. האחת, כי על-פי משנתו של אביגד, מדינת ישראל היהודית היא מיותרת בעקבות הגירתם החופשית של מיליוני מחפשי העבודה מאפריקה, ואין היא זקוקה לכוח מגן. השלום הרי יגן עליה, בדיוק כמו תפילותיהם של יושבי הכויללים. השנייה, צינית יותר, היא כי סביבתו של אביגד גם היא סביבה של משתמטים, או משרתי קריה בלבד. השלישית והצינית ביותר היא כי לאביגד אין דבר וחצי דבר נגד ש"ס או נגד אלי ישי, כל עוד השר נשאר בתפקיד המוקצה לו, דהיינו, מקבל כסף לישיבות תמורת שקט תעשייתי בנושאים מדיניים. הדבר האחרון שבאמת מעניין את דורון אביגד הוא הקמת כוח מוטס לכיבוי שריפות, שכן כידוע, לאחר שיהיה שלום, ומרבית תושבי ארץ ישראל יהיו בכלל מוסלמים אפריקנים, איש לא יצית אותן.

לאתר מגזין מראה
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial"
תאריך:  10/12/2010   |   עודכן:  10/12/2010
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסבירו לאליטות שהטיול נגמר
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
10/12/10 22:52
 
איציק מהש
12/12/10 00:31
 
אליהו חיים
12/12/10 17:46
2
נחמה ק.
11/12/10 00:00
3
מקס פאואר
11/12/10 09:37
 
אליהו חיים
11/12/10 10:57
 
אליהו חיים
11/12/10 13:04
4
מוקצים
11/12/10 10:17
5
אלי ישי פישל
11/12/10 10:20
 
דר יובל
11/12/10 13:21
 
צבי גלברד
11/12/10 23:41
6
יותקף ישי ובצדק!!
11/12/10 20:21
7
ירון זכאי
11/12/10 20:45
8
קילי מנג'רו
11/12/10 21:00
9
Rafoe
11/12/10 21:32
10
רונן גולדשטיין
11/12/10 21:35
11
קורא ותיק
11/12/10 22:16
12
הפשוט
11/12/10 22:52
13
חילוני מאמין בישי
12/12/10 00:23
14
רחמים
12/12/10 10:35
15
דודק'ה
23/12/10 11:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסון בסדר גודל של השריפה בכרמל מפיק הצהרות מכל הסוגים. בין המצהירים לא נפקד מקומו של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, שגם למשרדו הייתה הזדמנות שלא נוצלה להפחית את סיכוני האסון בטרם התרחש. ארדן הכריז כי השריפה הינה עדות לסכנה של ההתחממות הגלובלית. הסוציולוג דני רבינוביץ קפץ גם הוא על עגלת השריפה והצהיר כי "הטמפרטורות הקייציות שליוו אותנו במהלך חודשי הסתיו ואל תחילת החורף, לצד עצירת הגשמים - הם שני משתנים שמושפעים באופן ישיר משינויי האקלים ושהביאו את יערות הכרמל למצב של יובש קיצוני". הארגון "מגמה ירוקה" הכריז: "השריפה היא חלק ממשבר האקלים". הארגונים הירוקים טוענים כי ממשלת ישראל אינה ערוכה לטפל במשבר האקלים. הם נלחמים נגד הקמת תחנה פחמית נוספת, למען הפחתת פליטות מתחבורה ועוד. אנשי "מגמה ירוקה" מסבירים כי העובדה שאף שר לא מצא לנכון לנסוע לוועידת האקלים העולמית בברזיל, שבה נוכחים רבים ממנהיגי העולם, הינה עדות למחדל. אפילו מבקר המדינה הכריז, ערב ועידת קופנהגן בשנה שעברה, כי ישראל "נכשלה בהפחתת גזי החממה". העיסוק בסכנה השנוייה במחלוקת של ההתחממות הגלובלית מצד דרגים בכירים בממשל מעלה תהיות קשות לגבי יכולתם של נציגינו לבחון את המציאות.
10/12/2010  |  בועז ארד  |   מאמרים
הייתי היום ב"מצעד זכויות האדם" בת"א. בתקשורת הפופולרית מספרים על כל מיני ארגוני זכויות, שופטת שקיבלה פרס על "דאגתה לשכבות מוחלשות", ועוד כמה יהודים טובים, שעוזרים ל"מקופחים".
10/12/2010  |  צבי גלברד  |   מאמרים
פעמים רבות אנחנו מחפשים את הדומה לנו, בזוגיות, במגורים, בחינוך. התכנסותם של אנשים עם מכנה משותף גבוה/נמוך, הפועלים למען אינטרס דומה, היא לעיתים הפעולה הכי אפקטיבית על-מנת לקדם דברים. לכן, יעזור תמיד גם להוסיף איזו גדר או חומה, כדי שכולם ידעו, מבפנים ומבחוץ, מי שייך ומי לא. מי לצידנו ומי נגדינו.
10/12/2010  |  ליאת נוקד-וינדר  |   מאמרים
הבוקר קמתי מציוץ הציפורים. שלוש דקות בדיוק לפני שהשעון המעורר בפלאפון שלי אמור היה לצלצל. הלכתי למטבח להכין לי את כוס הנס הטקסית לציון התחלה של עוד בוקר וגיליתי שנגמר החלב.
10/12/2010  |  ניר גלילי  |   מאמרים
1.
10/12/2010  |  דרור אֵידָר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   השריפה בכרמל  /  מי ומי    / 
רק 50% מהרכוש שנפגע בדליקה - מבוטח  /  אלעזר לוין
האוצר: האומדן הראשוני לנזקי השריפה - 120 מיליון ש"ח  /  עופר וולפסון
הצפי: רוחות עזות וגשם סוחף  /  איציק וולף
האחראים  /  אברהם בן-עזרא
מתי המשפחות של עין הוד ובית אורן יזכו לבית חדש?  /  יורם קראוס, יקי אמסלם
הרהורי שריפה  /  שי אלבוגן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il